Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekstiviestit parisuhteessa

Vierailija
28.07.2020 |

Kysyn tai ainakin yritän, kysyä lyhyesti. Jos teillä on parisuhteessa ongelma, ja lähetät miehellesi töihin ääniviestejä 4kpl (n. 1.5 minuutin kestäviä per viesti) ja kerrot niissä omia ajatuksia ja pelkoja, ja mies tulee kotiin niinkuin mitään ei olisi kuullutkaan puhuen että on googlettanut paljon uusia kalastustarvikkeita, ja kysyt mitä mieltä mies oli ääniviesteistä. Siinä vaiheessa mies ilmoittaa, ettei ollut ehtinyt kuunnella niitä (työpäivän pituus 10h). Mitä ajattelisit? Olit koko sydämelläsi puhunut viesteissä miehellesi. Jo aamulla aikaisin.
Asioista on myös pintapuolisesti puhuttu, mutta päätin että helpompi puhua viesteissä ensin. Ja niitä hän ei ollut kuunnellut, sanoen ettei töissä pystynyt (vaikka omaa rauhaa löytyy kyllä.) Kysyin, entä autossa matkalla kotiin? Mies sanoi unohtaneensa kuunnella. Millainen olo teille tulisi?

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on unohtanut, niin on unohtanut. Ääniviestit on tosi hankalia. Jos heti ei pysty kuuntelemaan, niin ne helposti unohtuvat. Lapset on joskus laittaneet.

No, en ole lapsi. Ja jos on ongelma josta ei juurikaan miehen puolesta voi puhua, ja lähetin vielä viestit sellaiseen aikaan jolloin tiedän, että miehellä erityisesti on aikaa, niin koen että häntä ei vaan kiinnostanut.

Ap

Vierailija
42/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on unohtanut, niin on unohtanut. Ääniviestit on tosi hankalia. Jos heti ei pysty kuuntelemaan, niin ne helposti unohtuvat. Lapset on joskus laittaneet.

No, en ole lapsi. Ja jos on ongelma josta ei juurikaan miehen puolesta voi puhua, ja lähetin vielä viestit sellaiseen aikaan jolloin tiedän, että miehellä erityisesti on aikaa, niin koen että häntä ei vaan kiinnostanut.

Ap

Olisiko mahdollista kysyä mieheltä suoraan mistä kiikastaa? Sillähän se selviää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain aloituksen.

Miehen selitys on uskottava. Aina ei ole aikaa kuunnella. Eikä voi keskittymiskykyä katkaista. Ja sitten unohtaa.

Älä ap vedä hernettä nenään pikkuasioista. Pääasia on, että hän myöhemmin kuuntelee ja keskustelee asiasta. Enempää ei voi vaatia.

Vierailija
44/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän sua, mutta en mä nyt kesken toisen työpäivän lähettelisi tuollaisia viestejä, joissa kerrotaan noin tärkeistä ja "rankoista" aiheista kuin omat pelot ym. Kyllä pitää antaa toiselle työrauha. Mulla ainakin menisi loppupäivä vähän pipariksi, kun pyörittelisin niitä asioita vaan mielessäni sen sijaan että saisin keskittyä rauhassa töihini. Aika ajattelematon teko tai varsinkin ajoitus sulta.

Mutta kun tilanne nyt oli tuo, että mies kotiin tultua sanoi, ettei ollut niitä kuunnellut, niin miksi et ehdottanut, että kuuntelisi ne nyt? Olisit vaikka sanonut antavasti omaa rauhaa sitä varten ja pyytänyt, että voisitte palata asiaan esim puolen tunnin kuluttua. Silloin miehesi olisi saanut rauhassa kotona kuunnella viestit, sisäistää mitä halusit sanoa ja kasata ajatuksiaan, että mitä itse haluaa sinulle vastata.

Vierailija
45/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva ajatus ruveta kehittämään draamaa kun toinen on töissä. Mitä jos olisi kuunnellut ne, ei olisi voinut tehdä asialle mitään ja koko työpäivä olisi mennyt pilalle juttujasi vatvoessa? Hoida ongelmista puhuminen kotona vapaa-ajalla.

PS: ääniviestit on saatanasta

Vierailija
46/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä yhteistäkin kriisiä pitää pystyä henkilökohtaisesti käsittelemään ja hallitsemaan itsekseen tietyn aikaa, ja kohdata se toinen osapuoli sitten, kun tilanne on siihen suotuisa.

Ei viestittely kesken työpäivän ole sellainen hetki.

Minäkin puhun mielelläni asiat halki jne., mutta en työpäivän aikana. Ja hyvin asiapitoisiin viesteihin (olkoonkin äänellä tai ei) pitää pystyä keskittymään ja kääntämään ajatukset pois työmoodista - en jaksa/pysty keskittymään mihinkään vuodatuksiin, vaikka "vain" 6 min kestäisikin. Jos aihe on raskas, tuokin aika on varsin pitkä; kesken työpäivän.

On itsekästä ajatella, että kumppanin pitäisi elää ja reagoida kriisissäkin samalla tavalla ja nopeudella kuin sinä. Sun täytyy pärjätä omien tunnetilojen kanssa itse aikasi, ja pyrkiä löytämään sen puolison kanssa hyvä keskusteluyhteys, kun sen aika on.

Vierailija
47/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua loukata ap, mutta kuulostat aika kovapäiseltä. Onko mies saanut tuoda esiin omaa kantaansa kunnolla vai jyräätkö pahalla mielelläsi hänen tunteidensa yli?

Ehkä hänestä tuntui vaan etyä "ei jaksa enää kuunnella".

Mulla on ollut joskus taipumusta katsella vain omaa napaa ollen aina oikeassa. Olen joutunut tehdä töitä itseni kanssa etten jyrää puolisoani.

Pahoittelen jos olen väärillä jäljillä.

Vierailija
48/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän sua, mutta en mä nyt kesken toisen työpäivän lähettelisi tuollaisia viestejä, joissa kerrotaan noin tärkeistä ja "rankoista" aiheista kuin omat pelot ym. Kyllä pitää antaa toiselle työrauha. Mulla ainakin menisi loppupäivä vähän pipariksi, kun pyörittelisin niitä asioita vaan mielessäni sen sijaan että saisin keskittyä rauhassa töihini. Aika ajattelematon teko tai varsinkin ajoitus sulta.

Mutta kun tilanne nyt oli tuo, että mies kotiin tultua sanoi, ettei ollut niitä kuunnellut, niin miksi et ehdottanut, että kuuntelisi ne nyt? Olisit vaikka sanonut antavasti omaa rauhaa sitä varten ja pyytänyt, että voisitte palata asiaan esim puolen tunnin kuluttua. Silloin miehesi olisi saanut rauhassa kotona kuunnella viestit, sisäistää mitä halusit sanoa ja kasata ajatuksiaan, että mitä itse haluaa sinulle vastata.

Ongelma tässä onkin juuri se, että mies ei halua kasvokkain puhua, vaan hermostuu helposti kaikesta vakavammasta keskustelusta.

Siksi päätin laittaa ääniviestit jotta rauhassa voisi kuunnella, mutta näin ei sitten kuitenkaan tapahtunut.

Ap

Vierailija
49/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten ihmeessä niitä ääniviestejä voi töissä kuunnella, vielä jotain vuodatuksia? Senhän kuulee koko työporukka. En itsekään usein kuuntele ääniviestejä, tekstit kyllä luen ja vastaan ajatuksella kun on sopiva sauma.

Eikö sinustakin olisi ikävä että mies kuuntelisi vuodatuksiasi niin, että puoli työpaikkaa vahingossa ohimennen kuulisi ne myös?

Vierailija
50/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tässä onkin juuri se, että mies ei halua kasvokkain puhua, vaan hermostuu helposti kaikesta vakavammasta keskustelusta.

Siksi päätin laittaa ääniviestit jotta rauhassa voisi kuunnella, mutta näin ei sitten kuitenkaan tapahtunut.

Ap

Kirjoita, älä sanele.

Vierailija
51/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja yleensä jätän ääniviestit vaan kuuntelematta. Ne on vaivaannuttavia. Varsinkaan töissä en alkaisi kuuntelemaan.

Miksi et vaan laittaisi viestiä että jutellaan illalla kotona?

Vierailija
52/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua loukata ap, mutta kuulostat aika kovapäiseltä. Onko mies saanut tuoda esiin omaa kantaansa kunnolla vai jyräätkö pahalla mielelläsi hänen tunteidensa yli?

Mulla on ollut joskus taipumusta katsella vain omaa napaa ollen aina oikeassa. Olen joutunut tehdä töitä itseni kanssa etten jyrää puolisoani.

