Macbook air. Onko hyvä?
Kerro käyttäjäkokemukset, onko hintansa arvoinen?
Kommentit (46)
Loistava. Just ostin uuden, edellinen kesti 9 vuotta, ja on edelleen käyttökunnossa, akku vain alkoi hidastella.
Hyvä tämä on, ei ole ollut ongelmia.
Parasta, mitä rahalla saa. Käynnistyy sekunnissa. Joka ainoa nippeli ja osa on Applen tarkoin hyväksymä.
Kuten jo nimestä voit päätellä niin ilmaa on hinnassa ja paljon. Kaiken sen mitä voit tehdä tuolla koneella voi myös tehdä puolet halvemmalla läppärillä.
Mulla on vähän huonoja kokemuksia alun kestosta. Kone kyllä toimii nopeasti, mutta pitkää aikaa ei akku riitä lataamatta. aiemmassa ”airi:ssa” kesto oli ihan muuta, nyt lähinnä pihan päässä voi käyttää
On todella hyvä. Itsellä nyt 5-vuotias Air, joka on menossa akun vaihtoon. Akkua lukuunottamatta toimii edelleen kuin pakasta vedetty. Aiemmat Windows-koneeni vetelivät maksimissaan 3-vuotiaina jo niin viimeisiään, että niitä ei viinyt enää käyttää. Käyttö oli kuitenkin samaa (tekstin-ja kuvankösittelyä, surffaamista, tv-sarjojen ja leffojen katselua) kuin Macbookillani.
Ihan ylivoimaisesti parempi kuin mikään windows-romu. En tiedä, jos Windows-koneeseen löisi yhtä paljon rahaa, niin olisiko edes lähellä yhtä sulavaa ja toimivaa kokonaisuutta. Ainakin ne n. 500 euron läppärit ovat ihan sekundaa tämän rinnalla.
Ite olin vannoutunut windows-ihminen ennen nykyistä työpaikkaa. Sain töistä mäkin ja sen jälkeen en ole windows-koneisiin juuri koskenut. Aivan joka ikinen asia on tässä paremmin: Ohjelmat toimii ja päivittyy ongelmitta, kosketuslevy on loistava, akku kestää, näyttö on hyvä ja koko kapisus on kevyt sekä hiljainen.
Tuntuu jotenkin kuin aikamatkalta vuosien taakse kun joutuu joskus windows-läppärillä jotain tekemään.
Olen pitänyt kovasti netin käytön osalta.
Sen sijaan office paketin ohjelmistoja (world,excel) ja tiedostojen hallintaa en osaa kunnolla käyttää. En ole jaksanut opetella. Teen ne hommat pc:llä.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan office paketin ohjelmistoja (world,excel) ja tiedostojen hallintaa en osaa kunnolla käyttää. En ole jaksanut opetella. Teen ne hommat pc:llä.
Tuo onkin toinen asia hinta-laatu-suhteen lisäksi, joka mietityttää.. Kirjoitan paljon ja tottunut Windowsiin, että kuinka työlästä on opetella..
Ap
Mulla ei ole airia vaan pro mutta kyllä on mennyt hermot useampaan kertaan kun ei saa muokattua dokkareita niinkuin wordissä. Aikaa menee mutta kyllä siihen tottuu! Olen tykännyt muuten koneesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo onkin toinen asia hinta-laatu-suhteen lisäksi, joka mietityttää.. Kirjoitan paljon ja tottunut Windowsiin, että kuinka työlästä on opetella..
Ap
Macbookiin saa myös Wordin ja muun Officepaketin.
Kamalaa luonnon resurssien tuhlaamista heittää pari vuotta käytettyä läppäriä kaatopaikalle AKUN takia... Ei ole kovin kestävää kehitystä se.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ylivoimaisesti parempi kuin mikään windows-romu. En tiedä, jos Windows-koneeseen löisi yhtä paljon rahaa, niin olisiko edes lähellä yhtä sulavaa ja toimivaa kokonaisuutta. Ainakin ne n. 500 euron läppärit ovat ihan sekundaa tämän rinnalla.
Ei ne kalliimmatkaan Windows-koneet ei lähellä mitään sulavaa ja toimivaa kokonaisuutta. Viimeinen WIndows-kineeni oli 1500€ hintainen, ja kolmessa vuodessa hajosi käsiin. Ennen kun hajosi, takkuili huolella.
Air on applen riisuttu halpisversio läppäristä, Pro on se tehoversio. Air:in hinnalla saa windows koneen tehoversion jossa tehot riittää huomattavasti pidemmälle.
Apple on ns design-brändi jonka hinnassa on aina brändilisää. Naiivia kuvitella että saa teknisesti rahoilleen vastinetta, trendikkään brändin siitä kyllä saa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole airia vaan pro mutta kyllä on mennyt hermot useampaan kertaan kun ei saa muokattua dokkareita niinkuin wordissä. Aikaa menee mutta kyllä siihen tottuu! Olen tykännyt muuten koneesta!
Mikset sitten käytä Wordia? Sen saa Mäkkiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa luonnon resurssien tuhlaamista heittää pari vuotta käytettyä läppäriä kaatopaikalle AKUN takia... Ei ole kovin kestävää kehitystä se.
No, en kyllä heittäisi. Oon vaihtanut uuden akun Airiin. Tämä mun kone on 7 vuotta vanha.
Vierailija kirjoitti:
Loistava. Just ostin uuden, edellinen kesti 9 vuotta, ja on edelleen käyttökunnossa, akku vain alkoi hidastella.
Miten akku hidastelee?!?
Vierailija kirjoitti:
Air on applen riisuttu halpisversio läppäristä, Pro on se tehoversio. Air:in hinnalla saa windows koneen tehoversion jossa tehot riittää huomattavasti pidemmälle.
Apple on ns design-brändi jonka hinnassa on aina brändilisää. Naiivia kuvitella että saa teknisesti rahoilleen vastinetta, trendikkään brändin siitä kyllä saa.
Kuten aiemmin todettua, minulla on ollut Air käytössä jo viisi vuotta. Sen ikäiseksi asti ei selviytynyt yksikään Windows-koneeni (hintahaitari 700-1500 euroa.) Airisya maksoin joku 950 euroa. Että kyllä todellakin olen saanut teknisesti rahoilleni vastinetta, kone toimii vuodesta toiseen moitteetta.
Ihan jees.