Mitä sanoa syyksi kun en juo alkoholia häissä?
Olen ihan raskauden alussa, tein vasta positiivisen testin. Viikonloppuna on miehen kaverin häät. Suurin osa vieraista 25-30v porukkaa ja tarkoitus varmasti nauttia alkoholia jonkin verran. No minähän en tietenkään aio juoda. En tunne tätä porukkaa niin hyvin että haluaisin kertoa todellista syytä kenellekään. Mitä sanoisin? Joku lääkekuuri... no sitten uteliaat (ja humalaiset) tietenkin alkaisi kysellä vaivoistani. Help :)
Kommentit (77)
Kaikista helpoin on esittää juovansa. Ei sitä kukaan kyttää jos kulkee välillä lasi tai pullo kädessä.
Sanot kiitos ei. Sen pitää riittää.
Ärsyttää tämä suomalainen tapa udella, kun joku ei juo ja sitten toiset vielä lähtee selittelemään juomattomuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä typerä kaveripiiri sellainen on, joka tivaa syitä kenenkään syömisille tai juomisille? Sanot että ei kiitos, äläkä selittele niin kuin joku lapsi.
No kuule, ei ole minun kaveripiiriä vaan miehen kautta tuttuja. Porukkaa pienestä pitäjästä, varsinkin noilla nuorimmilla viikonloput taitaa kulua päihteiden parissa :/
Vierailija kirjoitti:
Ketään tuskin kiinnostaa sinun alkoholin juomisesi tai juomattomuutesi. Ei kannata tehdä ongelmaa asiasta, joka ei ole ongelma.
Yllättävän montaa se aihe kiinnosta. Oli tuttu tai ei. "siis etkö sä juo?!"
Sanot että vittuakos se sulle kuuluu miks en juo.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja kun tilaisuuksissa vastaan kysymykseen tavallinen vai alkoton (huomaa vaihtoehdot!) , että alkoton, kiitos, niin ainakin 5 ihmistä kysyy kuuluvalla äänellä MIKSI??????? MIksi et MUKA voi juoda? Ootko autolla, ootko raskaana, miksi ei muka maistu.
Toivoisin, että joskus muilla olisi parempaakin tekemistä kuin juomieni kyttääminen, mutta eipä näytä olevan. Siis en ala selittelemään, en ole kuulevinani kysymyksiä, mutta monesti ne kyllä jaksetaan toistaa...
Yleensä juhlissa alkoton loppuu kesken aiemmin kuin alkollinen.
Melkoisten tampioden kanssa sinäkin aikaa vietät. Minulta on viimeksi teininä kysytty, miksi en juo alkoholia. N36, koko elämänsä absolutisti
Sano, että olo on flussainen ja kuin olisi vähän kuume nousemassa eikä siksi tee mieli juoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään tuskin kiinnostaa sinun alkoholin juomisesi tai juomattomuutesi. Ei kannata tehdä ongelmaa asiasta, joka ei ole ongelma.
Yllättävän montaa se aihe kiinnosta. Oli tuttu tai ei. "siis etkö sä juo?!"
Hiljenevät aina kun esittää vastakysymyksen tai -hämmästelyn. "Miksi sä juot?" tai "Ai sä juo ALKOHOLIA"
Vierailija kirjoitti:
Jos ne ei tunne sua, niin sanot vaan, ettet välitä alkoholista. Mä en ole raskaana, mutta en välitä alkoholista enkä sitä juo. Antibioottikuurin aikana ei myöskään saa juoda.
Antibioottikuurin aikana saa juoda alkoholia. Niin monet kerrat kysellyt lääkäreiltä ja aina sama vastaus: "tietenkin voi ottaa muutamia, kunhan et oksenna".
Ihan sama mitä sanot, totta kai kaikki vähänkään järkeä päässä omaavat älyävät, että olet raskaana.
Sanot että sun maksa piiputtaa tosi pahasti.
Aina voi huijata juovansa. Otat jonkun piilopullon ja kaadat sieltä alkoholitonta juomaa juomalasiisi.
Vierailija kirjoitti:
Et edes pienissä häissä?
Kai tiedät, että se JVGn "pienissä häissä" ei tarkoita hääjuhlaa, vaan häkää.
Mun vävypoika kieltäytyy usein tarjotusta oluesta tai viinistä. Pitäisikö mun epäillä että se on raskaana? Mitä ihmeen kohkaamista tää taas on? Jos et ota, niin et ota. Ei siinä selityksiä tarvita.
Seuraavana päivänä aikaisin töitä tms. Mutta en kyllä minäkään selittelisi, vaan oisin juovinani. Miehen kanssa lasi vaihtoon.