Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään kokoajan saaneeni koronatartunnan/tartuttavani muita :(

Vierailija
27.07.2020 |

Kärsin helposti pakkoajatuksista ja ahdistuksesta ja olen syönyt siihen lääkitystäkin. Olen kuitenkin pärjännyt viime vuodet ilman, paitsi nyt alkaa tuntua jo liian pahalta. Olin esim viime viikonloppuna ainoaa kertaa koko keväänä/kesänä baarissa ja siellähän ei ollut turvaväleistä teitoakaan. Alkoholin vaikutuksesta ei kuitenkaan pelottanut ja päätin kerrankin ottaa rennosti. Nyt ahdistaa ihan hirveästi että olen saanut tartunnan. Ei ole oireitakaan, mutta pitääkö varalta olla pois töistä? Olen asiakasplavelualalla. En pysty keskittymään mihinkään ennen kuin taas 2 viikkoa on mennyt mahd tartuntatilanteesta. Sitten onkin jo uusi tilanne josta olisin sen voinut saada. En jaksa tällaista elämää kun tartunnat taas lähtevät kasvamaan.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tänäänkin on todettu 5 tapausta koko valtakunnassa, on oikeesti lottovoiton muokkaa todennäköisyys että random kännikalalla on ollut korona ja on sen bussipysäkillä onnistunut sinuun tartuttamaan. Tolkku käteen nyt oikeasti.

Luuletko oikeasti että tuo on se määrä? :D Positiiviseksi testattujen kyllä, eikä monellakaan näytä ensipäivinä testi edes oikeaa. Lisänä vielä se, että moni sairastaa tietämättään. 

Vierailija
22/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tänäänkin on todettu 5 tapausta koko valtakunnassa, on oikeesti lottovoiton muokkaa todennäköisyys että random kännikalalla on ollut korona ja on sen bussipysäkillä onnistunut sinuun tartuttamaan. Tolkku käteen nyt oikeasti.

Kiitos tästä! Oikeesti. Tarvitsin tätä. Olen itsellenikin koittanut tätä jauhaa. :D Pelkääjä luonteeni kanssa on joskus raskasta elää.

No problem! Ilo olla avuksi. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko oikeasti että tuo on se määrä? :D Positiiviseksi testattujen kyllä, eikä monellakaan näytä ensipäivinä testi edes oikeaa. Lisänä vielä se, että moni sairastaa tietämättään. 

Luultavasti ei ole todellinen määrä, itsellänikin on nyt flunssaoireita mutten ole mennyt testiin. Ruumiskasoja ei kuitenkaan edelleenkään näy, joten mitä väliä vaikka tapauksia olisikin jokunen enemmän kuin viralliset tilastot kertovat?

Vierailija
24/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää kotona, niin ei tarvitse pelätä. Tilatkaa safkat kotiin. Tehkää etätyötä!!!

Vierailija
25/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää kotona, niin ei tarvitse pelätä. Tilatkaa safkat kotiin. Tehkää etätyötä!!!

Vierailija
26/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlaisia tuntemuksia ja ajatuksia!

Olin viime maanantaina pitkästä aikaa ystäväni kanssa ulkona. Ja koska oli maanantai ilta ja ke-ti välinen yö niin ulkona oli paljon hiljaisempaa, rauhassa saimme liikkua kahdestaan ympäri kaupunkia ilman pelkoa väkijoukoista. Mutta sitten, kun odotimme bussia kotiin niin luoksemme hoiperteli humalassa ollut ihminen, joka kertoi tulleensa bileistä. Jouduimme melkein juoksemaan tyyppiä karkuun, kun pyrki iholle asti jutulle eikä millään uskonut, että kaksi metriä, pysy siellä. Jouduin lopuksi karjaisemaan todella törkeästi, että tyyppi lähti kiroillen pois.

Pelkäsin pakonomaisesti koko ajan, että sain tartunnan. Viikko vierähti ihan normaalisti ja menin tuttuni lapsen ristiäisiin.

Eilen kuitenkin romahdin ja sain paniikkikohtauksen, kun ahdistavat ajatukset saivat vallan. Että mitä, jos mulla sittenkin on korona ja nyt tartutin vauvan ja kaikki. Itkin ja pelkäsin tosissani, että takiani kuolee nyt joku.

Huomenna olisi tarkoitus matkustaa toiselle lähipaikkakunnalle tapaamaan toista ystävääni, jota en ole puoleen vuoteen tavannut. Sen jälkeen olisi ollut tarkoitus matkustaa kotipaikkakunnalleni, mutta nyt pelkään, että tartutan äitini.

Tämä elämä on täyttä helvettiä. Ulos ei voi poistua ilman pelkoa. Tuntuu etten jaksa tätä stressiä enää. Haluan elää normaalisti. Perkeleen korona!!!

Sinun kannattaisi ehkä hakea apua, käytätkö mitään lääkitystä ahdistukseen?

Vierailija
27/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on noin 50 päivässä tällä hetkellä. Tietoa salataan, jotta saadaan talous pyörimään. Parin viikon päästä rysähtää ja kunnolla. Huom korona oireet saattaa ilmetä vasta 4 viikon päästä tartunnasta. Ekat kaksi viikkoa melkein oireeton. Viidennellä viikolla tehohoitoon. Näin on

Vierailija
28/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa edelleen olla varovainen ja välttää kapakoissa pörräämistä. Ja liikennevälineissä ruuhka aikoina. Käyttää maskia kasvoilla julkisilla liikkuessa.

Vierailija
29/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän myös ahdistaa lähteä ensi viikonloppuna juhliin (rippi+yo samassa sukulaisperheessä) kun täältä Helsingistä lähden seudulle, jossa koronaa ei ole ollut koko aikana. Kolme tuntia junassa istumista, toivottavasti ei ole juna täynnä. En tiedä onko järkevää lähteä, mutta kun kovasti mua toivovat sinne kun ei ole tänä vuonna nähty ollenkaan. Mutta ajattelen sen niin, että itse haluavat ottaa sen riskin kun pyytävät sinne. 

En ole hirveästi liikkunut ihmisten keskellä, vähän enemmän nyt kesällä kuin keväällä. Yritän välttää ihmisiä, mutta jossain kaupassa tai metrossa se on ihan mahdotonta. 

Vierailija
30/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlaisia tuntemuksia ja ajatuksia!

Olin viime maanantaina pitkästä aikaa ystäväni kanssa ulkona. Ja koska oli maanantai ilta ja ke-ti välinen yö niin ulkona oli paljon hiljaisempaa, rauhassa saimme liikkua kahdestaan ympäri kaupunkia ilman pelkoa väkijoukoista. Mutta sitten, kun odotimme bussia kotiin niin luoksemme hoiperteli humalassa ollut ihminen, joka kertoi tulleensa bileistä. Jouduimme melkein juoksemaan tyyppiä karkuun, kun pyrki iholle asti jutulle eikä millään uskonut, että kaksi metriä, pysy siellä. Jouduin lopuksi karjaisemaan todella törkeästi, että tyyppi lähti kiroillen pois.

Pelkäsin pakonomaisesti koko ajan, että sain tartunnan. Viikko vierähti ihan normaalisti ja menin tuttuni lapsen ristiäisiin.

Eilen kuitenkin romahdin ja sain paniikkikohtauksen, kun ahdistavat ajatukset saivat vallan. Että mitä, jos mulla sittenkin on korona ja nyt tartutin vauvan ja kaikki. Itkin ja pelkäsin tosissani, että takiani kuolee nyt joku.

Huomenna olisi tarkoitus matkustaa toiselle lähipaikkakunnalle tapaamaan toista ystävääni, jota en ole puoleen vuoteen tavannut. Sen jälkeen olisi ollut tarkoitus matkustaa kotipaikkakunnalleni, mutta nyt pelkään, että tartutan äitini.

Tämä elämä on täyttä helvettiä. Ulos ei voi poistua ilman pelkoa. Tuntuu etten jaksa tätä stressiä enää. Haluan elää normaalisti. Perkeleen korona!!!

Sinun kannattaisi ehkä hakea apua, käytätkö mitään lääkitystä ahdistukseen?

Ahdistusjaksoista olen kärsinyt välillä aika-ajoin aina teinistä lähtien ja olen käynyt juttelemassakin ahdistukseni takia. Jouduin kerran nuorempana erittäin vaikean jakson aikana turvautumaan lääkitykseen, mutta tästä on vuosia aikaa enkä ole sen jälkeen joutunut käyttämään, mutta olen itsekin tietoinen, että, jos tämä jatkuu ja paniikkikohtauksista tulee taas riesa niin minun täytyy tehdä asialle jotain.

Vierailija
31/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tauti ehkä menee joskus ohi. Toivotaan ettei kohta tule jotain uutta ja vielä paskempaa tautia.

Itse kaipaan ihan helvetisti toisen ihmisen kosketusta jo, ja katsoessani terassilla olevia tuntunut olo välillä niin helvatan typerältä. Siis tyyliin, että olenko ollut ääliö, joka on vältellyt muita ihmisiä turhaan, jos kaikki muut vain jatkavat aivan kuin koko tautia ei olisi olemassakaan. En minä itsestäni niin välitä, ei vaan haluaisi olla se oireeton koronan tartuttaja, joka "tappoi" / vammautti muita

Oma ahdistukseni tuohon osaltaan selittyy varmaan sillä, että olen 4 kertaa sairastanut erittäin rajun influenssan. Lapsena, armeijaikäisenä ja muutamia vuosia sitten loput. Sellaista ei jaksaisi enää tällä iällä. ( 40 vee ) . Niissä tuntui et nyt tuli tän jätkän loppu.

Ei kestäneet onneksi kuin sen viikon, mutta toi korona kuulema saattaa vaikka kuinka kauan riehua joidenkin elimistössä :(

Vierailija
32/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sama täällä ja sama ahdistuneisuushäiriö ja oireisto. Pelkään myös saavani tartunnan ja sitten ennen oireita tartuttaisin vaikka vanhempani, joita tästä syystä en juuri enää tapaa kuin todella harvoin.

Vierailija
33/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olikin mielenkiintoista lukea että mitä teidän ”pelkääjien päässä liikkuu”. Olette selvästi epäitsekästä porukkaa kun kannatte kovasti huolta muiden tartuttamisesta.

Vierailija
34/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hysteerikko, mutta en menisi pk-seudulla baariin.

Vierailija
35/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aivan sama.. koko ajan säikähdän päänsärkyä, kurkkukipua ja satunnaisia yskähdyksiäni. Tämä alkaa haitata jo elämää. Sairastan kyllä pakko-oireista häiriötä, joten ei mikään ihme että tästäkin sain itselleni kehitettyä ongelman :(

Vierailija
36/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki numero yksi, lopeta ylenmääräinen koronajuttujen lukeminen ja hae tietosi viranomaislähteistä. Kun toimit annettujen ohjeiden ja suositusten mukaan, olet tehnyt oman osasi.

Vierailija
37/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta-ainetestien mukaan koronatapaukset on suhteellisen kattavasti löydetty, eikä niitä ole ollut mitään monikymmenkertaista määrää piilossa, kuten jossain kohtaa epäiltiin.

Vierailija
38/39 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta-ainetestien mukaan koronatapaukset on suhteellisen kattavasti löydetty, eikä niitä ole ollut mitään monikymmenkertaista määrää piilossa, kuten jossain kohtaa epäiltiin.

Tai sitten tästä ei vaan jää niitä vasta-aineita kuten ei tule mitenkään kummoista immuniteettiakaan. Pari-kolme viikkoa on aika säälittävän lyhyt suoja kun sitäkin varten pitää sairastaa ihan kunnolla, mikään lievä/huomaamaton ei riitä.

Vierailija
39/39 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kans tätä pakkoajatuksissa luuppaamista nyt Koronan takia. Otti taas uusia kierroksia kun tuli uutiset koronamuunnoksista. Voisko vaan laittaa kaiken taas säppiin, koulut, päiväkodit, kaikki...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme