Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähensin meikkaamista sen jälkeen, kun mieleni muuttui pakkeloitujen naisten suhteen

Vierailija
27.07.2020 |

Vielä 2-kymppisenä pidin ihanteenani vahvasti meikattua naamaa. Halusin olla "kuin nukke". Nyt 3-kymppisenä mieleni on yhtäkkiä muuttunut, ja tajusin sen kun julkisissa kulkuvälineissä aloin nähdä vahvasti meikatut naiset jotenkin groteskeina. Mietin aina kun näin tuollaisen, että voi luoja mikä bimb0. Sitten tajusin, että ei hitto, mähän olen meikannut itseni melkein samalla tavalla! 😄 Tämän jälkeen jätin suurimman osan meikkituotteistani pois ja olen nyt varmaan median luoman kauneusihanteen ulkopuolella ja rankasti, mutta tämä on ehdottomasti hyvä juttu. Miksi haluaisin näyttää sellaiselta, joita itse katson ajatellen että mitä hittoa tuo yrittää esittää. Ja puhun nyt nimenomaan sellaisesta Kim Kardashian-pakkelista, jossa on sentin paksu kerros meikkivoidetta, contourit, luomivärit jne.

Tämä saa varmaan runsaasti alapeukkuja, mutta toivottavasti kuitenkin pystyisimme keskustelemaan näinkin tulenarasta aiheesta aikuismaisesti 🙂

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ihan sama meikkaako joku tai ei meikkaa. Jokainen olkoot niin kuin haluaa.

Tämä niin vahvasti. Itse kuljen fiiliksen mukaan joko täysin blancona (kirjaimellisesti, koska vaalea suomalainen) tai naamalla jota on väkerretty toista tuntia. Ihan siis myös ilman mitään erikoisempaa syytä tai tapahtumaa. Tai no talvella useimmiten on edes vähän meikkiä, koska kasvojen iho punertuu lämpötilan vaihteluista, lisäksi tuntuu, että meikkivoide ja puuteri suojaavat pakkaselta edes vähän.

Vierailija
42/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan meikkaaminen vähän säälittävää. Mikä siinä on ettei oma naama kelpaa sellaisena kuin Jumala on sen luonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20v ja tykkään olla luonnollinen, minulle kasvojen pesu ja päivävoide riittävät. En pidä meikin tunteesta iholla, kasvot tuntuvat vahamaisilta päivän mittaan vaikka käytän ihan tosi minimalistista meikkiä jos meikkaan (sipaisu peitevoidetta, puuteria, poskipunaa ja ripsiväriä). Lisäksi minulla on herkkä iho ja sen jatkuva pesu ja meikkaaminen aiheuttavat lehahtelua (couperosa).

Itse en miellä vahvaa meikkiä kauniin näköiseksi, mutta tämä onkin minun mielipiteeni. Ei kaikki meikittömistäkään kasvoista tykkää, eikä se minua liikuta. Jokainen tehkööt kuten parhaaksi näkee.

Vierailija
44/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan jos on vaikea katsoa tätä asiaa naisperspektiivistä, niin havainnollistan tätä antamalla esimerkin miespuolisesta "pakkelinaamasta": http://imgur.com/lIHp7.jpg

Jos joku mies tajuaisi lakata meikkaamasta noin niin takuulla saisi yläpeukkuja naisilta.

Ap

Onko se tavoite siis miellyttää muita?

No eikös tässä ollut kyseessä nimenomaan omat ajatukseni kun olin nähnyt ylimeikattuja naisia ja pidin heitä irvokkaan näköisinä.

Ap

Mainitsit että saisi yläpeukkuja vastakkaiselta sukupuolelta, niin tuli mieleen että sekö on tavoite, miellyttää muita.

Ei vaan että mitä mieltä ihmiset ovat asiasta. On kiinnostavaa keskustella aiheesta. Minulle on ihan sama vaikka joku pitäisi ihoani rumana ilman meikkiä/meikin kanssa, pääasia on miten itse itseni näen. Ennen tykkäsin paksusta pakkelista, vaikka moni muu ei siitä tykännyt. Lakkasin käyttämästä meikkivoidetta vasta nyt kun itse en siitä enää tykännyt. Ja toki meikkaan kyllä edelleen vähän, eli ripsiväriä ja rajauskynää. Rajauksen laitan aina yläluomelle, koska pelkkä ripsiväri yläripsissäni näyttää oudolta, koska olen niin vaalea.

Ap

Anteeksi jos loukkaa mutta sanon oman mielipiteeni, ripsiväri ja rajauskynä ilman meikkivoidetta harvoin näyttää hyvältä. Pitää olla hyvin tasainen iho väriltään ja esim päivettynyt iho. Eikä tummia silmänalusia tai näppylöitä. Muuten ripsiväri ja rajaus näyttää vain suttuiselta ja ankealta korostaen ihon epätasaisuuksia ja varsinkin niitä tummia silmänalusia.

Okei, se on sinun näkemyksesi. Minulle juuri tänäänkin tuli juttelemaan eräs tuntematon mies, halusi tutustua ja kysyi onko minulla instagramia 😄 oli siis sellainen 25-vuotias suunnilleen. Ja joku toinenkin mies katsoi suoraan silmiin ja hymyili, kun kävelin häntä vastaan. Ei ole mitenkään tavatonta, olen itsekin välillä hämmentynyt. Ja minulla tosiaan on tummat silmänaluset eikä ihoni muutenkaan ole virheetön. Eli eipä ainakaan miehet tunnu karsastavan tällaisia kasvoja, joissa on vain ripsiväriä ja rajauskynää. Mieluummin minä näytänkin siltä, mikä miehiin iskee, olenhan kuitenkin hetero 😋

Ap

Vierailija
45/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen pointti tällä jutulla on? Sekö, että kun muutit mielipidettäsi siitä, miten haluat meikata niin aloit halveksimaan niitä naisia, jotka eivät tätä mielipidettä sinun kanssasi jaa?

En ole ikinä ymmärtänyt kaltaisiasi naisia, jotka eivät osaa/kykene arvostamaan muita ja niitä, kenellä on eri maku tai mielipide. Yleisesti ottaen nämä naiset eivät ole kovin älykkäitä.

Meikkaan itse päivittäin, mutta hyvin kevyesti tyyliin ripsari ja kulmat. Jos lähden oikeasti ihmisten ilmoille niin tasoitan myös ihon, laitan puuterin jne. Korostan parhaat puolet. Rakastan meikkaamista ja ihailen naisia,’jotka siinä ovat taitavia! Minulla on kollega (itseasiassa alainen) jolla on joka päivä todella taitavasti tehty meikki. Hänellä on kaikki mahdollinen, näyttävä luomiväri, rajaukset, contour jne. Hänellä on myös koko porukan korkein koulutus (tohtori) ja on äärimmäisen älykäs ja hyvä työssään. Muistan jo haastattelussa, kuinka ihailin hänen meikkiä vaikken siitä tietysti mitään sanonut ääneen. Olemme hyvin teknisellä alalla töissä. Eipä se meikki tai meikittömyys mitään kerro ja aika paljon jää paitsi, jos jonkun noinkin turhan asian perustella tekee johtopäätöksiä ihmisestä.

Vierailija
46/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan jos on vaikea katsoa tätä asiaa naisperspektiivistä, niin havainnollistan tätä antamalla esimerkin miespuolisesta "pakkelinaamasta": http://imgur.com/lIHp7.jpg

Jos joku mies tajuaisi lakata meikkaamasta noin niin takuulla saisi yläpeukkuja naisilta.

Ap

No eikös tässä ollut kyseessä nimenomaan omat ajatukseni kun olin nähnyt ylimeikattuja naisia ja pidin heitä irvokkaan näköisinä.

Ap

Mainitsit että saisi yläpeukkuja vastakkaiselta sukupuolelta, niin tuli mieleen että sekö on tavoite, miellyttää muita.

Ei vaan että mitä mieltä ihmiset ovat asiasta. On kiinnostavaa keskustella aiheesta. Minulle on ihan sama vaikka joku pitäisi ihoani rumana ilman meikkiä/meikin kanssa, pääasia on miten itse itseni näen. Ennen tykkäsin paksusta pakkelista, vaikka moni muu ei siitä tykännyt. Lakkasin käyttämästä meikkivoidetta vasta nyt kun itse en siitä enää tykännyt. Ja toki meikkaan kyllä edelleen vähän, eli ripsiväriä ja rajauskynää. Rajauksen laitan aina yläluomelle, koska pelkkä ripsiväri yläripsissäni näyttää oudolta, koska olen niin vaalea.

Ap

Anteeksi jos loukkaa mutta sanon oman mielipiteeni, ripsiväri ja rajauskynä ilman meikkivoidetta harvoin näyttää hyvältä. Pitää olla hyvin tasainen iho väriltään ja esim päivettynyt iho. Eikä tummia silmänalusia tai näppylöitä. Muuten ripsiväri ja rajaus näyttää vain suttuiselta ja ankealta korostaen ihon epätasaisuuksia ja varsinkin niitä tummia silmänalusia.

Okei, se on sinun näkemyksesi. Minulle juuri tänäänkin tuli juttelemaan eräs tuntematon mies, halusi tutustua ja kysyi onko minulla instagramia 😄 oli siis sellainen 25-vuotias suunnilleen. Ja joku toinenkin mies katsoi suoraan silmiin ja hymyili, kun kävelin häntä vastaan. Ei ole mitenkään tavatonta, olen itsekin välillä hämmentynyt. Ja minulla tosiaan on tummat silmänaluset eikä ihoni muutenkaan ole virheetön. Eli eipä ainakaan miehet tunnu karsastavan tällaisia kasvoja, joissa on vain ripsiväriä ja rajauskynää. Mieluummin minä näytänkin siltä, mikä miehiin iskee, olenhan kuitenkin hetero 😋

Ap

Siis mitä? Et kai antanut instagramia? Tällaisia stalkkereita tulee meille kaikille vastaan säännöllisesti ja heistä on todella vaikea päästä eroon! Ja eikä kyse ole mistään vaarattomasta pikkujutusta. Eihän tuo nyt mitenkään liity sinun ulkonäköäsi, melkein kaikilla meillä naisilla on ollut näitä tapauksia eikä se ole todellakaan mikään leikinasia! Kannattaa ihan tosissaan olla varovainen!

Ja ei kannata niin hirveästi olla riippuvainen muiden mielipiteitä eikä myöskään tuputtaa sitä omaa mielipidettä muiden meikkaamisesta.

Vierailija
47/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

Siis mitä? Et kai antanut instagramia? Tällaisia stalkkereita tulee meille kaikille vastaan säännöllisesti ja heistä on todella vaikea päästä eroon! Ja eikä kyse ole mistään vaarattomasta pikkujutusta. Eihän tuo nyt mitenkään liity sinun ulkonäköäsi, melkein kaikilla meillä naisilla on ollut näitä tapauksia eikä se ole todellakaan mikään leikinasia! Kannattaa ihan tosissaan olla varovainen!

Ja ei kannata niin hirveästi olla riippuvainen muiden mielipiteitä eikä myöskään tuputtaa sitä omaa mielipidettä muiden meikkaamisesta.

En ole instagramissa, mua ei saa sinne kirveelläkään. 😄 mutta kiitos huolenpidosta, ystävä💖

Ap

Vierailija
48/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Etelä-Euroopassa nyt muutaman vuoden ajan ja yksi yllättävä seikka on meikkaamisen vähyys. Nuoret naiset eivät meikkaa ollenkaan - ja jos meikkaavat, niin todella vähän, esimerkiksi vähän ripsaria tai huulikiiltoa. Suomessa (ainakin Helsingissä) nuorilla on usein todella vahva ihomeikki: paksu kerros meikkivoidetta, contour, meikkipuuteria, highlighterit pitkin naamaa... Täällä iholle ei laiteta kuin normaali kosteusvoide, harva käyttää edes poskipunaa tai aurinkopuuteria! Oma perusmeikkini on vuosikausia sisältänyt tummien silmänalusten, epäpuhtauksien ja muiden ihon virheiden peittämisen, ruskean luomivärin, ripsarin, kulmat, eyelinerin ja huulipunan, eli Suomen asteikolla kevyen meikin, mutta täällä koen olevani oikea meikkipelle, koska muilla on korkeintaan huulikiiltoa.

N25

Vierailija
49/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitin tänä aamuna meikkivoidetta parin vuoden tauon jälkeen. Muutti ihon oudon väriseksi ja siihen tuli kumma kerros. Ihmettelin, että oikeastiko olen tällaisella naamalla liikkunut julkisilla paikoilla? Olen niin tottunut jo ihoni värivirheisiin ja laukkuihin, että iho näytti täysin luonnottomalta silmääni meikkivoiteen kanssa. Panostan mieluummin hyvään ihonhoitoon kuin ongelmien peittämiseen. Se mikä sitten on, saa olla.

Pari vuotta vanha voide on auttamatta muuttanut väriä. Kannattaa heittää pois ja hankkia uusi väri asiantuntijan avulla.

Tuskinpa on muuttanut väriä, vaan väri on ehkä alunperinkin valittu väärin. Ja kyllähän nyt pelkkä meikkivoide naamassa oudolta näytääkin.

Vierailija
50/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi näytän nukkemaiselta ilman vahvaa meikkiä😊

Vierailija
51/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpäs olen 40v ja tykkään meikata kunnolla, silloin kun vaivaudun ylipäätään meikkaamaan. Ihan sama mitä mieltä miehet tai naispuoliset haaskalinnut ovat, meikkaan koska se on hauskaa.

Arvostele sinä vaan tyyliäni, minun äo:ni ei siitä laske. Annatpahan minulle vain etulyöntiaseman aliarvioidessasi kyvykkyyteni. : )

Vierailija
52/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne järkyttäviä ne videot missä tehdään jotain meikkiluukkia. Naamalle kaadetaan (!!) kymmenestä pullosta meikkivoidetta, glitteriä, peiteainetta, puuteria. Yksi tuote ei riitä, meikkivoiteita vedetään kolmee neljää päällekkäin, siihen vielä muutamat eri peiteaineet, koko homma upotetaan kiloon puuteria, siihen päälle poskipunaa, aurinkopuuteria, varjostuksia, highlighttia, glitteriä. Luomiväriä 20 erilaista, rajaukset kulmiin asti ja 5cm tekoripiset. Kulmat on sellaset 5cm paksut mustat madot yms. Jopa jotku dragqueenit vetää vähemmän meikkiä. Huh huh.

Vierailija
53/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vasta tässä viimevuoden sisään oikein innostunut meikkaamisesta. On ihanaa, kun saa taiteilla erilaisia lookkeja naamaan, vaikka olisi vaan kotona. Saan myös paljon kehuja mun meikistä. Semmosen meikin taiteilu vie kuitenkin aikaa, ja yleensä mennäänkin vähemmällä. Ei kumpikaan ole toista huonompi, meikkaa tai ei.

Vierailija
54/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin meikkivoiteen yms käytön joskus 23 vuotiaana. Hetken käytin mineraalipuuteria, ripsarin kanssa, mutta se mineraalipuuteri piti käydä imuroimassa ihon sisältä pois kosmetologilla sellaisella hydraimurilla. Kosmetologi sanoi ettei kannata käyttää mineraalipuutereita. Huhuh! Sen jälkeen olen käyttänyt vain ripsaria ja värillistä huulivoidetta. Joskus kun olen kokeillu meikkivoidetta, niin se vain teki vanhemman näköiseksi. Iho näyttää paremmalta ilman pakkelia. 

Vierailija
55/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen pointti tällä jutulla on? Sekö, että kun muutit mielipidettäsi siitä, miten haluat meikata niin aloit halveksimaan niitä naisia, jotka eivät tätä mielipidettä sinun kanssasi jaa?

En ole ikinä ymmärtänyt kaltaisiasi naisia, jotka eivät osaa/kykene arvostamaan muita ja niitä, kenellä on eri maku tai mielipide. Yleisesti ottaen nämä naiset eivät ole kovin älykkäitä.

Meikkaan itse päivittäin, mutta hyvin kevyesti tyyliin ripsari ja kulmat. Jos lähden oikeasti ihmisten ilmoille niin tasoitan myös ihon, laitan puuterin jne. Korostan parhaat puolet. Rakastan meikkaamista ja ihailen naisia,’jotka siinä ovat taitavia! Minulla on kollega (itseasiassa alainen) jolla on joka päivä todella taitavasti tehty meikki. Hänellä on kaikki mahdollinen, näyttävä luomiväri, rajaukset, contour jne. Hänellä on myös koko porukan korkein koulutus (tohtori) ja on äärimmäisen älykäs ja hyvä työssään. Muistan jo haastattelussa, kuinka ihailin hänen meikkiä vaikken siitä tietysti mitään sanonut ääneen. Olemme hyvin teknisellä alalla töissä. Eipä se meikki tai meikittömyys mitään kerro ja aika paljon jää paitsi, jos jonkun noinkin turhan asian perustella tekee johtopäätöksiä ihmisestä.

Se oli pointti tässä, että olin julkisissa ja huomasin pakkeloituja naamoja, joita pidinkin yhtäkkiä irvokkaan näköisinä, vaikka olin pitänyt pakkeloitua naamaa ihanteenani aiemmin. Sitten tajusin, että minähän edelleen itsekin vedän ne laastit naamaan, joita kauhistelin muilla. Tämän jälkeen aloin karsia omaa meikkiarsenaalia. Nyt kuljen ihmisten ilmoilla sen näköisenä, mikä vastaa omaa nykyistä makuani ja ajatuksiani siitä, miltä näyttää miellyttävän näköinen ihminen. Tajusin ettei minun tarvitse olla minkään median luoman kauneusihanteen mukainen.

Jos minä vielä hetki sitten kuljin meikeissä, joista en sisimmässäni edes pitänyt, niin on aivan mahdollista, että tuolla kaduilla kulkee muitakin kaltaisiani naisia, jotka ainoastaan vanhasta tottumuksesta meikkaavat itsensä ihan toisenlaiseksi kuin minkä näköisiä oikeasti haluaisivat olla. Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää.

Ap

Vierailija
56/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Etelä-Euroopassa nyt muutaman vuoden ajan ja yksi yllättävä seikka on meikkaamisen vähyys. Nuoret naiset eivät meikkaa ollenkaan - ja jos meikkaavat, niin todella vähän, esimerkiksi vähän ripsaria tai huulikiiltoa. Suomessa (ainakin Helsingissä) nuorilla on usein todella vahva ihomeikki: paksu kerros meikkivoidetta, contour, meikkipuuteria, highlighterit pitkin naamaa... Täällä iholle ei laiteta kuin normaali kosteusvoide, harva käyttää edes poskipunaa tai aurinkopuuteria! Oma perusmeikkini on vuosikausia sisältänyt tummien silmänalusten, epäpuhtauksien ja muiden ihon virheiden peittämisen, ruskean luomivärin, ripsarin, kulmat, eyelinerin ja huulipunan, eli Suomen asteikolla kevyen meikin, mutta täällä koen olevani oikea meikkipelle, koska muilla on korkeintaan huulikiiltoa.

N25

Missähän olet oikein asunut, en itse tunnista tuollaista Etelä-Euroopan maata. Italiassa meikataan paljon enemmän kuin Suomessa, jopa pelkkä lähikaupassa kipaisu on siellä syy laittaa tukka, meikata ja laittaa joku rento mutta ehdottomasti kivannäköinen asu. Kreikassa meikataan vähemmän vimpan päälle, mutta harvoin näkee meikittömiä ainakaan kaupungeissa. Sama koskee Espanjaa.

Ehkä et vaan huomaa sitä meikkiä, koska tummemmat piirteet nielee paremmin sen, ja vahvemmat piirteet? Esim. kalpeaan ihoon ja pyöreisiin poskiin kun laittaa vähän contouria, se todellakin näkyy. Jos taas on vähän  tummempi iho ja contouria laiitetaan vahvasti näkyvää kasvojen luustoa mukaillen, käyttöä ei välttämättä edes huomaa ellei ole tottunut seurailemaan meikkejä. 

Vierailija
57/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N25

Johtuisikohan se siitä, että niillä on yleensä paksumpi ja nätimpi iho? Ihon sävykin on lämmin.  Suomalainen iho on punakka ja harmaa, väritön.  Ripset on vaaleat eikä kulmakarvat juurikaan erotu siitä harmaasta sameasta massasta jollainen suomi naisen naama on. Siksi täällä meikataan enemmän.

Vierailija
58/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiset on typeriä.

Vierailija
59/59 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Johtuisikohan se siitä, että niillä on yleensä paksumpi ja nätimpi iho? Ihon sävykin on lämmin.  Suomalainen iho on punakka ja harmaa, väritön.  Ripset on vaaleat eikä kulmakarvat juurikaan erotu siitä harmaasta sameasta massasta jollainen suomi naisen naama on. Siksi täällä meikataan enemmän.

Sen sijaan että pitää meikata itsensä eri näköiseksi, eikö voisi vain hyväksyä oman naamansa? Miksi kaikkien pitää yrittää olla kauniita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän