Miksei työttömät mene metsiin poimimaan marjoja ja sieniä?
Valitetaan kuitenkin että pitäis saada tukia enempi.
Kommentit (104)
Onko siellä nyt varmasti niitä marjoja, epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Miksei työssäkäyvät eroa ja lähde metsässä olevalle hillotolpalle?
Todella monet työssäkäyvät menee töiden jälkeen metsään keräämään itselle tai myy niitä lisäansioina
Mä oon kesätyötön pätkätyöläinen ja olen käynyt. Mutta 10 tunnissa saan juuri ja juuri 5 litraa poimittua, eikä niitä juuri kukaan osta. Elän sitten syömällä ne marjat. Rahaakaan ei ole, koska säännöllisesti kesän tukirahat (ansiosidonnaiset) yskähtävät käyntiin vasta elokuussa...
Musta kaikkien pitäis mennä! Sääli, että ilmaista ja terveellistä ruokaa menee hukkaan joka vuosi.
Ja sit täällä itketään kun yhteiskunta suorastaan pakottaa syömään makaronia ja makkaraa, ku "terveellinen ruoka on niin kallista". En ota tosissani ihmistä, joka laukoo jotain noin typerää, ennen kun olen nähnyt ihan oikeesti jotain vaivannäköä ihmiseltä sen oman terveellisen ruokavalion eteen. Paljon tunnen köyhiä, jotka syövät ravitsevaa ja monipuolista ruokaa, eivätkä valita ja esitä, ettei sellanen mitenkään onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Harva asuu metsien lähellä, pitäisi olla auto, mikä on kallis. Ei välttämättä osata liikkua metsässä, paljonhan niitä marjastajia on eksynyt sinne. Eikä kaikkien fysiikka salli kyykkimistä.
Seliseliseli...
Vierailija kirjoitti:
Harva asuu metsien lähellä, pitäisi olla auto, mikä on kallis. Ei välttämättä osata liikkua metsässä, paljonhan niitä marjastajia on eksynyt sinne. Eikä kaikkien fysiikka salli kyykkimistä.
Metsiä on joka paikassa, bussilla tai pyörällä pääsee, jopa kävellen. Ehkä Helsingissä vähän vaikeaa ja voi olla tungosta. Olen itse työtön eikä liity tähän, mutta ärsyttää tuo metsättömyyden ja vaikeuden valitus. Metsäautoteitä on joka paikassa. Ei sinne ole mitään velvollisuutta mennä mutta nuo tekosyyt huvittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsiä on joka paikassa, bussilla tai pyörällä pääsee, jopa kävellen. Ehkä Helsingissä vähän vaikeaa ja voi olla tungosta. Olen itse työtön eikä liity tähän, mutta ärsyttää tuo metsättömyyden ja vaikeuden valitus. Metsäautoteitä on joka paikassa. Ei sinne ole mitään velvollisuutta mennä mutta nuo tekosyyt huvittavat.
Juuri näin. Menkää tai älkää, mutta olkaa edes itsellenne rehellisiä, jos ja kun kyse on selvästi kiinnostuksen puutteesta ja siitä, ettei halua ja/tai jaksa nähdä yhtään vaivaa...
Moni perheitä asuu tällä hetkellä Suomessa korvessa, miten luulet, kuinka lapset kulkevat kouluun ja harrastuksiin itsenäisesti? Ihan samalla tavalla muutkin voivat ilman autoa/ajokorttia mennä metsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei työssäkäyvät eroa ja lähde metsässä olevalle hillotolpalle?
Todella monet työssäkäyvät menee töiden jälkeen metsään keräämään itselle tai myy niitä lisäansioina
Juuri näin. Omassa tuttavapiirissä nimenomaan koulutetut ja työssäkäyvät menevät marjaan ja nämä kaljaa kittaavat kotonaolijat eivät.
Kyllä menenkin. Kerättiin Uudellamaalla tunnissa monta kiloa. Ongelmana vaan ettei täälläpäin ole yhtään yrittäjien ostopistettä. Todella hyviä sieniä löytyi paikasts, jossa kasvaa naavaa...
Että julkisilla pääsee metsään? Ei täällä ainakaan, kun ei ole julkisia heinäkuussa lainkaan. Ehkä sitten, kun koulut alkaa? Onko muuten punkkirokote otettuna?
Joku tyyppi kerjäsi kaupan edessä: "Annakssää mulle vähä hiluja, että mää pääsen linja-autolla kotia" Tuumasin, ettei täällä mitään linja-autoja ole! Taisi olla perjantai tai lauantai-ilta, joten näin todella oli.
Auton puute vaikuttaa olevan yleisin tekosyy. Mutta moniko uskaltaa kertoa missä kaupungissa ja kaupunginosassa asuu? Silloin voitaisiin tarkistaa onko oikeasti ihan mhdoton päästä julkisilla tai kävellen/pyörällä. Veikkaan ettei kovin moni uskalla kertoa missä asuu.
Niin no kun mustikasta maksetaan 1.50e kilo, niin kyllähän siellä pääsee n. 1.50e tuntipalkoille.
Kuule ei poimimalla mustikkaa elätä itseään kuin promille.
Itselleen toki kannattaa kerätä, niin ei tarvitse käyttää 9e/kg kaupasta ostamiseen. Se toki on rahantekoa, kun ei tarvitse sitten ostaa.
Paljonko ap.arvelet, että keskinkertainen marjanpoimija tienaa marjoillaan?
Kävin, ja sain vain hädintuskin pari desiä. Autoa saan vain satunnaisesti lainaan, enkä tiedä hyviä paikkoja. Ne jotka keksin, oli joku muukin keksinyt ja jäljellä oli vain rippeitä jotka poimin. Monta tuntia meni, ja saallis silti niin pieni. Kyllä harmitti. Omaan tarpeeseeni olisin vain poiminut, turha haaveilla että pääsisi millekään ansioille nuilla.
Vierailija kirjoitti:
Auton puute vaikuttaa olevan yleisin tekosyy. Mutta moniko uskaltaa kertoa missä kaupungissa ja kaupunginosassa asuu? Silloin voitaisiin tarkistaa onko oikeasti ihan mhdoton päästä julkisilla tai kävellen/pyörällä. Veikkaan ettei kovin moni uskalla kertoa missä asuu.
Minä asun Pihlajamäessä, Helsingissä. Nuuksio taitaa olla lähin marjapaikka ja sieltä löytyy marjoja kerättäväksi ainakin omiin tarpeisiin mutta jos myyntituloja haluaa niin taitaa mennä vähän hankalammaksi. Omaa autoa ei ole, eli mahdolliset myyntisadot pitäisi kärrätä pari ämpäriä kerrallaan joko julkisilla tai sitten pyöräillen (edestakainen matka 72 km).
Metsiä on tosiaan joka paikassa, mutta kun niitä marjoja ja sieniä ei välttämättä ole joka metsässä
Tänne on noin miljoona kertaa selitetty syitä. Mutta nämä muorit ovat kovakorvaisia, eivätkä ymmärrä niitäkään oikeita syitä joita on. Se on heidän häpeänsä ja turha heitä yrittäö saada käsittämään, kun ei ole tarpeeksi suotu ymmärryksen lahjaa.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ap.arvelet, että keskinkertainen marjanpoimija tienaa marjoillaan?
Miljoonia. Marjanpoiminta on ratkaisu Suomen työllisyysongelmaan ja talvella lumen lapiointi.
T. Ap
Ap. Ala itse kalppia sinne metsään.