Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rajuin influenssakokemuksesi? Onko täällä joku jolla on ollut oikeasti influenssa?

Kausi lähestyy
29.07.2020 |

Listataanpa kokemuksia.

Pls ei flunssia, ei edes kovia.

Kommentit (815)

Vierailija
741/815 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri THL ( www.influenssa.fi ) ilmoitti, että Suomessa on todettu ensimmäiset influenssatartunnat. Kummasti vie heti sairaalaosastolle.

Vierailija
742/815 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se oikein johtuu että influenssasta tuli niin infernaalisen kipeäksi? Ei missään flunssissa tai vatsataudissa ole tosiaankaan mitään sellaista ja ne ovat sitä paitsi lyhyitä tauteja. Mikä sen ratkaisee mistä pöpöstä tulee vain flunssa ja mistä melkein kuoleman olo?

Koronavirukset aiheuttavat pelkän flunssan. HN-tyyppisen viruksen oikean influenssan. Olen joutunut sairastamaan H1N1pdm09:n ja se ainakin oli aivan viittä vaille etten hautaan joutunut. Tyhmänä olin jättänyt rokottautumatta. No nyt keuhkovammapotilaana saan rokotuksen maksutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/815 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ollut, useampi päivä 40-asteen kuumeessa. Nykyään otan aina rokotteen, ei toista kertaa kiitos.

Vierailija
744/815 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 2023 ja 2024 joulun aikaan. Kotitestillä todettu influenssa B. Ilmestyi tunnissa-parissa. Viimeisimmän iskiessä olin pyörällä töissä ja teki todella tiukkaa päästä kotiin. Onneksi sähköpyörä ja avustus maksimiin niin pääsin kotiin mutta välillä tuntui että silmät pyörähtelee ympäri ja nukahdan kuumehorkassa pyörän päälle. Viikko kuumetta 38-39,5c. Burana 600 + panadol 1g söin kolmesti päivässä. Viimeinen 1-2 tuntia oli kamala odottaa että saa ottaa seuraavan lääkkeen.  Nälkä oli järkyttävä. Aina kun sain kuumeen laskemaan, hissuttelin syömään. Lihaksia särki. Kyljen kääntäminen sängyssä tuntui työläältä ja kävi kipeää. Hengittäminen kävi kipeää. Aina kun veti ilmaa sisään suun tai nenän kautta niin kitalaki ja nenän limakalvot tuntui olevan tulessa. Oksennuskin tuli. Limainen olo, tukkoisuutta, silti norona vuotava räkä, mitään ei tule ulos niistämällä. Ja n 5 päivän päästä alkoi yskä.  Onneksi mies otti täyden vastuun lapsista ja kodista niin sain sairastaa rauhassa. 

Vierailija
745/815 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 2023 ja 2024 joulun aikaan. Kotitestillä todettu influenssa B. Ilmestyi tunnissa-parissa. Viimeisimmän iskiessä olin pyörällä töissä ja teki todella tiukkaa päästä kotiin. Onneksi sähköpyörä ja avustus maksimiin niin pääsin kotiin mutta välillä tuntui että silmät pyörähtelee ympäri ja nukahdan kuumehorkassa pyörän päälle. Viikko kuumetta 38-39,5c. Burana 600 + panadol 1g söin kolmesti päivässä. Viimeinen 1-2 tuntia oli kamala odottaa että saa ottaa seuraavan lääkkeen.  Nälkä oli järkyttävä. Aina kun sain kuumeen laskemaan, hissuttelin syömään. Lihaksia särki. Kyljen kääntäminen sängyssä tuntui työläältä ja kävi kipeää. Hengittäminen kävi kipeää. Aina kun veti ilmaa sisään suun tai nenän kautta niin kitalaki ja nenän limakalvot tuntui olevan tulessa. Oksennuskin tuli. Limainen olo, tukkoisuutta, silti norona vuotava räkä, mitään ei tule ulos niistämällä. Ja n 5 päivän päästä alkoi yskä.  

Onneksi se oli B-infliuenssa. A-influenssa on rajumpi ja kestää pidempään. Mutta eihän toi B-sarjalainenkaan influenssa ole kiva tauti, jos normaaleihin kuumeflunssiin vertaa.

Vierailija
746/815 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa oksentelua 40 asteen kuumeessa ja aivan jäätävissä kivuissa. Lasarettiin sirralla ja siellä hiljalleen elävien kirjoihin. Elämäni pahin sairastuminen ever. Kyllä muutui käsitys influenssasta.

Vierailija
747/815 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1957 levisi maailmalle uusi virus, asialainen A, johon ei ollut vielä syntynyt immuniteettia. Siihen kuoli Suomessa n. 2000 henkeä, ja muualla maailmassa, jossa seuranta oli heikompaa, arviolta 2 - 4 miljoonaa henkeä. Maailman väkiluku oli silloin kolmasosa nykyisestä. Sairastuin siihen ensimmäisten joukossa. Kesti kolmisen viikkoa. En juuri ollut sinä aikana tajuissani, mutta kun välillä olin, luulin kuolevani. Toivoin sitä myös hartaasti, sillä se olisi lopettanut suunnattoman tuskaisen olon. Kynis.mies

Vierailija
748/815 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 1957 levisi maailmalle uusi virus, asialainen A, johon ei ollut vielä syntynyt immuniteettia. Siihen kuoli Suomessa n. 2000 henkeä, ja muualla maailmassa, jossa seuranta oli heikompaa, arviolta 2 - 4 miljoonaa henkeä. Maailman väkiluku oli silloin kolmasosa nykyisestä. Sairastuin siihen ensimmäisten joukossa. Kesti kolmisen viikkoa. En juuri ollut sinä aikana tajuissani, mutta kun välillä olin, luulin kuolevani. Toivoin sitä myös hartaasti, sillä se olisi lopettanut suunnattoman tuskaisen olon. Kynis.mies

Aasialainen oli kova, olen kuullut vanhemmiltani. Sairastin H1N1pdm09-influenssan (A) ja tämä tapahtui niinkin vasta kuin 2022 ja tein kaksi viikkoa kuolemaa, kolmas viikko oli jo hieman helpompi. Sitten tuli jälkitaudit jotka olivat paljon pahempia kuin peruskuumeflunssa, mutta melkein leikintekoa influenssan kuumeviikkoihin verrattuna. Olin ihan kunnolla kipeä 1,5 kuukautta ja se mikä oli ikävää niin yleisvointi meni todella surkeaksi. Särkylääkkeitä meni useampi paketti ja antibioottikuureja sain syödä kolme. Ja painoa meni 7 kiloa, vaikka en mikään lihava ollut ennen sairastumista.

Heikommalta olisi lähtenyt henki, siitä olen varma.

Vierailija
749/815 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1997 intissä, tuli sitten keuhkokuume päälle. Toisen kerran vuosi 2017, kesti kauan, ääni lähti, ihan jäätävä flunssa ja pitkittynyt kuume. 

Koronalta vältyin viime joulukuuhun saakka: keuhkokuume vei sitten sairaalaan asti pötköttämään

Vierailija
750/815 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aasialainen oli kova, olen kuullut vanhemmiltani. Sairastin H1N1pdm09-influenssan (A) ja tämä tapahtui niinkin vasta kuin 2022 ja tein kaksi viikkoa kuolemaa, kolmas viikko oli jo hieman helpompi. Sitten tuli jälkitaudit jotka olivat paljon pahempia kuin peruskuumeflunssa, mutta melkein leikintekoa influenssan kuumeviikkoihin verrattuna. Olin ihan kunnolla kipeä 1,5 kuukautta ja se m

ystäväni menehtyi influenssaan. ei edes kunnon kuume ehtinyt nousta. muistan että hänellä ei tainnut koskaan nousta kunnon kuumetta tautien takia mut sitten tää influenssa johti nopeaan menehtymiseen kotona.

Vierailija
751/815 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä tauti. Ei meinaa mennä millään ohi. Vajaa kaksi viikkoa takana ja voimat aivan lopussa. Töihin pitäis jaksaa parin päivän kuluttua, kukaan ei usko että näin kauan voi "joku flunssa" olla :( 

Vierailija
752/815 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisissa kerrottiin, että hiihtäjä Iivo Niskanen taistelee influenssan kourissa. Uutisjutun mukaan Iivon sairastumisesta on jo aikaa eli pitkä tauti rokotetullakin.

Vierailija
753/815 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisissa kerrottiin, että hiihtäjä Iivo Niskanen taistelee influenssan kourissa. Uutisjutun mukaan Iivon sairastumisesta on jo aikaa eli pitkä tauti rokotetullakin.

Nyt myös Perttu Hyvärinen on sairastunut influenssaan. Iivo Niskanen sairastui jo parisen viikkoa sitten.

Vierailija
754/815 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, minulla on rokotus aina voimassa

Vierailija
755/815 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni meinasi kuolla. Ikuinen kuulovamma jäi muistoksi influenssasta. Itse en ole sairastanut, otin kyllä rokotteenkin, sen pitäisi ainakin lieventää tautia, niin että ei joutuisi sairaalaan.

Vierailija
756/815 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomat 26.2.2025 kertoo tuoreita kokemuksia influenssasta.

"Erikoinen tauti. Koko perheellä alkoi rajuista vatsaoireista, ja sen jälkeen korkeaa kuumetta ja yskää. Pienin sairastunut sai lisäksi keuhkokuumeen. Tauti on jyllännyt perheessä jo kolmisen viikkoa."

"Olo on kuin jyrän alle jäänyt. Kuumetta 39,4 astetta lääkkeistä huolimatta. Jalat eivät meinaa kantaa. Aivan karmea tauti."

"influenssa on aiheuttanut myös ripulia ja oksentelua." 

"raju influenssa on aiheuttanut jälkitautina keuhkokuumeen."

Vierailija
757/815 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2vko. aamulla hiukan kuume laski, heti illalla n klo 18 alkoi nousta. Kuumetta oli alussa 39.1. Noin muutama pv. Olo että ei jaksa edes kääntyä, saati veskireissu. Yksin,kukaan ei tee ruokaa, ei vettä. Vasta toisella viikolla alkoi olla 28- 37 kuumetta. jase 37  sitkeää. Kun kaikki ohi, niin " maailma näytti kirkkaalle",Silmätkin kirkastui. 

Ja muuten alkoi yhtäkkiä, aamulla ei mitään ,mutta iltapäivällä vyöryi heikotus ja kuume. Sulako nyt ..toivottavasti joku auttamassa. Syö valkosipulia ns viipaloitunaei murskana. Leikkaatte kuin leipää. Otat vaikka veden kanssa. Ja mustaherukoita syö tai tiivistettä juo.

Oli kyllä ruokahalu kadoksissa,mutta heikotus olisi vaatinut jotain pakottaen. Mutta kun alkoi toipua, tuli ihme mielihalut,kanakeittoa, Kivikylän lenkkimakkaraa ja ranskanpastilleja. Noilla tolpilleen ja siihen mennessä kamukin oli tullut reissusta autamaaan ihan loppumetrit. Mutta ei mitään ääniä,pimeäsä hiljaa,loputtomia unisessioita.

Vierailija
758/815 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kannattaa oikeasti miettiä miten selviävät influenssasta, jos taloudessa ei ole yhtään tervettä auttamassa. Kyllä sinne sänkyyn kuolee, jos ei saa nestettä.

Vierailija
759/815 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä todella karu yllätys miten kova influenssa on. Minutkin se vei sairaalaan, vaikka koitin sinnitellä kotona. :( Nyt seurataan toipuvatko keuhkot enää ennalleen. Olo aivan käsittämättömän huono.

Vierailija
760/815 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt influenssaan on kuollut 6-vuotias poika. Lääkäri valittaa että vanhemmat eivät käytä lapsia rokotuksessa. Lasten influenssakuolemat ovat kasvussa.Tämän päivän uutisista luin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi