Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eron suunnittelu miehen selän takana

Vierailija
27.07.2020 |

Meillä on avoliitossamme ylitsepääsemättömiä ongelmia, joita mies ei näe. Kärsin hänen käytöksestään päivittäin: mustasukkaisuudesta, ilkeydestä, vähättelystä ja manipuloinnista, vain joitakin mainitakseni. Mies ei ole narsisti vaan muuten vaan (lue: lapsuuden traumojen vuoksi) sisältä paha ihminen. Menneisyydessään mm. väkivaltaisuutta, minkä on myöntänyt, ja niin edelleen. En voi elää tässä suhteessa.

Olen päättänyt erota, mutta koska pelkään miestäni ja hänen reaktiotaan, joudun lähtemään yllättäen. Odotan vain seuraavaa riitaa, jolloin hän käskee minua poistumaan kuten on jo monet kerrat tehnyt. Silloin voin kirjaimellisesti poistua hänen elämästään helposti ja käskystä.

Kuitenkin tunnen olevani kamala ihminen, kun suunnittelen tätä häneltä salaa. Olen jo päätökseni tehnyt ja tuhlaan miehen aikaa olemalla epärehellinen ja vilpillinen. Meillä on nyt kausi kun on tyyntä myrskyn edellä, ja koska rakastan miestäni kaikesta huolimatta, tunnen sääliä ja syyllisyyttä. Eilen itkin seksin jälkeen ja esimerkiksi ruokaa tehdessäni ajattelen itkuisena ja sisältä rikkinäisenä, että ”tämä saattaa olla viimeinen ateria jonka tälle miehelle valmistan”.

Olen koko ajan jännittynyt ja tunnelma on odottavainen. Olen koko ajan levoton. Aavistaakohan mies? Teenköhän väärän ratkaisun? Teenkö elämäni virheen? Mitä tästä eteenpäin?

Etsin vertaistukea ja kokemuksia vastaavista tilanteista. Onko kenellekään tuttu juttu? Olenko ITSE paha ihminen tehdessäni ja toimiessani näin?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole kommentoijat eläneet tuollaisessa suhteessa.

Joo, ei ole. Miksi olisi?

Ihminen joka pysyy parisuhteessa väkivaltaisen kanssa ei ole mieleltään terve.

Ja se, joka kommentoi näin, ei ole kovin älykäs.

eri

Elämän perusasioita on kyky ja halu pitää omasta

turvallisuudestaan huolta.

Kotona ja puolison kanssa kuuluu olla ehdottoman turvassa.

Et ole ihan viisas, jos et tätä ymmärrä.

Ap tässä. Minulla kylläkin mitä ilmeisimmin on halu pitää omasta turvallisuudestani huolta, kun teen nyt lähtöä, ja juuri siksi etten tunne oloani turvalliseksi. Vai eikö ole?

Sinusta tulee mieheni mieleen, lyöt lyötyä.

Ap

Kommentti on järkevä, eikä mikään sinuun

suunnattu lyönti.

Keskity nyt vain järjestämään asiasi äläkä ota

nokkiisi tyhjästä.

- eri

"-eri" :D kuule ihan sama olet. Yrität vain saada näyttämään siltä, että sinunkaltaisiasi olisi enemmän. 

Tuossa oman turvallisuuden takaamisessa ei ole mitään vikaa, jotkut ihmiset vaan on niin pahoja. Ja toiset yhtä pahat komppaa.

Vierailija
42/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit suunnitella eroa etukäteen, mutta teet väärin jos häivyt vaan yhtä-äkkiä.

Olisi parempi että keskustelet aikeestasi miehelle nyt kun on tyyntä. Annat hänellekin vähän aikaa sulatella asiaa. Sinullahan on ihan pätevät syyt erota, mutta tee se reilusti toista kohtaan. Kun olette yhdessä menneet yhteen niin älä seläntakana eroa.

Jos toinen osapuoli on tunnetusti väkivaltainen, kaikki tällainen tekopyhä "reiluus" kannattaa unohtaa, eihän toinenkaan osapuoli ole reilu. Vai olisitko valmis saamaan turpaasi tai menettämään henkesi, vain sen takia, että kaikessa itsetyytyväisyydessäsi kokisit taas kerran "toimineesi oikein".

Näin jos haluaa maineen selkään puukottavana petturina.

Edelleenkin, jos kerran on yhdessä tuumin menty yhteen, niin kyllä sen verran pitää olla kanttia että edes kertoo toiselle etukäteen aikeistaan että toinenkin ehtii käsitellä asiaa ennen kuin ero on konkretiaa. Tilanne on ihan eri sille joka on suunnitellut eron seläntakana kuin sille joka sa sen "päin naamaa".

Yhteen menemiseen tarvitaan kaksi halukasta ihmistä, eroon tarvitaan vain yksi sitä haluava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua on kohdeltu kaltoin, mutta se ei ole sinun vikasi. On inhimillistä toivoa muutosta. Mutta sitä ei tule ikinä tapahtumaan. Olet itse vastuussa nyt elämästäsi tästä eteenpäin. Et ole vielä täysin vastuussa itsestäsi, jos annat miehen määrittää sen hetken kun lähdet. Toimi siis heti. Et ansaitse enää yhtään enempää henkistä väkivaltaa.

Vierailija
44/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tuo mieshän on ihan selkeä narsisti. täyttää täysin tän palstan kriteerit.

Vierailija
45/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi korostinkin, ettei mies ole mielestäni narsisti. Oleellisia narsistien piirteitä puuttuu, ja oma diagnoosini onkin puhdas pahuus.

Ap

Vierailija
46/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi korostinkin, ettei mies ole mielestäni narsisti. Oleellisia narsistien piirteitä puuttuu, ja oma diagnoosini onkin puhdas pahuus.

Ap

Oletko itse täysin terve? ;)

N28

Vierailija
47/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan jää kiinni suunnitelmistasi, älä esim. jätä puhelinta niin että huomaa sun tehneen tämän aloituksen.

Vierailija
48/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen hetki lisää tuossa epäterveessä suhteessa vain rikkoo sua enemmän.

Tsemppiä❤️

Vierailija
49/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen hetki lisää tuossa epäterveessä suhteessa vain rikkoo sua enemmän.

Tsemppiä❤️

Tsemppiä lähtöön siis!

Vierailija
50/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

N28

Sivusta seuraajana tuntuu siltä kuin bongaisi kiusaajan, haluutko tarkentaa kysymystäsi? Miksei AP olisi terve? Meinaatko mt-ongelmia? Miten se liittyisi tapaukseen? Kyllä persoonallisuushöiriöisen kanssa seurustelu varmasti jotain oireita saa aikaiseksi, mutta onko se olennaista tässä hetkessä?

Vierailija
51/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai hovi puuttuu mikä on juonittu sinua vastaan? Mikään muu ei puuttunut. Kyllä hän täyttää narsistin kriteerit noinkin. Ei siihen tarvita kuin useampi narsistinen patologinen piirre niin täyttää kriteerit. Narsistin sisällä on aina syvä pahuus.

Vierailija
52/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan jää kiinni suunnitelmistasi, älä esim. jätä puhelinta niin että huomaa sun tehneen tämän aloituksen.

Mun emäntä on lähössä ja ei haittaa yhtään. Pitkä avioliitto takana mut iisimpää ilman ku on liian vaikeaa toisen kanssa

Nimellä, mitäpä muutakaan..

Vierailija
53/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

N28

Sivusta seuraajana tuntuu siltä kuin bongaisi kiusaajan, haluutko tarkentaa kysymystäsi? Miksei AP olisi terve? Meinaatko mt-ongelmia? Miten se liittyisi tapaukseen? Kyllä persoonallisuushöiriöisen kanssa seurustelu varmasti jotain oireita saa aikaiseksi, mutta onko se olennaista tässä hetkessä?

Narsistin kanssa seurustellessa yleensä uhri sairastuu mieleltään, joten se ei muuta kuin puoltaa sitä, että ap on vaikeasti traumatisoitunut ihminen. Ei narsistisuhteesta selviä terveen oloisella mielellä kuin narsisti itse. Uhri on ihmisraunio.

Vierailija
54/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä odota seuraavaa riitaa, lähde heti tilaisuuden tullen. Riidan yhteydessä lähteminen ja erosta ilmoittaminen voi aidosti olla sinulle vaarallinen tilanne. Tukea ja apua siihen, mitrn suunnittelet lähteväsi turvallisesti, saat esim täältä:

https://www.naistenlinja.fi

Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
55/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

N28

Narsistin kanssa seurustellessa yleensä uhri sairastuu mieleltään, joten se ei muuta kuin puoltaa sitä, että ap on vaikeasti traumatisoitunut ihminen. Ei narsistisuhteesta selviä terveen oloisella mielellä kuin narsisti itse. Uhri on ihmisraunio.

Tosi, omani kuuluu tähän ryhmään ja hän on henkisesti epäkypsä ja sairas. Apua tarvisi pian

Vierailija
56/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että mies on jo saanut syyllistettyä sut niin, että näet itsesi pahana, jos lähdet.

Omasta terveydestä ja hyvinvoinnista huolehtiminen ja suhteen lopettaminen ei ole väärin!

Luulen, että sut on vain tehty riippuvaiseksi, ei tuo ole oikeasti rakkautta.

Vierailija
57/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

N28

Henkisesti terve ei viehäty narsistista.

Eikä narsisti terveestä.

N. tarvitsee nöyrän, itsetunnottoman palvojan.

Mutta eivät kaikki ilkeät ole narsisteja. Siitä on vain tullut muotisana.

Vierailija
58/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
59/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun elää tuollaisessa parisuhteessa, niin normaaliuden raja hämärtyy. Myöhemmin kun katsot tilannetta, niin mietit että miksi ihmeessä siedit niin pitkään. Been there done that. Sinä olet yrittänyt tilannetta selvittää, mutta toinen kieltää kaiken eikä ota mitään vastaan. Ei se siitä muutu miksikään, muuta kuin huonommaksi. Kuinka moni nainen on ajatellut, ettei ikinä siedä väkivaltaa suhteessaan (fyysysitä tai henkistä), mutta kun on siinä suhteessa syvällä, niin niitä tekoja vähättelee, hyväksyy ja jopa kääntää omaksi syykseen. "Kyllä sillä Peralla oli ihan hyvä syy vähän kurittaa mua, koska olin niin ärsyttävä." No ei ole. Lähde hyvä nainen, pelasta itsesi! Älä jää odottamaan seuraavaa raivonpuuskaa. Kun mies tajuaa, että oletkin lähdössä, niin tilanne saattaa eskaloitua esim. fyysiseksi väkivallaksi. Hyvä, että suunnittelet etukäteen. Varaat rahaa tilille, sovit paikan minne mennä, eikä huono idea olisi esim. pakata jonkinverran vaatteita kassiin jonnekin vinttikomeroon tai kaverille. Ja muista, että turvakodit on olemassa, mikäli tilanne äityy pahaksi.

Muuten samaa mieltä, mutta hieman nyt intän vastaan tuohon ikuiseen "jokainen nainen jää väkivaltaiseen suhteeseen"- väittämään. 

Ei sellainen suhde voi olla "syvä" jos väkivaltaa tapahtuu, vaan pelkästään korkeintaan "muka-syvä". Oikeasti syvässä suhteessa on ihan eri jutut ja taajuudet, asiat puhutaan auki aidosti ja rehellisesti, eikä minkäänlaisille rooleille tai kulisseille ole sijaa. 

Ymmärrän kyllä, että on helppoa tulla manipuloiduksi, mutta väitän ettei onnistu kaikkien kohdalla. Ei kaikki jää narskujenkaan satimeen, koska narskut näkee, et tuo on sen verran vahvaitsetuntoinen ettei tule sietämään. 

Vierailija
60/101 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun elää tuollaisessa parisuhteessa, niin normaaliuden raja hämärtyy. Myöhemmin kun katsot tilannetta, niin mietit että miksi ihmeessä siedit niin pitkään. Been there done that. Sinä olet yrittänyt tilannetta selvittää, mutta toinen kieltää kaiken eikä ota mitään vastaan. Ei se siitä muutu miksikään, muuta kuin huonommaksi. Kuinka moni nainen on ajatellut, ettei ikinä siedä väkivaltaa suhteessaan (fyysysitä tai henkistä), mutta kun on siinä suhteessa syvällä, niin niitä tekoja vähättelee, hyväksyy ja jopa kääntää omaksi syykseen. "Kyllä sillä Peralla oli ihan hyvä syy vähän kurittaa mua, koska olin niin ärsyttävä." No ei ole. Lähde hyvä nainen, pelasta itsesi! Älä jää odottamaan seuraavaa raivonpuuskaa. Kun mies tajuaa, että oletkin lähdössä, niin tilanne saattaa eskaloitua esim. fyysiseksi väkivallaksi. Hyvä, että suunnittelet etukäteen. Varaat rahaa tilille, sovit paikan minne mennä, eikä huono idea olisi esim. pakata jonkinverran vaatteita kassiin jonnekin vinttikomeroon tai kaverille. Ja muista, että turvakodit on olemassa, mikäli tilanne äityy pahaksi.

Muuten samaa mieltä, mutta hieman nyt intän vastaan tuohon ikuiseen "jokainen nainen jää väkivaltaiseen suhteeseen"- väittämään. 

Ei sellainen suhde voi olla "syvä" jos väkivaltaa tapahtuu, vaan pelkästään korkeintaan "muka-syvä". Oikeasti syvässä suhteessa on ihan eri jutut ja taajuudet, asiat puhutaan auki aidosti ja rehellisesti, eikä minkäänlaisille rooleille tai kulisseille ole sijaa. 

Ymmärrän kyllä, että on helppoa tulla manipuloiduksi, mutta väitän ettei onnistu kaikkien kohdalla. Ei kaikki jää narskujenkaan satimeen, koska narskut näkee, et tuo on sen verran vahvaitsetuntoinen ettei tule sietämään. 

Ja missään nimessä en syyllistä naista joka jää, se ei ollut pointtini!