Tässä tilanteessa en jyrää, vaikka helposti niin joskus teen, sen voin kyllä myöntää.

Mutta asiasta on puhuttu aiemminkin, kun on jättänyt ihan perus tekstiviestit joskus lukematta. Jota itse en voisi koskaan tehdä, haluan tietää mitä asiaa kumppanilla on.

Ap

Vierailija
53/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, ap. Todella kuolleenasyntynyt idea laittaa miehelle negatiivisia ääniviestejä töihin.

Kirjoita päiväkirjaa ja etsi jotain muita väyliä purkaa ahdistustasi ja menkää pariterapiaan tai etsikää netistä self helpiä.

Vierailija
54/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen hoidon aika ei ole töissä, eikä viesteillä, vaan nokatusten puhuen tai puhelimella soittaen. Tiedän että joitakin ei saa oikein puhumaan, eikä oikein viestimäänkään. No ei ole kummoista sitten kommunikaatio suhteessa ja kyllähän se siihen ennen pitkää kariutuukin.

Vierailija
55/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hei parisuhde tai mikä muu tahansa ihmissuhde, mutta unohtakaa noi kamalat ääniviestit.

Keskustelussa toisenkin kuuluu saada puheenvuoro, ei olla pelkkinä korvina yhden jutuille. Lisäksi noi on vttumaisia ihan missä tahansa tilanteessa, esimerkiksi bussissa joutuu katkaisemaan musiikin kuuntelun että voi kuunnella kaverin jaarittelua, sen sijaan, että kaveri olisi viitsinyt kirjoittaa kuten normaali ihminen ja voisin kuunnella musiikkiani samalla kun luen sitä viestiä.

Kuten edellä sanottiin, pelkästään itsekäs viestintämuoto.

Vierailija
56/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, huomaatko, että jäät inttämään samaa asiaa? Sun mielestäsi miehellä on aikaa kuunnellä ääniviestejä, mutta mies ei ehkä ole samaa mieltä.

Jos haluaa jotain asiaa puida, niin sitten laittaa tekstaria. Mä en ainakaan töissä kuuntele ääniviestejä, koska niistä ei tiedä mitä ne sisältää. Tekstareihin voin kyllä vastata ja myös lähetellä meemejä. Myöskään, jos näkisin että joku laittaa mulle kuuden minuutin monologin, niin kuuntelematta jäisi...

Hait sympatiaa, et saanut sitä, pahoittelut. Täällä on tullut todella hyviä vinkkejä siitä, miten voisit miehesi kanssa keskustella tai miten voisit vaikka illalla antaa aikaa viestien kuunteluun kotona. Kannattaa varmaan noudattaa näitä neuvoja.

Vierailija
57/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tilanteessa en jyrää, vaikka helposti niin joskus teen, sen voin kyllä myöntää.

Mutta asiasta on puhuttu aiemminkin, kun on jättänyt ihan perus tekstiviestit joskus lukematta. Jota itse en voisi koskaan tehdä, haluan tietää mitä asiaa kumppanilla on.

Ap

Moni ihminen, varsinkin miehet sulkeutuvat ja hermostuvst vakavia keskustellessa jos ovat kokeneet vaikka vain kerran kaksi tulleensa jyrätyksi.

Siinä katoaa tietty arvostus toista kohtaan ja tulee pelko ettei saa taaskaan tasapuolisesti ilmaista mielipiteitään. Tulee puolustusreaktio.

Vierailija
58/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde ja muutkin ihmissuhdeasiat tulee hoitaa kasvotusten niin ettei tule väärinymmärryksiä.

Asioiden jakaminen viestillä ja vastausten vaatiminen on vallankäyttöä. APn kannattaisi aikuistua ja selvittää asiat kotona hyvällä ajalla.

Vierailija
59/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et voi tosissasi olettaa ja odottaa, että mies olisi ne kesken työpäivän kuunnellut vaikka sitä luppoaikaa välillä onkin. Se tässä on ongelma. Olisit edelleen voinut pyytää kuuntelemaan ne kotona, omassa rauhassa ja ajan kanssa. Ja jos ei kasvotusten keskustelua halua tai ei siihen pysty, niin puhukaa sitten puhelimessa. Tai laitelkaa niitä viestejä, mutta ei kesken työpäivän.

Jotenkin alkoi tuntua, että tää on pelkkä provo...

Vierailija
60/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi kyselet täällä jos et tajua kun sinua yritetään neuvoa?