Uskallatko liikkua illalla yksin Helsingissä tai muissa isoissa kaupungeissa?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingin Kalliossa jota pidetään yleisesti rauhattomana alueena, mitä se tietysti onkin. Ei pelota, niin paljon ihmisiä liikenteessä kellon ympäri. Jossain Bronxissa en kuljeskelisi ihan valtoimenaan.
Eksyin Nuuksiossa n. puoleksi tunniksi keskellä ei-mitään pimeänä yönä (lähdin kävelemään mökiltä jotta saisin puhuttua puhelimessa herättämättä muita paikallaolijoita.) Toki oli otsalamppu mutta jopa GPS oli sitä mieltä ettei aivan osaa laittaa minua kartalle koska olen niin puskassa. Akku kun alkoi myös huveta niin tuli melko epämukava olo. Metsässä olen kotonani eikä se pelota, mutta tuossa tilanteessa täytyy sanoa että hirveän mielelläni en olisi törmännyt esim. autoon koska tilaisuus tekee kaikenlaista.
En minäkään törmäile mielelläni autoihin.
Uskallan, mutta harvoin niin teen. Olen kyllä hyvin tietoinen ympäristöstäni ja tarkkaavainen, en esim. kuuntele musiikkia kuulokkeilla tai räplää kännykkää kävellessäni. Resting bitch face, pituus ja jäntevyys auttavat varmasti myös siinä, että useimmiten saan olla rauhassa. Linkkuveistä kannan mukana.
Täällä umpimaalla uskallan, Helsingissä en välttämättä. Kun kaupunki ei ole tuttu niin ei tiedä mitä pitäisi vältellä. Turistina olen kyllä liikkunut keskustassa ihan normaalisti myöhäänkin, ehkä ne sijainnit on niin vilkkaita ja avoimia ettei ole osannut pelätä.
Päivällä uskallan. Yöllä en todellakaan suostuisi kulkemaan yksin.
Turvallisemmalta minusta tuntuu olla iltaisinkin kaupungin valoissa javilskeessä ihmisten seassa kuin yksin jossain peräkylän pimeällä autiolla raitilla kun joku tulee vastaan.
No olenkin aina asunut kaupungissa.