Onko kukaan Facebookissa vain yhdistysten, yritysten, ym. takia, ei kavereita?
En tiedä hoksaako kukaan mun pointtia tässä, mutta olen ollut joskus Facebookissa ja silloin se alkoi ärsyttämään niin paljon, että lähdin sieltä. No, hyvin moni ystävä ja tuttu jäi sille tielleen, ei jaksettu pitää yhteyttä oikeassa elämässä.
Vannoin silloin että en mene sinne enää takaisin, mua alkoi ällöttämään kaikki ne kaverit ja tutut, joista tuli varmaan alitajuisesti pahoja muistoja mieleen. Siis ko. ihmiset eivät olleet mulle mitään pahaa tehneet, mutta se aikakausi, johon he liittyivät, ei ollut mulle mieluinen.
Nykyään tuntuu, että kaikki yhdistykset, yritykset ja harrastusporukat ovat Facebookissa ja ajantaisimmat tiedot ovat siellä. Ärsyttää! Olen miettinyt, että pitääkö mun nyt oikeasti liittyä tuonne ja pysytellä erakkona, eikä ottaa kavereita messiin? No toisaalta tiedän kyllä luonteeni, että sitten alan kohta miettimään, että "samallahan tässä menisi Tiina ja Taavetti ja Terttu ja Kerttu".
Tässäpä huikea dilemma ja vastaukseksi en tarvitse näitä "first world problems", koska tiedän että tämä ei ole mikään tärkeä ja oikea ongelma.
Keskustelua aiheesta; Facebook - hot or not.
Kommentit (7)
Minä olen facessa juurikin muutaman ammattiini liittyvän yhdistyksen ja yhteisön vuoksi. Jos joku tuttava tai ystävä on pistänyt kaveripyynnön niin en ole kieltäytynyt, mutta en postaa faceen mitään omia postauksia, enkä seuraa myöskään erityisemmin seuraa näitä tuttavieni postauksia. Tietysti tästä on seurannut se dilemma, että jotkut tuttavat joskus valittavat kaltaisistani lurkereista, jotka eivät oikeasti ole kontaktissa kenenkään. Ehkä siis tein virheen siinä, että ikinä hyväksyin kenenkään kaveripyyntöjä. Tosin luulen, että kyseiset ihmiset olisivat loukkaantuneet siitäkin, jos en olisi ottanut kaveripyyntöä vastaan.
Oon siellä vain koska sairauden hyvä tukiryhmä toimii facessa. Muu ärsyttää.
Itse olen siellä juuri siitä syystä koska siellä on tapahtumainfot ja muut harrastusryhmät. On siis kavereitakin siellä mutta en päivitä enkä muutoin sitä käytä.
Eikö Facebook ole jo vähän hiljentynyt? Vai luulenko vain?
Itse laitoin profiilinpoistopyynnön. Siinähän on sen jälkeen 30 pv aikaa perua poisto kirjautumalla Faceen. No, tulin vähän katumapäälle ja yritin kirjautua, mutta myöhästyin kahdella päivällä, joten sinne meni se profiili.
Minäkin kuulun Facebookiin lähinnä parin ryhmän takia. Monet yhdistykset yms. toimii siellä, mutta on se kyllä hiljentynyt muuten todella paljon. Itsekään en ole päivittänyt mitään aikoihin, enkä pidä yhteyttä juuri keneenkään sitä kautta. Monet harrastus- ja vertaistukiryhmät ovat aktiivisia, joten voihan niiden takia liittyä uudestaan ja olla muuten erakkona.
Tietenkin on.
Eivät kaikki halua mitään kaveri naamakirjaa ja kertoilla asioistaaan ja levitelllä kuvia ystävilleen ja tutuilleen.
Joidenkin on tavallaan "pakko" olla Facessa tietyn asian takia, vaikka ei muuten kiinnostaisi vähääkään.
Rehellisesti ketään täyspäistä ei kiinnosta keitä roikkuu kavereina. Toiseksi facebook on kuolemassa ja modernit firmat häipyneet sieltä.