Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän pelottavaa taas huomata, että puhelin todellakin kuuntelee

Vierailija
27.07.2020 |

Vastaavaa on käynyt aiemminkin. Eilen kaverini puhui lenkillä, että on ajatellut hankkia ryhtiliivin. En ollut sellaisesta ennen kuullut ja unohdin asian. Tänään instagramissa minulle tuli ryhtiliivin mainos. Enkä siis ollut googlaillut tms. Ainoastaan kaveri varmaan pari kertaa sanoi tuon sanan lenkin aikana.

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän puhelimet seuraavat meidän tekemisiä.

Nykyään oikein raportoivat meille niistä.

Kävit paikassa *joku kauppa jonka vierestä olet kävellyt*, kerro kokemuksistasi, montako tähteä annat.

Kuluneen kuukauden aikana olet käynyt näissä paikoissa.

Tässä kaupungit, joissa olet käynyt..

Jos varaat matkan tai keskustelet matkapäivistä sähköpostissa kaverin kanssa, niin matkasuunnitelma ilmestyy kalenteriin. Matkan ajankohta, lippuvaraukset, hotellin tiedot.

Meidän puhelimet tietävät meistä todella paljon asioita.

Applen bisnes ei perustu tiedonkeruuseen kuten Googlen ja Facebookin. Yllätys, yllätys, Siri ei aktivoidu "itsekseen".

Tämä on totta. Tällä hetkellä Applen laitteet ovat "turvallisimpia" mitä tiedonkeruuseen tulee. Varmasti nekin keräävät tietoa, ja jos puhelimella käyttää facea tai googlea, niin toki ne tallentavat dataa, mutta Apple on silti tämän hetken parhaita yksityisyydensuojan suhteen.

Siksi Applen ei tarvitse tehdä bisnestä ihmisten tiedoilla ainakaan vielä, koska laitteet itsessään maksaa moninkertaisesti Androidivehkeitä enemmän jos verrataan teknisiä ominaisuuksia.

Vierailija
82/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ihan totta. Facebook kuuntelee ja google, myös silloin kun et puhu puhelimeen.

Miksi nämä firmat sitten sanovat, että eivät kuuntele?

Miten todistat väitteesi?

Miten nämä firmat todistavat väitteensä, on se mitä tässä pitäisi kysyä 🧐

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muille käynyt niin et Applen Siri menee käskemättä päälle? Kuuluu sama merkkiääni ja näyttö välähtää, kuin komennolla ”Hei Siri”.

Toinen esimerkki. Muutettiin vasta poikaystävän kanssa ja oltiin puhuttu kasvotusten maton hankinnasta. Hän otti myös kuvan omasta matostaan laittaakseen sen Toriin. Mun puhelimeen alko tulla matto-mainoksia, vaikken ollut googlaillut mitään siihen liittyvää tai vieraillut huonekalusivustoilla!

Vierailija
84/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään huudella sivusta  "ok google pillu"  silloin kun joku selaa puhelinta esim. junassa

Vierailija
85/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se näin on, meitä kuunnellaan ja meidän elämää seuraillaan, kiitos illumanatian, aivopesua mitä ihmiset saa ajatella, puhua, toimia

Vierailija
86/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis joo, se on tekoäly mikä kuuntelee - ei kukaan oikea ihminen onneksi! Onneksi mulla nyt ei ole mitään salattavaa, mutta onhan tuo jotenkin inhottavaa silti.

Ei mitään salattavaa? Saisinko päiväkirjasi, pankkitietosi ja valokuva-albumisi, kiitos.

Vierailija
87/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ihan totta. Facebook kuuntelee ja google, myös silloin kun et puhu puhelimeen.

Miksi nämä firmat sitten sanovat, että eivät kuuntele?

Miten todistat väitteesi?

Robottiko siellä vastaa?

Onhn ihmisillä etäkäytettäviä uniapnealaitteitakin ja sydämen tahdistimia. Miten kuvittelet niiden toimivan?

https://www.tivi.fi/uutiset/jattifirmat-todella-kuuntelevat-puhettasi-s…

Vierailija
88/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aryplaydend kirjoitti:

Kuunteleeko se siis oikeasti?

Kyllä.

Vierailija
89/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kaveri puhui että on menossa tampereelle opiskelemaan. Pari päivää myöhemmin rupesi mulle tulemaan toas:in mainoksia vauva palstalla.

Jepajee!!! Ja en todellakaan ole itse googlannut noita tai edes asuntoa hakemassa!!! Ja ihan pk seudulla asun joten ei mitään syytä näyttää tamperelaisia firmoja

Ja sekin vielä että ne silleen odottaa sniikisti että kuluisi pari päivää jotta se ei olisi niin läpinäkyvää.

Miksi toas mainostaisi. Opikdelija-asunnoista on aina pulaa.

Puhelimen pitäisi tunnistaa omistajansa ääni. Hullua mainostaa tuotteita omistajalle, jos omistajan kaveri puhuu jostain.

Vierailija
90/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeiset 3 viikkoa puhunut tämän tästä, että pitäisi ostaa kasvihuone. Toiveikkaana olen odottanut asiaan liittyviä mainoksia - ei ainuttakaan! Miksi minun puhelimeni ei halua kuunnella?

Minkä merkkinen puhelin? Mikä käyttöjärjestelmä? Mitä ohjelmia puhelimeen on ladattu? Mitä on ohjelmien käyttäjäasetukset.

Nuo kaikki edellä mainitut vaikuttavat siihen päätyykö krskustelusi hyötykäyttöön vai ei.

Itse ihmettelen miten tuo voi olla laillista.

Jossain yrityksissä puhelimet pitää sulkea täysin kiinni palaverien ajaksi.

Vierailija
91/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siri kuuntelee ja kohdistaa mainonnan.Laitoin testin mitä en varmasti ostaisi ja sieltähän sen mainos pukkasi seuraavana päivänä.Macbookissa sama.Kyllä kuuntelee,ei tarvitse mennä psykologille tämän asian vuoksi.

Vierailija
92/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siri kuuntelee ja kohdistaa mainonnan.Laitoin testin mitä en varmasti ostaisi ja sieltähän sen mainos pukkasi seuraavana päivänä.Macbookissa sama.Kyllä kuuntelee,ei tarvitse mennä psykologille tämän asian vuoksi.

https://yle.fi/uutiset/3-9213091

Heh, on heillä hauskaa jossakin:-D

Vierailija
93/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän puhelimet seuraavat meidän tekemisiä.

Nykyään oikein raportoivat meille niistä.

Kävit paikassa *joku kauppa jonka vierestä olet kävellyt*, kerro kokemuksistasi, montako tähteä annat.

Kuluneen kuukauden aikana olet käynyt näissä paikoissa.

Tässä kaupungit, joissa olet käynyt..

Jos varaat matkan tai keskustelet matkapäivistä sähköpostissa kaverin kanssa, niin matkasuunnitelma ilmestyy kalenteriin. Matkan ajankohta, lippuvaraukset, hotellin tiedot.

Meidän puhelimet tietävät meistä todella paljon asioita.

Applen bisnes ei perustu tiedonkeruuseen kuten Googlen ja Facebookin. Yllätys, yllätys, Siri ei aktivoidu "itsekseen".

Tämä on totta. Tällä hetkellä Applen laitteet ovat "turvallisimpia" mitä tiedonkeruuseen tulee. Varmasti nekin keräävät tietoa, ja jos puhelimella käyttää facea tai googlea, niin toki ne tallentavat dataa, mutta Apple on silti tämän hetken parhaita yksityisyydensuojan suhteen.

Siksi Applen ei tarvitse tehdä bisnestä ihmisten tiedoilla ainakaan vielä, koska laitteet itsessään maksaa moninkertaisesti Androidivehkeitä enemmän jos verrataan teknisiä ominaisuuksia.

https://www.almamedia.fi/uutishuone/uutinen/30-12-2016-alma-media-on-my…

ai?

Vierailija
94/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhuin kerran ystäväni kanssa eräästä ihmisestä. Ei ole minulle millään tavalla tuttu, enkä ollut googlaillut häntä, käynyt katsomassa some-profiileja tms. Etäisesti tuttu ihminen työasioista, jonka nimi nyt vain satuttiin eräässä keskustelussa mainitsemaan muutaman kerran. 

Seuraavana päivänä Facebook etusivuni ehdotti häntä "ihmiset joita saatat tuntea". 

Vierailija
95/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tätä tullut testattua ja jotain perää näissä kuunteluväitteissä on. Siitä on jo pari vuotta, kun puolison kanssa alettiin huviksemme kokeilla tätä ja puhua koirista lemmikkeinä, ulkoilutuksesta, koiranruoasta yms. yms. Ja koska molemmat olemme astmaatikoita ja allergisia suurin piirtein kaikille mahdollisille elukoille, niin oli aika varma, ettei taustalla ollut edes aiheeseen liittyvää hakuhistoriaa.

Ei tuota tarvinnut kauaa tehdä, kun molempien kännykät alkoi kummasti tarjota, useilla eri sivustoilla koiriin liittyviä mainoksia. Minusta se oli aika hämmentävää.

Vierailija
96/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi joskus niin, että oli ollut riita miehen kanssa, kun mies oli pettänyt. Riidan aikana olin useampaan kertaan maininnut tämän naisen nimen, jonka kanssa minua oli petetty. Seuraavana päivänä sain facebookissa kaveripyynnön ja viestin, ilmeisesti robotilta, jolla oli sama nimi kuin tuolla naisella, jonka kanssa mies minua petti ja viestissä luki jotain tyyliin "haluatko harrastaa seksiä *naisen nimi* kanssa". En tiennyt itkeäkö vaiko nauraa, mutta ainakaan ei jäänyt epäselväksi, että puhelin kuuntelee. Ja ihan hyvin näytti sanoja poimineen, koska riidan aikana olin sanonut miehelle oikein painokkaasti, ettei kukaan vahingossa tai tahtomattaan petä vaan hän nimenomaan on halunnut tuon toisen kanssa harrastaa seksiä...

Vierailija
97/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina kirjautua ulos kaikista palveluista heti, kun. mahdollista.

Vähemmän helppoa yhdistää muuta toimintaa itseensä - silti ehkä ko. laitteeseen.

Jos olet jatkuvasti Google- tai Microsoft-tunnuksillasi kirjautuneena, niin luultavasti olet jo antanut luvan jatkuvaan seurantaan.

Vierailija
98/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Google nauhoittaa ja sieltä voi omasta profiilistaan käydä poistamassa tiedot mitä sinne on ilmestynyt.

Puhe- ja äänitallenteiden kytkeminen päälle ja pois

Siirry Google-tilillesi.

Valitse vasemmasta navigaatiopaneelista Data ja personointi.

Valitse Toimintojen hallinta ‑paneelista Verkko- ja sovellustoiminta.

Valitse "Sisällytä puhe- ja äänitallenteet" tai poista valinta, niin asetus kytketään päälle tai pois.

Kun puhe- ja äänitallenteet ovat pois käytöstä, äänisyötteitä ei tallenneta Google-tilillesi, vaikka olet kirjautuneena sisään.

Tärkeää: Muista laiteasetuksista riippuen puhe- ja äänitallenteita voidaan edelleen tallentaa muualle. 

Kiitos tästä!!! Jopa minä osasin näillä ohjeilla tsekata onko tallennus päällä. Iso kiitos!

Vierailija
99/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin luulin ekan kerran, että oon tulossa hulluksi, mutta näin on tapahtunut useammin. Monella kaverilla sama kokemus. Ekan kerran tosiaan puhuttiin Dacia -automerkistä. Siis ihan vaan autosta, että semmoinenkin on. Ei googletettu, ei mitään sellaista. Avasin FB:n, pyöri Dacia mainos. Ajattelin sen olevan sattumaa, mutta näitä on tullut useampi. Eräs kaveri sanoi kahvipöydässä puhuneensa eräästä haasteesta kaverin lapsella ja hänellä alkoi sen jälkeen pyöriä asiasta kotiharjoittelupaketin mainos, jolla voi lasta treenata ko. ongelmassa. Näitä esimerkkejä on pelottavan paljon.

Vierailija
100/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina kirjautua ulos kaikista palveluista heti, kun. mahdollista.

Vähemmän helppoa yhdistää muuta toimintaa itseensä - silti ehkä ko. laitteeseen.

Jos olet jatkuvasti Google- tai Microsoft-tunnuksillasi kirjautuneena, niin luultavasti olet jo antanut luvan jatkuvaan seurantaan.

Google Container by Perflyst for Firfox

Prevent Google from tracking you around the web. The Google Container extension helps you take control and isolate your web activity from Google.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi