Uskallatko liikkua illalla yksin Helsingissä tai muissa isoissa kaupungeissa?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Uskallan Helsingissä. Muista suomalaisista kaupungeista ei iltamyöhällä ole kokemusta. Mutta mä olen jo viisikymppinen matami, ei ketään kiinnosta mun kulkemiset :D.
Sä taas oot sen ikäinen että ne voi katsoa että toi mummo on helppo rullata. t. toinen samanikäinen. P.S. En halua liikkua yksin öisin kaupungilla ja käteisenkin nostan nykyään turvallisesti kaupan kassalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liiku edes pienessä kaupungissa yksin illalla, ellei ole pakko. Niin monta väkivaltaista kokemusta jo koettu että vähemmästäkin...
Mikä sinussa on vialla, jos on useampi väkivaltainen kokemus? Auotko päätä?
Sinulla on vain ollut tuuria. Onnesi kääntyy vielä.
Uskallan kyllä kaupungissa mutta en metsään menisi
Pienemmissä kaipungeissa en, mutta Helsingissä kantakaupungissa ainakin on mihin vuorokaudenaikaan tahansa niin paljon myös normaalia väkeä liikkeellä, että sinne vaan.
Yötyöihmisenä kokemusta, olen kolunnut monet kerrat kaupungin katuja puoli viideltä aamuisin n 13 vuoden ajan. Koskaan ei mitään ongelmia.
Tietenkään mihinkään Itäkeskukseen tai puistojen katveeseen kannata mennä kirkasotsaisena yöretkeilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin uskallan.
Olen nainen. 😊
Nainen kokee väkivaltaa kaikista todennäköisimmin kotona ja kuolee todennäköisemmin omaan sänkyynsä kuin kadulle, toisin kuin miehet.
Niin sanonut puskaseksuaalirikokset ovat hyvin harvinaisia, nämä tapahtumat ihan asunnoissa tai kotona useimmiten.
En myöskään juo alkoholia, joten sekin nostaa turvallisuutta.
Vaikka tilastollisesti on totta että puskaseksuaalirikokset on harvinaisia, niin enpä lähtisi kokeielmaan onneani esimerkiksi Helsingissä öisessä Kaisaniemen puistossa yksin kuljeksimalla.
Olen siellä kuljeksinut vuosikausia ja ei hätää.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä kannattaa ainakin pitää kiinni omasta käsilaukustaan kaksin käsin. Nyt on ollut keskustassa miesporukka joista kaksi ensin pysäyttää sinut ja yrittää jutella ja samalla kaksi muuta yrittää viedä laukun takaa päin. Jos laitat yhtään vastaan etkä anna viedä laukkua niin he alkaa huutamaan että "Rasisti! Rasisti!" Tästä olen laittanut sanaa usemapaakin some kanavaan ja tehnyt ilmoituksen Keski-Suomen poliisille. Nämä miehet syyllistyivät varkauden yritykseen ja rasisti-kortin törkeään väärin käyttöön.
Noihan on helppo saada kiinni, menet ensin muka nostamaan rahaa automaatilta nostat jonkun kympin. Laitat näyttävästi siihen olkalaukkuun näytät rikkaalta ja enet suoraan ohi tuollaisen parven.
Erotuksena vaan että laukkusi on tyhjä ja mukanasi seuraamassa pari korstoa piilossa. Saahan sitä automaatilla käydä ja kulkea missä huvittaa.
Oulussa suurin vaara puskassa piileksivät hellarimiehet. Uskovaisiin ei voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan ostoskeskuksen sisätiloissa jossa asun.
Oletko asunnoton, kun asut ostoskeskuksessa?
Kaupungilla liikkuu aina jokunen ryöstäjä, raiskaaja, sekopää tai muuten vain väkivaltainen henkilö joka hakkaa ihmisiä omaksi viihteekseen. Sattuman kauppaa törmääkö näihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin uskallan.
Olen nainen. 😊
Nainen kokee väkivaltaa kaikista todennäköisimmin kotona ja kuolee todennäköisemmin omaan sänkyynsä kuin kadulle, toisin kuin miehet.
Niin sanonut puskaseksuaalirikokset ovat hyvin harvinaisia, nämä tapahtumat ihan asunnoissa tai kotona useimmiten.
Vaikka tilastollisesti on totta että puskaseksuaalirikokset on harvinaisia, niin enpä lähtisi kokeielmaan onneani esimerkiksi Helsingissä öisessä Kaisaniemen puistossa yksin kuljeksimalla.
Näin onneksi useimmilla sentään. Itselläni yksi kaveri, joka joutui la yönä klo 4 jälkeen siellä monikulttuurisen pakkorikastuksen kohteeksi. Onneksi tosin poliisi on lisännyt valvontaakin alueella ja kameroitakin tullut noiden aikojen jälkeen.
Kun lähden lenkille on sepaluksessa isoja neuloja ja ranteissani glitteriä. Ilmoitan ikkunasta vielä parille liivijengin näköiselle että seuraavat alueella jossa lenkkeilen. Helpppoa kun ne näkee korkealta missä menen ja mulla tietynvärinen pusakka päällä. Apu tulee nopeasti. Vyöllä pidän herkästi rikkoontuvaa pussia joka rikkoontuu raiskauksessa ja värjää koko tyypin :) Helppoja kikkoja suojata selusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liiku siellä missä on näitä uussuomalaisia kuten lähiöt ja keskusta.
Mitä pelkäät?
Tapetuksi tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä kannattaa ainakin pitää kiinni omasta käsilaukustaan kaksin käsin. Nyt on ollut keskustassa miesporukka joista kaksi ensin pysäyttää sinut ja yrittää jutella ja samalla kaksi muuta yrittää viedä laukun takaa päin. Jos laitat yhtään vastaan etkä anna viedä laukkua niin he alkaa huutamaan että "Rasisti! Rasisti!" Tästä olen laittanut sanaa usemapaakin some kanavaan ja tehnyt ilmoituksen Keski-Suomen poliisille. Nämä miehet syyllistyivät varkauden yritykseen ja rasisti-kortin törkeään väärin käyttöön.
Noihan on helppo saada kiinni, menet ensin muka nostamaan rahaa automaatilta nostat jonkun kympin. Laitat näyttävästi siihen olkalaukkuun näytät rikkaalta ja enet suoraan ohi tuollaisen parven.
Erotuksena vaan että laukkusi on tyhjä ja mukanasi seuraamassa pari korstoa piilossa. Saahan sitä automaatilla käydä ja kulkea missä huvittaa.
Ja korstoilla kännykamerat. Jäävät kiinni tuoreeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin uskallan.
Olen nainen. 😊
Tämä kommentti on asiaton. Kaisaniemen puisto ei todellakaan ole öisin turvallinen.
Uskallan.
Ainoat tapaukset, kun olen kaupungin kadulla kohdannut väkivaltaa, olivat Joensuussa 70-luvulla. Ahdistelutapaukset siellä ja Helsingissä 80-luvun alussa. Sen jälkeen olen varmaan rupsahtanut niin epäkiinnostavaksi, ettei uusia ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liiku edes pienessä kaupungissa yksin illalla, ellei ole pakko. Niin monta väkivaltaista kokemusta jo koettu että vähemmästäkin...
Mikä sinussa on vialla, jos on useampi väkivaltainen kokemus? Auotko päätä?
Sinulla on vain ollut tuuria. Onnesi kääntyy vielä.
No ei käänny. Todennäköisyys, että joku hyökkää keskellä Helsinkiä olevassa puistossa on minimaalinen.
Helsingissä? No totta kai! Varsinkin keskustassa, eihän siellä melkein ikinä ole täysin autiota.
Kokemusta on Suomessa lähinnä vain täältä ja parista keskisuuresta kaupungista. Kaikki ihan normaaleja. Jossain Riossa en todellakaan liikkuisi, mutta se on aika eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin uskallan.
Olen nainen. 😊
Tämä. Ja ne kaduilla väkivaltaa kohtaavat miehetkin ovat ehdottomasti suurilta osin niitä juoppo- ja huumeporukoihin kuuluvia, tai muuten kännissä riitaa haastavia. Jos vain kävelee rauhassa ja hoitaa omia asioitaan, on tosi huono tuuri jos käy jotain.