Uskallatko liikkua illalla yksin Helsingissä tai muissa isoissa kaupungeissa?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Keskustassa kyllä niin kauan kun on kaupat auki yms. Lähiöissä en juurikaan kun on turha luulla saavansa apua mistään jos joku käy päälle. Ja hiippareitahan täällä riittää...
Huutakaa niin maan petkeleesti silti ja heti vaikka kaikkia jumalia apuun niin että keukot paukkaa. Se kannattaa aina. Ja raapikaa ja kynsillä aina. DNA jää.
Vierailija kirjoitti:
Eräs venäläinen neuvoi että pieni kirurginveitsi olkatoppauksessa jolla saa pihvin paloiteltua ravintolassa oli hyvä väläytys rosvoille monta kertaa. Suomessa on laitonta kyllä.
Eikö Venäjällä saa kantaa ampuma-asetta itsepuolustukseksi?
Vierailija kirjoitti:
Uskallan. Minulla on aina 2 kyynelkaasua mukana. Toinen taskussa (jossa pidän kättä samalla ja saan sen esiin heti), sekä toinen käsilaukussa.
Jos koskaan aiot noita käyttää niin ota huomioon että se menee myös omiin silmiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liiku siellä missä on näitä uussuomalaisia kuten lähiöt ja keskusta.
Mitä pelkäät?
Tapetuksi tulemista.
Kuinka moni sivullinen on tapettu kadulla keskellä yötä?
Eikö joku juuri tapettu Kaivarissa?
Puhuin sivullisista, Kaivarin keissin uhri oli mukana tappelussa ja varmaan tunsi muut jehut.
Miten porukka ei osaa lukea? Ei tuntenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liiku siellä missä on näitä uussuomalaisia kuten lähiöt ja keskusta.
Mitä pelkäät?
Tapetuksi tulemista.
Kuinka moni sivullinen on tapettu kadulla keskellä yötä?
Eikö joku juuri tapettu Kaivarissa?
Puhuin sivullisista, Kaivarin keissin uhri oli mukana tappelussa ja varmaan tunsi muut jehut.
Hänen kimppuunsa hyökättiin joukolla että hän oli siinä "tappelussa" mukana yhtä paljon kuin muutkin tappojen/murhien uhrit. Eikä ole mitään syytä olettaa että tunsi tappajansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut Helsingissä kolmesti tappeluun ja tämä ihan töistä tullessa. Kahdesti rautatieaseman tienoilla ja kerran Kalliossa. Ei mitään vakavampaa onneksi. Uskon että väkivaltaa voi kohdata kuka tahansa mutta yleensä kohteeksi valitaan tietyn näköisiä miehiä. Naisilla on tietysti erilaiset uhkakuvat.
Helsingissä oli yksi pelottava kohtaus keskellä päivää metron rapuissa olin menossa alaspäin takaa tuli keskivaiheilla joku joka tarttuu olkalaukkuuni ja minä tarrauduin siihen kaksin käsin ja olin horjahtaa päistikkaa alas. Onneksi jätkä älysi luovuttaa- ja teki kaiken muuten selin minuun olleen ja pakeni alas sitten. Alas tultua menin ihmisjoukkoon heti. Tuo kerta opetti ettei se ole kuin tuurista kiinni. Ei mistään muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs venäläinen neuvoi että pieni kirurginveitsi olkatoppauksessa jolla saa pihvin paloiteltua ravintolassa oli hyvä väläytys rosvoille monta kertaa. Suomessa on laitonta kyllä.
Tämä oli hentoinen nainen joka oli kyllästynyt siihen että yksinään ei olisi voinut muka ruokailla rauhassa ja halusi ettei ainakaan lähdetä perään helposti. Hän oli ottanut sen kirurginveitsen vaan ravintolassa esiin ja paloitellut pihvit sillä aina :)
Jotenkin tuota poikaparkaa olisi hyvä muistaa isommastikin ihan vaan siksi että kyllä se kaikkien henkin merkitsee Suomessa yhtä paljon.
Vältän kaikkea liikkumista Helsingissä korona viruksen tarttumisriskin takia.
HUS alueella yli puolet uusista tartunta tapauksista on sellaisia, ettei tartunnan lähdettä pystytä saamaan selville.
Eli kääntäen, hus alueella on korona positiivisia (jotka eivät siis itse tiedä olevansa positiivisia), liikenteessä. Tartunnan voi saada mistä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskallan. Minulla on aina 2 kyynelkaasua mukana. Toinen taskussa (jossa pidän kättä samalla ja saan sen esiin heti), sekä toinen käsilaukussa.
Jos koskaan aiot noita käyttää niin ota huomioon että se menee myös omiin silmiisi.
Aurinkolasia vaan joka on tiiviisti silmillä.
Tietenkin uskallan. Olen asunut Caracasissa ja Pietarissa 90-luvulla yksin ja kulkenut sielläkin yksin myös iltaisin, koska muuta vaihtoehtoa ei ollut kuin sisällä yksin kökkiminen, joten eurooppalaiset kaupungit ei tunnu kovin pelottavilta.
Uskallan mutta en olematta varuillani.
Porukka on nykyään arvaamatonta. Tämä sellaiselta joka oli duunissa piritorin S-marketissa 2000-luvun alkupuolella.
M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Caracasissa oli ihan normaalia pitää asetta autossa mukana. Itse näin vain yhden kadulle murhatun ihmisen (taksista näin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut Helsingissä kolmesti tappeluun ja tämä ihan töistä tullessa. Kahdesti rautatieaseman tienoilla ja kerran Kalliossa. Ei mitään vakavampaa onneksi. Uskon että väkivaltaa voi kohdata kuka tahansa mutta yleensä kohteeksi valitaan tietyn näköisiä miehiä. Naisilla on tietysti erilaiset uhkakuvat.
Helsingissä oli yksi pelottava kohtaus keskellä päivää metron rapuissa olin menossa alaspäin takaa tuli keskivaiheilla joku joka tarttuu olkalaukkuuni ja minä tarrauduin siihen kaksin käsin ja olin horjahtaa päistikkaa alas. Onneksi jätkä älysi luovuttaa- ja teki kaiken muuten selin minuun olleen ja pakeni alas sitten. Alas tultua menin ihmisjoukkoon heti. Tuo kerta opetti ettei se ole kuin tuurista kiinni. Ei mistään muusta.
Ja siitä, minkä statuksen olkalaukkuja käyttää. Itselläni on tarpeistot Smarketin kangaskassiin naamioituna.
Se ei herätä edes pilkahdusta voron silmässä
Ompelutarvikkeet ovat laillisia vempaimia, sellaisetkin joilla saa auki kaikenlaista jos sidotaan. Ratkoja on sellainen vempain jossa terävä haarukka.
Pippurisumutteenkin voi naamioida hajuvesipulloksi. Kännyn suklaa pakkaukseen jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkolasia vaan joka on tiiviisti silmillä.
Kuljet kaikkialla uimalasit päässä vai alatko asettelemaan niitä sitten kun joku hyökkää kimppuun? Aurinkolasien ohi kaasu tulee helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustassa kyllä niin kauan kun on kaupat auki yms. Lähiöissä en juurikaan kun on turha luulla saavansa apua mistään jos joku käy päälle. Ja hiippareitahan täällä riittää...
Huutakaa niin maan petkeleesti silti ja heti vaikka kaikkia jumalia apuun niin että keukot paukkaa. Se kannattaa aina. Ja raapikaa ja kynsillä aina. DNA jää.
Tämä olikin hyvä pointti jos tositilanteeseen joutuu, pitkillä kynsillä todistusaineistot talteen.
Vierailija kirjoitti:
Ompelutarvikkeet ovat laillisia vempaimia, sellaisetkin joilla saa auki kaikenlaista jos sidotaan. Ratkoja on sellainen vempain jossa terävä haarukka.
Pippurisumutteenkin voi naamioida hajuvesipulloksi. Kännyn suklaa pakkaukseen jne
Pitäisiköhän perustaa Ompeluseuroja naisten enemmänkin.
Helsingissä uskallan, mutta olen varuillani. Ulkomailla en uskaltaisi.