Miksei työttömät mene metsiin poimimaan marjoja ja sieniä?
Valitetaan kuitenkin että pitäis saada tukia enempi.
Kommentit (104)
En ole työtön, mutta jos olisin niin en menisi koska:
-selkä ei kestä
-anemian takia pyörryttää enkä voi kumarrella
-näkö on huonohko, enkä oikein koskaan löydä metsästä mitään, varsinkaan sieniä
Onneksi olen töissä niin ei tarvitse idiooteille perustella miksi en ole metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Auton puute vaikuttaa olevan yleisin tekosyy. Mutta moniko uskaltaa kertoa missä kaupungissa ja kaupunginosassa asuu? Silloin voitaisiin tarkistaa onko oikeasti ihan mhdoton päästä julkisilla tai kävellen/pyörällä. Veikkaan ettei kovin moni uskalla kertoa missä asuu.
Helsinki, Itä-Pasila. Keskuspuisto on lähellä, mutta en arvaa sieltä poimia kun sieltä on viime aikoina bongattu näitä kerjäläisporukoiden leirejä hirveän sekasotkun keskellä. Ne kusee ja paskoo sinne. Menisitkö itse sinne poimimaan? Autoa tai pyörää ei ole. Vuosaaressa kävin ja löysin mustikkaa yhteen piirakkaan. Hsl-liput 5,60e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton puute vaikuttaa olevan yleisin tekosyy. Mutta moniko uskaltaa kertoa missä kaupungissa ja kaupunginosassa asuu? Silloin voitaisiin tarkistaa onko oikeasti ihan mhdoton päästä julkisilla tai kävellen/pyörällä. Veikkaan ettei kovin moni uskalla kertoa missä asuu.
Minä asun Pihlajamäessä, Helsingissä. Nuuksio taitaa olla lähin marjapaikka ja sieltä löytyy marjoja kerättäväksi ainakin omiin tarpeisiin mutta jos myyntituloja haluaa niin taitaa mennä vähän hankalammaksi. Omaa autoa ei ole, eli mahdolliset myyntisadot pitäisi kärrätä pari ämpäriä kerrallaan joko julkisilla tai sitten pyöräillen (edestakainen matka 72 km).
Google Mapsin satelliittikuvan perusteella Pihlajamäessä on runsaasti metsää Rapakivenpuiston, Vuolukivenpuiston sekä hiidenkirnujen ympärillä. Tuttavani käy Käpylässä Taivaskalliossa poimimassa marjoja saaden saaliiksi litroittain mustikoita omaan käyttöönsä - hän osti jopa toisen pakastimen, koska marjoja on tänä vuonna runsaat määrät. Itse asun Itä-Helsingissä ja lähimetsä on täynnä mustikkaa. Poimin niitä ja vadelmia, kantarelleja sekä tatteja omaan käyttööni 1 km säteellä kotitalostani. Harmittaa, etteivät muut kerää etenkin marjoja, sienestäjiä meilläpäin kyllä riittää.
Tämä työtön on kalareissulla. Täällä Jäämeren rannoilla kasvaa lähinnä kaarnikkaa, hilloja olen kyllä kerännyt. Metsää ei ole, eikä sieniäkään harvoja kangasrouskuja lukuun ottamatta.
Tyttären kanssa poimittu nyt 2 pakastinta täyteen ja muutama litra myytykin. Metsässä on ihanaa, todella terapeuttista!
Eikä olla edes työttömiä.
Jos ei ole metsää, niin voi mennä pulloja keräämään. Niitä löytyy ihan kaupungistakin.
Sen kun tietäis niin viisas mies olisi.
Olen juuri tulossa lomareissulta, mutta yritän ehtiä sienimetsälle ennen töiden alkua taas puolen kuun maissa.
Koska minä perheen työssäkäyvänä osapuolena en halua, että työtön puolisoni menee metsään kyykkäämään. Hän hakee lapsen hoidosta ja hoitaa kotia kun minä rehkin vuorotyössä.
Keskittykää omaan elämäänne. Ei työtön ole synonyymi kaljoittelevalle yksin sohvalla makoilevalle ihmiselle.
Kävin jo. Nyt on pakastin täynnä.
Ei me kato semmosia. Kun pitää ottaa bissee, sidua ja poltella sätkiä.
Ja Suomessa ei muuten ole kovin kummoset sosiaalituet. Niitä pitää nostaa.
En ole työtön enkä vähävarainen, siitä huolimatta en menis metsään. Mene sinne itse, mikä sinä olet määräämään mihin kenenki pitäis mennä, itse kuitenkin varastelet kaupoista ruokaa.
Millä tavalla se marjojen ja sienten poimiminen auttaa maksamaan vuokran ja laskut?
Olen värisokea. Poimin kerran hienoja sieniä, luulin niitä herkkusieniksi, mutta kun menin myymään niitä ravintolaan niin ravintoloitsija sanoi, että ovat kärpässieniä. Ei sitten.
Ei ole rahaa, jotta voisi ostaa bussilipun, jolla pääsisi sinne metsään.
Polkypyörä on rikki, eikä ole edelleenkään sitä rahaa että sen voisi korjauttaa.
En omista elintarvikemuovisia ämpäreitä, joihin kerätä mitään. Onko väliä jos käytän siivousämpäriä?
En tunne sieniä - haittaako pahasti?
Sä voit tunkee ne sienet sinne minne artsi ei ikinä paista.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se marjojen ja sienten poimiminen auttaa maksamaan vuokran ja laskut?
No ihan vaikka sillä tavalla, että ämpäri mustikkaa 50 e ja puolukka 20-30 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan vaikka sillä tavalla, että ämpäri mustikkaa 50 e ja puolukka 20-30 e.
Kyllä saa aika monta sankollista kerätä että saa riittävästi rahaa.
Sitten tulee vielä karenssi kun työkkäri katsoo ettet ole ollut työmarkkinoiden käytössä.
Harmitti kyllä, kun parhaaseen marja-aikaan jouduin rokotuksen takia lähtemään kesämökiltä kaupunkiasunnolleni, mökiltä ois marjat saanut poimia ikkunan takaa omasta metsästä, kangasmaastoa vielä, tosi helppo kerätä.
No, ostin sitten torilta mansikoita 10 kg, vadelmia 10 kg ja mustikoita 10 kg, nyt on pakastin täysi, kai noilla pärjää, viime talvena piti kyllä keväällä marketista ostaa lisää.
Sieniä en niin hyvin tunnista, joitakin kyllä, että se vähän rajoittaa hyödyntämistä. Pitäisköhän hankkia ”kanttarellikoira”, se vois olla kiva harrastus näin työttömänä, toisaalta on jo nyt monta lemmikkieläintä ja muitakin harrastuksia, että liika on liikaa, ei ehdi kaikkea.
Kävin poimimassa. Sain siitä marjoja muutamaksi kuukaudeksi itselle, arvo ehkä 50 e?