Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eron suunnittelu miehen selän takana

Vierailija
27.07.2020 |

Meillä on avoliitossamme ylitsepääsemättömiä ongelmia, joita mies ei näe. Kärsin hänen käytöksestään päivittäin: mustasukkaisuudesta, ilkeydestä, vähättelystä ja manipuloinnista, vain joitakin mainitakseni. Mies ei ole narsisti vaan muuten vaan (lue: lapsuuden traumojen vuoksi) sisältä paha ihminen. Menneisyydessään mm. väkivaltaisuutta, minkä on myöntänyt, ja niin edelleen. En voi elää tässä suhteessa.

Olen päättänyt erota, mutta koska pelkään miestäni ja hänen reaktiotaan, joudun lähtemään yllättäen. Odotan vain seuraavaa riitaa, jolloin hän käskee minua poistumaan kuten on jo monet kerrat tehnyt. Silloin voin kirjaimellisesti poistua hänen elämästään helposti ja käskystä.

Kuitenkin tunnen olevani kamala ihminen, kun suunnittelen tätä häneltä salaa. Olen jo päätökseni tehnyt ja tuhlaan miehen aikaa olemalla epärehellinen ja vilpillinen. Meillä on nyt kausi kun on tyyntä myrskyn edellä, ja koska rakastan miestäni kaikesta huolimatta, tunnen sääliä ja syyllisyyttä. Eilen itkin seksin jälkeen ja esimerkiksi ruokaa tehdessäni ajattelen itkuisena ja sisältä rikkinäisenä, että ”tämä saattaa olla viimeinen ateria jonka tälle miehelle valmistan”.

Olen koko ajan jännittynyt ja tunnelma on odottavainen. Olen koko ajan levoton. Aavistaakohan mies? Teenköhän väärän ratkaisun? Teenkö elämäni virheen? Mitä tästä eteenpäin?

Etsin vertaistukea ja kokemuksia vastaavista tilanteista. Onko kenellekään tuttu juttu? Olenko ITSE paha ihminen tehdessäni ja toimiessani näin?

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstalla taitaa olla pari narsistihullua, vai onko kaikki yhden kirjoittamia?

Jätä ap nuo lukematta, onnea matkaan ja hoida itsesi TURVALLISESTI ulos, pois miehen luota.

Sen verran pitkät jaarittelut oli, että näyttää kaikki saman tyypin sekoilulta. Olis hauska tietää motiivit mitkä on aloittaa tollanen novelli tuntemattoman AP:n tarinaan, elääkö itsekin samanlaisessa suhteessa (narsistina?)..

Mun mielestä suunnitelma on looginen ja hyvä.

Riidän yhteydessä painu helvettiin käsky sillä hetkellä todella tarkoittaa sitä, ja joskus sillä hetkellä toiselle osapuolelle voi myös aidosti valjeta, että nyt minulle sanottiin viimeisen kerran noin. Joskus asiat vaan iskee kun mitta on täynnä. Kuvitteliko pois ajaja, että voi tehdä noin loputtomiin?

Palstan vääristelijä on tullut tähänkin ketjuun ja yrittää vääntää ap:n tarinan nyt aivan joksikin muuksi. Vääristelijä on itse sairas. Älkaa ruokkiko trollia, älkää provosoituko, älkää vastatko mitään ja vain alapeukuttakaa ne typeryydet.

Minä kirjoitin ne pitkät tylsät jaarittelutekstit joissa useasti kutsuin aloittajaa narsistiksi. Minä siis olen tuo "vääristelijä" tai "analyytikko".

Aloittaja vaikuttaa Kristallikissan kaltaiselta trollilta. Ehkei hän Kristallikissa ole, onhan trolleja muitakin. Ja ehkei hän trolli ole, onhan tällä palstalla narsisteja jotka ihan tosissaan kirjoittavat asioistaan ja ongelmistaan.

Tässä nyt vaikuttaa siltä että minua vastaan on kerääntynyt suuri joukko palstailijoita. Siis on ollut monta viestiä jossa on vain puhuttu pahaa minusta. Lyhyitä viestejä joissa ei varsinaista informaatiota ole, vaan on pelkkiä loukkauksia. En usko että suurta joukkoa on. Todennäköisesti yksi, kaksi tai kolme narsistia on tehtaillut kaikki nuo viestit ja myös tehtaillut suuren osan niistä alapeukuista. Tyypillinen narsistien kikka keskustelupalstoilla, esittää olevansa monta eri ihmistä jotta voi jengiytyä loukkaamaan toista ihmistä.

Motiivini kirjoitteluihini? Ihan vain puhdas informaatio. Oppiminen, spekulointi. Olen ihan vain tiedon perässä. Tietoa tiedon vuoksi. Tietoa voidaan saada aikaiseksi vain jos on useita erilaisia näkemyksiä. Tietoa ei ikinä saavuteta jos vain väkivalloin pakotetaan kaikki olemaan samaa mieltä pahimman riitapukarin kanssa.

Mutta tuollaistahan sinä et ymmärrä. Sinulle ei ole olemassa tietoa tiedon vuoksi, ei loogista päättelyä. Sinulla on aina jokin oma itsekäs päämäärä. Mitä hyvänsä teetkin, pyrit vain päämäärääsi. Päämääräsi on mikä hyvänsä asia mikä tuottaa sinulle hyvää tunnetta. Kaikki "tieto" on sinulle olemassa vain päämäärään pääsemiseksi. Jos "tiedolla" pääsee päämäärään niin se on totta. Jos "tiedolla" ei pääse päämäärään niin se on turhaa jossittelua. Jos "tieto" loukkaa sinua niin se ei ole sinun mielestäsi tietoa ensinkään vaan pelkästään tahallista provosointia, ja se ongelma ratkeaa sillä että hyökkäät sen ihmisen kimppuun joka sinua on loukannut.

Vika ei ikinä ole sinussa, ei tunteissasi, ei tiedossa, ei päämäärässäsi,... vika on aina siinä törkimysvääristelijässä joka tahallaan loukkaa sinua, ja ratkaisu on aina se että teet väkivaltaa sitä törkimystä vastaan. Kuvitteletko sinä että voit jatkaa noin loputtomiin? Joudut jatkamaan noin loputtomiin, koska väkivalta on ainoa keino sinulle vältellä pahaa oloasi. Kun vanhana et enää väkivaltaan pysty, kun kaikki ovat ympäriltäsi kaikonneet, kaikki ovat sinut hylänneet, niin et enää pahaa oloasi pakoon pääse. Silloin sinulla on jäljellä enää katkeruus, kauna, viha kaikkia ihmisiä kohtaan, koska silloin ole vakuuttunut että kaikki ihmiset ovat pettureita, kaikki ihmiset ovat vääristelijöitä.

Nuorena vielä löydät liittolaisia kun tahdot tehdä väkivaltaa. Vanhana et enää liittolaisia löydä. Sinulta loppuu elämäsi ainoa ilo, siis sadistinen nautinto. Ainoastaan katkeruus jää jäljelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla