Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekstiviestit parisuhteessa

Vierailija
28.07.2020 |

Kysyn tai ainakin yritän, kysyä lyhyesti. Jos teillä on parisuhteessa ongelma, ja lähetät miehellesi töihin ääniviestejä 4kpl (n. 1.5 minuutin kestäviä per viesti) ja kerrot niissä omia ajatuksia ja pelkoja, ja mies tulee kotiin niinkuin mitään ei olisi kuullutkaan puhuen että on googlettanut paljon uusia kalastustarvikkeita, ja kysyt mitä mieltä mies oli ääniviesteistä. Siinä vaiheessa mies ilmoittaa, ettei ollut ehtinyt kuunnella niitä (työpäivän pituus 10h). Mitä ajattelisit? Olit koko sydämelläsi puhunut viesteissä miehellesi. Jo aamulla aikaisin.
Asioista on myös pintapuolisesti puhuttu, mutta päätin että helpompi puhua viesteissä ensin. Ja niitä hän ei ollut kuunnellut, sanoen ettei töissä pystynyt (vaikka omaa rauhaa löytyy kyllä.) Kysyin, entä autossa matkalla kotiin? Mies sanoi unohtaneensa kuunnella. Millainen olo teille tulisi?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kasva aikuiseksi.

Vierailija
102/114 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole tässä nyt oikea osoite ahdistuksellesi. Hae vertaistukea muiden huumeriippuvaisten omaisten ryhmistä, psykiatriselta sairaanhoitajalta terveyskeskuksesta tai jostain muualta. Mies on ilmoittanut ettei jaksa kuunnella, asia ei varsinaisesti häntä koske ja kasvokkainkin puhuen hän hermostuu - miksi ihmeessä siis yrität silti pakottaa häntä kuuntelemaan itseäsi jopa työpaikallaan? Haluatko todella, että hän hermostuu siellä työpaikallakin?

Toki sen puolison pitää tukea, mutta rajansa kaikella ja itsekkyydessäsi ahmit nyt kaikki miehesi energiat itsellesi ja omalle murheellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otsikossa on tekstiviestit, kun niistä ei edes ole kyse?

Vierailija
104/114 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostia laita jos on noin pitkä juttu

Vierailija
105/114 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että aloittaja kuulostaa todella rasittavalta. Tuommoinen esim kaverina, saati puolisona olisi kaamea.

Vierailija
106/114 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa että aloittaja kuulostaa todella rasittavalta. Tuommoinen esim kaverina, saati puolisona olisi kaamea.

Erottakaa ihminen ja käytös, kun suomitte ap:ta. 

Jos te joudutte kolaripaikalle, joku hyytyy täysin, joku pysyy rationaalisena ja auttaa, joku alkaa itkua/kirkua jne. Ei se ole sen ihmisen rasittavuutta tai parhautta. Ap on elämänsä "kolaripaikalla" ja stressikäytöksessä. 

Toki ap:lta odotetaan nyt sitä, että hän alkaa tiedostaa sen ja tehdä asialle jotain, ettei mies saa tarpeekseen ja lähde. 

Vierailija
107/114 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän hulluuteen olisin halunnut kuulla jatkoa

Vierailija
108/114 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan ääniviestejä, mun mielestä ne on itsekkäitä ja vähiten vastavuoroista mitä mikään viestintä. En mäkään jaksa kuunnella niitä kesken jonkin jutun ja myöhemmin saatan unohtaakin.

Ymmärrän siis miestäsi.

Entä jos puhe ei mene perille ilman, että mies hermostuu? Ja haluat edes jollain tavalla tuoda ajatuksesi esiin. Ja joillekin kommentoijille, kyse ei siis ollut vastaaja viesteistä vaan ihan puhe tekstiviesteistä.

Ap

Mikä ongelma? Mulle riittäis, että kuuntelis ne sitten vaikka siinä.

Vierailija
109/114 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten ihmeessä niitä ääniviestejä voi töissä kuunnella, vielä jotain vuodatuksia? Senhän kuulee koko työporukka. En itsekään usein kuuntele ääniviestejä, tekstit kyllä luen ja vastaan ajatuksella kun on sopiva sauma.

Eikö sinustakin olisi ikävä että mies kuuntelisi vuodatuksiasi niin, että puoli työpaikkaa vahingossa ohimennen kuulisi ne myös?

Mä en tajua miksi muut muka kuulisi ne?

Monet valittaa tästä? En mä ainakaan kuule mitä joku puhuu kun soittaa mun työkaverille.

Vierailija
110/114 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten ihmeessä niitä ääniviestejä voi töissä kuunnella, vielä jotain vuodatuksia? Senhän kuulee koko työporukka. En itsekään usein kuuntele ääniviestejä, tekstit kyllä luen ja vastaan ajatuksella kun on sopiva sauma.

Eikö sinustakin olisi ikävä että mies kuuntelisi vuodatuksiasi niin, että puoli työpaikkaa vahingossa ohimennen kuulisi ne myös?

Mä en tajua miksi muut muka kuulisi ne?

Monet valittaa tästä? En mä ainakaan kuule mitä joku puhuu kun soittaa mun työkaverille.

Tämä! Puhun usein puhelimessa töissä, ei sitä vastapuolen ääntä muut kuule. Mikä ongelma on kuunnella ääniviestejä?

Vierailija
111/114 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta oletteko huomanneet, että ääniviestin voi kuunnella puhelin korvalla siten, että muut eivät kuule. Iphonella ainakin.

Vierailija
112/114 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newsflash kirjoitti:

Pakko vaan sanoo hieman ohi aiheen, kommentoimatta tota ap:n tilannetta sen enempää, ku näköjään moni täällä ei tiedä et esim. WhatsAppiin kun tulee ääniviestejä, niin niitä ei oo pakko kailottaa kaikelle kansalle vaikka ei ois kuulokkeita mukana. Laittaa vaan luurin korvalle ihan ku puhelimessa puhuis, niin se ääni ei tuu kaijuttimesta kaikelle kansalle!

Just näin!!

Ei ole pakko pitää sitä puhelibta vaakatasossa niin että ääni kuuluu kaikille vaan nostaa luurin korvalle niin ei kuulu!

Vierailija
113/114 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta oletteko huomanneet, että ääniviestin voi kuunnella puhelin korvalla siten, että muut eivät kuule. Iphonella ainakin.

Tämä toimii ihan jokaisella puhelimella merkistä huolimatta! Uskomatonta että joku sanoi menevänsä vessaan kuuntelemaan viestit😂

Vierailija
114/114 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaan asiaa sen verran, että ainoa lapseni 17v on pahassa huume koukussa, jonka takia olen erityisesti viime aikoina ollut todella huolissani koska käyttö on mennyt pahemmaksi. Pelkään siis koko ajan pahimpaa. Lapsi ei ole meidän yhteinen. Mies on joskus sanonut, että ei jaksaisi kuunnella murheitani ko. aiheesta. Ja tänään todellakin tuntui siltä. Koska ehkä arvasi miksi halusin avata sydäntäni ja ajatuksiani.

Ap