Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selviytyjät Pohjola Official

Vierailija
29.07.2020 |

Kilpailijat julkaistu: https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006585028.html Mielenkiintoinen porukka.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Selviytyjät Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (7214)

Vierailija
7121/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa että esim. Aki ei ole sanallakaan maininnut kommentoinut voittoa. Kuitenkin muuten aktiivisesti tuo mielipiteitään, liikaakin, ilmi ja insta päivittyy ahkeraan.

Vierailija
7122/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nuo tippuneet pitäisi pitää jotenkin eristyksissä toisistaan finaaliin saakka, etteivät voi yksimielisestä sopia kenelle voitto suodaan? Siellä on ollut ilmeisesti kovaa lobbausta, mustamaalaamista ja manipulaatiota. Esim. Suvi oli Mariannelle hyvin katkera ja oli saanut muutkin pudonneet muuttamaan mielensä Mariannen suhteen. Niko tai Karo sanoi podcastista, että Suvin kertomukset avasi heidän silmänsä. Onko reilua, että kuunnellaan vain toisen osapuolen tarina ja se vaikuttaa voittajan valintaan? Minusta jokaisen tulisi tehdä itsenäinen päätös. Myös aiemmalla Selviytyjät-kaudella muistelen Helmenkalastajan kertoneen lähestulkoon päättäneensä voittajan, koska sai enemmistön tippuneista puolelleen. Eli selkeästi hotellissa tehdään kovaa vaalityötä.

Mutta tämäkin on tavallaan osa Selviytyjät-peliä. Eli koska kyseessä on kuitenkin ennen kaikkea ihmissuhdepeli, niin sinun täytyy osata edetä pelissä ja tehdä liikkeesi sillä tavalla että se ei aiheuta pudonneissa suurta katkeruutta ja negatiivisia fiiliksiä. Jos siellä juryn hotellissa aletaan kampanjoimaan voimakkaasti sinua vastaan, ja porukka vielä on vakuuttunut siitä ja kääntyy sinua vastaan, niin olet tehnyt pelissä hyvin todennäköisesti jotain väärin. Se on melkoinen taito osata tehdä vain ne tarvittavat liikkeet jotka vievät sinua pelissä eteenpäin kohti finaalia, ja tehdä ne vielä sillä tavalla että nämä pudonneet haluavat edelleen sinun voittavan kisan.

Ja sitten toisaalta yksi osa peliä on myös onnistunut damage control. Vaikka moni juryn jäsenistä tuntuu päättävän äänensä jo hyvissä ajoin, ja tätä kampanjointia käydään siellä hotellilla, niin silti osa juryn jäsenistä on vielä käännettävissä onnistuneella damage controllilla. Tämän esimerkiksi Krisu hoiti minusta aika täydellisellä tavalla. Ei mitään selittelyä vaan loogisesti selitti miksi teki ne liikkeet mitä teki, vaikkapa sen miksi kääntyi Kerttua ja Eliasta vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7123/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa että esim. Aki ei ole sanallakaan maininnut kommentoinut voittoa. Kuitenkin muuten aktiivisesti tuo mielipiteitään, liikaakin, ilmi ja insta päivittyy ahkeraan.

Eikö hän onnitellut Krisua tämän ig-kommenteissa ja todennut, että oikea mies voitti?

Vierailija
7124/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö hän onnitellut Krisua tämän ig-kommenteissa ja todennut, että oikea mies voitti?

Kyllä, Aki kommentoi näin Krisun päivitykseen.

Vierailija
7125/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ihminen voitti. Paras selviytyjä ja hyvä tyyppi muutenkin. Joalin lähinnä ärsytti, hemmoteltu tyttö joka monessakohtaa kehui ohjailevansa peliä. Jopa joo

Vierailija
7126/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin urheilullisesti katsottuna oikea ihminen voitti, eniten oikeaa selviytyjää. Harmittamaan jäi Joalinin kohtalo, taisi voittaa eniten koskemattomuuksia hyvällä (tasapaino)fysiikallaan, mutta veden heittäminen ämpärillä oli liikaa käsivoimille ja kykenemättömyys tulen tekoon oli kyllä aika käsittämätön moka. Ilmeisesti oli koko kuukauden aina istunut valmiille nuotiolle. Sillä rastilla kyllä saa syyttää pelkästään itseään. Nuo kaksi kun olisi mennyt kohdilleen olisi mennyt ykköseksi, nyt kävi niinkuin kävi.

Ilmeisesti tuomariston naisetkin äänestivät Krisua siksi, että Marianne petti lopussa lupauksensa äänestää Krisu ulos. Kumpi sitten olisi äänestetty voittajaksi, Marianne vai Joalin, jää ikuiseksi salaisuudeksi.

Marianne ei muuten pärjännyt juuri missään fyysisessä kilpatehtävässä, Papukeppi Joalin loisti. Ei ollut voimalihaa Mariannella vaikka niin uhosi.

Vierailija
7127/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se onnitteli Krisua Krisun instassa.

Vierailija
7128/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikea voitti. Lilian, eikun mikä se oli Joalin selvisi finaaliin toisten avustuksella, aika tuppi se on, kun ei ainuttakaan kertaa tehnyt tulta leirissä.

Kristian touhusi paljon ja selvitti itsensä finaaliin ihan omin avuin. Oikea voitti.

Kyllä on karseet nuo Suvin huulet. Kun Suvi tulee mutkan takaa, niin ensin tulee huulet näkyviin ja sen jälkeen muu keho. 

Vierailija
7129/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa kisaa naiset pudottivat vanhempia miehiä pois kisasta. 

Suvikin pääpiruna koko ajan puhui, että miehet ulos.  Etenkin vähän vanhemmat miehet ulos. 

Miehet eivät missään vaiheessa juonineet, että naiset ulos,  miehillä  oli toki liittoja, mutta niissä liitoissa oli myös naisia.  Suvi useita kertoja puoliksi huusi, että miehet äänestetään ulos. 

Onneksi Suvilla pilkka osui nilkkaan, sen siitä saa mitä tilaa, uhoaminen kostautui. 

Kostautui myös Mariannelle, joka naamaa vääntäen oli samaa mieltä.

Lopuksi Mariannen mieli kuitenkin muuttui. 

Vierailija
7130/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni puhuu täällä, että "Joalin olisi saanut finaalissa koko tuomaristolta voittoäänet, jos olisi ollut Krisua vastaan" En itse usko sitä. Olisiko Jolle osannut perustella tuomaristolle tarpeeksi vakuuttavasti, miksi juuri hänen pitäisi voittaa? Toisella penkillä kun istui sanavalmis, rehellinen ja ahkera Krisu.

Täysin varmasti Sara ja Kerttu (girl power) ja Karo (Krisun kanssa tehty sopimus) olisivat antaneet voittoäänet Jollelle. Elias aika 50-50, mutta olisi saattanut kääntyä Krisun puoleen kokonaiskuvan takia, vaikka olikin hyvissä väleissä myös Jollen kanssa. Niko ja Suvi olisivat "kahdesta pahasta" ja järjellä ajateltuna äänestäneet luultavasti Krisua voittoon. Niko toki aluksi sanoi "mun voittoääni olisi mennyt tälle vieressä istuvalle (=Joalin)", mutta mieli olisi voinut muuttua perustelujen jälkeen. Sama homma Suvilla. Marianne ja Archie olisivat ilman muuta äänestäneet Krisua, Archie vieläpä tuplaäänellä.

Äänet olisivat voineet silti jakautua 6-3 Krisun hyväksi.

Ei ne ole täältä vaan jyryssä olleiden kilpailijoiden kertomisia (nelonen.fi ja prodcast) miten olivat

päättäneet äänestää voittajaa jos Joalinilla vastassa Krisu tai Marianne, olisi kaikki äänet menny Jollelle

Hehän olivat jo päättäneet yksimielisest äänestää Jollea kun luulivat että Jolle on kahden joukossa.

jos Jolle ja Krisu olivat vastakkain olisi Krisu saanut korkeintaan yhden äänen. (Marianne)

Joalin VS Marianne olisi Marianne taas saanut vain Krisun äänen jos edes sitäkään (ilmeisesti 0 ääntä)

Tämä on vain jyryn mielipide ei muiden, eli tää on fakta  ( me emme tietenkää täällä pysty siihen

vaikuttaan,  se ollut ja mennyt)

Vierailija
7131/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni puhuu täällä, että "Joalin olisi saanut finaalissa koko tuomaristolta voittoäänet, jos olisi ollut Krisua vastaan" En itse usko sitä. Olisiko Jolle osannut perustella tuomaristolle tarpeeksi vakuuttavasti, miksi juuri hänen pitäisi voittaa? Toisella penkillä kun istui sanavalmis, rehellinen ja ahkera Krisu.

Täysin varmasti Sara ja Kerttu (girl power) ja Karo (Krisun kanssa tehty sopimus) olisivat antaneet voittoäänet Jollelle. Elias aika 50-50, mutta olisi saattanut kääntyä Krisun puoleen kokonaiskuvan takia, vaikka olikin hyvissä väleissä myös Jollen kanssa. Niko ja Suvi olisivat "kahdesta pahasta" ja järjellä ajateltuna äänestäneet luultavasti Krisua voittoon. Niko toki aluksi sanoi "mun voittoääni olisi mennyt tälle vieressä istuvalle (=Joalin)", mutta mieli olisi voinut muuttua perustelujen jälkeen. Sama homma Suvilla. Marianne ja Archie olisivat ilman muuta äänestäneet Krisua, Archie vieläpä tuplaäänellä.

Äänet olisivat voineet silti jakautua 6-3 Krisun hyväksi.

Ei ne ole täältä vaan jyryssä olleiden kilpailijoiden kertomisia (nelonen.fi ja prodcast) miten olivat

päättäneet äänestää voittajaa jos Joalinilla vastassa Krisu tai Marianne, olisi kaikki äänet menny Jollelle

Hehän olivat jo päättäneet yksimielisest äänestää Jollea kun luulivat että Jolle on kahden joukossa.

jos Jolle ja Krisu olivat vastakkain olisi Krisu saanut korkeintaan yhden äänen. (Marianne)

Joalin VS Marianne olisi Marianne taas saanut vain Krisun äänen jos edes sitäkään (ilmeisesti 0 ääntä)

Tämä on vain jyryn mielipide ei muiden, eli tää on fakta  ( me emme tietenkää täällä pysty siihen

vaikuttaan,  se ollut ja mennyt)

Juu totta, mutta me emme tiedä, että olisiko tuomariston roastissa voinut osa muuttaa mieltään kuullessaan vastaukset. No, jossitteluahan tämä vain on.

Vierailija
7132/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi finaalikisa oli epäreilu. Se mihin Joalinilla turhautui eniten aikaa oli se vedenheitto. Mutta eikö tää tyttö ole paljon lyhyempi kuin kaksi muuta kilpailijaa? Vaikeampi heittää vettä itsestään paljonkin ylöspäin?

Jolle yritti roiskauttaa vedet suoraan tynnyrin suuhun, jolloin vesi kulkee ensin suoraan eteenpäin, mutta sitten putoaa ennen tynnyriä maahan. Oikea tekniikka olisi ollut hakea isolla liikkeellä kaarta veden kulkuun. Minun mielestäni viimeinen rata oli monipuolisen näköinen eikä suosinut tai sorsinut ketään, mutta Jollen yhden minuutin etu monen tunnin kilpailussa oli kyllä naurettavuuden huippu ja aivan surkea palkinto.

Palkintoetu oli ihan pätevä. Minuutillakin ois voinut toisessa tilanteessa ollut iso hyöty. Nyt vastassa oli Krisu, joka meni heittämällä ohi. Mutta sama etu olis ollut, olipa siellä vastassa kuka tahansa. Krisua vastaan se ei riittänyt, mutta ei se huono palkintoetu silti ollut.

Minuutin etu olisi voinut olla sellainen, että kilpailija olisi voinut haluamassaan kohdassa pysäyttää muut kilpailijat minuutiksi. Se palkinto olisi ollut hyvä ja vaatinut vähän taktiikkaakin!

No ei se ois Jollea auttanut noinkaan. Se vaan oli liian hidas liian monessa kohtaa.

En tarkoittanutkaan, että Jollea olisi pitänyt auttaa tällä minuutilla. Ihan sama kuka sen olisi voittanut, noin lisäminuutti olisi tuonut enemmän mielenkiintoa kisaan. Hätäinen olisi käyttänyt sen tietysti heti, mutta joku olisi saattanut taktikoida vaikkapa rauhallisen minuutin ilman muiden häsellystä ympärillä  palapelin tms. ratkaisuun.

Vierailija
7133/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin urheilullisesti katsottuna oikea ihminen voitti, eniten oikeaa selviytyjää. Harmittamaan jäi Joalinin kohtalo, taisi voittaa eniten koskemattomuuksia hyvällä (tasapaino)fysiikallaan, mutta veden heittäminen ämpärillä oli liikaa käsivoimille ja kykenemättömyys tulen tekoon oli kyllä aika käsittämätön moka. Ilmeisesti oli koko kuukauden aina istunut valmiille nuotiolle. Sillä rastilla kyllä saa syyttää pelkästään itseään. Nuo kaksi kun olisi mennyt kohdilleen olisi mennyt ykköseksi, nyt kävi niinkuin kävi.

Ilmeisesti tuomariston naisetkin äänestivät Krisua siksi, että Marianne petti lopussa lupauksensa äänestää Krisu ulos. Kumpi sitten olisi äänestetty voittajaksi, Marianne vai Joalin, jää ikuiseksi salaisuudeksi.

Marianne ei muuten pärjännyt juuri missään fyysisessä kilpatehtävässä, Papukeppi Joalin loisti. Ei ollut voimalihaa Mariannella vaikka niin uhosi.

Ei läheskään kaikissa kisoissa ollut kysymys voimasta, enemmän joustavuudesta, jossa monet naiset ovat parempia.

Vierailija
7134/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariannelta mun mielestä hiukan epäreilua korostaa Suville tuota, että hän ei ansaitse finaalipaikkaa. Samaa mieltähän mä siitä olen, Suvi oli vapaamatkustaja eikä missään nimessä ansaitse finaalipaikkaa verrattuna Krisuun tai Joaliniin, mutta en ymmärrä miksi Marianne itse oli muka niin paljon parempi. Eihän hän ollut, kisoissakaan. Hän sattui vaan tulemaan hyvin toimeen muiden kanssa, mikä ei mun mielestä ole ansio, ellei ole lisäksi ollut pelin päällä (kröhöm, Miska Haakana, kröhöm).

En olisi itsekään Suvina äänestänyt Mariannea.

Vierailija
7135/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös aiemmilla kausilla Vehviläisen Kimmolla ja Hussin Jannilla ollut myös suuria vaikeuksia saada tulta syttymään joissain kisoissa, vai muistanko väärin? Mistä tämmöinen johtuu? Luulisi heidänkin harjoitelleen, koska tulenteko on ensimmäinen asia mikä kaikille tulee mieleen selviytymistaidoista. Myös Jolle sanoi handlanneensa tulenteon niin hyvin jo ennen kisaa, että antoi mielummin muiden harjoitella tuluksilla leirissä. Johtuuko sitten kovasta paineesta ja stressistä, että kilpailutilanteessa tulenteko ei onnistukaan vai mistä kiikastaa?

Vierailija
7136/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pökkelömäinen Archien kommentti tuli vielä mieleen, kun näki Mariannen nuoruuskuvan.

Olisin heti kuule sinut iskenyt t.j.s. eikä Mariannen ilmekään värähtänyt.

😆

Tuskin olisi kelvannut.

Vierailija
7137/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut krisufani enkä oikein kenenkään erityisesti enää lopussa.

Oli silti tunteita herättävä kausi ja hieno kisa ja loppujakson viimeiset hetket kisassa, kun Jolle auttoi Mariannea ja kaikki kolme halasivat siellä ylhäällä. Myös Juuso liikuttui.

Ihmisyys oli hetken läsnä. Ansaittu voitto Krisulle joka ruokki porukat. Melkein Jolle voitti, on elämänsä alussa niin ehtii vaikka mitä.

Marianne varmasti sai paljon inspiraatiota.

Sitä toivoisi että paha puhe loppuisi viimeistään nyt. Varmaan ollut karmeaa osallistujien lukea rumia juttuja ulkonäöstä tms muuta turhaa.

Vierailija
7138/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mariannelta mun mielestä hiukan epäreilua korostaa Suville tuota, että hän ei ansaitse finaalipaikkaa. Samaa mieltähän mä siitä olen, Suvi oli vapaamatkustaja eikä missään nimessä ansaitse finaalipaikkaa verrattuna Krisuun tai Joaliniin, mutta en ymmärrä miksi Marianne itse oli muka niin paljon parempi. Eihän hän ollut, kisoissakaan. Hän sattui vaan tulemaan hyvin toimeen muiden kanssa, mikä ei mun mielestä ole ansio, ellei ole lisäksi ollut pelin päällä (kröhöm, Miska Haakana, kröhöm).

Ihan samaa mietin. Alhaista Mariannelta.

Vierailija
7139/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin jäi paha maku tosta Mariannen naisten liitto- kuviosta. Alusta asti painottaa sitä, että pidetään nyt kerrankin naisten kesken yhtä ja rikotaan stereotypioita ja sit hän onkin lopulta just se joka romahduttaa koko homman, koska haluaa olla "yksi jätkistä". Vähän siltä ainakin vaikutti toi bondaaminen krisun ja archien kanssa. Heti kun sai huomiota heiltä, ja tulivat hyvin juttuun, niin liittokuviot jäi. Jotenkin jopa koomista, että Marianne toimi just päinvastoin mitä kauden alussa puhu. Eli antoi itse esimerkin siitä miten naiset ei pidäkään yhtä. :D

Pitää vielä lisätä tähän, että oma mielipiteeni on se, että voitto ansaitaan teoilla. Sukupuolella ei pitäis olla mitään merkitystä.

Vierailija
7140/7214 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Itse asiassa Suvi pärjäsi kisoissa usein Mariannea paremmin.