Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rajuin influenssakokemuksesi? Onko täällä joku jolla on ollut oikeasti influenssa?

Kausi lähestyy
29.07.2020 |

Listataanpa kokemuksia.

Pls ei flunssia, ei edes kovia.

Kommentit (815)

Vierailija
661/815 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis keväällä 2009 oli influenssa joka oli todella paha.Sain pahan korvatulehduksen,tärykalvo puhkesi iteksiin.SE myös korvalääkärin toimesta puhkaistiin kahdesti ja söin kolme ab-kuuria siihen.

Huhtikuussa alkoi tauti ja viimeisen kuurin söin kesäkuussa.¨Koskaan en ole niin kipeä ollut,ja lasten hoito oli järkyttävää.

Paino putosi 7 kg, korva suhisi ja vinkui ja tulehduksesta jäi jatkuva korkea tinnitus korvaani.

Myös ensimmäin poskiontelotulehdus oli tuolloin.

Päätä särki,kipu oli jotain hirveetä.

Kipulääkkeillä elin ja kuume jatkui pari kuukautta,lievänä mutta voimat vievänä.

Se että tauti talttui,ei ollutkaan ohi.

Kesällä en voinut uida kylmähkössä vedessä,vaan sain allergisen reaktion. Paineet heittivät,pyörrytti ja koko kroppa oli kuin nokkospuskassa olisin kierinyt.

Minulla puheksi virustaudin jälkitilana kylmäallergia.

Jännitin miten talvi ja näin kävi.-2 oli pakkasta ja kasvot turvoksissa ja rakkuloilla.Jalat kuin nokkosilla hakatut.Valohoidossa olen käynyt nyt ja ehkä siitä on apua.En vielä tiedä kun en uskalla ulkona olla.

Kovat pakkaset vietin sisällä.Lasten kanssa ei olla ulkoiltu viikkoon.

Kyllä sanon että influenssa ei ole mikään pikkutauti.

Tämä tosin vain minun kokemus.

Vierailija
662/815 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa kokemuksia

Onpa kamalia influenssa kokemuksia ihmisillä. :( Kun lukee näitä influenssa kokemuksia, ei todellakaan halua itse influenssa kokemusta. Minulla ei ONNEKSI ole influenssa kokemuksia. Kaverillani on influenssa kokemus ja hän sairasti sairaalassa. Oli kauhea influenssa kokemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/815 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut lapsena. Olin kovassa kuumeessa ainakin viikon, muistan sen oudon fiiliksen kun todellisuudentaju jotenkin hämärtyi sekavassa kuumetilassa. Muistan myös sen tunteen siinä loppuvaiheessa, että eikö tämä koskaan parane, kun jatkui ja jatkui vain. Sain myös "jälkitaudiksi " ykköstyypin diabeteksen.

Vierailija
664/815 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio Nostalgian naisjuontaja kertoi eilen kuuluvansa niihin ihmisiin, jotka ovat joutuneet sairastamaan influenssan. Hän kysyi miesjuontajalta:

- Oletko sä sairastanut influenssaa?

- Eee--en. Tietääkseni en.

- Sitten jos sairastat, tiedät kyllä. Se on kova tauti. Kaataa todella voimalla petiin.

Keskustelu alkoi siitä, että miesjuontaja kertoi miten paljon influenssa tappaa ihmisiä USA:ssa ja että tautia vastaan on tulossa mrna-rokote.

Vierailija
665/815 |
23.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja se naisjuontaja sanoi, että ei todellakaan ihmettele sitä että influenssaan sairastunut valittaa heikkoa oloaan. Sitä ihmetteli miten vanhemmat tai heikommat voivat edes selvitä taudista. Oli myös todella ilahtunut, että on tulossa varmempia rokotteita.

Vierailija
666/815 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"työkaveri tartutti influenssansa ja sain sitten keuhkokuumeen. Viikko osastolla, kuukauden saikku ja puoli vuotta puolikuntoisuutta, jolloin oli aivan arvoitus, milloin on työkuntoinen ja milloin ei."

Tuollainen kokemus AV:n toisessa ketjussa.

Vierailija
667/815 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut kerran influenssa "lievänä", koska olin syksyllä saanut rokotteen. Siksi heittomerkit, koska ei todellakaan tuntunut lievälle.

Kuume pyöri 39 asteessa, särkylääkkeillä ei laskenut edes pariksi tunniksi kuin 38 asteeseen. Järkyttävät flunssaoireet, lihas- ja päänsärky. Jos vessaan piti päästä niin seiniä pitkin kävelin, en olisi ilman tukea pysynyt pystyssä. Siksi vein sängyn viereen niin paljon juomista kuin kerralla pystyin, ettei ylimääräisiä kävelyreissuja tarvitsisi tehdä. Kiinteä ruoka ei pysynyt sisällä.

Kuume ja lihassäryt kestivät neljä päivää, mutta olo oli voimaton vielä pari viikkoa.

Vierailija
668/815 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muutama vuosi sitten. Kuumetta oli 5 päivää, lihassärkyä, päänsärkyä, flunssaoireita. Sanoisin, että vastasi lähinnä vähän äkäisempää tavallista flunssaa. Sairastin myös koronan, joka oli suunnilleen samaa tasoa, mutta kuumevaihe kesti vain pari päivää, jälkioireita ehkä pitempään. Vertailun vuoksi loppukesällä oli tavalliseksi flunssaksi diagnosoitu tauti, kuumeessa olin viikon ja olo oli tosi huono, oli jo keuhkokuume-epäilykin, mutta kuvissa ei löytynyt kuitenkaan mitään. Näistä tämä  tavallinen flunssa oli ehdottomasti kamalin.

Vierailija
669/815 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli muutama vuosi sitten. Kuumetta oli 5 päivää, lihassärkyä, päänsärkyä, flunssaoireita. Sanoisin, että vastasi lähinnä vähän äkäisempää tavallista flunssaa. Sairastin myös koronan, joka oli suunnilleen samaa tasoa, mutta kuumevaihe kesti vain pari päivää, jälkioireita ehkä pitempään. Vertailun vuoksi loppukesällä oli tavalliseksi flunssaksi diagnosoitu tauti, kuumeessa olin viikon ja olo oli tosi huono, oli jo keuhkokuume-epäilykin, mutta kuvissa ei löytynyt kuitenkaan mitään. Näistä tämä  tavallinen flunssa oli ehdottomasti kamalin.

Etkö osaa lukea aloitusta? Ei edes kovia flunssia tähän ketjuun.

Vierailija
670/815 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämä rullasi eteenpäin varsin samanlaisena vuoteen 2016 saakka. Silloin Hydén sairastui pahaan influenssaan.

– Kuume nousi neljäänkymmeneen asteeseen. Sain hoidoksi antibioottia, joka ei juurikaan auttanut. Minut otettiin lopulta sisään sairaalaan, sillä tilanteeni oli varsin heikko.

Hydénin keuhkojen tilanne meni todella huonoksi: toimintakyky putosi kahteenkymmeneen prosenttiin.

– Kyseessä oli siis jo hengenvaara. Kykenin tuolloin kävelemään hengästymättä lyhimmillään noin kymmenen metriä.

Koska tilanne heikkeni merkittävästi, Hydénille kerrottiin, että keuhkojen siirron mahdollisuutta aletaan kartoittaa. Ennen siirtoa olisi kuitenkin kehon infektiot saatava täysin hallintaan.

– Oli helpotus kuulla puhuttavan siirron mahdollisuudesta, sillä se toi uutta toivoa. Tiesin samalla, että jos saan uuden vakavan infektion, saattaa se päättää elämäni.

– Tilanne oli pelottava. Pelkäsin henkeni puolesta. Minut siirrettiin tuolloin myös osa-aikaeläkkeelle toimistotyöstäni.

Hydén siirrettiin elinsiirtojonoon vuoden 2016 joulukuussa. Seuraavan vuoden helmikuussa hän sai odotetun soiton. Uudet keuhkot olivat löytyneet."

Iltalehti 1.1.2023 kertoi influenssan sairastaneesta miehestä. Hänelle piti influenssan jälkeen vaihtaa uudet keuhkot.

Vierailija
671/815 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ollut kerran influenssa "lievänä", koska olin syksyllä saanut rokotteen. Siksi heittomerkit, koska ei todellakaan tuntunut lievälle.

Kuume pyöri 39 asteessa, särkylääkkeillä ei laskenut edes pariksi tunniksi kuin 38 asteeseen. Järkyttävät flunssaoireet, lihas- ja päänsärky. Jos vessaan piti päästä niin seiniä pitkin kävelin, en olisi ilman tukea pysynyt pystyssä. Siksi vein sängyn viereen niin paljon juomista kuin kerralla pystyin, ettei ylimääräisiä kävelyreissuja tarvitsisi tehdä. Kiinteä ruoka ei pysynyt sisällä.

Kuume ja lihassäryt kestivät neljä päivää, mutta olo oli voimaton vielä pari viikkoa.

influenssa katsotaan lieväksi, jos sairastunut ei tarvitse sairaalahoitoa. mietipä mitä olisit kokenut, jos olisit ollut rokottamaton.... itse sairastin influenssan ilman rokotusta ja sairaalareissuhan siitä tuli ja pitkä sellainen. jäi keuhkot huonoon kuntoon loppuelämäksi.

Vierailija
672/815 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kuolla influensssan takia. Silloinkin jo tajuton korkean kuumeen takia. Asun yksin ja kun en ollut vastannut puhelimeen äitini oli alkanut huolestua ja tuli katsomaan Hänellä on avain asuntooni. Siellä minä sohvalla tajuttomana. Sairaalaan vietiin, ja muistan miten heikko olin kun aloin sen verran toipua että pääsin nousemaan jaloilleni. Olin kuin 90-vuotias mummo, tutiseva ja heikko. Influenssa ei ole leikin paikka.

Eräässä toisessa AV:n ketjussa oli tällainen influenssakokemus. Onneksi selvisi.

Vierailija
673/815 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkky influenssa. Alkoi jäsenkivuilla, väsymyksellä ja kuumeella. 39,8 oli korkeimmillaan. Minulla oli sellainen testi jossa näkyy niin korona kuin influenssa ja heti 3 päivänä näkyi influenssa positiivinen.

Pahin taudista kesti 3 viikkoa. Jäi yskä, on/Off lämpö. 2 kuukautta olen ollut voimaton, kurkku kipeä, ruoka ei maistu. Nivelkipuja edelleen.

Vierailija
674/815 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut ja tauti oli ihan helvetillinen. Se ja norovirus ovat rankimpia tauteja mitä olen kokenut.

Influenssassa kuume nousi parissa tunnissa yli 39 asteeseen. Olin niin kuumehoureinen ja kipeä, että nukuin lähes viikon sängyssä ja kaverit joutuivat käymään kaupassa. Yskä muuttui niin pahaksi, että kurkku ja kurkunpää ärtyivät niin paljon että joka kerta kun yskin, oksensin. Jälkitautina vielä ärhäkkä silmätulehdus. Siinä kohtaa tajusin itse miten kipeä olen, kun seurankipeä lemmikkini ei tullut lähellekään koko viikon aikana ja oli selvästi päättänyt että hän ei ainakaan samaan tautiin aio sairastua ja lähteä :D 

Olin perusterve 27v. Vaikea kuvitella miten kukaan perussairas tai ikääntynyt taudista selviää ilman sairaalahoitoa.

