Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö mieluummin Facebookkia vai Instagramia? Käyttääkö kukaan enää edes Facebookkia?!

Vierailija
29.07.2020 |

Itse en ole Facebookissa, mutta Instagramissa olen ja ajattelin että vieläkö on Facebook hengissä.

Kommentit (348)

Vierailija
141/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IG. Jätin facen 2v sitten, kun kyllästyin sen algoritmiin ja jatkuvaan sälävirtaan seinällä. Lisäksi alkoi vituttaa kun vapaa-ajalla selatessa työtuttavien työhön liittyvät jatkuvat päivitykset palauttivat koko ajan työt mieleeni. IG on niin paljon kivempi, koska on visuaalisempi.

Vierailija
142/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Instagram on suunniteltu vain älypuhelimelle (vaikka voi osittain käyttää tietokoneellakin, mutta heikko käyttökokemus tietokoneella).

Facebookia on paljon parempi käyttää tietokoneella ja FB sopii hyvin uutisten ja erilaisten ryhmien seuraamiseen.

Instagram avoin ja FB suljettu (kavereiden suhteen).

Noilla on oikeastaan aivan erilaiset käyttötarkoitukset, vaikka firmat käyttävätkin usein markkinoinnissa molempia nykyisin.

Itse käytän eniten FB, sen jälkeen Twitter, sen jälkeen Telegram ja kaikkein vähiten Instagram.

Mun Instagram ei ole avoin, vaan yksityinen ja seuraajina vain lähimmät tyypit. Kätevää jakaa monelle samanaikaisesti esim. tarinoita. Facebookissa taas "kavereita" monta sataa, ei siellä sitten tule niin jaettua mitään. Aikanaan tuli typerästi hyväksyttyä lähes kaikki kaveripyynnön lähettäjät enkä tohdi listoja siivoilla. Joskus käyn siellä katselemassa, mutta en oikein enää tykkää. Pitäisi poistaa koko tili.

Tuo minua aina naurattaa että kaikki hyväksytään ja/tai ketään ei uskalleta poistaa :D  Minä en koskaan pyydä ketään kaveriksi itse. Jos joku pyytää minua, joko hyväksyn tai hylkään.  Ja reippaasti voin poistaa sellaiset ihmiset jotka vain haluaa kytätä minua ja tekemisiäni siellä. Jos ihminen ei vastaa viesteihini, joita lähetän ehkä kerran tai kahdesti vuodessa, joutaa mennä. Minulla ei ole tarvista keräillä ihmisiä eikä "haaremia". Siskollani esimerkiksi satoja "kavereita" jopa oma pomo ja työkavereita joita inhoaa mutta on pakko esittää ystävällistä kun ollaan samassa paikassa töissä. Sanoo sitten että ei voi enää mitään kuviakaan laittaa muuta kuin koirastaan, koska ei halua elämäänsä siellä ventovieraille sepustaa. Inhoan tyyppejä jotka on aina taustalla eivätkä uskalla mitään kommentoida mihinkään eli kyttääjiä. Jos kuuluu johonkin ryhmään pitää uskaltaa joskus jotain kommentoidakin, positiivisesti. Ei muuta kuin reippaasti siivoat sieltä ne ihmiset joista et välitä. Pari ihmistä hyväksyin kaverikseni kun halusivat. Kumpikaan ei vastannut viesteihini eikä ottaneet mitään yhteyttä. Poistin samantien.

Mulla on siellä listoilla joitain sellaisia ihmisiä jotka olen joskus 10 v. sitten hyväksynyt, mutta en ole missään tekemisissä nykyään eikä edes tykätä toistemme julkaisuista. Mutta kumpikaan ei vain poista toistaan, siellä me roikutaan. Ei vaan kehtaa jotenkin. Siksi tein sitten instaprofiilin "järkevämmin" ja olen hyväksynyt seuraajiksi vain läheisimpiä ystäviä ja sukulaisia. Jotenkin hirvittää miten suuri näkyvyys mun Facebook-profiililla on....ja vain siksi kun en kehtaa poistella sieltä ketään. Auts, eipä sinne sitten viitsi mitään niin yksityistä enää julkaistakaan kun en tykkää että asioistani niin laajalti tiedetään.

Ei muuta kuin poistat vain ja jos joskus ihmettelevät että miksi. Sanot että päätit pitää vain perheenjäsenet ja sydänystävät kavereina.

Oliskin ihannetilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IG. Jätin facen 2v sitten, kun kyllästyin sen algoritmiin ja jatkuvaan sälävirtaan seinällä. Lisäksi alkoi vituttaa kun vapaa-ajalla selatessa työtuttavien työhön liittyvät jatkuvat päivitykset palauttivat koko ajan työt mieleeni. IG on niin paljon kivempi, koska on visuaalisempi.

Kyllä, samaa mieltä.

Vierailija
144/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai storyt on jotain tuttavien tuotekokemuksia, reissukokemuksia jne? Ja näitä yksinpuheluna? Ei nyt ihan kyllä nappaa vaikka olisi kuinka hyvästä ystävästä kysymys. 

Vierailija
145/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Instaa, ei Facea. Joskus käytin, mutta kasvoin aikuiseksi.

Vierailija
146/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai storyt on jotain tuttavien tuotekokemuksia, reissukokemuksia jne? Ja näitä yksinpuheluna? Ei nyt ihan kyllä nappaa vaikka olisi kuinka hyvästä ystävästä kysymys. 

No ei tod. ole eikä kenenkään tarinoita ole pakko katsoa. Mun omia ainakin katsotaan.

Vierailija
147/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instagram ilmoittaa facebookissa kavereille että sulla on instatili. Tulee ilmoituksena. Näin siis jos insta ja face on jotenkin synkassa. Et pysty kovin salaisesti tekemään uutta instatiliä.

Meinastko, että pystyt tekemään yhtään mitään salaisesti netissä? :D

Vierailija
148/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksi Snowdenin monista sijoituspaikoista oli Japani.

Siellä hän sai tehtäväkseen selvittää, millaisen palomuurin takana Kiina valvoo omia kansalaisiaan. Sen tehtyään hän asetti itselleen kysymyksen, missä määrin näitä samoja keinoja on käytössä USA:n ylläpitämässä valvonnassa.

Julkisia ja saman asiakirjan salaisiksi julistettuja versioita vertaillessaan hänelle valkeni, että oli olemassa maailmanlaajuinen, viiden silmän nimeä kantava globaali valvontajärjestelmä, jonka tahtipuikkoa heilutti USA.

Se valvontajärjestelmä mahdollisti nettipohjaisen valvonnan lähes kaikille ja lähes kaikkialla, ilman että nettiä käyttävät tästä itse mitään tiesivät. Ja ilman, että heillä olisi mitään tehokkaita keinoja suojata omaa yksityisyyttään.

Näin se homma toimi, ja näin se tiettävästi edelleen toimii."

Mikään ei ole salaista, mitä teet koneellasi. Metadatassa säilyy ikuisesti jokainen tekemäsi postaus, klikkaus, tykkäys. Siinä ikuinen elämäsi.

Vierailija
149/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yksi Snowdenin monista sijoituspaikoista oli Japani.

Siellä hän sai tehtäväkseen selvittää, millaisen palomuurin takana Kiina valvoo omia kansalaisiaan. Sen tehtyään hän asetti itselleen kysymyksen, missä määrin näitä samoja keinoja on käytössä USA:n ylläpitämässä valvonnassa.

Julkisia ja saman asiakirjan salaisiksi julistettuja versioita vertaillessaan hänelle valkeni, että oli olemassa maailmanlaajuinen, viiden silmän nimeä kantava globaali valvontajärjestelmä, jonka tahtipuikkoa heilutti USA.

Se valvontajärjestelmä mahdollisti nettipohjaisen valvonnan lähes kaikille ja lähes kaikkialla, ilman että nettiä käyttävät tästä itse mitään tiesivät. Ja ilman, että heillä olisi mitään tehokkaita keinoja suojata omaa yksityisyyttään.

Näin se homma toimi, ja näin se tiettävästi edelleen toimii."

Mikään ei ole salaista, mitä teet koneellasi. Metadatassa säilyy ikuisesti jokainen tekemäsi postaus, klikkaus, tykkäys. Siinä ikuinen elämäsi.

Snowden, Pysyvästi merkitty

Wikistä:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/PRISM_(ohjelma)

Vierailija
150/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL sulle, alapeukuttaja ;)

Vierailija
151/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän teidän Facen käyttäjien edes tarvitse liittyä Instaan, kun kerran Instatyypit jakaa julkaisunsa myös Facessa, kätevää.

Vierailija
152/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb vain yrityksen käytössä ja muutaman hyödyllisen ryhmän seuraamiseen sekä marketplace aktiivisessa käytössä. En koskaan

päivitä mitään henk.koht. sinne.

Vierailija
153/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmät ovat myös minulle se pääasiallinen syy nykyisin, miksi Facebookia käytän. Myös esim. Reko toimii FB:n kautta, joten ei tule kyseeseen tilin poistaminen.

Vierailija
154/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fb vain yrityksen käytössä ja muutaman hyödyllisen ryhmän seuraamiseen sekä marketplace aktiivisessa käytössä. En koskaan

päivitä mitään henk.koht. sinne.

eikä kannatakaan. ei myöskään kannata luottaa siihen, että mitkään whatsappit taikka chatit pysyvät kahdenvälisinä. mitään lopullista deleteä ei ole olemassakaan.

en käytä somepalveluita. syystä.

Vierailija
155/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän facea. Mulla on insta mutta en ole laittanut sinne kuvia. 😄

Vierailija
156/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramia ilman muuta.  Facebook on ihan out ja tylsä. Kukaan ajan hermoilla oleva ei notku enää facessa.

Vierailija
157/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26 ja mulla on Facebook-tili, kuten suurimmalla osalla muillakin ikäisilläni. Kukaan ei vain postaa sinne enää käytännössä mitään. Okei, ehkä jos vaikka joku lapsi syntynyt niin sen voi ilmoittaa, mutta muuten ihan kuollut paikka saman ikäisten kavereiden keskuudessa. Onko se sitten käyttöä? Tavallaan on, tavallaan ei. Sanoisin sellaiseksi passiiviseksi käytöksi lähinnä.

Vierailija
158/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face löytyy. Instaa en käytä.

Vierailija
159/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook on niin tylsä. En ole enää vuosiin käyttänyt. Instagramia kylläkin.

Facebook on juuri niin tylsä tai viihdyttävä, millaiseksi käyttäjät sen tekevät. Samaa pätee tietysti muihinkin somekanaviin. Ei se kanava itsessään ole tylsä tai viihdyttävä, koska käyttäjät sen sisällön luovat.

Vierailija
160/348 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instagramia ilman muuta.  Facebook on ihan out ja tylsä. Kukaan ajan hermoilla oleva ei notku enää facessa.

Ei notkukaan, on jotenkin kulahtanut juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan