Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekstiviestit parisuhteessa

Vierailija
28.07.2020 |

Kysyn tai ainakin yritän, kysyä lyhyesti. Jos teillä on parisuhteessa ongelma, ja lähetät miehellesi töihin ääniviestejä 4kpl (n. 1.5 minuutin kestäviä per viesti) ja kerrot niissä omia ajatuksia ja pelkoja, ja mies tulee kotiin niinkuin mitään ei olisi kuullutkaan puhuen että on googlettanut paljon uusia kalastustarvikkeita, ja kysyt mitä mieltä mies oli ääniviesteistä. Siinä vaiheessa mies ilmoittaa, ettei ollut ehtinyt kuunnella niitä (työpäivän pituus 10h). Mitä ajattelisit? Olit koko sydämelläsi puhunut viesteissä miehellesi. Jo aamulla aikaisin.
Asioista on myös pintapuolisesti puhuttu, mutta päätin että helpompi puhua viesteissä ensin. Ja niitä hän ei ollut kuunnellut, sanoen ettei töissä pystynyt (vaikka omaa rauhaa löytyy kyllä.) Kysyin, entä autossa matkalla kotiin? Mies sanoi unohtaneensa kuunnella. Millainen olo teille tulisi?

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häiritse töihin, en todellakaan.

Vierailija
2/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ääniviestejä, mun mielestä ne on itsekkäitä ja vähiten vastavuoroista mitä mikään viestintä. En mäkään jaksa kuunnella niitä kesken jonkin jutun ja myöhemmin saatan unohtaakin.

Ymmärrän siis miestäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pettymyksesi. Silti minulle todennäköisesti kävisi samoin. Toivon, että vaimoni kertoo minulle tunteistaan kasvotusten tai edes puhelimesaa, ettei niitä tarvitse jostain vastaajasta kuunnella.

Vierailija
4/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisia asioita ei hoideta työaikana eikä parisuhdetta hoideta viesteillä.

Vierailija
5/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään riippuu siitä, miten yleensä viestittelette päivän aikana. Jos yleensä ette viestittele paljoakaan tai hän ei joskus ehdi lukea päivän aikana, olisi se sitten kai ihan OK. Mutta jos tapana on viestitellä normaaleista asioista ja puolin ja toisin reagoida viesteihin, ihmettelisin kyllä. Varsinkin, kun kyseessä ääniviestit.

Tai ihmettelen ainakin ettei noteerannut mitenkään, esim nopea viesti että ei ehdi kuunnella, jutellaan kotona tai muuta vastaavaa.

Vierailija
6/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen enkä jaksaisi mitään asioiden selvittely -ääniviestejä töihin. En luultavasti kuuntelisi niitä myöhemminkään. Asiat tulee selvitellä kasvotusten ja sitten kun ne on selvitetty jatkaa elämää. Jatkuva selvittelyviestittely olisi vallankäyttöä minun näkökulmastani.

Vierailija
7/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En häiritse töihin, en todellakaan.

Vaikka tiedät, että hänellä löytyy työpäivän aikana paljon aikaa. Myös googlettaa niitä uusia kalastustustarvikkeita joista puhui.

Ap

Vierailija
8/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö yleensä ääniviestejä? Minä sanoin lapsillekin heti kun he oppivat kunnolla kirjoittamaan, että ääniviestejä ei pidä lähettää. En pysty niitä töissä kuuntelemaan, en ainakaan jos ovat henkilökohtaisia.

Mä en välttämättä tajuaisi kuunnella ääniviestejä, jos mies sellaisia olisi laittanut. En nimittäin vuosiin ole sellaisia saanut. Varmaan laittaisin vain viestiä perään, että mitä? Tai sanoisin kotona, että sä olit laittanut jotain viestiä, mitä.

Vierailija
9/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole puhelimeen sopivia kuulokkeita töissä, joten en saisi kuunneltua viestejä.

Enkä nyt muutenkaan käytä taukojani tuollaiseen. Muun työn lomassa viestittelen puolisoni kanssa ihan kirjoitettuna chatissa.

Vierailija
10/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan ääniviestejä, mun mielestä ne on itsekkäitä ja vähiten vastavuoroista mitä mikään viestintä. En mäkään jaksa kuunnella niitä kesken jonkin jutun ja myöhemmin saatan unohtaakin.

Ymmärrän siis miestäsi.

Entä jos puhe ei mene perille ilman, että mies hermostuu? Ja haluat edes jollain tavalla tuoda ajatuksesi esiin. Ja joillekin kommentoijille, kyse ei siis ollut vastaaja viesteistä vaan ihan puhe tekstiviesteistä.

Ap

Vierailija
11/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ääniviestejä. Olen töissä joko palaverissa, puhelinpalaverissa tai avokonttorissa. Vessassa voisin ehkä kuunnella, mutta sieltäkin joku kuulisi ne oven läpi. Töissä keskitytään töihin, autossa ajamiseen. Tekisin tod. näk. kuten ap:n mies. Ihan vaan osoittaakseni, ettei tämä ole tapa, jolla haluan asian selvittää. Miehestä poiketen tosin sanoisin sen, töiden jälkeen, myös ääneen. Olen nainen.

Vierailija
12/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole puhelimeen sopivia kuulokkeita töissä, joten en saisi kuunneltua viestejä.

Enkä nyt muutenkaan käytä taukojani tuollaiseen. Muun työn lomassa viestittelen puolisoni kanssa ihan kirjoitettuna chatissa.

Nämä ovat yhtä kuin chat. En usko, että olisi siis niitäkään avannut. Pahalta vaan tuntuu. Itselleni ei tulisi mieleenkään kriisi tilanteessa olla kuuntelematta kumppanin viestejä

Ap

Vierailija
13/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ääniviestejä, mutta tekstiviestejä lähetellään tarpeen mukaan. Mies on yrittäjä ja siten siis oma pomonsa. Kokouksien ajan tms hänellä on kännykkä tietysti äänettömällä. Meille tämä sopii. Tietysti jos puoliso olisi vaikkapa sairaanhoitaja tai bussikuski, niin ei ehkä työaikana onnistuisi viestittely samalla tavalla kuin toimistossa istuvalla johtajalla.

Vierailija
14/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatan kyllä viestittää miehelle työpäivän aikana jos on jotain isompaa asiaa koska saan näin usein miehestä enemmän irti. Hän ei ole hyvä puhumaan.

Mutten laittaisi äänäreitä, vihaan itsekin niitä ja eihän niitä voi missään kuunnella kun muutkin kuulee.

Ne on raivostuttavia. Tekstarin eri kohdat voit lukea niin monta kertaa ja hitaasti/nopeasti kuin haluat.

Vierailija
15/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut hyvä mieheltäsi kuunnella viestit. Mutta oliko hänellä kuulokkeita mukana? Ja on voinut autossa oikeasti unohtaa, jos on niitä ihmisiä, jotka haluavat aktiivisesti unohtaa kaikki konfliktit. Tekstiviesti kirjoitettuna olisi voinut olla parempi.

Mutta työaikana ei minun mielestä pidä odottaa mitään vastauksia, töissä ollaan töitä tekemässä ja riita pitää laittaa pois mielestä, että saa työt tehtyä. Vaikka sitten olisi aikaa hommien välissä, niin työnantajan kannalta on parempi, että hän käytti sen kalastusvälineisiin, ettei riita vaikuta työhön.

Vierailija
16/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään riippuu siitä, miten yleensä viestittelette päivän aikana. Jos yleensä ette viestittele paljoakaan tai hän ei joskus ehdi lukea päivän aikana, olisi se sitten kai ihan OK. Mutta jos tapana on viestitellä normaaleista asioista ja puolin ja toisin reagoida viesteihin, ihmettelisin kyllä. Varsinkin, kun kyseessä ääniviestit.

Tai ihmettelen ainakin ettei noteerannut mitenkään, esim nopea viesti että ei ehdi kuunnella, jutellaan kotona tai muuta vastaavaa.

Kyllä, normaalisti olemme päivisin viestitelleet, lähettämällä esim. netistä etsittyjä kivoja ja piristäviä kuvia, tai meemejä

Ap

Vierailija
17/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat yhtä kuin chat. En usko, että olisi siis niitäkään avannut. Pahalta vaan tuntuu. Itselleni ei tulisi mieleenkään kriisi tilanteessa olla kuuntelematta kumppanin viestejä

Ap

Ei ole yhtään kuin chat. Puhelinpalaverissa voin hyvin viestitellä, muuta kuin puhelua en voi kuunnella. Avokonttorissa voin viestitellä, kuunnella en voi ainakaan ilman kuulokkeita. Sama kahvihuoneessa. Kuulokkeet jäi omalle työpisteelle. Lapseni ovat joskus koittaneet ääniviestitellä. Käskin kirjoittaa.

Vierailija
18/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on niin urpo että ruotii parisuhdettaan jollain ääniviesteillä, kas kun ei faksilla. :D

Vierailija
19/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi taitaa tarvita vain vähän hiljaisuutta. Ei minunkaan mies kriisin keskellä aina jaksa kuunnella minun kitinää ja surkuttelua. Anna miehen latautua välillä omissa oloissaan, niin ehkä hän jossain vaiheessa on halukas selvittämään kriisiä.

Vierailija
20/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häiritsisi työajalla, asia voi odottaa. Laittaisin viestiä, että olis asiaa, jutellaanko kun tuut takaisin.