Mies osti ”meille” talon - en saa omaa huonetta
Mies osti talon, johon minulla ei ollut vielä varaa koska olen opiskelija. Säästän kyllä, jotta voin jonain päivänä ostaa puolet (tai edes jonkinlaisen osuuden). Tänään keskustelimme enemmän huonejaosta ja miehen visio, tai siis päätös, yllätti.
Talossa on kolme makuuhuonetta, ja toki oletin että yksi niistä on varattu minulle. Tänään mies sanoi, että on olohuone, miehen työhuone ja... VIERASHUONE.
Meillä ei edes käy vieraita, mutta tuo huone jonka oletin olevan työhuoneeni, tuleekin olemaan vierashuone, jonne laitetaan sänky ja televisio. Täysin turha ja tarpeeton huone siis, ja minä jään ilman työpistettä.
Saanhan olla ihmeissäni ja loukkaantua? Mies hokee, että tietenkin hänen talonsa on myös minun kotini, mutta nyt ei ihan tunnu siltä. Jatkan kai kouluhommien tekemistä keittiönpöydän ääressä kuten nykyisessä kolmiossammekin. Reilua, eikö.
Pahoittelen provosoivaa aloitusta, mutta olen hämmentynyt ja loukkaantunut. Mitä mieltä, onko minulla oikeus valittaa miehelle asiasta, onhan kyseessä hänen talonsa?
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap maksaa talouden kuluista?
En varsinaisesti lyhennä lainaa, mutta on sovittu että maksan muutaman satasen kuussa laskuihin, lämmitykseen, vakuutuksiin jne.
Ap
Ja kun mies maksaa kaiken elämisesi, niin sinä varmaan hoidat kaikki kotityöt ja ruoanlaitot?
Olet rasittava jankkaaja.
Ap
Vastaa nyt vaan kysymyksiin. Tämä kun on keskustelupalsta.
Miksi opiskelijamies ei kelvannut, vaan piti päästä hypergamisesti omakotitaloon käskyttämään rahamiestä ?
Tuleeko mieleen, että ihmiset saattaa joskus rakastua? Saako opiskelija rakastua vain toiseen opiskelijaan ja miten rakastuminen muihin estetään? Pitäisikö opiskelijayhdistyksissä alkaa järjestämään vaikka avioliittoja opiskelijoiden kesken. Mutta mitä jos toinen pariskunnasta valmisuukin aiemmin ja saa hyvän työpaikan, aijai... ero?
sehän on ihan sattumaa, että opiskelijanaiset rakastuu aina paksulompakkoisiin miehiin. ihan puhdasta sattumaa.
Älä viitsi sekoilla, pölvästi. Jos opiskelijanainen rakastuu, niin todennäköisimmin rakastuu toiseen opiskelijaan. Jos ei, niin työssäkäyvään tai työttömään. Yliopisto ym. koulut ovat täynnä nuoria ihmisiä, onko tosiaan joku yllätys että siellä pariskunnat tapaa ja rakastuu?
Voi helkkari miten paljon näitä kokemattomien aikamiespoikien lätinöitä tässäkin keskustelussa. Minkä ihmeen takia pitää tunkea keskusteluun josta ei ole MITÄÄN kokemusta saati ikinä edes tulee mahdollisuutta. Eihän nämä pölvästit edes tajua mitä tarkoittaa kun yhdessä ollaan ja jaetaan elämä, ei se ole mitään kämppiselämää jossa sitä ja sitä tehdään sitä vastaan..jeshus.
Vierailija kirjoitti:
Osa vastauksista voi olla yliampuvia. Siihen on syynsä. En varmasti ole ainoa mies jota alkaa jo tympimään naisten totuuden kierteleminen.
Jos minä mietin tuntemiani näyttävän näköisiä naisia, jotka ovat 30+ ikäluokkaa...niin:
- jokainen näistä joka ei tienaa paljoa itse, nauttii hyvistä puitteista provided by parempituloinen mies
- yksikään näistä joka tienaa paljon itse, ei ole tarjonnut puitteita pienempituloiselle miehelle vaan se on sama sosiaaliluokka onlyAinuttakaan poikkeusta ei ole. Eli seliteltiin mitä tahansa, se on vaihtokauppaa. Naisen kauneus miehen kyvyistä ja resursseista. Ei ole pakko olla patriarkaalinen ja tarjota naiselle, mutta ellet tarjoa, vaihtoehdot panokumppaneiksi on oikea käsi ja vasen käsi.
Muissa yhteyksissä ko. järjestelyä kutsuttaisiin prostituutioksi.
Sun tulkintakykysi taitaa olla pettänyt pahasti. Et taida uskoa aitoon rakkauteen tai todelliseen välittämiseen etkä sellaista pysty ympäriltäsi siksi havaitsemaankaan, vaikka silmien edessä olisi jatkuvasti. Tai sitten tuttavapiirisi on, noh, vain samoilla arvoilla varustettu kuin sinäkin, olisi sekin ihan loogista.
Vierailija kirjoitti:
Osa vastauksista voi olla yliampuvia. Siihen on syynsä. En varmasti ole ainoa mies jota alkaa jo tympimään naisten totuuden kierteleminen.
Jos minä mietin tuntemiani näyttävän näköisiä naisia, jotka ovat 30+ ikäluokkaa...niin:
- jokainen näistä joka ei tienaa paljoa itse, nauttii hyvistä puitteista provided by parempituloinen mies
- yksikään näistä joka tienaa paljon itse, ei ole tarjonnut puitteita pienempituloiselle miehelle vaan se on sama sosiaaliluokka onlyAinuttakaan poikkeusta ei ole. Eli seliteltiin mitä tahansa, se on vaihtokauppaa. Naisen kauneus miehen kyvyistä ja resursseista. Ei ole pakko olla patriarkaalinen ja tarjota naiselle, mutta ellet tarjoa, vaihtoehdot panokumppaneiksi on oikea käsi ja vasen käsi.
Niinhän siinä käy, kun muna vie miestä eikä yläpää. Miehille pitäisi löytyä jokin munan toimintaa hillitsevä lääke, jonka avulla miehet voisivat tehdä järkeviä päätöksiä ja valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tulkintakykysi taitaa olla pettänyt pahasti. Et taida uskoa aitoon rakkauteen tai todelliseen välittämiseen etkä sellaista pysty ympäriltäsi siksi havaitsemaankaan, vaikka silmien edessä olisi jatkuvasti. Tai sitten tuttavapiirisi on, noh, vain samoilla arvoilla varustettu kuin sinäkin, olisi sekin ihan loogista.
Väittäisin että tuttavapiiri on aika hyvä läpileikkaus yhteiskunnasta, rikkaista köyhiin ja keskiluokkaisiin.
Köyhyydessä ei yksikään nätti nainen elä, riippumatta siitä mikä on koulutus tai ammatti. Jokainen on päätynyt nauttimaan vähintäänkin kohtuullisesta elintasosta. Joko miehet ovat hyvätuloisia tai erittäin aikaansaapia rakentajia jotka ovat järkänneet kunnon talon ja piharakennukset ja kaikki.
Rakkaus voi olla aitoa ja moni on pariutunut ennen kuin miehellä on ollut pätäkkää. Mutta sattumaa ei ole että jokainen on keskiverron ylittävän elintason saanut, oli omat tulot sitten 10 000e/kk tai 1 500e/kk.
Asiaa ei muuta vaikka nainen olisi tosissaan rakastunut miehen luonteeseen välittämättä rahasta, koska ne luonteenpiirteet oita nätit naiset edellyttävät ovat aina sellaisia jotka luultavimmin johtavat korkeaan elintasoon (kunnianhimo, määrätietoisuus ja muut). Elleivät johda vaan elämä junnaa materialistisessa mielessä paikallaan, mies vaihtuu.
Mieheni omistaa meidän kodin. Omakotitalo, jossa 3 makuuhuonetta. Yksi makuuhuone on lapsellemme, yksi meille ja kolmas huone on vierashuone, jossa vuodesohva ja molempien työpöydät. Hyvin mahtuu sohva ja pöydät samaan huoneeseen.
Miksi vierashuoneessa pitäisi olla tv? Eikö teillä olohuoneessa voi kaikki yhdessä katsoa telkkaria ja sitten vieraat menee vierashuoneeseen vain nukkumaan eikä hengailemaan? Tai mitä jos sinne huoneeseen laittaisi sinulle työpisteen ja jos käytät tietokonetta niin siihen näytöksi pieni tv jos se tuntuu tarpeelliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun valmistt, voi nostaa kytkintä.
Mukavasti ja edullisesti asunneena. Näin tekee moni naikkonen.Itse te miehet sen heille mahdollistatte. Surullista luettavaa nämä ketjut, missä todellakin on naisia, jotka odottavat miehen maksavan enemmän, ja miehiä jotka heidän takiaan leimaavat kaikki naiset. Oma valintani on tasa-arvo ja puoliso, jolle yhteisten kulujen jakaminen puoliksi on itsestäänselvyys. Jos toisen taloudellinen tilanne tilapäisesti tai kroonisestikin tulevaisuudessa heikkenee, sitten mietitään uusiksi, mikä olisi reilu ratkaisu. Mutta kun kyseessä on kaksi työkykyistä ihmistä, jotka itse ovat valinneet koulutuksensa, ammattinsa ja toisensa, niin reilumpaa vaihtoehtoa tuskin on kuin yhteisten kulujen jakaminen puoliksi.
En ole koskaan ymmärtänyt avioliitossa tätä "jakaa puoliksi". Ihan sama mikä koulutustausta jne, niin avioliitossa maksetaan erityisemmin katsomatta, kuka sen rahan on yhteiseen kassaan tuonut. Avioliitto on muutakin kuin raha, toinen tekee jotain enemmän ja toinen vähemmän, ei sitä tekemistäkään viitsi alkaa puolittaa. Lisäksi lasten kanssa saattaa toinen hoidella heidän asioita enemmän kuin toinen, varsinkin jos toisella on työ, joka ei jousta yhtä paljon tai vaatii enemmän. Mä en ainakaan pystyisi elämään parisuhteessa, jossa kaikkea aletaan laskemaan puoliksi.
Avioliitossa? Missä kohtaa keskustelu siirtyi avioliittoon? Ja sitten taas yhtäkkiä puhut lopussa parisuhteessa.
Veikkaan, surukseni, että olet yksi niistä naisista, joiden mielestä on ihan ok, että mies maksaa enemmän ja nainen puolestaan jää kotiin hoitovapaille + sairaan lapsen kanssa. Mutta niin kauan kuin löytyy miehiä, jotka tuohon diiliin suostuvat, niin eipä se ole minulta pois. Vain niiltä miehiltä.
Normaalit ihmiset menee avioon, ettei tarvitse tapella omaisuudesta. Ja eikö avioliitto ole parisuhde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oma huone, mutta tuttavieni asumisjärjestelyjä jaksan ihmetellä.
Miksi ihmeessä useimmilla naisilla ei ole isommissakaan asunnoissa kokonaan omaa huonetta ? Sitten vasta avioeron jälkeen saavutetaan kokonaan omaa tilaa ?
Onko ainoa vaihtoehto erota, jotta saadaan hiukan omaa rauhaa ?Osaako joku selittää että mihin ihmeen logiikkaan perustuu ajatus että perheessä kaikki muut tarvitsevat omaa rauhaa ja tilaa mutta vaimo ei ?
Naisethan ovat jo koulutetumpia kuin miehet ja tekevät jatkuvasti enemmän etätöitäkin. Joka vauvallakin alkaa nykyisin olla oma huone, mutta työstressiin ja uniongelmiin hukkuvilla perheenäideillä ei ?Ja nyt en halua vastaukseksi mitään tuloeropotaskaa. Eihän perheen lapsetkaan tienaa.
Yhden naisen näkökulma: en ole koskaan kaivannut omaa huonetta/tilaa. Voin käyttää makuuhuonetta aina kun haluan, sekä olohuonetta. Käyn (etä)töissä ja opiskelen, mutta etsin kotoa aina jonkun tilan, jossa olen sillä hetkellä, yleensä keittiön pöydän ääressä tai makkarissa. Lapset kaipaavat omaa tilaa ja mies tykkäisi omasta työ/harrastushuoneesta myös. Ei kaikki tarvitse samoja asioita, eikä tarpeita tarvitse luoda turhaan vain sen takia, jotta kaikilla olisi sama.
Outoa että olen kuullut juuri tuollaisia vastauksia kaikilta ja sitten kuitenkin nämä ihan samat ”huoneettomat” naiset huomaamattaan valittavat päivät pitkät että
- nukkuvat huonosti, kun mies kuorsaa tai yskii
- heräilevät kun mies tulee myöhään työmatkoilta tai baarista
- etätöiden tekeminen on lähes mahdotonta kun lapset huutavat vieressä eikä ole omaa työpistettä
- oman kirjan/ väitöskirjan/ tutkimuksen tekeminen ei onnistu kun ei ole omaa rauhaa
- omille rentouttaville ja stressiä vähentäville harrastuksille ei ole paikkaa eikä tilaa ( soittaminen, ompelu, maalaus, keräily )
- omien suosikkiohjelmien tai elokuvien katselu ei koskaan onnistu (kun lapset olohuoneessa ja mies katsoo urheilua makkarissa)Vähitellen naisten pinna palaa oman tilan ja oman elämän puuttuessa ja sitten kaikki räjähtää avioeroon....
Kyllä tässä on jostain omituisesta, järjettömästä ja naisia sortavasta perinteestä kyse.
Tähän pitäisi saada muutos.
Puhumattakaan siitä, miten moni nainen päätyy olemaan kotidiktaattori, joka tiuskii ja äyskii muille perheenjäsenille kun kodin yhteiset tilat eivät pysy sellaisina kuin nainen haluaisi niiden pysyvän. Hirveän monessa kodissa nainen on myös se, joka vaatii saada päättää kodin sisustuksesta, järjestyksestä ym. Olen ollut jo pitkään vakuuttunut, että tämä johtuu siitä, että kun naisilla ei ole omaa huonetta niin naisten pitää vallata itselleen ne yhteiset tilat - mutta sitten on kamalan stressaavaa kun ne pitää kuitenkin jakaa muiden kanssa. Ei saa todellisuudessa hallinnoida täysin edes pientä plänttiä. Uskon että moni perhe olisi onnellisempi jos kaikilla perheenjäsenillä olisi oma tila joka on aidosti heidän, ja yhteiset tilat olisivat myös aidosti yhteisiä, ilman että yksi yrittää hallinnoida niitä enemmän kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Huh, tästähän tuli ihan älytön ketju! Luin sen nyt kokonaan, poistuin välillä jankkaajien vuoksi.
Muutama asia jäi kommenteista erityisesti mieleen.
Se, jonka jankkaajat aloittivat, eli että olen ”lokki” ja miehen kanssa paksun lompakon vuoksi. Tosiaankin, kuten pari kommentoijaa sanoi, voisihan mieskin olla minun kanssani koska olen ”nuori ja nätti”. Tosin tiedän, että ei ole, koska en ole erityisen nätti vaikka nuori olenkin. Pointtini: mies on itse omasta halustaan valinnut köyhän opiskelijanaisen. Hän lienee tässä vapaaehtoisesti, eikö jokainen parisuhteessa vapaasta tahdostaan ole? Harva suostuu hyväksikäytettäväksi, joten ainakaan mies ei minua hyväksikäyttäjänä pidä, vaikka te pitäisitte.
Lisäksi, tulen tienaamaan yhtä paljon kuin mies. Opiskelen akateemista tutkintoa (en kuitenkaan ihan kirurgiksi valmistu, heh), jonka avulla työllistyn mitä todennäköisimmin. Toivon ainakin parasta. Kun olen töissä, ostan osuuteni ja olemme virallisesti tasa-arvoisessa suhteessa. Tulevaisuudennäkymät ovat siis hyvät.
Kolmanneksi, asumisesta pitää mielestäni aina maksaa. Jonkun mielestä olen riistäjä kun asun niin halvalla, jonkun mielestä mies on koska kerryttää omaisuutta samaan aikaan kun minä nostan lainaa jolla mahdollistan tämän omaisuuden kerryttämisen, mutta meidän kummankin mielestä reilu järjestely. Osallistun, ja taas kerran, vapaaehtoisesti.
Viimeiseksi: saan laittaa vierashuoneeseen työpisteen. Sinne ei tule sänkyä, vaan levitettävä sohva (jota joku ehdottikin), ja se on minulle aivan paras juttu, koska voin lukea tenttiin vaikkapa siinä sohvalla maaten. Nyt itse asiassa tuntuu kuin saisinkin kokonaan oman huoneen, koska kaikki tässä vierashuoneessa palvelee minua ja tarpeitani!
Ainiin. Opiskelija TODELLAKIN tarvitsee tilaa. Näkisittepä keittiömme, kun kirjat ja luentomateriaalit ovat pitkin poikin. Ei mieskään voi tykätä siitä sotkusta.
Tämä oli win-win. Kiitos vastauksista.
Ap
Jes! Tämä kuulostaa hyvältä!
Toivottavasti saat sisustettua huoneesta oman tuntuisen.
Ja todellakin opiskelijalla sitä roinaa juuri onkin! Kirjoja auki monta yhtä aikaa, luontomuistiinpanoja, muita muistiinpanoja ja luonnoksia, materiaaleja...läppärikin pitäisi edes suht ergonomisesti saada johonkin iskettyä...
Tähän keskusteluun löysi joku sitkeä jankkaaja, jonka mielessä työssäkäyvä asunnonomistaja = rikas, kun on kyseessä mies, ja opiskelijatyttöset ihan rutiinilla kaivavat jostain suunnilleen miljonäärejä ja viettelevät poloiset parisuhteeseen 🤣🤣 No, mistä fantasioista nyt kukin kiksinsä saa.
Meillä mies osti meille talon, jonka omistamme yhdessä. Talon kaikki huoneet ovat myös minun vapaassa käytössä, ja saan toimia niiden kanssa miten tahdon. Paitsi miehen työhuone, joka on ollut miehen käytössä nyt korona-aikana. Muina aikoina voin käyttää sitäkin huonetta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies osti meille talon, jonka omistamme yhdessä. Talon kaikki huoneet ovat myös minun vapaassa käytössä, ja saan toimia niiden kanssa miten tahdon. Paitsi miehen työhuone, joka on ollut miehen käytössä nyt korona-aikana. Muina aikoina voin käyttää sitäkin huonetta.
Siis yhdessä tietenkin talo ostettiin, kun sopiva löytyi, mutta mies maksoi sen.
Ovela mies on hommannut itselleen vuokralaisen with benefits. Tuo on kaikkein pahin tilanne, että mies kartuttaa omaa kiinteää omaisuuttaan ja nainen on paikalla vain maksamassa laskuja. Ovelimmat miehet maksavat pelkkää asuntoa ja Taivuttelevat naisen maksamaan muut elinkulut. Kun tulee ero, naisella ei ole omaisuutta eikä säästöjä kun taas miehellä on talo ja on pystynyt ylläpitämään omaa hyvää elintasoa omilla rahoillaan.
Ap älä ala maksaa asumiskuluja ja etenkään vakuutusta talosta, jota et omista.muista kartuttaa omia säästöjä ja omaisuutta eteenkin jos tilanteesi on kuin kerroit, että tienaisi enemmän, jos asuisit yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän siinä käy, kun muna vie miestä eikä yläpää. Miehille pitäisi löytyä jokin munan toimintaa hillitsevä lääke, jonka avulla miehet voisivat tehdä järkeviä päätöksiä ja valintoja.
Moniko niistä hyvätuloisista miehistä on naimisissa ruman/lihavan ja huonotuloisen naisen kanssa? Niinpä. Mutta vika on toki vain naisissa...
Vierailija kirjoitti:
Miksi vierashuoneessa pitäisi olla tv? Eikö teillä olohuoneessa voi kaikki yhdessä katsoa telkkaria ja sitten vieraat menee vierashuoneeseen vain nukkumaan eikä hengailemaan? Tai mitä jos sinne huoneeseen laittaisi sinulle työpisteen ja jos käytät tietokonetta niin siihen näytöksi pieni tv jos se tuntuu tarpeelliselta.
Miksi vierashuoneessa ei olisi tvtä? Mulla oli jakso että jouduin töiden takia tosi usein yöpymään kaverin vierashuoneessa, ja onneks oli tv jota voin katsella iltaisin ja aamuisinkin kun on erilaiset aikataulut ja ohjelmamieltymykset. Makuuhuoneessa muutenkin on pakko olla telkkari mun huushollissa. Olohuoneessa taas meillä ei ole, vaan on erikseen ns. takka- ja telkkarihuone.
Vierailija kirjoitti:
Ovela mies on hommannut itselleen vuokralaisen with benefits. Tuo on kaikkein pahin tilanne, että mies kartuttaa omaa kiinteää omaisuuttaan ja nainen on paikalla vain maksamassa laskuja. Ovelimmat miehet maksavat pelkkää asuntoa ja Taivuttelevat naisen maksamaan muut elinkulut. Kun tulee ero, naisella ei ole omaisuutta eikä säästöjä kun taas miehellä on talo ja on pystynyt ylläpitämään omaa hyvää elintasoa omilla rahoillaan.
Ap älä ala maksaa asumiskuluja ja etenkään vakuutusta talosta, jota et omista.muista kartuttaa omia säästöjä ja omaisuutta eteenkin jos tilanteesi on kuin kerroit, että tienaisi enemmän, jos asuisit yksin.
Jälleen kerran: myös se nainen kartuttaa omaisuuttaan, koska hänen asumiskulunsa ovat pienemmät kuin yksin asuessa. Jos nainen on niin tyhmä, että suostuu yksin maksamaan juoksevat kulut, se on hänen tyhmyyttään.
En ymmärrä miksi mies osti asunnon yksin? Etkö omista siitä yhtään itse? Jos yhdessä ollaan niin yhteinen laina ja asunto pitää olla. Kaikki tulot yhteisiä ja niistä maksellaan kulut. Tämä ideahan se kelallakin on kun tukia myöntää. Oli sitten naimisissa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko niistä hyvätuloisista miehistä on naimisissa ruman/lihavan ja huonotuloisen naisen kanssa? Niinpä. Mutta vika on toki vain naisissa...
Hyvätuloinen mies voi etsiä itselleen puolison samasta tuloluokasta. Samoin keskituloinen mies voi etsiä itselleen puolisen samasta tuloluokasta. Sama koskee myös pienituloisia. Koulutukseen pitää tietenkin kiinnittää huomiota ja luonteeseen. En ymmärrä miehiä, jotka haluavat puolisokseen mahdollisimman kauniin naisen muusta välittämättä. Pelkkä ulkonäkö ei vie pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloinen mies voi etsiä itselleen puolison samasta tuloluokasta. Samoin keskituloinen mies voi etsiä itselleen puolisen samasta tuloluokasta. Sama koskee myös pienituloisia. Koulutukseen pitää tietenkin kiinnittää huomiota ja luonteeseen. En ymmärrä miehiä, jotka haluavat puolisokseen mahdollisimman kauniin naisen muusta välittämättä. Pelkkä ulkonäkö ei vie pitkälle.
Tämä. Lukemattomia kertoja olen tältä palstalta lukenut miesten kommentin, kuinka nainen koulutus ja ammatti eivät kiinnosta pätkääkään. Kyky maksaa puolet tuntuu kuitenkin kiinnostavan. Minusta tuossa on melkoinen ristiriita. Eli ehkä ei pidäkään uskoa, mitä miehet sanovat vaan seurata, mitä he tekevät (=mistä valittavat) ;-)
Etkö mahdu miehen kanssa samaan työhuoneeseen?
Avioliitossa? Missä kohtaa keskustelu siirtyi avioliittoon? Ja sitten taas yhtäkkiä puhut lopussa parisuhteessa.
Veikkaan, surukseni, että olet yksi niistä naisista, joiden mielestä on ihan ok, että mies maksaa enemmän ja nainen puolestaan jää kotiin hoitovapaille + sairaan lapsen kanssa. Mutta niin kauan kuin löytyy miehiä, jotka tuohon diiliin suostuvat, niin eipä se ole minulta pois. Vain niiltä miehiltä.