Mitä tuli koululuokkasi parhaasta oppilaasta?
Täällä olikin keskustelu siitä, millainen on kenenkin menestynein vanha luokkakaveri.
Minua kiinnostaa se, mitä tuli koululuokkasi parhaasta oppilaasta. Näkyykö silloinen koulumenestys nykyään elämässä ja uralla?
Kommentit (72)
Stalkkaako joku oikeasti vanhoja luokkakavereitaan?
Ei mitään tietoa, mitä kenestäkin tuli, eikä yhtään kiinnosta, poislukien ne pari tyyppiä, joiden kanssa ollaan oikeasti ystäviä.
Yksi kuoli traagisesti lukioiässä. :( Muista en tiedä.
Hän yritti itsemurhaa lukiossa ja halvaantui vyötäröstä alaspäin, sen jälkeen en tiedä miten hänellä on mennyt.
Perhepäivähoitaja. Se olen minä. Kouluttauduin kyllä pitemmälle, mutta sitähän ei kysytty.
Taksikuski, kärsinyt mielenterveysongelmista. Mutta yläkoulussa ja lukiossa oli ns hikke ja harrasti uintia SM-tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Stalkkaako joku oikeasti vanhoja luokkakavereitaan?
Ei mitään tietoa, mitä kenestäkin tuli, eikä yhtään kiinnosta, poislukien ne pari tyyppiä, joiden kanssa ollaan oikeasti ystäviä.
En stalkkaa, mutta hän on lapseni kummi ja nykyään kielten opettajana eräässä Suomen huippulukioista.
Yläasteella oli melkein 10 keskiarvo. Sai burnoutin lukiossa ja päätyi lähäriksi.
parhaimmasta tuli viulisti tosieksi parhaasta sairaanhoitaja ja kätilö. Moni keskinkertaisemmin koulussa menestynyt on kyllä pärjännyt taloudellisesti paremmin.
Yläasteella 9,6 keskiarvo. Mitä olen pienillä kylillä huhuja kuullut, on itsemurhaa yrittänyt työkyvytön alkoholisti.
Tekniikan tohtori, tekee jotain hommaa yliopistossa.
No jotenkin olen käsittänyt että ne parhaimmat vain hävisivät jonnekin. En osaa sanoa, ehkä menivät tekemään jotain top secret -tutkimusta tai sitten ufot abduktoivat heidät. Ei löydy facesta, ei linkedinistä, ei mistään. Hävisivät vain.
Parhaan keskiarvon saanut poika haki opiskelemaan historiaa ja kemiaa. En tiedä kumman valitsi, varmaan molempiin pääsi kun kirjoitti 4 L:ää.
Parhaan keskiarvon tyttö on terveydenhoitaja.
Keskiarvo 9.8
Hänestä tuli hieroja.
Ylä- ja ala-aste: aineenopettaja.
Päivälukiossa olin vain yhden vuoden, ei jäänyt mieleen, kuka oli paras.
Ja jos joku miettii, stalkkaanko: en, kyseessä on yksi läheisimmistä ystävistäni, jonka olen tuntenut taaperosta asti.
Nro 17
Kotirouva, joka ei koskaan yo-tutkinnon jälkeen opiskellut mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ylä- ja ala-aste: aineenopettaja.
Päivälukiossa olin vain yhden vuoden, ei jäänyt mieleen, kuka oli paras.
Ihmekkös kun et jatkanut lukiota.
Haki Suomen pankin pääjohtajaksi.