Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähensin meikkaamista sen jälkeen, kun mieleni muuttui pakkeloitujen naisten suhteen

Vierailija
27.07.2020 |

Vielä 2-kymppisenä pidin ihanteenani vahvasti meikattua naamaa. Halusin olla "kuin nukke". Nyt 3-kymppisenä mieleni on yhtäkkiä muuttunut, ja tajusin sen kun julkisissa kulkuvälineissä aloin nähdä vahvasti meikatut naiset jotenkin groteskeina. Mietin aina kun näin tuollaisen, että voi luoja mikä bimb0. Sitten tajusin, että ei hitto, mähän olen meikannut itseni melkein samalla tavalla! 😄 Tämän jälkeen jätin suurimman osan meikkituotteistani pois ja olen nyt varmaan median luoman kauneusihanteen ulkopuolella ja rankasti, mutta tämä on ehdottomasti hyvä juttu. Miksi haluaisin näyttää sellaiselta, joita itse katson ajatellen että mitä hittoa tuo yrittää esittää. Ja puhun nyt nimenomaan sellaisesta Kim Kardashian-pakkelista, jossa on sentin paksu kerros meikkivoidetta, contourit, luomivärit jne.

Tämä saa varmaan runsaasti alapeukkuja, mutta toivottavasti kuitenkin pystyisimme keskustelemaan näinkin tulenarasta aiheesta aikuismaisesti 🙂

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo sen verran vanha, että aikanaan ei ollut vielä Instagramia eikä sen tuomia vaikutteita. Ihmettelin kyllä jo silloin, että kauniit helakkaihoiset nuoret naiset paklasivat nuoruutensa piiloon.

Vierailija
2/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenarasta? Voin näyttää sinulle tulenaran jos haluat. Mutta ketju kaatuu. Jaa miks? Koska sinä kuitenkin kait maksat omat pakkelit itse joten ketä kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kiitos tiedosta.

Mä kävin paskalla

Vierailija
4/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole enää vuosikymmeneen meikannut. Teininä mulla oli emo-vaihe, jolloin meikki oli siis liikaa kajalia ja ripsaria.

Olen nyt 30-vuotias, enkä ole ikinä käyttänyt edes puuteria tai niitä meikkivoiteita. Pari kertaa vuodessä saatan käydä värjäyttämässä ripset, kun ne on mulla niin vaaleat. 

Vierailija
5/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo melkein 50 v ja oon huomannut jo ajat sitten että vähempi meikki nuorentaa. Mulla oli kanssa vielä 20-30-vuotiaana jopa glitteriä luomilla yms. "glamouria". Nykyään vaan ripsaria ja huulikiiltoa, ehkä vähän rajausta. Paljon parempi nyt!

Vierailija
6/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos annettas jokasen meikata tai olla meikkaamatta, eikä haukuttais?

Vierailija
7/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin sanomissa oli just juttua kuinka suomalainen kauneusihanne on meikkiä mutta niin ettei sitä huomaa ja sellainen raikas look muutenkin. Että itse asiassa olet valtavirtaistunut vasta nyt, onneksi olkoon ja tervetuloa keskivertoelämään!

Vierailija
8/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama meikkaako joku tai ei meikkaa. Jokainen olkoot niin kuin haluaa.

Vierailija
9/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan jos on vaikea katsoa tätä asiaa naisperspektiivistä, niin havainnollistan tätä antamalla esimerkin miespuolisesta "pakkelinaamasta": http://imgur.com/lIHp7.jpg

Jos joku mies tajuaisi lakata meikkaamasta noin niin takuulla saisi yläpeukkuja naisilta.

Ap

Vierailija
10/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kasvat aikuiseksi ja kypsyt niin elämääsi tulee muuta sisältöä kuin vieraiden ihmisten tuijottelu ja arvostelu.

Vierailija
11/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan jos on vaikea katsoa tätä asiaa naisperspektiivistä, niin havainnollistan tätä antamalla esimerkin miespuolisesta "pakkelinaamasta": http://imgur.com/lIHp7.jpg

Jos joku mies tajuaisi lakata meikkaamasta noin niin takuulla saisi yläpeukkuja naisilta.

Ap

Onko se tavoite siis miellyttää muita?

Vierailija
12/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin tänä aamuna meikkivoidetta parin vuoden tauon jälkeen. Muutti ihon oudon väriseksi ja siihen tuli kumma kerros. Ihmettelin, että oikeastiko olen tällaisella naamalla liikkunut julkisilla paikoilla? Olen niin tottunut jo ihoni värivirheisiin ja laukkuihin, että iho näytti täysin luonnottomalta silmääni meikkivoiteen kanssa. Panostan mieluummin hyvään ihonhoitoon kuin ongelmien peittämiseen. Se mikä sitten on, saa olla.

Vierailija
13/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos annettas jokasen meikata tai olla meikkaamatta, eikä haukuttais?

Mä en hauk.u ketään suoraan, totesin vain mitä olen ajatellut kun olen liikkunut ulkona. Tiedän että tällainen voi olla ikävää kuultavaa, mutta en vain ihaile vahbvasti meikattua naamaa, olipa se naisella tai miehellä. Suomessa harvemmin näkee meikattuja "douc.hebag"-miehiä, mutta mielestäni vahva meikki on kamala niin naisilla kuin miehillä. Pidän yhtä bim bon näköisenä tuota linkittämäni miestä kuin naisia jotka ovat meikanneet Kardashian-tyyliin.

Tottakai jokainen saa meikata juuri niin kuin haluaa, mutta tämä avaus koskikin sitä, kun tajusin itse näyttäväni myös vastaavalta. 😄

Ap

Vierailija
14/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No eikös tässä ollut kyseessä nimenomaan omat ajatukseni kun olin nähnyt ylimeikattuja naisia ja pidin heitä irvokkaan näköisinä.

Ap

Vierailija
15/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitin tänä aamuna meikkivoidetta parin vuoden tauon jälkeen. Muutti ihon oudon väriseksi ja siihen tuli kumma kerros. Ihmettelin, että oikeastiko olen tällaisella naamalla liikkunut julkisilla paikoilla? Olen niin tottunut jo ihoni värivirheisiin ja laukkuihin, että iho näytti täysin luonnottomalta silmääni meikkivoiteen kanssa. Panostan mieluummin hyvään ihonhoitoon kuin ongelmien peittämiseen. Se mikä sitten on, saa olla.

Pari vuotta vanha voide on auttamatta muuttanut väriä. Kannattaa heittää pois ja hankkia uusi väri asiantuntijan avulla.

Vierailija
16/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävi samoin kun testasin pitkästä aikaa meikkivoidetta. Näytin ihan joltain vahanukelta vaikka laitoin kasvoille vain pienen pisaran verran cc-voidetta, jota mainostetaan kevyenä. Kyllä sen meikkivoiteen vaan huomaa, vaikka kuinka yrittäisi kikkailla. Kukaan meistä ei ole syntynyt meikkivoidetta kasvoilla, joten miten sitä ei huomaisi? Hienoa muuten, että sinäkin olet oppinut hyväksymään ihosi sellaisena kuin se on! 🙂👍

Ap

Vierailija
17/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No eikös tässä ollut kyseessä nimenomaan omat ajatukseni kun olin nähnyt ylimeikattuja naisia ja pidin heitä irvokkaan näköisinä.

Ap

Mainitsit että saisi yläpeukkuja vastakkaiselta sukupuolelta, niin tuli mieleen että sekö on tavoite, miellyttää muita.

Vierailija
18/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokaisella ole oikeus meikata tai olla meikkaamatta mikäli näin haluaa, ei se pakkelikerros automaattisesti älykkyyttä vähennä eikä meikittömyys lisää.

Vierailija
19/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivot asiallista keskustelua, vaikka et siihen millään kykene... Tiedät itsekin saavasi alapeukkuja (ja melkein jopa odotat niitä), mutta itse aihe ja siitä keskusteleminen ei ole se alapeukkujen syy.

Vierailija
20/59 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa miten jollain naisilla tuntuu olevan aina "kehumisen" aihe jos ei käytä meikkiä :D kertoo jotain itsetunnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä