Käytätkö mieluummin Facebookkia vai Instagramia? Käyttääkö kukaan enää edes Facebookkia?!
Itse en ole Facebookissa, mutta Instagramissa olen ja ajattelin että vieläkö on Facebook hengissä.
Kommentit (348)
Instagram on vähän tylsä, pelkkiä kuvia ja käyttöliittymänä hankala. Yritin sitä käyttää, mutta hylkäsin sen. Facebookissa tykkään erilaisista ryhmistä.
En käytä kumpaakaan vakoiluohjelmaa. Ihmiset ovat idiootteja.
Facebook.
Facebookissa yhdistyy Instagramin, Snapchatin, Whatsappin jne jne parhaat puolet.
Maailma olisi parempi paikka mikäli kaikki SoMe kanavat yhdistettäisiin Facebookin alaisuuteen.
Eikö teitä Facebookin käyttäjät yhtään ärsytä lukea niitä samojen ihmisten "viisaita" juttuja siellä? Mua ärsytti ne tyhmät päivitykset ja ne synttärimuistutukset, mutta oonkin ollut jo 5 v. sieltä poissa. Ehkä sitten mummona palaan takaisin, niinhän ne muutkin.
Facebook? Ei oo enää tätä päivää.
Vastaa minulle faksillasi, jos oot eri mieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instagram on suunniteltu vain älypuhelimelle (vaikka voi osittain käyttää tietokoneellakin, mutta heikko käyttökokemus tietokoneella).
Facebookia on paljon parempi käyttää tietokoneella ja FB sopii hyvin uutisten ja erilaisten ryhmien seuraamiseen.
Instagram avoin ja FB suljettu (kavereiden suhteen).
Noilla on oikeastaan aivan erilaiset käyttötarkoitukset, vaikka firmat käyttävätkin usein markkinoinnissa molempia nykyisin.
Itse käytän eniten FB, sen jälkeen Twitter, sen jälkeen Telegram ja kaikkein vähiten Instagram.
Mun Instagram ei ole avoin, vaan yksityinen ja seuraajina vain lähimmät tyypit. Kätevää jakaa monelle samanaikaisesti esim. tarinoita. Facebookissa taas "kavereita" monta sataa, ei siellä sitten tule niin jaettua mitään. Aikanaan tuli typerästi hyväksyttyä lähes kaikki kaveripyynnön lähettäjät enkä tohdi listoja siivoilla. Joskus käyn siellä katselemassa, mutta en oikein enää tykkää. Pitäisi poistaa koko tili.
Tuo minua aina naurattaa että kaikki hyväksytään ja/tai ketään ei uskalleta poistaa :D Minä en koskaan pyydä ketään kaveriksi itse. Jos joku pyytää minua, joko hyväksyn tai hylkään. Ja reippaasti voin poistaa sellaiset ihmiset jotka vain haluaa kytätä minua ja tekemisiäni siellä. Jos ihminen ei vastaa viesteihini, joita lähetän ehkä kerran tai kahdesti vuodessa, joutaa mennä. Minulla ei ole tarvista keräillä ihmisiä eikä "haaremia". Siskollani esimerkiksi satoja "kavereita" jopa oma pomo ja työkavereita joita inhoaa mutta on pakko esittää ystävällistä kun ollaan samassa paikassa töissä. Sanoo sitten että ei voi enää mitään kuviakaan laittaa muuta kuin koirastaan, koska ei halua elämäänsä siellä ventovieraille sepustaa. Inhoan tyyppejä jotka on aina taustalla eivätkä uskalla mitään kommentoida mihinkään eli kyttääjiä. Jos kuuluu johonkin ryhmään pitää uskaltaa joskus jotain kommentoidakin, positiivisesti. Ei muuta kuin reippaasti siivoat sieltä ne ihmiset joista et välitä. Pari ihmistä hyväksyin kaverikseni kun halusivat. Kumpikaan ei vastannut viesteihini eikä ottaneet mitään yhteyttä. Poistin samantien.
Mulla on siellä listoilla joitain sellaisia ihmisiä jotka olen joskus 10 v. sitten hyväksynyt, mutta en ole missään tekemisissä nykyään eikä edes tykätä toistemme julkaisuista. Mutta kumpikaan ei vain poista toistaan, siellä me roikutaan. Ei vaan kehtaa jotenkin. Siksi tein sitten instaprofiilin "järkevämmin" ja olen hyväksynyt seuraajiksi vain läheisimpiä ystäviä ja sukulaisia. Jotenkin hirvittää miten suuri näkyvyys mun Facebook-profiililla on....ja vain siksi kun en kehtaa poistella sieltä ketään. Auts, eipä sinne sitten viitsi mitään niin yksityistä enää julkaistakaan kun en tykkää että asioistani niin laajalti tiedetään.
Öh, ettekö te tiedä, että Facessa voi ihan itse päättää kenelle päivitykset näkyy ja kenelle ei!? Itselläni on noin 120 Facekaveria, mutta vain noin puolet heistä näkee mun päivitykset. Osa on hyvänpäiväntuttuja joiden en halua tietää yksityisasioistani ja osa on ulkomaalaisia joita en halua häiritä suomenkielisillä päivityksillä joista he eivät tajua mitään.
Facebook on itselleni tärkein somealusta. Käytän toki aktiivisesti instaakin. Facessa on esimerkiksi työpaikkani (ravintola) sivu jota ylläpidän ja johon päivitetään tärkeät informaatiot. Kuulun myös moniin eläin- ja harrastusryhmiin, ja näistä saan älyttömästi infoa ja vinkkejä esimerkiksi eläinten hoitoon ja virikkeellistämiseen (onks toi oikea sana). Siinä sivussa on sit toki jotain huumoriryhmiäkin, mutta tärkeitä on myös tukiryhmät jotka liittyy sairauteeni, ja ravintola-alan työntekijöiden ryhmä. En varmaan voisi elää ilman facea!
N28
Vierailija kirjoitti:
Facebook? Ei oo enää tätä päivää.
Vastaa minulle faksillasi, jos oot eri mieltä
👌🏻
En ole keksinyt ainuttakaan käyttötarkoitusta kummallekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instaa enemmän käytän, enkä facea enää oikeastan ollenkaan vaikka tili sielläkin on. Sinänsähän se on silleen sama että insta on facen omistama.
Käytän instaa siihen että katson videoita ja kuvia jotka minua huvittavat. En seuraa siellä juuri ketään, enkä varsinkaan ketään kaveriani, vaikka he seuraisivatkin minua. Eli käyttötarkoitus on minulle eri kuin facessa, jossa käymistä pelkään, ettei joku vaan taa suutu kun en ole tykkäillyt hänen jutuistaan. Rehellisiä jos ollaan olen piilottanut 90% kavereideni näkymistä. En halua tietää heidän elämästään jos he eivät sitä henkilökohtaisesti sitä minulle kerro. Eräs tuttu, joka käy välillä kahvilla, aloittaa jokaisen elämässään tapahtuneen asian sanoilla: niin kun minä tämän jo faceen laitoin niin kävimme thaimaassa, faceenkin laitoin kuvia siitä heinosta ostoksestani. ELi ikään kuin kalastellaan miksi en ole niistä tykkäillyt. Olen ajatellut poistua kokonaan myös , moni niin onkin tehnyt, mutta ryhmät, ja lähes kaikkien firmojen aukioloajat ja tiedot on siellä kätevästi.
Niin joo, ja en siis tosiaankaan jaa itse mitään kummassakaan, paitsi instassa tarinoita, koska niistä ei jää jälkiä, eikä kukaan saa tietää onko minun tarinaani tullut kommentteja tai "tykkäyksiä", kun ne tulee dm:nä
Tuo on instassa niin kätevää että kun niitä tarinoita jakaa, ei kenenkään "tarvitse" tykkäillä niistä, katsovat vain, eikä mun tarvi "tykkäillä" heidän tarinoistaan. Mutta on kivaa saada joku reaktio tai kommentti siellä "piilossa". Joillekin tuntuu tuo tykkäily olevan hirmu vaikea asia.
Juuri näin. Tämähän ei tietysti sovi niille tykkäysten keräilijöille ja kommentinkerjääjille niin hyvin kuin meille "näkymättömille".
Silloin kun vielä, vuosia sitten , faceen jotain julkaisin, niin saattoi hyvin olla että kukaan ei tykännyt, saati kommentoinut, enkä siis tietenkään edes tiennyt oliko kukaan kavereistani huomannut päivitystäni. Silti jos en tykännyt heidän jutuistaan, niin alkoi kärttäminen ja vihjailu että pitäisi näin tehdä. Koin tuon jotenkin epämukavaksi, ikään kuin olisin itse vain yleisönä, eikä vuorovaikutusta ollut ollenkaan, minä olin kaverilistalla tykkäilyni takia, mutta jos itse yritin olla osa SOSIAALISTA mediaa, niin se ei onnistunut, vaan jäin ihan yksin päivittelemään. Kuten muussakin sosiaalisessa kanssakäymisessä, varsinkin kavereiden kesken, minulle on tärkeää että siinä ollaan yhdessä, joten face ei sopinut minun tyyliini.
Insta on ihana, varsinkin tarinat, joita jännästi käyvät katsomassa eniten juuri ne jotka eivät facessa koskaan tykänneet tai kommentoineet minulle mitään ;) Eli nähty on silloinkin, tykkäämättömyyteen on siis ollut syynä muut asiat.
Face on minulla omalla nimellä (koska sehän siinä oli ideana, että toiset löytää,) ja yksityinen, insta taas julkinen, ja väännösnimellä, koska en ole siellä siksi että minut löydettäisiin, vaan katsomassa loputonta kissavideofeediä :D
Täysin käsittämätöntä minulle. En ole koskaan miettinyt, pitäisikö minun tykätä jostain eikä ikinä ole ainutkaan FB-kontaktini vihjannut saati kärttänyt, että minun pitäisi jotenkin reagoida hänen julkaisuunsa.
No niin on minullekin! Siksipä en facea käytäkään, vaan instaa.
Vierailija kirjoitti:
Facebook on itselleni tärkein somealusta. Käytän toki aktiivisesti instaakin. Facessa on esimerkiksi työpaikkani (ravintola) sivu jota ylläpidän ja johon päivitetään tärkeät informaatiot. Kuulun myös moniin eläin- ja harrastusryhmiin, ja näistä saan älyttömästi infoa ja vinkkejä esimerkiksi eläinten hoitoon ja virikkeellistämiseen (onks toi oikea sana). Siinä sivussa on sit toki jotain huumoriryhmiäkin, mutta tärkeitä on myös tukiryhmät jotka liittyy sairauteeni, ja ravintola-alan työntekijöiden ryhmä. En varmaan voisi elää ilman facea!
N28
Sulla onkin järkee tuossa käyttämisessä, mutta suuri osa siellä vaanii ja kytsii tai jakelee YouTube-linkkejä pikku pöhnässä. Kiva. Sitten on nämä jotka tuntuvat istuvan koko ajan etusormi tanassa ja tykkäävät kaikesta ekana ja kommentoivat lähes jokaista julkaisua ekana.
Vierailija kirjoitti:
Instagramia ilman muuta. Facebook on ihan out ja tylsä. Kukaan ajan hermoilla oleva ei notku enää facessa.
Yksikään ajan hermolla oikeasti oleva ei kyllä käytä noista enää kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instagramia ilman muuta. Facebook on ihan out ja tylsä. Kukaan ajan hermoilla oleva ei notku enää facessa.
Yksikään ajan hermolla oikeasti oleva ei kyllä käytä noista enää kumpaakaan.
Vaan? Mitä ne fiksut edelläkävijät sitten käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Edelleen tiedustelisin minkälaisia juttuja laitatte noihin stooreihin?
Mä laitan sen mitä ennen tarinan mahdollisuutta laitoin "seinällekin". Eli jos olen soutelemassa järvellä, ja on poikkeuksellisen tyyni keli, ja väririkas taivas, niin kuvaan max 10s videon, ja laitan sen. En koskaan julkaise videoita äänen kanssa, ellei se ääni ole just se juttu siinä. Voin laittaa kuvan koirastani, jos se on poikkeuksellisen hyvä kuva, esim. maisema takana henkeäsalpaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen tiedustelisin minkälaisia juttuja laitatte noihin stooreihin?
Mä laitan sen mitä ennen tarinan mahdollisuutta laitoin "seinällekin". Eli jos olen soutelemassa järvellä, ja on poikkeuksellisen tyyni keli, ja väririkas taivas, niin kuvaan max 10s videon, ja laitan sen. En koskaan julkaise videoita äänen kanssa, ellei se ääni ole just se juttu siinä. Voin laittaa kuvan koirastani, jos se on poikkeuksellisen hyvä kuva, esim. maisema takana henkeäsalpaava.
Miksi et laita enää "seinälle", vaan tarinaan?
Vierailija kirjoitti:
Ai storyt on jotain tuttavien tuotekokemuksia, reissukokemuksia jne? Ja näitä yksinpuheluna? Ei nyt ihan kyllä nappaa vaikka olisi kuinka hyvästä ystävästä kysymys.
Yksinpuheluna? Miten teet storyn dialogina seuraajien kanssa 🤔
Ei sua tarvii napata, meitä aika montaa nappaa, saa kivoja ideoita kavereiden ja julkkisten storyista esim reissukohteista, hotelleista, ruokapaikoista tai sisustuksesta. Mut ei nää tarvii kaikkia napata, toki voit seurata vaikka jonkun lintubongarin storyja jos sellainen kiinnostaa tai vaikka motoristin.
Ei kiinnosta storyt. Nopeita huitasuja jossain liikkeessä. Liikaa tekstiä ja tehosteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instagram on suunniteltu vain älypuhelimelle (vaikka voi osittain käyttää tietokoneellakin, mutta heikko käyttökokemus tietokoneella).
Facebookia on paljon parempi käyttää tietokoneella ja FB sopii hyvin uutisten ja erilaisten ryhmien seuraamiseen.
Instagram avoin ja FB suljettu (kavereiden suhteen).
Noilla on oikeastaan aivan erilaiset käyttötarkoitukset, vaikka firmat käyttävätkin usein markkinoinnissa molempia nykyisin.
Itse käytän eniten FB, sen jälkeen Twitter, sen jälkeen Telegram ja kaikkein vähiten Instagram.
Mun Instagram ei ole avoin, vaan yksityinen ja seuraajina vain lähimmät tyypit. Kätevää jakaa monelle samanaikaisesti esim. tarinoita. Facebookissa taas "kavereita" monta sataa, ei siellä sitten tule niin jaettua mitään. Aikanaan tuli typerästi hyväksyttyä lähes kaikki kaveripyynnön lähettäjät enkä tohdi listoja siivoilla. Joskus käyn siellä katselemassa, mutta en oikein enää tykkää. Pitäisi poistaa koko tili.
Tuo minua aina naurattaa että kaikki hyväksytään ja/tai ketään ei uskalleta poistaa :D Minä en koskaan pyydä ketään kaveriksi itse. Jos joku pyytää minua, joko hyväksyn tai hylkään. Ja reippaasti voin poistaa sellaiset ihmiset jotka vain haluaa kytätä minua ja tekemisiäni siellä. Jos ihminen ei vastaa viesteihini, joita lähetän ehkä kerran tai kahdesti vuodessa, joutaa mennä. Minulla ei ole tarvista keräillä ihmisiä eikä "haaremia". Siskollani esimerkiksi satoja "kavereita" jopa oma pomo ja työkavereita joita inhoaa mutta on pakko esittää ystävällistä kun ollaan samassa paikassa töissä. Sanoo sitten että ei voi enää mitään kuviakaan laittaa muuta kuin koirastaan, koska ei halua elämäänsä siellä ventovieraille sepustaa. Inhoan tyyppejä jotka on aina taustalla eivätkä uskalla mitään kommentoida mihinkään eli kyttääjiä. Jos kuuluu johonkin ryhmään pitää uskaltaa joskus jotain kommentoidakin, positiivisesti. Ei muuta kuin reippaasti siivoat sieltä ne ihmiset joista et välitä. Pari ihmistä hyväksyin kaverikseni kun halusivat. Kumpikaan ei vastannut viesteihini eikä ottaneet mitään yhteyttä. Poistin samantien.
Mulla on siellä listoilla joitain sellaisia ihmisiä jotka olen joskus 10 v. sitten hyväksynyt, mutta en ole missään tekemisissä nykyään eikä edes tykätä toistemme julkaisuista. Mutta kumpikaan ei vain poista toistaan, siellä me roikutaan. Ei vaan kehtaa jotenkin. Siksi tein sitten instaprofiilin "järkevämmin" ja olen hyväksynyt seuraajiksi vain läheisimpiä ystäviä ja sukulaisia. Jotenkin hirvittää miten suuri näkyvyys mun Facebook-profiililla on....ja vain siksi kun en kehtaa poistella sieltä ketään. Auts, eipä sinne sitten viitsi mitään niin yksityistä enää julkaistakaan kun en tykkää että asioistani niin laajalti tiedetään.
Öh, ettekö te tiedä, että Facessa voi ihan itse päättää kenelle päivitykset näkyy ja kenelle ei!? Itselläni on noin 120 Facekaveria, mutta vain noin puolet heistä näkee mun päivitykset. Osa on hyvänpäiväntuttuja joiden en halua tietää yksityisasioistani ja osa on ulkomaalaisia joita en halua häiritä suomenkielisillä päivityksillä joista he eivät tajua mitään.
Miksi ihmeessä pidät heitä KAVEREINA, jos et halua heille mitään jakaa. Jos kuitenkin joillekin jaat kuulumisia. Fy fan.
Mitäs tää Facen pääkäyttäjäryhmä eli mummot sitten on? Ei aikuisia? Lapsiako?