Pelkäätkö pimeässä?
Pelkäätkö pimeässä?
Alkaako mielikuvitus laukata mitä nurkissa tai sängyn alla luuraa...?
Pidätkö yövaloa?
Onko sinulle joskus tapahtunut jotain yliluonnollista?
Kommentit (15)
Kotona en pelkää enkä mökillä (jossa ei valoja). Mutta jos pitäisi olla jossain kummitustalossa yksin pimeässä niin kyllä mielikuvitus laukkaisi.
En pelkää, koska järjellä kun ajattelee, niin kukaan ei näe mitään pimeässä.
Ihmiset joilla on aistit auenneet, ei ehkä viihdy pimeässä. Vaikka tuskin se muuten on sen kummempaa. Unimaskin alla on silti pimeässä tavallaan. Ulkona helottaa katulamput.
Miksi pelkäisin? Jos siellä joku muukin olisi niin taatusti pelästyisi sekin.
En pelkää. Olen tosin huomannut, että tosi iso osa naisista, ainakin nuorista kaksikymppisistä sellaisista, pelkää pimeää.
Pelkään, mutta vain silloin jos olen yksin. On tapahtunut yliluonnollisia asioita. Myös kamalia traumaattisia unihalvauksia.
Juu aina kun laitan silmät kiinni pelottaa aivan vietävästi.
Eihän siellä pimeässä ole mitään sellaista, mitä ei ole valaistussakin tilassa.
Meillä kyllä valoa tulee katu- ja pihavaloista kotona. Mökilla on joskus oltu umpipimeässä ja vielä hirvet tulivat rymistelemään ikkunan taakse. Kieltämättä pelotti vähän.
En muuten, kuin silloin, jos joutuu olemaan tarpeeksi vilkkaassa liikenteessä pilkkopimeässä valaisemattomalla tiellä. Pelko johtuu silloin noiden olosuhteiden kasvattamasta onnettomuusriskistä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäättekö pimeässä metsässä?
Kyllä jos ei nää mihin astuu.
Oletko tekemässä jotain juttua hömppälehteen vai miksi kysyt?
En ymmärrä, mitä pelkäämistä pimeässä voi olla. En pelkää edes silloin, kun olen yksi keskellä pimeää metsää, jos en ole eksyksissä.
Minulle pimeä on aina ollut jotenkin lohdullista
Vierailija kirjoitti:
En pelkää, koska järjellä kun ajattelee, niin kukaan ei näe mitään pimeässä.
Sama. Mielestäni pimeässä on turvallista. Jouduin lapsena kulkemaan koulubussille pimeän metsikön läpi ja en ikinä ottanut taskulamppua koska pimeä tuntui turvallisemmalta kun olla näkyvissä taskulampun valon kanssa.
Pelkään, että joku homo voi tulla vaanimaan, jos kävelen metsässä, kun katuvalot on sammutettu, mutta en kotona ikinä, jos ovi on lukosa