Vierailija
675/815 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkky influenssa. Alkoi jäsenkivuilla, väsymyksellä ja kuumeella. 39,8 oli korkeimmillaan. Minulla oli sellainen testi jossa näkyy niin korona kuin influenssa ja heti 3 päivänä näkyi influenssa positiivinen.

Pahin taudista kesti 3 viikkoa. Jäi yskä, on/Off lämpö. 2 kuukautta olen ollut voimaton, kurkku kipeä, ruoka ei maistu. Nivelkipuja edelleen.

ihan varoituksen sanana monilla influenssan sairastaneilla palautuminen ottaa puolisen vuotta. sen verran rankka tauti kropalle. itse olin sairaalan eristysosastolla yli kaksi viikkoa sekaisin kuin seinäkello. tosin täysin voimattomana ja toivuttuani pystyin talutettuna käymään vessassa.

Vierailija
676/815 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka influenssa: 5 päivää kuume 39 ja reilu, laski pariksi tuntia lääkkeillä. Hourailin näin näkyjä kun korkea kuune. Päänsärky aivan järkyttävä. Koko kroppa sörki kun oisi hakattu, lihakset ja nivelet. Yskä, se oli se pahin kun tuntu että pää räjähtää. Lopulta repesi kylkilihakset ja sit yskiminen sattukin. Lääkäri onneks antoi kunnon tujua yskänlääkettä, joka helpotti yskään.

Toka influenssa: 1 päivä korkea kuume 39, sen jälkeen noin 5 päivää alilämpöä ja olo todella heikko, pyörrytti, heikotti, pahoinvoiva olo.

Sanoisin että melkein kamalampi olo oli tuo alilämpö kuin korkea kuume.

Kumpanakaan vuonna ei ollut rokotusta. Sen jälkeen olen ottanut, eikä ole ollut kertaakaan.

Molemmat olivat sen verran rajuja, että en vapaaehtoisesti enää halua.

Vierailija
677/815 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla influenssa tuhosi värekarvat ja sen jälkeen keuhkot pudistuivat 'kivasti' yskimällä seuraavat puoli vuotta. se tauti oli kuukauden painajainen ja puolen vuoden loputon yskä ja väsymys meinasi viedä järjen.

Vierailija
678/815 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

influenssaa on taas liikkeellä ja se näkyy sairaaloissa. koittakaa selvitä ilman tartuntaa!

Vierailija
679/815 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olin kuolla influensssan takia. Silloinkin jo tajuton korkean kuumeen takia. Asun yksin ja kun en ollut vastannut puhelimeen äitini oli alkanut huolestua ja tuli katsomaan Hänellä on avain asuntooni. Siellä minä sohvalla tajuttomana. Sairaalaan vietiin, ja muistan miten heikko olin kun aloin sen verran toipua että pääsin nousemaan jaloilleni. Olin kuin 90-vuotias mummo, tutiseva ja heikko. Influenssa ei ole leikin paikka.

Eräässä toisessa AV:n ketjussa oli tällainen influenssakokemus. Onneksi selvisi.

Tiedän erään nuorenmiehen joka oli sairastunut influenssaa. Ei enää vastannut viesteihin ja soittoihin ja sitten hänen vamhemmat tulivat avaimilla sisälle asuntoon. Se mies oli niin sekaisin ettei tajunnut mitään. Ambulanssi vei sairalaan ja siellä vointi huononi, mutta toipui myöhemmin aika hyvin.

Vierailija
680/815 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani puolesta pelkään. Viisi vuotta sitten influenssa vei hänet kuukaudeksi koomaan

Siitä jätkä selvisi, opetteli neljävuotiaana uudestaan puhumaan, kävelemään jne. Aivot oli välillä ihan kaurapuuroa, eikä tiedetty selviääkö hengissä edes. Näkökyvystä katosi 90%, motoriikka on hitaahkoa mutta jätkä on selviytyjä. Nyt on reipas tokaluokkalainen

Nimimerkki Evil kertoo eräässä keskustelussa noin ikävän kokemuksen. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi