Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekstiviestit parisuhteessa

Vierailija
28.07.2020 |

Kysyn tai ainakin yritän, kysyä lyhyesti. Jos teillä on parisuhteessa ongelma, ja lähetät miehellesi töihin ääniviestejä 4kpl (n. 1.5 minuutin kestäviä per viesti) ja kerrot niissä omia ajatuksia ja pelkoja, ja mies tulee kotiin niinkuin mitään ei olisi kuullutkaan puhuen että on googlettanut paljon uusia kalastustarvikkeita, ja kysyt mitä mieltä mies oli ääniviesteistä. Siinä vaiheessa mies ilmoittaa, ettei ollut ehtinyt kuunnella niitä (työpäivän pituus 10h). Mitä ajattelisit? Olit koko sydämelläsi puhunut viesteissä miehellesi. Jo aamulla aikaisin.
Asioista on myös pintapuolisesti puhuttu, mutta päätin että helpompi puhua viesteissä ensin. Ja niitä hän ei ollut kuunnellut, sanoen ettei töissä pystynyt (vaikka omaa rauhaa löytyy kyllä.) Kysyin, entä autossa matkalla kotiin? Mies sanoi unohtaneensa kuunnella. Millainen olo teille tulisi?

Kommentit (114)

21/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva asia on niin ärsyttävää, kun että jos on parisuhteessa ongelmaa, sitten pitää mennä töihin, ja sitten niitä ongelmia aletaan ratkomaan jollain viesteillä (ja vieläpä ääniviesteillä!) kesken työpäivän.

Vierailija
22/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi taitaa tarvita vain vähän hiljaisuutta. Ei minunkaan mies kriisin keskellä aina jaksa kuunnella minun kitinää ja surkuttelua. Anna miehen latautua välillä omissa oloissaan, niin ehkä hän jossain vaiheessa on halukas selvittämään kriisiä.

Miksi olet miehen kanssa jota ei kiinnosta sun kriisit ja surut ja joka ei tue sua hädän hetkellä?

Aika empatiakykyinen kaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli kontaktimuoto mikä hyvänsä, kyllä minusta kumppanin viestiin reagoidaan, jotenkin edes. Todella törkeää vallankäyttöä tuo tuollainen.

Itse en lähetä kenellekään ikinä ääniviestejä mutta ollaan puolison kanssa tapeltu näistä jutuista aikanaan paljonkin; olen ollut se aktiivisempi ja hän sitten se ”saaja”puolella enempi. Noh ei kuulemma ”ehtinyt” vastata, mulle, mutta ehti kuiten pettää minua alaisensa kanssa vallan hyvin (ja sehän alkoi tietysti töissä viestipommituksin). Joten joo tuosta ku ny jotenki ehkä selvittiin, päätin etten ikinä enää laita viestiä miehelle. Enkä ole laittanut. Nyt tosiaan syyttää kun en kerro mitään ja kaikki pitää nyhtää.. Noh voi voi.

Joten ymmärrän hyvin ap eikä tuollainen käytös parisuhteessa ole ok. Jätäpä kaikki viestintä miehelle muutamaksi kuukaudeksi ja rupattele myöskin niitä näitä kengän sävyistä. Luulenpa että mieli muuttuu kohta tai ainakin havaitsette että ette ole toisillenne sopivia.

Vierailija
24/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan ääniviestejä, mun mielestä ne on itsekkäitä ja vähiten vastavuoroista mitä mikään viestintä. En mäkään jaksa kuunnella niitä kesken jonkin jutun ja myöhemmin saatan unohtaakin.

Ymmärrän siis miestäsi.

Entä jos puhe ei mene perille ilman, että mies hermostuu? Ja haluat edes jollain tavalla tuoda ajatuksesi esiin. Ja joillekin kommentoijille, kyse ei siis ollut vastaaja viesteistä vaan ihan puhe tekstiviesteistä.

Ap

No en silloinkaan käyttäisi mitään helkatin ääniviestiä, vaan ehkä jo pariterapiaa. Eihän ne viestit sullakaan toimineet? Ei sun ajatukset päässeet ”esiin”.

Vierailija
25/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan ääniviestin, pyydän saman tekstiviestinä. Ääniviestejä en jaksa kuunnella. Lähettääkö niitä muut kuin kirjoitustaidottomat?

Vierailija
26/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan menee jo vainoamisen ja häiriköinnin puolelle. 

Vierailija
27/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääniviestejä työpäivän aikana, et oo ap tosissas. Pliis lopeta. Ei niitä voi kuunnella kun työkaverit voi kuulla kaiken ja sitä paitsi sun miehes tietää jo ne jutut eli ulinat. Puhu suoraan face to face jos haluat purkaa tuntojas.

N48

Vierailija
28/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saan ääniviestin, pyydän saman tekstiviestinä. Ääniviestejä en jaksa kuunnella. Lähettääkö niitä muut kuin kirjoitustaidottomat?

Ainoa niitä mun kaveripiirissä käyttävä on kasvotustenkin pelkkään monologiin kykenevä ja pelkkiin omiin asioihinsa keskittyvä. Ei koskaan kysy kenenkään muun kuulumisia, eikä edes jaksa kuunnella ketään sekuntiakaan, jos tsägällä siltä puheenvuoron saisikin.

Ääniviestejä tyyppi lähettää helposti viidestä kymmeneen peräkkäin, vain pölistäkseen turhanpäiväisiä. Nykyään jätän ne kokonaan kuuntelematta.

Vihaan ääniviestejä.

Vierailija
29/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eipä pyytänyt edes tekstiviestinä. Ignoorasi viestit niinkuin niitä ei olisi tullutkaan. Ei siis edes kotiin tullessaan kysynyt mitä ääniviestissä oli. Joiden kuuntelu olisi vienyt aikaa noin 6minuuttia yhteensä. Ja hänellä todellakin on töissä rauhaa kuunnella. Tunnen surua ja pettymystä, tässä elämäntilanteessa.

Ap

Vierailija
30/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin, että ootko mun lapsi, joka tykittää raivostuttavia ääniviestejä. Tyyliin, voinko ostaa kengät? Vastaa! Mikset vastaa? Jne... 20 viestiä peräkkäin. ÄRSYTTÄVÄÄ.

Töissä en kuuntele ääniviestejä. Jos on pakko kesken työpäivän kelata parisuhdeongelmia (?) niin kirjallisena kiitos, paitsi että mun työ on henkisesti niin kuormittavaa, että en kyllä silloinkaan ehkä kykene ainkaan mitään syvällistä ottamaan vastaan.

Vierailija
31/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kriisi teillä on, ap?

Vierailija
32/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettisin, että ootko mun lapsi, joka tykittää raivostuttavia ääniviestejä. Tyyliin, voinko ostaa kengät? Vastaa! Mikset vastaa? Jne... 20 viestiä peräkkäin. ÄRSYTTÄVÄÄ.

Töissä en kuuntele ääniviestejä. Jos on pakko kesken työpäivän kelata parisuhdeongelmia (?) niin kirjallisena kiitos, paitsi että mun työ on henkisesti niin kuormittavaa, että en kyllä silloinkaan ehkä kykene ainkaan mitään syvällistä ottamaan vastaan.

Ihan nyt ystävällisesti totean vielä kerran, että ääniviestejä oli vain 4, joiden kuunteluun olisi mennyt kuutisen minuuttia. Ja että miehellä on töissä paljon ylimääräistä aikaa.

Ap

Vierailija
33/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääköhän ap:n mies että heillä on kriisi? Jos työpäivän jälkeen juttelee niitä näitä ja vallan tietämätön tästä kriisistä.

Vierailija
34/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi taitaa tarvita vain vähän hiljaisuutta. Ei minunkaan mies kriisin keskellä aina jaksa kuunnella minun kitinää ja surkuttelua. Anna miehen latautua välillä omissa oloissaan, niin ehkä hän jossain vaiheessa on halukas selvittämään kriisiä.

Miksi olet miehen kanssa jota ei kiinnosta sun kriisit ja surut ja joka ei tue sua hädän hetkellä?

Aika empatiakykyinen kaveri.

Oon luullut, että tämä on normaalia käytöstä mieheltä? Mieheeni siis joskus kun meillä on riitaa niin on vaikeaa saada mitään kontaktia eikä halua selvittää kun mitään selvitettävää ei ole ja minä ylireagoin hänen mielestä.

Vierailija
35/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan tässä nyt itseäni, mutta ei siis pyytänyt viestejä edes tekstiviestinä. Ignoorasi viestit niinkuin niitä ei olisi tullutkaan. Ei siis edes kotiin tullessaan kysynyt mitä ääniviestissä oli. Joiden kuuntelu olisi vienyt aikaa noin 6minuuttia yhteensä. Ja hänellä todellakin on töissä paljon rauhaa kuunnella. Tunnen surua ja pettymystä, tässä elämäntilanteessa. Ja ylipäätään, itselläni on työ jossa ei juurikaan ole aikaa, mutta taatusti kuuntelisin mitä kumppanilla on puhuttavaa, tai vähintään kotiin tullessa kysyisin mitä viesteissä oli.

Ap

Vierailija
36/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistan tässä nyt itseäni, mutta ei siis pyytänyt viestejä edes tekstiviestinä. Ignoorasi viestit niinkuin niitä ei olisi tullutkaan. Ei siis edes kotiin tullessaan kysynyt mitä ääniviestissä oli. Joiden kuuntelu olisi vienyt aikaa noin 6minuuttia yhteensä. Ja hänellä todellakin on töissä paljon rauhaa kuunnella. Tunnen surua ja pettymystä, tässä elämäntilanteessa. Ja ylipäätään, itselläni on työ jossa ei juurikaan ole aikaa, mutta taatusti kuuntelisin mitä kumppanilla on puhuttavaa, tai vähintään kotiin tullessa kysyisin mitä viesteissä oli.

Ap

Omiin korviini kuulostaa, että joko mies ei vain välitä susta tai sitten haluaa tarkoituksella aiheuttaa sulle pahaa mieltä ignooraamalla viestit.

Vierailija
37/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Omiin korviini kuulostaa, että joko mies ei vain välitä susta tai sitten haluaa tarkoituksella aiheuttaa sulle pahaa mieltä ignooraamalla viestit.

Juuri tältähän se tuntuu :(

Ap

Vierailija
38/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on unohtanut, niin on unohtanut. Ääniviestit on tosi hankalia. Jos heti ei pysty kuuntelemaan, niin ne helposti unohtuvat. Lapset on joskus laittaneet.

Vierailija
39/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ääniviestejä olin töissä, kaupungilla, metsässä tai kotona. Ymmärrän miestäsi.

Vierailija
40/114 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on unohtanut, niin on unohtanut. Ääniviestit on tosi hankalia. Jos heti ei pysty kuuntelemaan, niin ne helposti unohtuvat. Lapset on joskus laittaneet.

No, en ole lapsi. Ja jos on ongelma josta ei juurikaan miehen puolesta voi puhua, ja lähetin vielä viestit sellaiseen aikaan jolloin tiedän, että miehellä erityisesti on aikaa, niin koen että häntä ei vaan kiinnostanut.

Ap