Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän pelottavaa taas huomata, että puhelin todellakin kuuntelee

Vierailija
27.07.2020 |

Vastaavaa on käynyt aiemminkin. Eilen kaverini puhui lenkillä, että on ajatellut hankkia ryhtiliivin. En ollut sellaisesta ennen kuullut ja unohdin asian. Tänään instagramissa minulle tuli ryhtiliivin mainos. Enkä siis ollut googlaillut tms. Ainoastaan kaveri varmaan pari kertaa sanoi tuon sanan lenkin aikana.

Kommentit (167)

Vierailija
161/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt viimeaikoina paljon hammaslääkärissä erään hammaskiskon takia, puolentoista kuukauden sisään neljä kertaa. En ole googlaillut kiskosta mitään, koska sain ison nipun ohjepapereita aiheesta, ja muutenkin lääkäri selitti asiat juurtajaksain.

Jostain syystä minulle on alkanut tulla ympäri nettiä erilaisia hammastarvikemainoksia.

No tuon voi selittää sillä että se on vakoillut gps tietojasi ja nähnyt että olet käynyt monta kertaa hammaslääkärissä.

Ei voi olla niin tarkkaa tietoa, että voisi päätellä minun käyneen 3-kerroksisen kauppakeskuksen 2. kerroksen C-rapun huoneistossa n:o 23, jossa hammaslääkäri pitää vastaanottoaan. Ei sitten tarvitse enää miettiä, että missäs minä vietinkään viime viikonlopun sumuisimman yön, katsoopa vaan reittinsä ja seuralaisensa osoitteen googlesta.

Kyllä vaan voi, Google paikantaa nimenomaan langattomien verkkojen avulla. Myös silloin kun wifi on puhelimestasti kytketty pois, tämä löytyy Googlen käyttöehdoista ja olet sallinut että Google saa ohittaa puhelimen asetuksen kun olet hyväksynyt käyttöehdot. Tähän perustuu mm. Googlen kysymät suosittelut liikkeistä (jos olet sen sallinut), nekin tietää hyvin tarkkaan juuri ne liikkeet joissa olen käynyt, ihan yksin puhumatta kenellekään yhtään mitään. 

Minä taidan olla todella foliohattu, mutta minun puhelimessa googlella ei ole käyttöoikeuksia mihinkään ja sijaintitietojani ei ole, eikä minulle tule mitään kohdennettuja mainoksia. Googlea kyllä käytän nettiselaimessa, koska en ole löytänyt yhtä hyvää hakukonetta (saa suositella sellaista). Chromea käytän sekä myös gmailia, joten en tiedä sitten saako google noita kautta tietoja enemmän kuin haluaisin. Poistan evästeet ja muut käyttäytymistä seuraavat pikku jutut, vaikkei toimissani ole sinänsä mitään mikä ei päivänvaloa kestäisi. En vain tykkää yhtään siitä maailmasta, jota minulle tarjotaan noiden kaikkien kautta. Facebookkia ja instaa en käytä ollenkaan.

Kyllä näitä asioita on hyvä miettiä. Me ihmiset ollaan noille yrityksille vain pelinappuloita ja kauppatavaraa. Itseään voi ja saa suojella.

Google ei ainoastaan ”salakuuntele” sinua: Seuraa liikkeitäsi, vaikka sijaintihistoria olisikin poistettu käytöstä - estä urkinta näin

https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/201808142201135239

Vierailija
162/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keräämme myös sisältöä, jota luot, siirrät tai vastaanotat muilta palveluissamme. Tämä sisältää esimerkiksi kirjoittamasi ja vastaanottamasi sähköpostit, tallentamasi kuvat ja videot, luomasi dokumentit ja taulukot sekä YouTube-videoihin kirjoittamasi kommentit."

https://policies.google.com/privacy?hl=fi#infocollect

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/167 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google teki sopimuksen terveysjätin kanssa ja sai pääsyn miljoonien amerikkalaisten terveystietoihin – potilaiden tietämättä

https://yle.fi/uutiset/3-11065262

Vierailija
164/167 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
165/167 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11470861

Yhdysvaltain kongressi: Amazon, Apple, Google ja Facebook hyötyvät koronaepidemiasta – komitea grillaa jättiyhtiöiden johtajia, katso suorana

Vierailija
166/167 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosikymmen sitten ajelin vessassa säärikarvoja ja kuuntelin samalla biisejä Youtubesta. En puhunut kellekään mitään. Joka välissä tuli sheiveri-mainoksia! Meni jo oudon puolelle 🤔

Katos kun siinä puhelimessa on myös kamera. Se kuvasi sheivailusession.

Mutta kaiken kaikkiaan. Kantsii mennä sinne google tai apple -tilille ja poistaa kaikki kuuntelu, tallennus, profilointi ja mainonta-asetukset, mitkä on oletuksina päällä.

Vain ne oikeudet sovelluksille, mitä on pakko antaa, että ne yleensä toimii. Sovelluskohtaisia asetuksia määsee säätämään puhelimen Asetusten kautta ja/tai apin asetusten kautta.

Kun nää säätää, niin ainakin vähän vähemmän tulee kohdennettua mainontaa. Mikä ei takaa yhtään sitä, etteikö Apple, Google, FB ynnä muut kuuntele ja kuvaa ja kopio ja seuraa edelleen. NSA:llehan ne välittää kaiken tiedon sinusta ihan siinä missä Huawei Kiinan tiedustelupalvelulle. Tämä on lähtökohta jos näitä vehkeitä käyttää.

Vierailija
167/167 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on outoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi