Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko liikkua illalla yksin Helsingissä tai muissa isoissa kaupungeissa?

Vierailija
29.07.2020 |

Vai vältätkö yksin iltoisin liikkumista?

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En liiku siellä missä on näitä uussuomalaisia kuten lähiöt ja keskusta.

Mitä pelkäät?

Tapetuksi tulemista.

Kuinka moni sivullinen on tapettu kadulla keskellä yötä?

Vierailija
42/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla. En edes omassa suht pienessä kotikaupungissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan. Minulla on aina 2 kyynelkaasua mukana. Toinen taskussa (jossa pidän kättä samalla ja saan sen esiin heti), sekä toinen käsilaukussa. 

Vierailija
44/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lähden lenkille on sepaluksessa isoja neuloja ja ranteissani glitteriä. Ilmoitan ikkunasta vielä parille liivijengin näköiselle että seuraavat alueella jossa lenkkeilen. Helpppoa kun ne näkee korkealta missä menen ja mulla tietynvärinen pusakka päällä. Apu tulee nopeasti. Vyöllä pidän herkästi rikkoontuvaa pussia joka rikkoontuu raiskauksessa ja värjää koko tyypin :) Helppoja kikkoja suojata selusta.

Kotona on muutama simppeli ansa päälle etteivät pääse edes millimetriä kotiini. Mistään suunnasta, mutta enpäs kerro. Glitteriä kannattaa laittaa ikkunalaudoille - sen voin kertoa, tekijä ei millään ehdi vaihtaa vatteitaan ja ne liimautuvat kiinni kroppaan ja kenkiin. Ulkoikkunalaudalle tulostusmustetta vaan myös siten ettei sade saa sitä pois, helposti sinne väliin. testattu on ja niistä ikkunoista ei tulla värjäämättä itseään pahemman kerran. Mitäs läksit :)

Vierailija
45/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kyllä. Aina on ihmisiä ympärillä. Maaseudulla en iltaisin liiku. On vähän kokemustakin.

Vierailija
46/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan joskin ei ole kauheasti tarvetta kun olen työssä päiväsaikaan enkä juo joten en käy baareissa. Kun vielä biletin, humalaiset joukot eivät häirinneet kun itsekin oli humalassa. Lähinnä välillä häiritsevät riitelevät päihteidenkäyttäjät tai toisiaan potkiskelevat nuorisojoukot. Silloin väistän ettei vahingossa osu. Keski-ikäisille naisille riitaa haastavat lähinnä toiset keski-ikäiset sääntörikkomuksista. Toki välillä tulee ydinkeskustassa tunne että nyt on häiriköitä liikenteessä ja silloin en mene ulos.

Vierailija
47/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun eräässä Suomen isossa kaupungissa ja pakko sanoa, että en ole vuosiin halunnut kesäisin lähteä ilta/yölenkille, koska vastaan on tullut epämääräisen näköisiä jengejä. Iso osa harmittomia, mutta osa huudellut perään törkeyksiä ja yrittäneet ottaa kontaktia. Kun olen lenkillä, minua kiinnostaa vain juosta, ei jutella tuntemattomille humalaisille.

Vierailija
48/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelkäät?

Tapetuksi tulemista.

Eikö joku juuri tapettu Kaivarissa?

Vierailija
49/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja yölläkin. Ikinä ei ole ollut mitään pelättävää tai saanut mitään häiriköitä tmv kimppuuni. 

Vierailija
50/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelkäät?

Tapetuksi tulemista.

Puhuin sivullisista, Kaivarin keissin uhri oli mukana tappelussa ja varmaan tunsi muut jehut.

Vierailija
51/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lähden lenkille on sepaluksessa isoja neuloja ja ranteissani glitteriä. Ilmoitan ikkunasta vielä parille liivijengin näköiselle että seuraavat alueella jossa lenkkeilen. Helpppoa kun ne näkee korkealta missä menen ja mulla tietynvärinen pusakka päällä. Apu tulee nopeasti. Vyöllä pidän herkästi rikkoontuvaa pussia joka rikkoontuu raiskauksessa ja värjää koko tyypin :) Helppoja kikkoja suojata selusta.

Kotona on muutama simppeli ansa päälle etteivät pääse edes millimetriä kotiini. Mistään suunnasta, mutta enpäs kerro. Glitteriä kannattaa laittaa ikkunalaudoille - sen voin kertoa, tekijä ei millään ehdi vaihtaa vatteitaan ja ne liimautuvat kiinni kroppaan ja kenkiin. Ulkoikkunalaudalle tulostusmustetta vaan myös siten ettei sade saa sitä pois, helposti sinne väliin. testattu on ja niistä ikkunoista ei tulla värjäämättä itseään pahemman kerran. Mitäs läksit :)

Sitä tulostusmustetta ei tarvi kuin sipaisu sopiviin paikkoihin. Eteisen maton alle voi laittaa kalkkeerauspaperin ja valkoisen tulostuspaperin lähtiessä kohtaan johon pakko astua. Jää jälki heti kun joku käynyt asunnossa. Tai virittää hiuksia teipeillä, onko paikoillaan kun tulee pitemmältä reissulta. Mulla on näittena ansojen lisäksi kamera joka kuvaa jokaisen sisääntulijan ja ilmoittaa muuanne. Tervetuloa kyltissä on kamerankuva :)

Vierailija
52/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No illalla joo kyllä, mutta en enää joskus klo kymmenen jälkeen. Siis yksin. Kyllä mä tyttöporukassa uskallan liikkua, mutta en kyllä lähtisi yksin lauantai-iltana klo 23 steissille tai kaivariin.

Onpa omituista, itse liikun kaikkialla keskustassa yksin myös ilta- ja yöaikaan eikä koskaan ole pelottanut tai edes mietityttänyt että onkohan tämä nyt ihan fiksua. Mitään muuta en ole kohdannut kuin satunnaisesti joku humalainen vaihtanut sanan tai pari ja jotain nahistelua joskus todistanut.

Tai itseasiassa Kaisaniemen puistoon en mene öisin. :D En tiedä onko sitä mitään syytä välttää mutta koska siellä nyt on useamman kerran joku tullut raískatuksi tuntemattoman taholta ja se on niin helppo kiertää niin en koe tarpeelliseksi koetella onneani.

Vierailija
53/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut Helsingissä kolmesti tappeluun ja tämä ihan töistä tullessa. Kahdesti rautatieaseman tienoilla ja kerran Kalliossa. Ei mitään vakavampaa onneksi. Uskon että väkivaltaa voi kohdata kuka tahansa mutta yleensä kohteeksi valitaan tietyn näköisiä miehiä. Naisilla on tietysti erilaiset uhkakuvat.

Vierailija
54/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pelkäät?

Tapetuksi tulemista.

Puhuin sivullisista, Kaivarin keissin uhri oli mukana tappelussa ja varmaan tunsi muut jehut.

Väärin. Oli sivullinen

Vierailija
55/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa kekseliäitä. Sikaa saa tilata höyryävässä muodossa tai pekonia joka ravintelissa. Tilan saa haltuun kun keksii keinot.

Vierailija
56/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää.

Olen aina menossa kirvesmies töihin taikka sitten pesäpalloopelaan.

Joskus jopa pistooliammuntaa harjoitteleen.

Vierailija
57/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntyyliini ei kuulu yöllä kaupungilla liikkuminen, koska en käy baareissa ja yökerhoissa nuoresta iästä huolimatta.

Käyn joskus salilla myöhempään (klo 21-23) ja tällöin yleensä kuljen bussilla kotiin. Ei ole paha kun asuu Espoon rauhallisella asuinalueella.

En kyllä uskaltaisi liikkua yksin pimeällä Helsingissä, mutta en kyllä missään muuallakaan.

Vierailija
58/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa uskallan. Maasta vähän riippuu mitä siellä viitsii kokeilla.

Vierailija
59/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kyllä, vaikka humalaiset ja ulkomaan vahvistukset kiertäisin kaukaa. Useimmissa muissa maissa en.

Vierailija
60/105 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa kyllä niin kauan kun on kaupat auki yms. Lähiöissä en juurikaan kun on turha luulla saavansa apua mistään jos joku käy päälle. Ja hiippareitahan täällä riittää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi