Selviytyjät Pohjola Official
Kilpailijat julkaistu: https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006585028.html Mielenkiintoinen porukka.
Katso lähetysajat : Selviytyjät Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7214)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että tippa linssissä katsoin, miten hienosti Joalin auttoi Mariannea Selviytyjien Finaali jaksossa. Todellista toisesta ihmisestä välittämistä silloin kun toista sattuu ja itse on jo menettänyt pelin. Suuren suuren suuret propsit Joalinille.
Kiitos olet oikeasti hieno ihminen!!!!
Joalinhan sanoi, että lähti tuonne tekemään televisio-ohjelmaa. Oivallisesti sitten näki Mariannen tilanteessa mahdollisuuden tehdä itsestään sankarin, ehkä jopa jättää katsoja jossittelemaan, olisiko Joalin päässytkin finaaliin, mikäli ei olisi mennyt auttamaan. Todellisuudessahan hän tajusi, ettei saisi tulta syttymään sen päivän aikana, joten parempi luoda draamaa ja tehdä sitä telkkaria sekä antaa katsojille sitä mitä haluavat nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni puhuu täällä, että "Joalin olisi saanut finaalissa koko tuomaristolta voittoäänet, jos olisi ollut Krisua vastaan" En itse usko sitä. Olisiko Jolle osannut perustella tuomaristolle tarpeeksi vakuuttavasti, miksi juuri hänen pitäisi voittaa? Toisella penkillä kun istui sanavalmis, rehellinen ja ahkera Krisu.
Täysin varmasti Sara ja Kerttu (girl power) ja Karo (Krisun kanssa tehty sopimus) olisivat antaneet voittoäänet Jollelle. Elias aika 50-50, mutta olisi saattanut kääntyä Krisun puoleen kokonaiskuvan takia, vaikka olikin hyvissä väleissä myös Jollen kanssa. Niko ja Suvi olisivat "kahdesta pahasta" ja järjellä ajateltuna äänestäneet luultavasti Krisua voittoon. Niko toki aluksi sanoi "mun voittoääni olisi mennyt tälle vieressä istuvalle (=Joalin)", mutta mieli olisi voinut muuttua perustelujen jälkeen. Sama homma Suvilla. Marianne ja Archie olisivat ilman muuta äänestäneet Krisua, Archie vieläpä tuplaäänellä.
Äänet olisivat voineet silti jakautua 6-3 Krisun hyväksi.
Ei ne ole täältä vaan jyryssä olleiden kilpailijoiden kertomisia (nelonen.fi ja prodcast) miten olivat
päättäneet äänestää voittajaa jos Joalinilla vastassa Krisu tai Marianne, olisi kaikki äänet menny Jollelle
Hehän olivat jo päättäneet yksimielisest äänestää Jollea kun luulivat että Jolle on kahden joukossa.
jos Jolle ja Krisu olivat vastakkain olisi Krisu saanut korkeintaan yhden äänen. (Marianne)
Joalin VS Marianne olisi Marianne taas saanut vain Krisun äänen jos edes sitäkään (ilmeisesti 0 ääntä)
Tämä on vain jyryn mielipide ei muiden, eli tää on fakta ( me emme tietenkää täällä pysty siihen
vaikuttaan, se ollut ja mennyt)
Tää perustuu nyt kaikki siihen mitä Karo sanoi Joalinille heti kun Joalin tuli porukkaan ja muut lähinnä nyökyttelivät. Ai että Archie olisi muka äänestänyt Joalinia Krisun sijaan? Ei varmasti olisi.
Kyllä siinä oli usempi joka sanoi niin kuin Karo ja viellä siinä myöhemmässä vaiheessa Elias viellä
toisti että Jolle on kaikkien lemppari jyryssä
Viimeinen karon ja Nikon Prodcast: Jymy paljastus äänestyksestä
Jossa tulee myös esille se että kaikki äänet olisi mennyt Jollelle jos Jolle oli mukana, ei kuulema
olisi siinä tapauksessa tarvinnut tehdä aivotyötä.
Karo sanoo myös että olisi tavallaan ollu tylsä äänestys kun kaikki äänet olisi mennyt Jollelle.
Jos sitten sä tiedät paremmin kuin jyryssä olleet, niin saat tietenkin väittää vaikka hautaan asti,
jos niin haluat.
Mistä sinä tiedät, mitä juryn jäsenten päässä on oikeasti liikkunut? Ehkä ryhmäpaineen vuoksi tulee sanottua "joo Jolle on munkin suosikki, hän saisi mun äänen", vaikka sisimmissään toivoisi Krisulle voittoa. Lisäksi viimeinen heimoneuvosto voi muuttaa mielen. Rohkenen siis epäillä tuota, että kaikki olisivat tositilanteessa antaneet Joalinille äänensä. Tietysti jossittelu on nyt turhaa ihan mihin suuntaan tahansa. Asiat eivät aina mene niin, miten on suunniteltu.
Minä vain kirjoitin faktaa kun olen kuunnellut myös tuon JYMY PALJASTUS ÄÄNESTYKSESTÄ.
Siis kysymyksessä on vain Fakta, kai se tuli ilmi ettei se ollut minun tietoa, mistä minä nyt
sen tietäisin kun en ollut jyryssä.
Arvasin Krisun voiton jo hänen juuri kisan jälkeen julkaisemastaan ig-kuvasta, jossa tyytyväinen ilme ja kuvatekstissä kiitti kaikki mahdolliset ihmiset kokemuksesta. Sekä Mariannen kommentista ko. kuvaan, että Krisu on ”ainutlaatuinen” ja ”ilo”.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin Krisun voiton jo hänen juuri kisan jälkeen julkaisemastaan ig-kuvasta, jossa tyytyväinen ilme ja kuvatekstissä kiitti kaikki mahdolliset ihmiset kokemuksesta. Sekä Mariannen kommentista ko. kuvaan, että Krisu on ”ainutlaatuinen” ja ”ilo”.
Miten tuo "ilo" vakuutti sinut Krisun voitosta?
Aika normaali se Krisun kisan jälkein kuva oli, samanlaisia laittoi muutkin. Ja kiittelivät kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Krisu on kyllä jotenkin hot. Nokkela, älykäs, rehellinen, osaa monia asioita, monipuolinen ja jotenkin suloinen, vaikka ei olekaan mikään adonis ulkoisesti.
Tämä! Hauska nähdä miten vähän ulkonäkö lopulta vaikuttaa siihen, että onko joku joku hot. Ei sillä, onhan Krisukin ihan kivan näkönen, mut ei mikään stereotyyppinen hottis.
Mut sit ku sisältä paljastuu muita ns. hotteja ominaisuuksi, kuten nuo edellisessä viestissä mainitut, alkaa koko miehen nähdä ihan eri silmin. Tosi usein tyypilliset komistukset on aika tyhjiä kuoria ja särmättömiä persoonaltaan.
Miten muka kaikki olisivat äänestäneet Jollea. Karo ja Niko puhuivat monesti podissa, että Jollen kasvutarina ei ollut kaunis vaan todella ikävä. Jolle oli pääjehu ainakin Karon ja Archien pudottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krisu on kyllä jotenkin hot. Nokkela, älykäs, rehellinen, osaa monia asioita, monipuolinen ja jotenkin suloinen, vaikka ei olekaan mikään adonis ulkoisesti.
Tämä! Hauska nähdä miten vähän ulkonäkö lopulta vaikuttaa siihen, että onko joku joku hot. Ei sillä, onhan Krisukin ihan kivan näkönen, mut ei mikään stereotyyppinen hottis.
Mut sit ku sisältä paljastuu muita ns. hotteja ominaisuuksi, kuten nuo edellisessä viestissä mainitut, alkaa koko miehen nähdä ihan eri silmin. Tosi usein tyypilliset komistukset on aika tyhjiä kuoria ja särmättömiä persoonaltaan.
Kyllä! Ja fyysisyyskään ei näköjään aina näy ulkoisesti. Peittosi tuolla heittämällä ex-poliisit, personal trainerit ja maratoonarit. Ainoa, että hävisi, senkin niukasti, tasapainoiluissa tanssijalle. :D
Vierailija kirjoitti:
Aaro meinasi haastaa Archien kanssa riitaa miksi olivat sopineet vuorosanat etukäteen joista Archie poikkesi?? Muutenkin pidin häntä ikävänä ihmisenä, kiusasi sekä Archieta että Sannia
Harmi, kun Aaro ja Sanni eivät olleet finaalissa. Ketä siis lienevätkään.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin viime Selviytyjien juryt ja pisteet tälle tuomaristolle siitä, että onnittelivat kaksikkoa eivätkä lähteneet henkilökohtaiselle tasolle. Kain ja Viivin grillaus oli kamalaa katsottavaa ja katkeruus paistoi ruudun läpi. Täysin oikea voitti, Krisu oli yksinkertaisesti loistava jokaisella osa-alueella.
Johtunee varmaan siitä, että vaikka Kristian pelasikin, liittoutui ja jopa toisinaan petti ihmisiä, hän teki sitä vain vaadittavan määrän ja pelaamisen ulkopuolella oli kuitenkin aito, rehellinen itsensä. Joalin sanoikin, ettei ole koskaan tavannut yhtä aitoa ihmistä kuin Kristian. Eli vaikka hän juonitteli ja valehteli, hän teki sen vain peliin ja äänestyksiin liittyen. Hän ei myynyt periaatteitaan ja tuomaristokin lopuksi kiitteli häntä rehellisyydestä.
Kain osalta tilannehan oli päinvastainen. Kun aloin seuraamaan kautta niin katselin, että onpas karismaattinen kaveri sosiaalisesti taitava. Kauden edetessa alkoi kuitenkin kylmätä ja puistattaa, kun huomasi miten Kai valehteli ja manipuloi kaikkia ympärillään, samalla diplomaattisesti hymyillen ja myhäillen. Puheet ja teot menivät tosi pahasti ristiin eikä hän missään vaiheessa myöntänyt olevansa manipulatiivinen. Finaalissa mies oli täysin teflonpintainen, kun tuomaristo grillasi koko kauden kestäneestä tekopyhyydestä ja selkäänpuukottamisesta ja Kai vain oli kuin ei lainkaan ymmärtäisi mistä kaikki puhuvat. Viivi ei myöskään ollut rehellinen, sillä ei myöntänyt ottaneensa Kain finaaliin vain siksi, että ajatteli tämän olevan helpompi vastus (juuri tuln kaksinaamaiUuden takia).
Kristian myönsi kaikki likaiset temppunsa ja ei tekopyhästi teeskennellyt mitään viatonta pyhimystä (päinvastoin kuin Kai), joten tuomaristo sai vastaukset kysymyksiinsä eikä jäänyt enää jäljelle mitään grillattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni puhuu täällä, että "Joalin olisi saanut finaalissa koko tuomaristolta voittoäänet, jos olisi ollut Krisua vastaan" En itse usko sitä. Olisiko Jolle osannut perustella tuomaristolle tarpeeksi vakuuttavasti, miksi juuri hänen pitäisi voittaa? Toisella penkillä kun istui sanavalmis, rehellinen ja ahkera Krisu.
Täysin varmasti Sara ja Kerttu (girl power) ja Karo (Krisun kanssa tehty sopimus) olisivat antaneet voittoäänet Jollelle. Elias aika 50-50, mutta olisi saattanut kääntyä Krisun puoleen kokonaiskuvan takia, vaikka olikin hyvissä väleissä myös Jollen kanssa. Niko ja Suvi olisivat "kahdesta pahasta" ja järjellä ajateltuna äänestäneet luultavasti Krisua voittoon. Niko toki aluksi sanoi "mun voittoääni olisi mennyt tälle vieressä istuvalle (=Joalin)", mutta mieli olisi voinut muuttua perustelujen jälkeen. Sama homma Suvilla. Marianne ja Archie olisivat ilman muuta äänestäneet Krisua, Archie vieläpä tuplaäänellä.
Ei ne ole täältä vaan jyryssä olleiden kilpailijoiden kertomisia (nelonen.fi ja prodcast) miten olivat
päättäneet äänestää voittajaa jos Joalinilla vastassa Krisu tai Marianne, olisi kaikki äänet menny Jollelle
Hehän olivat jo päättäneet yksimielisest äänestää Jollea kun luulivat että Jolle on kahden joukossa.
jos Jolle ja Krisu olivat vastakkain olisi Krisu saanut korkeintaan yhden äänen. (Marianne)
Joalin VS Marianne olisi Marianne taas saanut vain Krisun äänen jos edes sitäkään (ilmeisesti 0 ääntä)
Tämä on vain jyryn mielipide ei muiden, eli tää on fakta ( me emme tietenkää täällä pysty siihen
Tää perustuu nyt kaikki siihen mitä Karo sanoi Joalinille heti kun Joalin tuli porukkaan ja muut lähinnä nyökyttelivät. Ai että Archie olisi muka äänestänyt Joalinia Krisun sijaan? Ei varmasti olisi.
Kyllä siinä oli usempi joka sanoi niin kuin Karo ja viellä siinä myöhemmässä vaiheessa Elias viellä
Jossa tulee myös esille se että kaikki äänet olisi mennyt Jollelle jos Jolle oli mukana, ei kuulema
Karo sanoo myös että olisi tavallaan ollu tylsä äänestys kun kaikki äänet olisi mennyt Jollelle.
Jos sitten sä tiedät paremmin kuin jyryssä olleet, niin saat tietenkin väittää vaikka hautaan asti,
jos niin haluat.
Mistä sinä tiedät, mitä juryn jäsenten päässä on oikeasti liikkunut? Ehkä ryhmäpaineen vuoksi tulee sanottua "joo Jolle on munkin suosikki, hän saisi mun äänen", vaikka sisimmissään toivoisi Krisulle voittoa. Lisäksi viimeinen heimoneuvosto voi muuttaa mielen. Rohkenen siis epäillä tuota, että kaikki olisivat tositilanteessa antaneet Joalinille äänensä. Tietysti jossittelu on nyt turhaa ihan mihin suuntaan tahansa. Asiat eivät aina mene niin, miten on suunniteltu.
Minä vain kirjoitin faktaa kun olen kuunnellut myös tuon JYMY PALJASTUS ÄÄNESTYKSESTÄ.
Siis kysymyksessä on vain Fakta, kai se tuli ilmi ettei se ollut minun tietoa, mistä minä nyt
Faktaa jonkun toisen suusta? Karo ei kyllä todellakaan voi puhua kaikkien suulla, sitten uskon kun jokainen sanoo ihan itse että olIsi äänestänyt Joalinia. Etenkin Archie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos niin haluat.
Faktaa jonkun toisen suusta? Karo ei kyllä todellakaan voi puhua kaikkien suulla, sitten uskon kun jokainen sanoo ihan itse että olIsi äänestänyt Joalinia. Etenkin Archie.
Älä vääristele eihän se ollut vain karo vaan moni muu, kyllä kai ne tietää paremmimin kuin sinä,
älä hyvä ihminen tosi asioiden takia menetä mielenrauhaa,se on ollut ja mennyt.
Onneksi saatin hyvä voittaja, olisi ollut naurettavaa jos voitto olisi mennyt Mariannelle.
Krisu on puhuttanut nyt jonkin verran palstalla ja Juufinin videossa viitattiin johonkin vanhaan uutiseen, jossa kaverin ikäviä puolia ovat lööppisivustot kaivaneet (
).Toki erätaidoillaan ja kisoissa pärjäämisellä seka pelaamisella ansainnut voittonsa Selviytyjissä, mutta siviilissä vaikuttaa näiden lööppien ja BB:n perusteella vaikuttaa jännältä tyypiltä
Karon juttujen puolueellisuus tulee esille siinäkin, että Karo on sanonut monta kertaa että hänen pahin pelkonsa oli olla kisassa täysi tapetti, ja silti on monesti ylistänyt Saraa, joka oli kisan pahin tapetti. Koska ovat kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että tippa linssissä katsoin, miten hienosti Joalin auttoi Mariannea Selviytyjien Finaali jaksossa. Todellista toisesta ihmisestä välittämistä silloin kun toista sattuu ja itse on jo menettänyt pelin. Suuren suuren suuret propsit Joalinille.
Joalinhan sanoi, että lähti tuonne tekemään televisio-ohjelmaa. Oivallisesti sitten näki Mariannen tilanteessa mahdollisuuden tehdä itsestään sankarin, ehkä jopa jättää katsoja jossittelemaan, olisiko Joalin päässytkin finaaliin, mikäli ei olisi mennyt auttamaan. Todellisuudessahan hän tajusi, ettei saisi tulta syttymään sen päivän aikana, joten parempi luoda draamaa ja tehdä sitä telkkaria sekä antaa katsojille sitä mitä haluavat nähdä.
Tässä nähdään, miten ihmiset ovat laskelmoidun tv-viihteen marinoimia eivätkä enää edes tunnista aitoa tilannetta, kun ihminen auttaa toista ihmistä ja välittää aidosti kanssakulkijasta laittaen hänet oman etunsa edelle. Joalin osoitti suurta inhimillisyyttä ja hänellä todella on sydän paikallaan. Olisi ansainnut voiton pelkästään tämän eleen perusteella! Harvoin näkee tositeeveessä mitään tällaista, esimerkillistä toimintaa Joalin!
Toivottavasti Konsta Hietanen on mukana jollakin kaudella. Voittaja-ainesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nähdään, miten ihmiset ovat laskelmoidun tv-viihteen marinoimia eivätkä enää edes tunnista aitoa tilannetta, kun ihminen auttaa toista ihmistä ja välittää aidosti kanssakulkijasta laittaen hänet oman etunsa edelle. Joalin osoitti suurta inhimillisyyttä ja hänellä todella on sydän paikallaan. Olisi ansainnut voiton pelkästään tämän eleen perusteella! Harvoin näkee tositeeveessä mitään tällaista, esimerkillistä toimintaa Joalin!
kuka tahansa noista olis Joalinin tilanteessa tehnyt samoin. Ei se mitään harvinaista ole. Jos Joalinilla olis ollut vielä mahdollisuus ohittaa Marianne, se ei tätä elettä olis tehnyt, mutta älysi että oma peli on pelattu, joten sama leikkiä hyvää ihmistä. Harvinaista ja esimerkillistä se olis ollut, mikäli Joalin ois keskeyttänyt hyvin etenevän pelinsä, mutta näin ei tässä tapauksessa käynyt. Mutta edelleen, kuka tahansa olis tehnyt samoin tuossa tilanteessa.