Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MÄ HALUAN LÖYTÄÄ ASEKSUAALISEN MIEHEN!

Vierailija
27.07.2020 |

Jonka kanssa tullaan toimeen ja haluttaisiin parisuhteeseen!!

Nyt pyydän että kaikki lähettää hyvän toiveen meidän puolesta ja löytäisimme toisemme!

Kommentit (302)

Vierailija
221/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös aseksuaali. Aseksuaaliksihan määritellään myös ihminen, joka haluaa erittäin harvoin ja/tai halu ei kohdistu koskaan kenenkään. Mulla on välillä ovulaatioaikana tällaista pään sisäistä halua, mutta en haluaisi silti toisen kanssa seksiä. Olen ollut naimisissa ja harrastanut seksiä 10 vuotta ihmetellen miksi se tuntuu jotenkin turhalta ja ajanhukalta. Itse haluaisin myös kumppanin romanttiseen suhteeseen, mikä ihan eri kuin kaverisuhde. Huolehdittais toinen toisistamme kun ikäännytään. Turvallisempaahan ja mukavampaahan se on kaksin kuin yksin. Te jotka ehdotatte aseksuaalin menevän yhteen seksuaalin kanssa, jolla on lupa vieraisiin, niin ihanko oikeasti teille itsellennekään ei ole yhtään mitään väliä kenen kanssa seksinne harrastatte, oman puolison voi korvata ihan hyvin naapurin Pena/Pirkko? Outo ajatus. Jos itse seksiä joskus alkaisin haluta, on selvää että halu kohdistuisi vain tiettyyn ihmiseen, johon olisi syvällinen rakkaussuhde. Oikeastiko teille parisuhteellisille seksuaaleille ei ole väliä onko siinä seksissä mukana oma puoliso tai joku ihan vieras?

Kuulostaa siltä, että sinun parisuhteesi perustuu sille, että naisen nyt vaan kuuluu olla parisuhteessa. Intohimo ja rakkaus ilmeisesti puuttuu, ehkä jotain tottumussuhdetta vaan elät.

Vierailija
222/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös aseksuaali. Aseksuaaliksihan määritellään myös ihminen, joka haluaa erittäin harvoin ja/tai halu ei kohdistu koskaan kenenkään. Mulla on välillä ovulaatioaikana tällaista pään sisäistä halua, mutta en haluaisi silti toisen kanssa seksiä. Olen ollut naimisissa ja harrastanut seksiä 10 vuotta ihmetellen miksi se tuntuu jotenkin turhalta ja ajanhukalta. Itse haluaisin myös kumppanin romanttiseen suhteeseen, mikä ihan eri kuin kaverisuhde. Huolehdittais toinen toisistamme kun ikäännytään. Turvallisempaahan ja mukavampaahan se on kaksin kuin yksin. Te jotka ehdotatte aseksuaalin menevän yhteen seksuaalin kanssa, jolla on lupa vieraisiin, niin ihanko oikeasti teille itsellennekään ei ole yhtään mitään väliä kenen kanssa seksinne harrastatte, oman puolison voi korvata ihan hyvin naapurin Pena/Pirkko? Outo ajatus. Jos itse seksiä joskus alkaisin haluta, on selvää että halu kohdistuisi vain tiettyyn ihmiseen, johon olisi syvällinen rakkaussuhde. Oikeastiko teille parisuhteellisille seksuaaleille ei ole väliä onko siinä seksissä mukana oma puoliso tai joku ihan vieras?

Kuulostaa siltä, että sinun parisuhteesi perustuu sille, että naisen nyt vaan kuuluu olla parisuhteessa. Intohimo ja rakkaus ilmeisesti puuttuu, ehkä jotain tottumussuhdetta vaan elät.

Ei pidä paikkaansa. Kykenen ihastumaan ja rakastumaan tulisesti. Näin tapahtuu harvoin, mutta on tapahtunut. Haluan läheisyyttä, hellyyttä, intensiivisyyttä, seksuaalista virettä, mutta en sukuelimien kanssa värkkäystä. Toki, jos ei molemminpuolista rakastumista enää tapahtuisi, yksinkin voin elää. Mulle parisuhde on toive, ei pakko. Tosin, rakastumisen tunteet tuppaa laimenemaan vuosien myötä lähes kaikilla, silloin osa eroaa ja osalle riittää hyvä, lämmin, kumppanuus. Alun rakastuminen on tarpeen, sillä se kiinteyttää ja sitoo puolisot yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun aviomies...lisäksi on paljon poissa kotoa ja räyhää kotitöistä. Maksaa toki puolet perheen menoista. Vaihdossa otetaan urheilusta, seksistä ja läheisyydestä kiinnostunut mies.

Tuollainen vaimo kiinnostaisi. Oman vaimon kanssa seksivälit vaan kasvaa ja kasvaa vuosi vuodelta. Minun urheilu on pahasta, koska silloin ei ole kotona. Maksan laskut, hoidan osan kotitöistä, lasten harrastukset ja kouluhommelit. Kiva olisi saada vastinetta. Perheen eteen tehty työ tuntuu hyväksikäytöltä, kun seksiä ei ole. Vaimo hermostuu jo läheisyydestä, koska olettaa, että haluan seksiä. Hän haluaa läheisyyttä ilman seksiä, mutta hermostuu kun tarjoan läheisyyttä ilman seksiä. Mikä kierre. Koen että hyvä mies menee hukkaan. Voisin lainata itseäni jollekin. Olisi mukavaa myös pyöräillä, patikoida, juoksennella tai reissata ja urheilla yhdessä Suomessa ja ulkomailla.  

Vierailija
224/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aseksusalille pitäisi ystävyyssuhde riittää, seksihän on ainoa mikä erottaa parisuhteen ystävyydestä, ja seksiä et halua.

Eikö sinulla ole yhtään miespuolista kaveria ?

Ei hyvää päivää. Kyllä huomaa taas kuinka kaikki pyörii seksin ympärillä.

Tietääkseni ystävyyssuhteissa ei pussailla/suudella? Hankita yhteistä asuntoa ja asuntolainaa? Nukuta lusikassa ja söpöillä(silitellä toista, käytetä hellittelynimiä yms) ? Tehdä parisuhdereissuja? Kutsuta juhliin/ystävien luokse pariskuntana? YMS.

Että kyllä se parisuhde on paljon muutakin kuin kusivehkeiden yhteen hankaamista.

Mutta miestenhän se on vaikea ymmärtää, niiden aivot ja parisuhde on pelkkää alapäätä.

Vierailija
225/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle,

Oletko ollut ikinä pitkässä parisuhteessa? Aseseksuaalinen vaihe on kun johonkin ihastuu, silloin riittää pelkkä läsnäolo ja yhdessäolo. Ihastuminen häviää luonnostaan ajan kuluessa, muuttuu rakkaudeksi. Mutta mulla tähän kuuluu seksi. Seksi syventää parisuhteen rakkaudeksi. Seksillä sietää toisen huonoja puolia jotka tulevat esiin pitkässä parisuhteessa.

Sitten on niitä parisuhteita, joissa hyvä seksikään ei riitä korvaamaan toisen huonoja ominaisuuksia ja parisuhde hajoaa.

Jotkut voivat olla tosi seksikkäitä ja haluttavia, mutta huonoja vaimoja ja aviomiehiä.

Vierailija
226/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mies jola tulee HETI

näitä heti laukeavia on PALJON

Hyvällä tuurilla tulee jo jaloilles

menee vaan mitä 10 min kun huuhtelet spermut pois

Vierailija
227/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseksuaali miehiä kutsuttiin ennen eunukeiksi.

Vierailija
228/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut ikinä pitkässä parisuhteessa? Aseseksuaalinen vaihe on kun johonkin ihastuu, silloin riittää pelkkä läsnäolo ja yhdessäolo. Ihastuminen häviää luonnostaan ajan kuluessa, muuttuu rakkaudeksi. Mutta mulla tähän kuuluu seksi. Seksi syventää parisuhteen rakkaudeksi. Seksillä sietää toisen huonoja puolia jotka tulevat esiin pitkässä parisuhteessa.

Sitten on niitä parisuhteita, joissa hyvä seksikään ei riitä korvaamaan toisen huonoja ominaisuuksia ja parisuhde hajoaa.

Jotkut voivat olla tosi seksikkäitä ja haluttavia, mutta huonoja vaimoja ja aviomiehiä.

Kyllä mä nussin vaimoa jo ekana iltana niin että mulkku oli ruvella.

Vierailija
229/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä on helppo tehdä aseksuaali. Nalkuta sille niin paljon, että sen ei tee enää yhtään mieli panna sinua.

Vierailija
230/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuollaiset viittaukset siihen, että seksi olisi rakkautta ovat todella törkeitä. Rakkaus on aivoissa tapahtuva muutos eikä se muutos vaadi seksiä syntyäkseen.

Täällä on teille jankkaajille rakkauden ja ystävyyden ero ihan kuvan kanssa:

Kuva 1. Aivojen alueet, jotka aktivoituivat, vain kun koehenkilö katsoi rakastettunsa kuvaa verrattuna tilanteeseen, jossa hän katsoi ystävänsä kuvaa. Cer = pikkuaivot, ac = pihtipoimun etuosa, hi = hippokampus, I = aivosaari, P = putamen, C = nucleus caudatus. (Bartels ja Zeki 2000)

Kuva 2. Aivojen alueet, jotka deaktivoituivat, vain kun koehenkilö katsoi rakastettunsa kuvaa verrattuna tilanteeseen, jossa hän katsoi ystävänsä kuvaa. Deaktivaatiot painottuivat oikealle puolelle. Pc = pihtipoimun takaosa, mp = mediaalinen prefrontaalikorteksi, A = amygdala. (Bartels ja Zeki 2000)

https://www.duodecimlehti.fi/duo99218

Vierailija
231/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessäääää kirjoitti:

Täytyy kyllä miehenä ihan miettiä, miksi ihmeessä haluaisin parisuhteeseen, jossa ei olisi seksiä.

Toki sellaiseen tilanteeseen voi ajautua vuosien mittaan, mutta että vapaaehtoisesti alusta alkaen... hmm...

Et varmaan ole ymmärtänyt mikä on aseksuaalinen?

Eihän aseksuaalinen mies edes halua seksiä. Ja parisuhteessa olemisessa yleensä on monia hyviä puolia/asioita, jotka eivät liity seksiin, joten miksi aseksuaalinen mies ei voisi haluta parisuhteeseen?

Toki aseksuaalinen mies voi haluta parisuhteeseen naisen kanssa. Ihmetyttää nämä lukuisat kommentoijat, joiden parisuhteeseen ei kuulu muuta kuin seksi.

Vierailija
232/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta sinä et tiedä etkä ymmärrä rakkaudesta yhtään mitään.

Vierailija
233/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aseksusalille pitäisi ystävyyssuhde riittää, seksihän on ainoa mikä erottaa parisuhteen ystävyydestä, ja seksiä et halua.

Jos asia todella on noin ihmisten mielestä, niin ei ihme, että 'parisuhteet' ei kestä XD

Vierailija
234/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuollaiset viittaukset siihen, että seksi olisi rakkautta ovat todella törkeitä. Rakkaus on aivoissa tapahtuva muutos eikä se muutos vaadi seksiä syntyäkseen.

Täällä on teille jankkaajille rakkauden ja ystävyyden ero ihan kuvan kanssa:

Kuva 1. Aivojen alueet, jotka aktivoituivat, vain kun koehenkilö katsoi rakastettunsa kuvaa verrattuna tilanteeseen, jossa hän katsoi ystävänsä kuvaa. Cer = pikkuaivot, ac = pihtipoimun etuosa, hi = hippokampus, I = aivosaari, P = putamen, C = nucleus caudatus. (Bartels ja Zeki 2000)

Kuva 2. Aivojen alueet, jotka deaktivoituivat, vain kun koehenkilö katsoi rakastettunsa kuvaa verrattuna tilanteeseen, jossa hän katsoi ystävänsä kuvaa. Deaktivaatiot painottuivat oikealle puolelle. Pc = pihtipoimun takaosa, mp = mediaalinen prefrontaalikorteksi, A = amygdala. (Bartels ja Zeki 2000)

https://www.duodecimlehti.fi/duo99218

No tuossa tutkimuksessa oli juuri vastarakastuneita, jolloin fyysistä kontaktia ei tarvitsekaan ja aivot ovat mielettömässä tilassa". Jossain vaiheessa rakastuminen ja ihastuminen muuttuvat, jolloin aivot toimivat eri lailla, mikä voidaan tutkimuksestakin mieltää. Tutkimusluettelosta puuttuu pitkän parisuhteen aivot, joissa toista rakastetaan kaikista puutteista huolimatta. Siksi kysyin aikaisemmin, onko AP aseksuaali ollut pitkässä parisuhteessa. Kun tulee huonoja päiviä ja toinen tiuskii ja valittaa kaikesta päivästä toiseen. Jossain vaiheessa tuollainen rupeaa ottamaan päähän. Toinen on sitä mieltä, että hän voi valittaa ja tiuskia, koska juuri kumppaninsa seurassaan hän on aidoimmillaan. Vastaanottaja varmaan rakastaa ottaa vastaan loputtomasta toisen tiuskimisia. Tuleeko toisen tarpeet tyydytettyä?

