Sotealalla työskentelevät, mitä asiakkaisiin liittyvää mielipidettä ette uskalla sanoa ääneen?
Itse heitän keikkaa lastensuojelussa ja jotenkin poikien kohtalot surettavat eniten. Ehkä johtuu siitä, että pojat ovat syrjäytymisvaarassa. Tätä en oikein uskalla sanoa ääneen, koska syytettäisiin naisvihasta. N
Kommentit (10)
Että "asiakkaat" eivät ole asiakkaita jos olet julkisella, vaan "potilaita".
En koskaan mieti asiakkaita tai heidän asioitaan vapaa-ajalla. Sitä en viitsi sanoa ääneen. Työssäni olen pidetty.
Itsekin teen keikkaa lastensuojelussa ja kyllä käy hermoille ne ipanat, joiden vanhemmat ovat muistaneet kertoa lapsille vain kaikki oikeutensa, mutta mitään velvollisuuksia ei ole
Työskentelen vanhuspuolella. Välillä ärsyttää hoitaa esim. alkoholidementikoita, jotka ovat 20 v muuta asiakaskuntaa nuorempia ja aiheuttaneet oman tilansa suurimmaksi osaksi itse. Toinen turhautumista aiheuttava (ja alati kasvava) asiakasryhmä ovat huomattavan ylipainoiset potilaat, jotka olisivat hekin voineet estää terveytensä huonontumisen hieman paremmilla elämäntavoilla.
Monet sairaudet ja ongelmat ovat täysin itse aiheutettuja eikä niiden kaikkien hoitoja pitäisi yhteiskunnan turvata.
Kaikki lapset eivät ole ihania, päinvastoin.
Ei viitsitä/tajuta/osata lukea ohjeita.
Uskotaan lääkäriä vaikka hoitaja/sihteeri korjaisi 5x asian. (Jonotusajat jne).
Luullaan että kysymällä ennen vastaanottoa voidaan määrätä tutkimuksia. (Että ne olisi valmiina, tietty loogista mutta lääkärihän ne määrää eikä potilas.)
Eipä sellaista ole, puhelinaspassa saa tuulettaa rauhassa jos on tarvis.