Parisuhteessa (mies ei tarjoa kotonaan ruokaa)
Eli, kun olen hänen luonaan, hän saattaa syödä, mutta jättää kysymättä tahdonko jotain? Olen monta kertaa tuonut omia aterioita nyt mukaan, koska tajusin, ettei hän tarjoa koskaan mitään jääkaapistaan
.
(tietää myös, että olen ollut huono syömään stressin takia, eikä koskaan sano että nyt tehdään sulle ruokaa yms.)
Olen myös ollut yötä, eikä syödä koskaan aamupalaa. Hän ei kysy tahdonko jotain. (ei usein kyllä itsekään ole sitten syönyt).. Mitä mieltä, onko epäkohteliasta, vai odotanko liikoja?
Kommentit (94)
Miksi menet sinne? Minulle riittäisi yksi kerta ilman ruokaa, jos toinen syö. Ja silloinkin lähtisin heti muualle syömään. Ja kotiin.
On todella epäkohteliasta. Ehkä pitää sua läskinä.
Mitä jos juttelisit sen miehen kanssa etkä spekuloisi tuntemattomien kanssa nettifoorumilla? Mikä siinä kommunikoinnissa on naisille niin vaikeaa? Avaa se suu ja päästä sieltä sanoja ulos niin että mies kuulee ne. Kysy suoraan. Ei ole r-a-k-e-t-t-i-t-i-e-d-e-t-t-ä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menet sinne? Minulle riittäisi yksi kerta ilman ruokaa, jos toinen syö. Ja silloinkin lähtisin heti muualle syömään. Ja kotiin.
Mulla meinasi kerran mennä ämpäri nurin pitkässä parisuhteessakin, jossa olitiin tarjoiltu ja syöty puolin ja toisin, kun yhden kerran kumppani alkoi syömään kysymättä, että haluaisinko jotain.
Ei poikamiehenä eläneet miehet tuollaisia välttämättä huomaakaan. Voi silti olla ihan kehityskelpoinen yksilö.
Aamupalaa kaikki ei syö, en itsekään. Mitä jos ottaisit omat aamupalatarpeet mukaan, jos kerran sinä haluat syödä aamupalan mutta mies ei sellaisia syö? Ja tuosta kannattaa ihan keskustella tuosta syömishommasta kun olet miehellä käymässä. Jos hänellä on esim rahasta tiukkaa niin on ihan ymmärrettävää ettei halua aina maksaa toisen syömisiä ja siksi ajattelee että molemmat ostaa omat. Tai sitten ei ole tosiiaan edes huomannut että toisenkin pitäisi syödä jotain, kun on tottunut niin kauan vain itsestään huolethimaan, ja kaikissa kodeissa pojille ei opeteta vieraanvaraisuustapoja ollenkaan.
Oma entinen teki tuota. Oli tosi kurjaa. Onneks erottiin. Se oli muutenkin tosi pihi ja inhottava ylimielinen tyyppi. Älä ole tuollaisen kanssa joka ei sua huomioi!
Vierailija kirjoitti:
Ei poikamiehenä eläneet miehet tuollaisia välttämättä huomaakaan. Voi silti olla ihan kehityskelpoinen yksilö.
Aamupalaa kaikki ei syö, en itsekään. Mitä jos ottaisit omat aamupalatarpeet mukaan, jos kerran sinä haluat syödä aamupalan mutta mies ei sellaisia syö? Ja tuosta kannattaa ihan keskustella tuosta syömishommasta kun olet miehellä käymässä. Jos hänellä on esim rahasta tiukkaa niin on ihan ymmärrettävää ettei halua aina maksaa toisen syömisiä ja siksi ajattelee että molemmat ostaa omat. Tai sitten ei ole tosiiaan edes huomannut että toisenkin pitäisi syödä jotain, kun on tottunut niin kauan vain itsestään huolethimaan, ja kaikissa kodeissa pojille ei opeteta vieraanvaraisuustapoja ollenkaan.
No aika vajaaälyinen pitää olla, jos ei ole vielä aikuisenakaan tajunnut, että ihan kaikkien ihmisten täytyy syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla meinasi kerran mennä ämpäri nurin pitkässä parisuhteessakin, jossa olitiin tarjoiltu ja syöty puolin ja toisin, kun yhden kerran kumppani alkoi syömään kysymättä, että haluaisinko jotain.
Jos kerta oli pitkä parisuhde, niin ehkä hän oletti, että osaisit jo omatoimisesti ottaa ja alkaa syödä, jos on nälkä. Itse en ainakaan jaksaisi höösätä toista kuin vierasta, jos on jo pitkään oltu yhessä ja monesti puolin ja toisin vierailtu ja syöty. Olisin jo ajat sitten sanonut, että ole kuin kotonas, kaikkea saa ottaa mitä haluat. Kyllä pitää ihmisellä olla omatoimisuuttakin, muuten käy kovin raskaaksi yhteiselo.
Yksi eksäni oli törppö ja ruokaili itse kerran päivässä. Söi illalla pakatepizzan. Riideltiin syömisestä kolme vuotta. Nykyään olen taas sinkkuna ja jos uuden tuttavuuden luona ei ole ruokaa tarjolla, niin jätän vierailun väliin tai lähden kotiin. En siis kyläile mitään tuntia tai kahta poikaystävän luona.
Vierailija kirjoitti:
Lol. Vai poikamiehenä eläneen miehen ei tarvitse osata alkeellisimpiakaan käytöstapoja? Turha sitten pohtia miksi on poikamies. Tuo on todella epäkohteliasta, itsekästä ja törppöä. Ihan, kuin taas tämä on joku sellainen juttu, että vain miehiltä sallittakoon, voi reppanat, kun mami ei ole ohjeistanut...
Silloin kun mulla oli pahin stressi syömättömyys ja hän tiesi sen, niin erittäin harvoin kysyi multa olenko syönyt. Kerroin myös että oli pahasti huipannut (en tajunnut silloin syytä) ja hän vain totesi, että se johtuu siitä kun olet aliravittu. Tämänkään jälkeen ei edes kysynyt otanko jotain tai vaatinut että mun pitää syödä jotain. Ja tiedän, että kys.henkilö on tarjonnut muille ruokaa. Kerrankin kun oltiin hänen luonaan (hänen hyvä ystävä, joka ei ollut syönyt hyvin) ja minä, niin kun alkoi itse syömään niin antoi myös tuolle ystävälleen jotain naposteltavaa!
ap
No mitä jos ottaisit samat tavat käyttöön sinun kodissasi ja katsoisit miten mies reakoi?
Jos syötte esim karkkia niin ahmiiko mies kaikki herkullisimmat karkit vai kysyykö mistä katkeista pidät ja huolehtii että sinulle riittää lemppareitasi? Entä television katselu, huomioiko mies sinun toiveitasi siihen mitä katsotaan? Entä ajankäyttö jos olette viikonloppuna yhdessä niin haluaako mies että tehdään hänelle mieluisia asioita vai huolehtiiko että sinäkin nautit tehtävistä asioista? Entä seksissä kiinnostaako kummankin nautinto vai pelkästään oma?
Eli miettiisn yleisellä tasolla osaako mies ottaa toisen huomioon vai kiinnostaako vain oma napa ja oma ilo.
Jos muutenkin kiinnostunut vain omasta nautinnosta lopettaisin suhteen. Jos muuten ok niin juttelisin miehen kanssa siitä että miten ajattelee ruokailut kun ollaan yhdessä tosien asunnolla jne.
Tarjoatko sinä miehelle ruokaa, kun olette luonasi? Jos tarjoat, mies on moukka. Jos et, olette molemmat....
Kyllä mä oon uskaltanut lampsia suoraan jääkaapille että mitäs syödään tänään :D
Jos ei ole mitään sopivaa niin sit mietitään yhdessä mitä ruokaa tehdä ja lähdetään kauppaan.
Tuli kyllä mieleen, jos miehen naiset on olleet jotain nirppanokkia tai sit muuten vaan luulee että naiset ei niin tarvitse ruokaa kun ovat koko ajan dieetillä niin ei tarjoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun mulla oli pahin stressi syömättömyys ja hän tiesi sen, niin erittäin harvoin kysyi multa olenko syönyt. Kerroin myös että oli pahasti huipannut (en tajunnut silloin syytä) ja hän vain totesi, että se johtuu siitä kun olet aliravittu. Tämänkään jälkeen ei edes kysynyt otanko jotain tai vaatinut että mun pitää syödä jotain. Ja tiedän, että kys.henkilö on tarjonnut muille ruokaa. Kerrankin kun oltiin hänen luonaan (hänen hyvä ystävä, joka ei ollut syönyt hyvin) ja minä, niin kun alkoi itse syömään niin antoi myös tuolle ystävälleen jotain naposteltavaa!
ap
Ja siis ei oltu tuolloin vielä parisuhteessa. Tuo oli yksi asia mistä pidin hänessä.. Huomioonottavaisuus.
Vaikka silloin minä jäin yksin ilman mitään naposteltavaa, heh.
ap
Me kyllä ollaan alusta asti tehty ruoka ja myös syönyt yhdessä. Yhdessä päätetaan mitä tehdään ruuaksi. Kos ei käy niin on ex
Vierailija kirjoitti:
Tarjoatko sinä miehelle ruokaa, kun olette luonasi? Jos tarjoat, mies on moukka. Jos et, olette molemmat....
On käynyt mun luona kerran, ja kokkasin hyvät sapuskat hänelle. Myös kun olen hänen luonaan, olen tuonut ruoka-aineita mitä voitaisiin tehdä yhdessä. Arvaatko mitä tapahtui mun ruoka-aineille? Homehtui kaapissa, vaikka kuinka muistutin. Toin omia ruokia itselleni, ja kun söin ja hän ei syönyt kysyin heti, että etkö syö? sun pitää myös syödä ja että haluaisitko tätä samaa mitä mulla on? sitten minä kokkasin hänelle omaa ruokaani (wokkia). Hän sanoi itse näin, että ''tästä huomaan että välität minusta.'' En voi sanoa samaa hänestä..
ap
Outoa... Ehkä hän on epäkohtelias, moukka eikä ole tarpeeksi kiinnostunut, jotta huomioisi sinut vieraanvaraisuudellaan.