Muutamme ensi vuonna USA:an
Laitoimme vihdoin pitkän pohdinnan jälkeen maahanmuuttopaperit minulle vetämään ja käsittelyajat noissa viisumeissa ovat sellaiset että noin vuoden kuluttua olisimme lähdössä Euroopasta USA:an! Tällä hetkellä asumme eräässä toisessa Euroopan maassa, emme Suomessa. Ajatuksena on että minä jään heti alusta asti kotiin ja amerikkalainen mieheni käy töissä. Olen ihan sekopäisen innoissani tulevasta elämästä siellä, mutta luulen että kaikki muut epäilevät päätöstämme, koska USA näyttäytyy pelkästään negatiivisessa valossa (varsinkin suomalaisessa mediassa) ja kotirouvia pidetään täysinä turhakkeina. Tästä syystä en myöskään ole vielä keksinyt miten kerron perheelleni ja ystävilleni päätöksestämme...
Kommentit (109)
Mihin päin olette muuttamassa?
Oletan ettet ole itse ennen asunut Yhdysvalloissa, joten muutto on varmasti kokemus ja elämys sinulle.
Muutamme itäiseen osaan maata. Ehkä voisin lisätä aloitukseen, että miten sinä suhtautuisit jos läheinen ystäväsi tai esimerkiksi sisaresi puolisoineen päättäisi muuttaa? Pitäisitkö hulluna?
Kiva jos se on teidän perheelle paras ratkaisu, eipä se muille kuulu.
Itsekin asun ulkomailla ja asuin USA:ssakin alle kolmekymppisenä sinkkuna ja se oli mahtavaa aikaa, nyt perheellisenä en sinne enää muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko hullu?!
Hyvinvointivaltiolaisen sossun ääni kuuluu.
Miehesi on siis natiivi? Muutatteko hänen kotiseudullee, onko siellä turvaverkkoa? Onko hänellä minkälainen työpaikka tiedossa? Se, että jäät kotirouvaksi on USAssa ihan normivaihtoehto, mutta se ei ole halpaa. Itse pääsin sieltä ulos jokunen vuosi sitten, enkä todellakaan halua takaisin. Itärannikolla asuimme mekin. Jos meinaatte lapsia tehdä, niin suosittelen miettimään vielä uudestaan.
Muista kertoa HELNYC:lle terveisiä. Hänellä on musta mies, jolla on iso mela. Tunnistat hänet siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin päin olette muuttamassa?
Oletan ettet ole itse ennen asunut Yhdysvalloissa, joten muutto on varmasti kokemus ja elämys sinulle.
Oletan, että kun olet tehnyt tai nähnyt asian ensimmäisen kerran, se muuttuu ilmaksi sinulle. Pärjäisit siis hyvin elämäsi suljetussa kopissa.
Vierailija kirjoitti:
Ota minut mukaan matkalaukkuun! Voin auttaa kotitöissä.
Tersetuloa mukaan! Sitten kun jään kotiin niin pitää varmaan oikeasti alkaa hoitaa kotia ja siivousta eri tavalla kuin nykyisin... En ole mikään varsinainen pullantuoksuinen kodinhengetär
Missään ei ole pakko asua ikuisesti ja kaikki kokemukset kasvattavat ihmisenä. Eipähän tule kaduttua myöhemmin ettei lähtenyt kokeilemaan uutta ja erilaista.
Miehellä on varmaankin tuttavia ja sukulaisia maassa joten ihan sokkona ei tarvitse lähteä uuteen kotipaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Muista kertoa HELNYC:lle terveisiä. Hänellä on musta mies, jolla on iso mela. Tunnistat hänet siitä.
Helsingissähän nuo ovat asuneet jo vuosikaudet. Etkö ole yhtään seurannut peliä?
Omapahan on elämäsi. Itse en muuttaisi, sillä terveydenhoito kusee, kun vertaa Suomeen.
Itse koen varminta elämää Suomessa.
aikamoisen ajan valitsit kun maa on täysin ja kokonaan kahtiajaettu ja politiikan ainoa tarkoitus on kostaa "noille muille". Yhdistävänä tekijänä on nuo ikuiset sodat. Saat huomata maksavasi enemmän veroja siellä, etkä saa muuta vastinetta noille ku räjäytettyjä lapsia jossain hiekkamaassa jotta triljonäärit tienaisi.
Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Omapahan on elämäsi. Itse en muuttaisi, sillä terveydenhoito kusee, kun vertaa Suomeen.
Itse koen varminta elämää Suomessa.
Terveydenhuolto on ollut aina huippuluokkaa, kun sitä olen USAssa tarvinnut. Ongelmana on siellä lähinnä sairasvakuutusten erilainen kattavuus (tai lähinnä se mitä ne eivät kata).
Vierailija kirjoitti:
USA:han, ei USA:an.
Ei vaan USAan.
Kun nimi lausutaan kokonaan, taivutetaan sitä noin. Harva sanoo kirjain kirjaimelta U - S - A.
Voisitko ystävällisesti lopettaa palstalle kirjoittelun kun olet maastakin jo lähtenyt. Kiitos!