Eikö koulusta enää saakaan omaa kynää ja kumia?
Kun itse menin ekalle niin jokainen oppilas sai lyijykynän, kumin, viivottimen, terottimen, väriliidut ja puuvärikynät koululta. Oma lapseni aloitti tänään ekan luokan eikä heille oltu jaettu siellä edes lyijykynää. Onneksi hänellä oli penaalissa oma kynä mukana, mutta ihmettelin että eikä niitä enää jaetakaan ollenkaan?
Kommentit (28)
pian ala-asteelle pitää ostaa omat kirjat ja eväät.
Purra saksii.
Vierailija kirjoitti:
pian ala-asteelle pitää ostaa omat kirjat ja eväät.
Purra saksii.
Joku retkituolikin jotta voi istua.
Ei jaeta. Yhdet viivoittimet olivat saaneet. Opettaja sanoi, että varaviivoittimia on vain muutama, eli jos häviää/katkeaa tms., pitää itse ostaa uusi.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaeta. Yhdet viivoittimet olivat saaneet. Opettaja sanoi, että varaviivoittimia on vain muutama, eli jos häviää/katkeaa tms., pitää itse ostaa uusi.
Mitä? Eikö perusopetuksen enää pidäkään olla maksutonta?
Olen 1999 syntynyt ja mun aikana sai vain kuvaamataidon tunnilla surkeat vahaliidut jotka hajosivat heti. Näitä kuitenkin säästeltiin ja varjeltiin. Nykyään ei ilmeisesti edes niitä. En tosin tehdä osaisivatko nykylapset edes arvostaa koulun antamia välineitä, olisivat heti hajalla ja hukassa.
Mitä ihmettä! Perustarvikkeet jätetään jakamatta??
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä! Perustarvikkeet jätetään jakamatta??
No ylläri, hallitus leikkaa kaikkea oikeasti oleellisesta kuin halpaa pitsaa.
Porvoon väriliitujen tuoksun muistaa ikuisesti. Laadukkaita ne ei olleet.
Minä ostin jopa oppikirjan kun kehtasivat vielä kierrättää kirjaa, joka näytti uuniin kelpaavalta sytykkeeltä lähinnä.
Tämä 2000- luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millon olisi aidosti ollut? Reput, urheiluvälineet, koulun retket jne.
Kirjakaupasta ja k marketeista saa koululaisten aloitus paketteja on kynä ja kumi. Vihkoja. Penaali. Vesivärit . Mittoja viivottimia . Muutaman euron. Halvimmat 2€ .
Vierailija kirjoitti:
Kesäkumit jaetaan keväällä.
Ala-arvoista kirjpitella tuollaista kun ap kirjoittaa lapsesta, ekaluokkalaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen 1999 syntynyt ja mun aikana sai vain kuvaamataidon tunnilla surkeat vahaliidut jotka hajosivat heti. Näitä kuitenkin säästeltiin ja varjeltiin. Nykyään ei ilmeisesti edes niitä. En tosin tehdä osaisivatko nykylapset edes arvostaa koulun antamia välineitä, olisivat heti hajalla ja hukassa.
Miten sä kohteet käsittelet tarvikkeita ja vahaliituja ! Nehän kestää pitkään. Ne on värejä. Niillä piirretään kuvia ja väritetään. Miksi sä käytät väkivaltaa liituihin.
2007 jaettiin kynä kumi ja viivoitin sekä värikynät kun meidän ipana lähti kouluun. Tosin kirjojen kierrätys oli viety liian pitkälle ja aapinen hajosi käsiin resuuttaan. Kaupunki vielä kehtasi kehua miten oli säästetty koulukirjakustannuksissa. Yläkoulussa joku iänkaiken vanha kirjasarja käytössä ja kirjat sen näköisetkin. Ei varmaan täälläkään enää saa kyniä yms.
Saa ne kynät ja kumit, mutta ne pidetään pulpetissa, muuten niitä ei ole huomenna kellään mukana.
Vierailija kirjoitti:
Saa ne kynät ja kumit, mutta ne pidetään pulpetissa, muuten niitä ei ole huomenna kellään mukana.
Ei saanut niitä. Eikä ollut pulpettejakaan vaan tavalliset pöydät. Niille joilla ei ollut omaa lyijkynää mukana oli varattu varalle muutama yhteiskäyttökynä jota sai siinä lainata. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
opetus onkin. Ei viivotin mitään opeta, ellei sillä lätkitä kynsille kurittomia.
Nykyisin jaellaan toisenlaisia kumeja.