Käytätkö mieluummin Facebookkia vai Instagramia? Käyttääkö kukaan enää edes Facebookkia?!
Itse en ole Facebookissa, mutta Instagramissa olen ja ajattelin että vieläkö on Facebook hengissä.
Kommentit (348)
Onkos täällä ketään, jotka eivät ole kummassakaan? Ja syystä että? Itse en ole kummassakaan, jotenkin ällöttää tämä nykypäivän somekeskeisyys. Sairaammaksi vaan menee kokoajan.
Alle 30 v. nainen
Vierailija kirjoitti:
Facebook on niin tylsä. En ole enää vuosiin käyttänyt. Instagramia kylläkin.
Miksi sulla on tylsiä kavereita? Mulla ei, joten Face ei todellakaan ole tylsä vaan siellä on elämää ja iloa ja aivan ihania kuvia ystävien,kavereiden ja tuttujen kesästä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai storyt on jotain tuttavien tuotekokemuksia, reissukokemuksia jne? Ja näitä yksinpuheluna? Ei nyt ihan kyllä nappaa vaikka olisi kuinka hyvästä ystävästä kysymys.
Yksinpuheluna? Miten teet storyn dialogina seuraajien kanssa 🤔
Ei sua tarvii napata, meitä aika montaa nappaa, saa kivoja ideoita kavereiden ja julkkisten storyista esim reissukohteista, hotelleista, ruokapaikoista tai sisustuksesta. Mut ei nää tarvii kaikkia napata, toki voit seurata vaikka jonkun lintubongarin storyja jos sellainen kiinnostaa tai vaikka motoristin.
Mua ei kiinnosta kukaan tietty ihminen (saati julkkikset, voi Luoja) ja tämän random-löpinät. Enhän pysty storya klikkaamalla arpomaan onko juttu mielenkiintoinen vai ei! Siksi avaisin kaikki summassa ja kuuntelisin jotain diipadaapaa kuinka joku tuttava on testannut uutta meikkisivellintä. Juu ei.
Siksi olen hakeutunut FB:ssäkin omien mielenkiinnonkohteiden mukaisiin ryhmiin. Jos klikkaan vaikka vaellus, tiedän pääseväni lukemaan juttuja vaelluksesta enkä mistään entisen koulukaverini taaperon vaippaihottumasta.
En lue sun enkä kenenkään muunkaan storyjä varsinkaan tolla perusteella mitä nyt koitat mulle markkinoida. EVVK kuule sun storysi.
Vierailija kirjoitti:
Katselen vain tiettyjen ihmisten muutaman ihmisen/brändin stoorit, koska yleensä niissä on turhaa paskaa joka ei kiinnosta.
Minä en ainakaan katselisi varta vasten turhaa paskaa, mutta makunsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselen vain tiettyjen ihmisten muutaman ihmisen/brändin stoorit, koska yleensä niissä on turhaa paskaa joka ei kiinnosta.
Minä en ainakaan katselisi varta vasten turhaa paskaa, mutta makunsa kullakin.
Kaikissa stooreissa on aika turhaa sontaa, mutta muutamia voi katsoa.
Facebook eniten käytössä, joista ne salaiset harrasteryhmät on ne tärkeimmät (tiedotus, kuulumiset, tulosseuranta ja aikatauluista sopiminen). Facebookissa olen blokannut feedistä vähintään kolmenneksen "kavereistani".
Tämän lisäksi kirppikset (myynti ja ostaminen). Insta aktiivisuuteni on enemmänkin kavereiden kuvien tykkäämistä. Instaa tulee käytettyä myös matkoja suunniteltaessa, josta voi stalkata eri hashtageja ja hakea inspiraatiota.
Vierailija kirjoitti:
Onkos täällä ketään, jotka eivät ole kummassakaan? Ja syystä että? Itse en ole kummassakaan, jotenkin ällöttää tämä nykypäivän somekeskeisyys. Sairaammaksi vaan menee kokoajan.
Alle 30 v. nainen
Oot oikeassa, parempi olisi ilman somea. Onneksi sain kasvaa ilman somea. Ihmisiä tavattiin livenä enemmän, soiteltiin lankapuhelimella. Elämä ei ollut niin materialistista ja ulkonäkökeskeistä. Käy sääliksi nykypäivän nuoria, työssäni näen miten henkinen pahoinvointikin lisääntyy koko ajan, osin syytän somea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebook on niin tylsä. En ole enää vuosiin käyttänyt. Instagramia kylläkin.
Miksi sulla on tylsiä kavereita? Mulla ei, joten Face ei todellakaan ole tylsä vaan siellä on elämää ja iloa ja aivan ihania kuvia ystävien,kavereiden ja tuttujen kesästä :)
Eikö tule yhtään kateus mieleen, kun katselet mukavia kesäkuvia heidän matkoilta. Yleensä on niin, ettei haluta nähdä mitään kuvia. Se on tutkittu juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instagram on suunniteltu vain älypuhelimelle (vaikka voi osittain käyttää tietokoneellakin, mutta heikko käyttökokemus tietokoneella).
Facebookia on paljon parempi käyttää tietokoneella ja FB sopii hyvin uutisten ja erilaisten ryhmien seuraamiseen.
Instagram avoin ja FB suljettu (kavereiden suhteen).
Noilla on oikeastaan aivan erilaiset käyttötarkoitukset, vaikka firmat käyttävätkin usein markkinoinnissa molempia nykyisin.
Itse käytän eniten FB, sen jälkeen Twitter, sen jälkeen Telegram ja kaikkein vähiten Instagram.
Mun Instagram ei ole avoin, vaan yksityinen ja seuraajina vain lähimmät tyypit. Kätevää jakaa monelle samanaikaisesti esim. tarinoita. Facebookissa taas "kavereita" monta sataa, ei siellä sitten tule niin jaettua mitään. Aikanaan tuli typerästi hyväksyttyä lähes kaikki kaveripyynnön lähettäjät enkä tohdi listoja siivoilla. Joskus käyn siellä katselemassa, mutta en oikein enää tykkää. Pitäisi poistaa koko tili.
Ihan mielenkiinnosta, miksi koetaan ettei FB:n kaverilistaa saisi päivittää, eli siivoilla sieltä pois jengiä, joiden kanssa ei enää ole tekemisissä? Monellahan voi olla ollut sama tili jo yli 10 vuotta. Pidättekö te fb kavereina kaikki entiset työkaverit, ex-panot, hyvänpäiväntutut edellisesti naapuritalosta jne?
On molemmat. Käytän FB:tä muutaman kerran viikossa ja IG:tä muutaman kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instagram on suunniteltu vain älypuhelimelle (vaikka voi osittain käyttää tietokoneellakin, mutta heikko käyttökokemus tietokoneella).
Facebookia on paljon parempi käyttää tietokoneella ja FB sopii hyvin uutisten ja erilaisten ryhmien seuraamiseen.
Noilla on oikeastaan aivan erilaiset käyttötarkoitukset, vaikka firmat käyttävätkin usein markkinoinnissa molempia nykyisin.
Itse käytän eniten FB, sen jälkeen Twitter, sen jälkeen Telegram ja kaikkein vähiten Instagram.
Mun Instagram ei ole avoin, vaan yksityinen ja seuraajina vain lähimmät tyypit. Kätevää jakaa monelle samanaikaisesti esim. tarinoita. Facebookissa taas "kavereita" monta sataa, ei siellä sitten tule niin jaettua mitään. Aikanaan tuli typerästi hyväksyttyä lähes kaikki kaveripyynnön lähettäjät enkä tohdi listoja siivoilla. Joskus käyn siellä katselemassa, mutta en oikein enää tykkää. Pitäisi poistaa koko tili.
Ihan mielenkiinnosta, miksi koetaan ettei FB:n kaverilistaa saisi päivittää, eli siivoilla sieltä pois jengiä, joiden kanssa ei enää ole tekemisissä? Monellahan voi olla ollut sama tili jo yli 10 vuotta. Pidättekö te fb kavereina kaikki entiset työkaverit, ex-panot, hyvänpäiväntutut edellisesti naapuritalosta jne?
Joo, tuollainen "en kehtaa siivota kaverilistaa" on todella naurettavaa. Pelkureiden ja "mitähän muut minusta ajattelevat" -tyyppien juttuja varmaankin. Itse siivosin FB:stä ulos melkein kaikki kolme vuotta sitten. En ole kaivannut, ja tunne on selvästi ollut molemminpuoleinen ja hyvä niin, sillä en haluaisi ketään roikkumaan lahkeessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instagramia ilman muuta. Facebook on ihan out ja tylsä. Kukaan ajan hermoilla oleva ei notku enää facessa.
Yksikään ajan hermolla oikeasti oleva ei kyllä käytä noista enää kumpaakaan.
Vaan? Mitä ne fiksut edelläkävijät sitten käyttää?
Real life face-to-face-miittiä ja 20€ puhelinta, jossa toimii soittaminen ja tekstarit.
En koskaan kumpaakaan,enkä aio edes aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Alle 30 v. nainen
Minäkin olen alle 30 v nainen ja en ole koskaan ollut kummassakaan. Itsellä ei ole kavereita oikeastaan ollenkaan ja senkään vuoksi en saisi mitään seuraajia mihinkään instaan ja jos saisin niin olisivat sitten ihan vieraita ihmisiä ja toisaalta olisi minusta aika ikävääkin laittaa sinne mitään kuvia ja tietoja itsestäni. Facea voisin ehkä käyttää tiedon saantiin ( tapahtumat, erilaiset ryhmät yms), mutta muuten siitäkään ei olisi paljon hyötyä, kun ei ole mitään läheisiä ihmisiä joiden kanssa "jutella" siellä. Samalla en itsekään oikein tykkää somesta muutenkaan ja halua laittaa sinne mitään tietoja. Itsekin olen iloinen, että sain kasvaa ilman somea jo pelkästään sen vuoksi, että kiusaaminen olisi varmasti sitten saanut eri piirteitä ja samalla olisin varmaan tuntenut itseni vielä yksinäisemmäksi jos en olisi kuulunut mihinkään. Uskon, että en varmaan tule liittymään koskaan kuin faceen jos on pakko. Joku kirjoitti myös ettei face ole tätä päivää, mutta minä en nyt ihmisenäkään näköjään ole enää tätä päivää muutenkaan ja välillä sen kaiken huomaa todella hyvin.
Mulle facebook on ryhmiä varten, niinkuin monelle muullekin. En edes pyydä tai hyväksy kavereita, vaan seuraan harrastusryhmiä. En päivitä omasta elämästäni mihinkään yhtään mitään. Insta tilikin on, sekin vain seuraamista varten ja sielläkin seuraan kaikenlaisia julkisia juttuja ja eläinsivuja, en stalkkaa yksityisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai storyt on jotain tuttavien tuotekokemuksia, reissukokemuksia jne? Ja näitä yksinpuheluna? Ei nyt ihan kyllä nappaa vaikka olisi kuinka hyvästä ystävästä kysymys.
Yksinpuheluna? Miten teet storyn dialogina seuraajien kanssa 🤔
Ei sua tarvii napata, meitä aika montaa nappaa, saa kivoja ideoita kavereiden ja julkkisten storyista esim reissukohteista, hotelleista, ruokapaikoista tai sisustuksesta. Mut ei nää tarvii kaikkia napata, toki voit seurata vaikka jonkun lintubongarin storyja jos sellainen kiinnostaa tai vaikka motoristin.Mua ei kiinnosta kukaan tietty ihminen (saati julkkikset, voi Luoja) ja tämän random-löpinät. Enhän pysty storya klikkaamalla arpomaan onko juttu mielenkiintoinen vai ei! Siksi avaisin kaikki summassa ja kuuntelisin jotain diipadaapaa kuinka joku tuttava on testannut uutta meikkisivellintä. Juu ei.
Siksi olen hakeutunut FB:ssäkin omien mielenkiinnonkohteiden mukaisiin ryhmiin. Jos klikkaan vaikka vaellus, tiedän pääseväni lukemaan juttuja vaelluksesta enkä mistään entisen koulukaverini taaperon vaippaihottumasta.
En lue sun enkä kenenkään muunkaan storyjä varsinkaan tolla perusteella mitä nyt koitat mulle markkinoida. EVVK kuule sun storysi.
Öö en markkinoinut sulle mitään. Kerroin vaan et voi myös katsella storyja oman mielenkiinnon mukaan kuten vaikka lintubongaus tai vaellus aiheisten sivujen storyja. Ei siis ole pakko katsella kun bestikses esittelee meikkisivellintään (kavereillasi on kyl tylsät aiheet, myönnän). Mut jostain syystä koitkin tarpeellisena nyt esittää tämän omana ideanasi ja hyökätä evvk:ta hokien. Vaikutat miellyttävälle tyypille, toivottavasti löydät storyista arvoistasi katsottavaa, omani on onneksi yksityisiä, vain harvoille ja hyvin valituille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon varmaan vaan niin kiltti että ajattelen loukkaavani jos poistelen ihmisiä kaverilistaltani pois....kaveria alkas tuttamaan koko Fb ja hän poisti koko tilinsä. Ei ole päivääkään katunut ja sanoo että nyt näkee kuka on "oikeassa" elämässä ystävä. Tapaa ihmisiä kasvotusten nyt enemmän.
Fb tarina poistuu näkyvistä 24 t kuluessa. Eikä sitä ole pakko jakaa kenenkään kanssa.
Ne katsoo, joita kiinnostaa ja kerkiää.