Aseksuaali on tavallaan nuoruuden ensirakkaus, jossa rakastetaan ja ekaan kertaan on vielä pitkäaika. Voiko tila kestää loputtomasti?

Parinvalinnassa pääpaino kannattaa olla siinä, että kumppanilla on samanlaisia arvoja/näkemyksiä ja harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita. Muuten pitkä parisuhde ei onnistu vaan ärsyttäviä asioita on liikaa.

Vierailija
235/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUUTAMALLA se löytyy parhaiten. Vaikka sinä olisit maailman ainut nainen, niin silti jättäisin väliin.

Vierailija
236/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta sinä et tiedä etkä ymmärrä rakkaudesta yhtään mitään.

Taidat olla teini. Tuo kommentti loukkaa minua. Kuvittelet parisuhteen olevan vain seksiä?

Rakkaus on sitä että tekee pyyteettömästi toisen hyväksi asioita. Kyllä minun parisuhteessani pitää olla seksiä, minun aivoni tarvitsevat sitä. Silloin on helpompi jakaa hyvää kumppanillaan ja lapsilleen.

Kukaan ei ole täydellinen ja rakkaus on sitä, että rakastaa toista hänen vioistaan huolimatta. Mutta jos toisessa on liikaa ärsyttäviä asioita eli vikoja, ihastumisen jälkeinen rakkaus ei kanna. Rakkaus on tekoja ja toisen tarpeiden huomioimista. Jos vain toisen kumppanin tarpeita huomioidaan, rakkaus ei tule kestämään.

Vierailija
237/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseksuaali aiheissa mua aina hämää nää, jotka ehdottaa vain kavereita/homoja/impotentteja/tuntemattomia.

Siis kai teilläkin nyt herranen aika on jotain väliä kenen kanssa olette?

Vaikka seksi olisi elinehto teidän suhteessa, niin kai siinä nyt jotain muutakin on?

Vai onko se kumppani joku random, jota nyt vaan aah-uuh pannaan, muusta väliä.

Miksi aseksuaalin pitäisi ”ottaa” joku kamaluus kadulta, kai heilläkin on oikeus etsiä sopivaa kumppania itselleen?

Vierailija
238/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUUTAMALLA se löytyy parhaiten. Vaikka sinä olisit maailman ainut nainen, niin silti jättäisin väliin.

Oletko aseksuaali?

Vierailija
239/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen "aseksuaali" mies ole vain kaapissa oleva homo tai jotenkin muuten todella kieroutunut perverssi, joka ei voi toteuttaa halujaan naisen kanssa.

Naisille taas on aivan normaali olotila ettei seksistä saa mitään kiksejä, joten sitä ei harrasteta eikä ajatella, ihan turha keksiä normaalille asialle marginaalinimeä.

Usea keski-ikäinen nainen nauraa taas partaansa, kun "aseksuaalit" heiluttelevat taas jossain sateenkaarilippujaan... olen yksi naurajista.

Säälittävää huomionhakua. Ihminen joka ei välitä seksistä, ei jankuta seksuaalisuudestaan tai sen puutteesta yhtään mitään, se on noloa ja ällöä.

Ja setämies selvittää, ruma turpa väristen.

Viestin kirjotti kylläkin nainen, ruma turpa väristen. Miksi kaikki jotka eivät sun juttujasi ymmärrä, ovat heti setämiehiä ja dinosauruksia yms. 

Tule ulos sieltä kuplastasi, ihan turhaan itseäsi johonkin lokeroon lykkäät, jos et tykkää seksistä, mitä sitten, en minäkään. Ihan normaalia naisille.

Vierailija
240/302 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin haluaisin aseksuaalin suhteen. Ei edes olisi väliä sukupuolella. Olisi kiva tehdä kaikkea yhdessä yms.

Sellanen on keksitty jo miljoona vuotta sitten, se on ystävyys, kaveruus, toveruus, miksi kukakin haluaa kutsua. Ei sille tarvita mitään uutta "aseksuaali"termiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi