MÄ HALUAN LÖYTÄÄ ASEKSUAALISEN MIEHEN!
Jonka kanssa tullaan toimeen ja haluttaisiin parisuhteeseen!!
Nyt pyydän että kaikki lähettää hyvän toiveen meidän puolesta ja löytäisimme toisemme!
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalisuus, onko se sitä, että yhteys ei toimi jostain syystä yläkerran ja alakerran välillä?
En tiedä onko sitä tutkittu tuolla lailla. Onhan se aseksuaalille itselleenkin mielenkiintoista tietää miksi ei halua seksiä.
Niin luulis olevan. Ja eiks ap maininnu, et ovulaation aikaan tulee jotain haluja mieleen.
Sillä ei ole mitään tekemistä aseksuaalisuuden määritelmän kanssa. Eli ei tunne seksuaalista halua toiseen ihmiseen; Toista osapuolta kohtaan. Biologia itsessään voi nostattaa haluja ja jo sikiöt masturboivat eli sekään ei ole seksuaalista halua ketään kohtaan.
"Ultraäänitutkimuksissa nähdään jo sikiöiden koskettavan sukupuolielimiään joskus kohdussa. Tuntoaisti alkaa kehittyä jo silloin ja sen kehitys jatkuu ja kypsyy muiden aistien lailla oppimisen kautta. Me opimme varhaisessa vaiheessa, millainen kosketus tuntuu hyvältä ja alamme toistaa sitä."
https://www.vaestoliitto.fi/vanhemmuus/tietoa_vanhemmille/pienten_laste…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä herättää (aggressiivisia) tunteita jos yksittäinen nainen, jota ei edes tunne, ei halua seksiä.
Näyttää ottavan ihan henkilökohtaisena loukkauksena.
Todella erikoista.Ei se herätä mitään tunteita, vaan hölmön termin kehittäminen tälle aivan luonnolliselle asialle. Miksi pitää ahtaa itsensä johonkin trendilokeroon, vain siksi ettei nai. Onko tyhmempää kuultu.
Hyvä esimerkki mitätöinnistä.
Ahtaako homoseksuaalikin itsensä lokeroon? Ja vain siksi, että kokee seksuaalista halua samaa sukupuolta kohtaan?
Asioista on helpompi puhua, kun niillä on nimet ja termit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaali on tavallaan nuoruuden ensirakkaus, jossa rakastetaan ja ekaan kertaan on vielä pitkäaika. Voiko tila kestää loputtomasti?
Parinvalinnassa pääpaino kannattaa olla siinä, että kumppanilla on samanlaisia arvoja/näkemyksiä ja harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita. Muuten pitkä parisuhde ei onnistu vaan ärsyttäviä asioita on liikaa.
Ihmiset eivät edes ennen tienneet aseksuaalisuudesta, koska sitä ei oltu nimetty. Nuo ihmiset vain ihmettelivät miksi ihastuvat, rakastuvat, mutta eivät halua seksiä. Nyt tuolla on nimi: Aseksuaalisuus.
Miksi sinun piti määritellä tuohon mukaan ihastuminen ja rakastuminen? Vaikka jotkut aseksuaalit ihastuvat, niin toiset eivät. Ikään kuin haluaisit rajat heidät pois. Yhtä lailla on ihmisiä, joita ihmetyttää, mikseivät he edes ihastu kehenkään, saati halua seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen "aseksuaali" mies ole vain kaapissa oleva homo tai jotenkin muuten todella kieroutunut perverssi, joka ei voi toteuttaa halujaan naisen kanssa.
Naisille taas on aivan normaali olotila ettei seksistä saa mitään kiksejä, joten sitä ei harrasteta eikä ajatella, ihan turha keksiä normaalille asialle marginaalinimeä.
Usea keski-ikäinen nainen nauraa taas partaansa, kun "aseksuaalit" heiluttelevat taas jossain sateenkaarilippujaan... olen yksi naurajista.
Säälittävää huomionhakua. Ihminen joka ei välitä seksistä, ei jankuta seksuaalisuudestaan tai sen puutteesta yhtään mitään, se on noloa ja ällöä.Aseksuaalin tulevalle kumppanille taas on äärettömän tärkeää tietää, että on aseksuaalista kysymys. Sen takia siitä on tärkeää huudella. On väärin ottaa seksuaali kumpppani ja sitten vain kieltäytyä seksistä. Pitää huutaa, että löytää kaltaisensa :)
(ei ap)
Periaatteessa näin, mutta ihmisen seksuaalisuus ei ole mikään pysyvä, kiveen hakattu olotila. Ihminen, joka on joskus nuorena halunnut koko ajan seksiä, saattaa muuttua aseksuaaliksi. Hormonitoiminta vaikuttaa.
Jotkut meistä ovat nuorena olleet bi-seksuaaleja ja myöhemmällä iällä huomaavat olevansa kuitenkin heteroita. Itsekin kuulun näihin, että ajatuksena ja kuvissa molemmat sukupuolet haluttavia, mutta omassa sängyssä ei sytytäkään tai ainakin jäi aina sellainen olo, että laimeaa. Niin sitä on oppinut, että käytännön tasolla ei olekaan bi. Joillekin käy niin, että 25-vuotiaana on bi ja 35-vuotiaana huomaa olevansa homoseksuaali. Voisin kuvitella, että jos joku nyt huutaa olevansa aseksuaali, hän ei välttämättä 10 vuoden päästä olekaan. Ei pidä panna itseään liian pysyvään lokeroon tai luvata mitään pysyvää kenellekään.
Juuri näin. Mikä tässä ajassa on, että pitää keksiä itselle joku pieni seksuaalisuuslokero ja kailottaa sitä kaikille kuin vähämielinen.
Ihminen on nuorena aivan eri tyyppi kuin keski-ikäisenä jne, elämä ei ole tasainen viiva, panemisenkaan suhteen. Yleensä on niin että nuorena naidaan kuin jänikset ja keski-iässä ei paneskella enää ollenkaan, mutta joillain voi olla toisinkinpäin tai miten kullakin sitten onkin.. Turhaa tommoinen julistaminen intiimiasioista, ei ne muille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kiinnosta tietää, miksi olen aseksuaali. Se ei ole mikään ongelma, mikä odottaa ratkaisua. Minulle on aivan luontevaa olla "ilman" seksiä, vähän niin kuin seksuaalille on harrastaa seksiä.
Minua taas kiinnostaa ihan valtavasti. Varmaan siksi, että olen romanttinen aseksuaali ja koen ihastumista ja rakastumista. Valitettavasti seksuaaliset miehet ovat he, jotka ovat minuun ihastuneet, joten olen joutunut pohdiskelemaan parisuhteiden muotoutumista ja seksihaluttomuuttani paljon.
Minulle ei vaan tule minkäänlaista uteliaisuutta, kiinnostusta tai himoa vaatteiden riisumista, toisen vartaloa tai koskettamista/seksiä kohtaan. Ja ärsyttää jos toinen yrittää edetä. Olisi kiinnostavaa tietää miksi minussa ei tapahdu sitä mitä muissa. Miksi en halua käydä ihastukseeni kiinni kuin sika limppuun?
Jos olisin aromanttinen enkä ihastuisi niin ei olisi syytä tietää miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaali on tavallaan nuoruuden ensirakkaus, jossa rakastetaan ja ekaan kertaan on vielä pitkäaika. Voiko tila kestää loputtomasti?
Parinvalinnassa pääpaino kannattaa olla siinä, että kumppanilla on samanlaisia arvoja/näkemyksiä ja harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita. Muuten pitkä parisuhde ei onnistu vaan ärsyttäviä asioita on liikaa.
Ihmiset eivät edes ennen tienneet aseksuaalisuudesta, koska sitä ei oltu nimetty. Nuo ihmiset vain ihmettelivät miksi ihastuvat, rakastuvat, mutta eivät halua seksiä. Nyt tuolla on nimi: Aseksuaalisuus.
Miksi sinun piti määritellä tuohon mukaan ihastuminen ja rakastuminen? Vaikka jotkut aseksuaalit ihastuvat, niin toiset eivät. Ikään kuin haluaisit rajat heidät pois. Yhtä lailla on ihmisiä, joita ihmetyttää, mikseivät he edes ihastu kehenkään, saati halua seksiä.
Koska lainaamassani tekstissä puhuttiin rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aseksusalille pitäisi ystävyyssuhde riittää, seksihän on ainoa mikä erottaa parisuhteen ystävyydestä, ja seksiä et halua.
Eikö sinulla ole yhtään miespuolista kaveria ?Ei hyvää päivää. Kyllä huomaa taas kuinka kaikki pyörii seksin ympärillä.
Tietääkseni ystävyyssuhteissa ei pussailla/suudella? Hankita yhteistä asuntoa ja asuntolainaa? Nukuta lusikassa ja söpöillä(silitellä toista, käytetä hellittelynimiä yms) ? Tehdä parisuhdereissuja? Kutsuta juhliin/ystävien luokse pariskuntana? YMS.
Että kyllä se parisuhde on paljon muutakin kuin kusivehkeiden yhteen hankaamista.
Mutta miestenhän se on vaikea ymmärtää, niiden aivot ja parisuhde on pelkkää alapäätä.
Minäkin olen nainen. Miksi kuvittelet kaikki miehiksi jotka sinulle vastaavat, et vaikuta ihan terveeltä enää suoraansanoen juttujesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen "aseksuaali" mies ole vain kaapissa oleva homo tai jotenkin muuten todella kieroutunut perverssi, joka ei voi toteuttaa halujaan naisen kanssa.
Naisille taas on aivan normaali olotila ettei seksistä saa mitään kiksejä, joten sitä ei harrasteta eikä ajatella, ihan turha keksiä normaalille asialle marginaalinimeä.
Usea keski-ikäinen nainen nauraa taas partaansa, kun "aseksuaalit" heiluttelevat taas jossain sateenkaarilippujaan... olen yksi naurajista.
Säälittävää huomionhakua. Ihminen joka ei välitä seksistä, ei jankuta seksuaalisuudestaan tai sen puutteesta yhtään mitään, se on noloa ja ällöä.Aseksuaalin tulevalle kumppanille taas on äärettömän tärkeää tietää, että on aseksuaalista kysymys. Sen takia siitä on tärkeää huudella. On väärin ottaa seksuaali kumpppani ja sitten vain kieltäytyä seksistä. Pitää huutaa, että löytää kaltaisensa :)
(ei ap)
Periaatteessa näin, mutta ihmisen seksuaalisuus ei ole mikään pysyvä, kiveen hakattu olotila. Ihminen, joka on joskus nuorena halunnut koko ajan seksiä, saattaa muuttua aseksuaaliksi. Hormonitoiminta vaikuttaa.
Jotkut meistä ovat nuorena olleet bi-seksuaaleja ja myöhemmällä iällä huomaavat olevansa kuitenkin heteroita. Itsekin kuulun näihin, että ajatuksena ja kuvissa molemmat sukupuolet haluttavia, mutta omassa sängyssä ei sytytäkään tai ainakin jäi aina sellainen olo, että laimeaa. Niin sitä on oppinut, että käytännön tasolla ei olekaan bi. Joillekin käy niin, että 25-vuotiaana on bi ja 35-vuotiaana huomaa olevansa homoseksuaali. Voisin kuvitella, että jos joku nyt huutaa olevansa aseksuaali, hän ei välttämättä 10 vuoden päästä olekaan. Ei pidä panna itseään liian pysyvään lokeroon tai luvata mitään pysyvää kenellekään.
Juuri näin. Mikä tässä ajassa on, että pitää keksiä itselle joku pieni seksuaalisuuslokero ja kailottaa sitä kaikille kuin vähämielinen.
Ihminen on nuorena aivan eri tyyppi kuin keski-ikäisenä jne, elämä ei ole tasainen viiva, panemisenkaan suhteen. Yleensä on niin että nuorena naidaan kuin jänikset ja keski-iässä ei paneskella enää ollenkaan, mutta joillain voi olla toisinkinpäin tai miten kullakin sitten onkin.. Turhaa tommoinen julistaminen intiimiasioista, ei ne muille kuulu.
Kyllä mä olen ihan sama tyyppi :)
Ollut aseksuaali teininä silloin kun siitä ei vielä puhuttu ja vielä tässä iässä aivan sama tilanne. En ole koskaan kokeillut seksiä, koska en ole halunnut. Olen ollut ihastunut ja rakastunut monta kertaa kevyemmin ja vakavammin, mutta en ole koskaan halunnut seksiä... Mutta ehkäpä vanhainkodissa kolahtaa ja minusta tulee nymfo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kiinnosta tietää, miksi olen aseksuaali. Se ei ole mikään ongelma, mikä odottaa ratkaisua. Minulle on aivan luontevaa olla "ilman" seksiä, vähän niin kuin seksuaalille on harrastaa seksiä.
Minua taas kiinnostaa ihan valtavasti. Varmaan siksi, että olen romanttinen aseksuaali ja koen ihastumista ja rakastumista. Valitettavasti seksuaaliset miehet ovat he, jotka ovat minuun ihastuneet, joten olen joutunut pohdiskelemaan parisuhteiden muotoutumista ja seksihaluttomuuttani paljon.
Minulle ei vaan tule minkäänlaista uteliaisuutta, kiinnostusta tai himoa vaatteiden riisumista, toisen vartaloa tai koskettamista/seksiä kohtaan. Ja ärsyttää jos toinen yrittää edetä. Olisi kiinnostavaa tietää miksi minussa ei tapahdu sitä mitä muissa. Miksi en halua käydä ihastukseeni kiinni kuin sika limppuun?
Niin no, minäkin olen heteroromanttinen aseksuaali. Onnekseni löysin jo nuorena sopivan miehen. Yhdessä voidaan ihmetellä, että oikeastiko ihmiset repivät vaatteita toistensa yltä vai onko se vaan elokuvajuttu.
Haittaako aseksuaalia jos puoliso harrastaa seksiä muiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Haittaako aseksuaalia jos puoliso harrastaa seksiä muiden kanssa?
Polyamoria tuskin haittaa, mutta yksiavioiselle voi olla ongelma. Aseksuaalit eivät ole yhdellä kaavalla tuotettu joukko vaan joukko hyvinkin erilaisia ihmisiä, jotka eivät koe seksuaalista halua toisia ihmisiä kohtaan.
Miksi ihmeessäääää kirjoitti:
Täytyy kyllä miehenä ihan miettiä, miksi ihmeessä haluaisin parisuhteeseen, jossa ei olisi seksiä.
Toki sellaiseen tilanteeseen voi ajautua vuosien mittaan, mutta että vapaaehtoisesti alusta alkaen... hmm...
Koko aseksuaalisuuden käsite on siinä että ei halua seksiä... Ikinä. Kenenkään kanssa. Eikö siitä huolimatta voi haluta läheisyyttä ja parisuhdetta? Hmm...
Kokeile Tinderiä ja OK Cupidia ja mainitse profiilissa ensimmäisenä että olet aseksuaali! OKCupid saattaisi sopia hyvin, koska sinne syötetään itsestä enemmän tietoa. Esim. sovellus kyselee sinulta kaikenlaista itsestäsi, ja osa kysymyksistä liittyy myös seksiin. Ja profiili on myös paljon laajempi.
Et varmasti ole ainoa "Ace" joka haaveilee parisuhteesta - se kohtaaminen on se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, minäkin olen heteroromanttinen aseksuaali. Onnekseni löysin jo nuorena sopivan miehen. Yhdessä voidaan ihmetellä, että oikeastiko ihmiset repivät vaatteita toistensa yltä vai onko se vaan elokuvajuttu.
Meillä mennään aika usein tuolla leffatyylillä, vaikkei uskoisi. Ollaan kuitenkin jo 15 vuotta oltu naimisissa. :D Mutta näin me ihmiset olemme erilaisia.
Miten sitten jos A-seksuaalipari haluaa lapsia? Käytetäänkö muumimukitekniikkaa tms? Oikeasti kiinnostaa, ei ole tarkoitus olla tyly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaali aiheissa mua aina hämää nää, jotka ehdottaa vain kavereita/homoja/impotentteja/tuntemattomia.
Siis kai teilläkin nyt herranen aika on jotain väliä kenen kanssa olette?
Vaikka seksi olisi elinehto teidän suhteessa, niin kai siinä nyt jotain muutakin on?
Vai onko se kumppani joku random, jota nyt vaan aah-uuh pannaan, muusta väliä.
Miksi aseksuaalin pitäisi ”ottaa” joku kamaluus kadulta, kai heilläkin on oikeus etsiä sopivaa kumppania itselleen?
Seksuaaliselle ihmiselle parisuhde ilman seksiä on vähän kun ajas pyörällä ilman ketjuja.
Seksuaalinenhan tässä vajaavainen on, kuten huomaat. Aseksuaalin lasi on puoliksi täynnä ilman seksiäkin :)
Joo, mutta parisuhde seksielämällä täyttää koko lasin...
Miksi se teitä kiinnostaa onko aseksuaalin parisuhteessa seksiä vai ei? Ottaako noin koville, kun joku voi oikeasti olla onnellinen ja täysin tyytyväinen ilman seksiä? Mitä se teille edes kuuluu?
No jos se ei kuuluisi, niin ei tätä keskustelua olisi. Ap:han tämän tänne toi esille.
Jösses...
Eli samalla logiikalla, jos joku kirjoittaa tänne etsivänsä samaa sukupuolta olevaa kumppania ja että toivoo löytävänsä jonkun, pitää kommenttien olla "hyyyi h*mos*eksiä yääk en minä kyllä voisi, kyllä sitä nyt parisuhteessa kunnon heterojyystöä pitää saada, ei se muuten mikään parisuhde ole jos ei olla tarpeeksi heterosti tarpeeksi usein" kun kerran AP itse asian "toi esille"?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluan aseksuaalina naisena aseksuaalilta mieheltä: kaikkea samaa mitä puolisolta, mutta en kosketusta genitaaleihin.
Jos käsitys on se, että puoliso on vain kaveri jonka kanssa hiplataan sukupuolielimiä, en ihmettele jos ei ymmärrä. Tunnen vaan vähän sääliä.
Ethän sä tarvitse kuin hyvän ystävän jonka kanssa voit tehdä jotain. Voitte asua yhdessäkin, mutta ei se ilman ihastusta ja himoa ole parisuhde.
Mitä sä teet parisuhteessa?
Itsekään en pidä seksistä, minulle parisuhde ois tuskaa kun parisuhteessa pannaan.Aseksuaalien parisuhteissa ei panna. Koska aseksuaaleja ei paneminen kiinnosta. Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta? Eihän monissa ei-aseksuaaleissakaan parisuhteissa panna. Silti ne ovat enemmän kuin kaverisuhteita, koska niissä esim. rakastetaan toista syvemmin kuin kaverina. Onko ihan vieras käsite tuo rakkaus?
Miten niin "rakastetaan syvemmin" kuin ystävät toisiaan?? Sehän on ystävyyttä kun ei tunneta seksuaalista vetovoimaa.
Meinaatko, että parisuhteessa rakkaus loppuu samalla sekunnilla, kun esim. sairastuminen vie seksuaaliset halut?
Ei tietenkään, mutta kello ei käy taaksepäin.
Parisuhde alkaa ihastumisella, seksuaalisella vetovoimalla ja panemisella.
Aseksuaaleilla ei mitään parisuhdetta edes koskaan aloiteta, joka voisi loppua. Aseksuaali voi olla vain ystävä ja toveri, ei nainen miehelle tai mies naiselle, sanan varsinaisessa merkityksessä.Ei ole sellaista ketjua, joissa ei toisia ihmisiä pyrittäisi loukkaamaan ja mitätöimään. Kyllä sinä palkkasi ansaitset.
Nykyään ei voi olla joka kommentilla loukkaamatta jotain jossain, vaikka kertoisi vain miten asiat ovat. En minä ole miehen ja naisen välistä ihastumista ja seksuaalisuutta keksinyt, kerroin vain, että parisuhteen pohja luodaan juuri sillä ihastumisella ja seksillä, vaikkei enää myöhemmin paneskeltaisikaan, kuitenkin se on luonut sen parisuhteen. Jos mitään vetovoimaa ei ole koskaan edes tunnettu eikä seksiä harrastettu, ei sitä voi kutsua parisuhteeksi, se on ystävyyttä. Mikä vika on ystävyydessä?
Nyt jos jätetään seksi pois (tämä sinulle, jonka viestiä lainaan, ja muille vastaavan mielipiteen omaaville), ja keskitytään siihen rakkauteen. Oletteko tosiaan sitä mieltä, että rakkautta ei voi olla erilaisia? Rakkaus kotiseutua kohtaan, rakkaus omaa lastaan kohtaan, rakkaus kumppania kohtaan? Jos kaikkeen on ehdottomasti liityttävä seksi, olette perverssejä. Se rakkaus ei ole mitään jokotai, että vain seksi erottaa kämppiksestä (mielestäni edelleen täysin kuollut suhde siinä vaiheessa) tai sitten se olisi jotain fantasiaa ja tv-ohjelmiin perustuvaa harhaa. Tottakai se suhde muuttuu kun yhdessä eletään, mutta jos tunteet on toista kohtaan kuin kämppis jonka kanssa pannaan, niin ei se kyllä normaali parisuhde silloin ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aseksusalille pitäisi ystävyyssuhde riittää, seksihän on ainoa mikä erottaa parisuhteen ystävyydestä, ja seksiä et halua.
Eikö sinulla ole yhtään miespuolista kaveria ?Ei hyvää päivää. Kyllä huomaa taas kuinka kaikki pyörii seksin ympärillä.
Tietääkseni ystävyyssuhteissa ei pussailla/suudella? Hankita yhteistä asuntoa ja asuntolainaa? Nukuta lusikassa ja söpöillä(silitellä toista, käytetä hellittelynimiä yms) ? Tehdä parisuhdereissuja? Kutsuta juhliin/ystävien luokse pariskuntana? YMS.
Että kyllä se parisuhde on paljon muutakin kuin kusivehkeiden yhteen hankaamista.
Mutta miestenhän se on vaikea ymmärtää, niiden aivot ja parisuhde on pelkkää alapäätä.
Ei parisuhteessakaan nukuta lusikassa kuin ensimmäiset 1,5 vuotta. Hellittelynimiä muistetaan käyttää muutama vuosi. Jos Helena on ollut suhteen alussa Hellu-pupunen, muutaman vuoden päästä se on pelkkä Hellu tai pahimmassa tapauksessa Helena. Sitä on pitkä parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten jos A-seksuaalipari haluaa lapsia? Käytetäänkö muumimukitekniikkaa tms? Oikeasti kiinnostaa, ei ole tarkoitus olla tyly.
Tuskin aseksuaali nainen pystyy synnyttämään alateitse ainakaan.
Hänhän vain pohti onko mahdollista löytää vastaavanlaista miestä.