Vähensin meikkaamista sen jälkeen, kun mieleni muuttui pakkeloitujen naisten suhteen
Vielä 2-kymppisenä pidin ihanteenani vahvasti meikattua naamaa. Halusin olla "kuin nukke". Nyt 3-kymppisenä mieleni on yhtäkkiä muuttunut, ja tajusin sen kun julkisissa kulkuvälineissä aloin nähdä vahvasti meikatut naiset jotenkin groteskeina. Mietin aina kun näin tuollaisen, että voi luoja mikä bimb0. Sitten tajusin, että ei hitto, mähän olen meikannut itseni melkein samalla tavalla! 😄 Tämän jälkeen jätin suurimman osan meikkituotteistani pois ja olen nyt varmaan median luoman kauneusihanteen ulkopuolella ja rankasti, mutta tämä on ehdottomasti hyvä juttu. Miksi haluaisin näyttää sellaiselta, joita itse katson ajatellen että mitä hittoa tuo yrittää esittää. Ja puhun nyt nimenomaan sellaisesta Kim Kardashian-pakkelista, jossa on sentin paksu kerros meikkivoidetta, contourit, luomivärit jne.
Tämä saa varmaan runsaasti alapeukkuja, mutta toivottavasti kuitenkin pystyisimme keskustelemaan näinkin tulenarasta aiheesta aikuismaisesti 🙂
Kommentit (59)
No eihän monelle kolmekymppiselle enää sovi vahva meikki, koska naamassa alkaa väkisin olla juonteita ja kudosten putoamista. Ei siinä vahvassa meikissä mitään vikaa silti ole, jos sen sopivaan naamaan tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitin tänä aamuna meikkivoidetta parin vuoden tauon jälkeen. Muutti ihon oudon väriseksi ja siihen tuli kumma kerros. Ihmettelin, että oikeastiko olen tällaisella naamalla liikkunut julkisilla paikoilla? Olen niin tottunut jo ihoni värivirheisiin ja laukkuihin, että iho näytti täysin luonnottomalta silmääni meikkivoiteen kanssa. Panostan mieluummin hyvään ihonhoitoon kuin ongelmien peittämiseen. Se mikä sitten on, saa olla.
Minulla kävi samoin kun testasin pitkästä aikaa meikkivoidetta. Näytin ihan joltain vahanukelta vaikka laitoin kasvoille vain pienen pisaran verran cc-voidetta, jota mainostetaan kevyenä. Kyllä sen meikkivoiteen vaan huomaa, vaikka kuinka yrittäisi kikkailla. Kukaan meistä ei ole syntynyt meikkivoidetta kasvoilla, joten miten sitä ei huomaisi? Hienoa muuten, että sinäkin olet oppinut hyväksymään ihosi sellaisena kuin se on! 🙂👍
Ap
Sehän se. Kuin olisi ollut kalkkimaalikerros naamassa.
Ihan vaan muistutuksena, että moni raskaasti leikkaava arvostelee niitä vähemmän meikkaavia/meikkaamattomia. Arvostelu tai tuomitseminen kulkee usein kumpaankin suuntaan, vaikka kuinka muuta väitettäisiin. Jos ei muuten, niin niinä "tuokin näyttäisi niin paljon paremmalta jos laittaisi vähän enemmän/vähemmän meikkiä" ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan jos on vaikea katsoa tätä asiaa naisperspektiivistä, niin havainnollistan tätä antamalla esimerkin miespuolisesta "pakkelinaamasta": http://imgur.com/lIHp7.jpg
Jos joku mies tajuaisi lakata meikkaamasta noin niin takuulla saisi yläpeukkuja naisilta.
Ap
Onko se tavoite siis miellyttää muita?
No eikös tässä ollut kyseessä nimenomaan omat ajatukseni kun olin nähnyt ylimeikattuja naisia ja pidin heitä irvokkaan näköisinä.
Ap
Mainitsit että saisi yläpeukkuja vastakkaiselta sukupuolelta, niin tuli mieleen että sekö on tavoite, miellyttää muita.
Ei vaan että mitä mieltä ihmiset ovat asiasta. On kiinnostavaa keskustella aiheesta. Minulle on ihan sama vaikka joku pitäisi ihoani rumana ilman meikkiä/meikin kanssa, pääasia on miten itse itseni näen. Ennen tykkäsin paksusta pakkelista, vaikka moni muu ei siitä tykännyt. Lakkasin käyttämästä meikkivoidetta vasta nyt kun itse en siitä enää tykännyt. Ja toki meikkaan kyllä edelleen vähän, eli ripsiväriä ja rajauskynää. Rajauksen laitan aina yläluomelle, koska pelkkä ripsiväri yläripsissäni näyttää oudolta, koska olen niin vaalea.
Ap
Ei taida liittyä täysin asiaan, mutta omasta mielestä meikkivoide tuntuu ja näyttää ikävältä kun katsoo lähempää. Minusta sellainen tosi tasainen ja sileä iho on silti esteettinen ja olisi ihanaa jos sellaisen saisi jollain paremmalla keinolla kuin meikillä. Ihonhoidolla ei valitettavasti sellaista saa, koska iho ei koskaan ole luonnostaan sellainen kuin jollain nukella.
On se hirvee uhka joillekin kun joku elää toisella tavalla kuin itse. Tästäkin paistaa läpi ensimmäisenä ap:n todella huono itsetunto ja ruma persoonallisuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan jos on vaikea katsoa tätä asiaa naisperspektiivistä, niin havainnollistan tätä antamalla esimerkin miespuolisesta "pakkelinaamasta": http://imgur.com/lIHp7.jpg
Jos joku mies tajuaisi lakata meikkaamasta noin niin takuulla saisi yläpeukkuja naisilta.
Ap
No eikös tässä ollut kyseessä nimenomaan omat ajatukseni kun olin nähnyt ylimeikattuja naisia ja pidin heitä irvokkaan näköisinä.
Ap
Mainitsit että saisi yläpeukkuja vastakkaiselta sukupuolelta, niin tuli mieleen että sekö on tavoite, miellyttää muita.
Ei vaan että mitä mieltä ihmiset ovat asiasta. On kiinnostavaa keskustella aiheesta. Minulle on ihan sama vaikka joku pitäisi ihoani rumana ilman meikkiä/meikin kanssa, pääasia on miten itse itseni näen. Ennen tykkäsin paksusta pakkelista, vaikka moni muu ei siitä tykännyt. Lakkasin käyttämästä meikkivoidetta vasta nyt kun itse en siitä enää tykännyt. Ja toki meikkaan kyllä edelleen vähän, eli ripsiväriä ja rajauskynää. Rajauksen laitan aina yläluomelle, koska pelkkä ripsiväri yläripsissäni näyttää oudolta, koska olen niin vaalea.
Ap
Mitä mieltä ihmiset ovat mistä? Siitä miten rumilta muut sinun mielestäsi näyttävät? Mitä oikeastaan tässä tavoittelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos annettas jokasen meikata tai olla meikkaamatta, eikä haukuttais?
Mä en hauk.u ketään suoraan, totesin vain mitä olen ajatellut kun olen liikkunut ulkona. Tiedän että tällainen voi olla ikävää kuultavaa, mutta en vain ihaile vahbvasti meikattua naamaa, olipa se naisella tai miehellä. Suomessa harvemmin näkee meikattuja "douc.hebag"-miehiä, mutta mielestäni vahva meikki on kamala niin naisilla kuin miehillä. Pidän yhtä bim bon näköisenä tuota linkittämäni miestä kuin naisia jotka ovat meikanneet Kardashian-tyyliin.
Tottakai jokainen saa meikata juuri niin kuin haluaa, mutta tämä avaus koskikin sitä, kun tajusin itse näyttäväni myös vastaavalta. 😄
Ap
Mäkin vaan totean, et vaikutat ylimieliseltä p...päältä. Eihän tällainen mitään haukkumista ole! Kun ihan vaan viattomasti tuon mun näkemyksiä esiin ja voin samassa yhteydessä kertoa, et olin itsekin joskus nuorempana tuollanen et kuvittelin olevani muiden yläpuolella ja oikeutettu arvostelemaan muiden ulkonäköä ja vetämään siitä johtopäätöksiä.
Ymmärrän hyvin millaisen vaikutelman tästä sai. En väitä etteikö monikin paksu meikki voi olla hieno, ihan varmasti on, jos sellaisesta tykkää ja minähän olen aiemmin tykännyt. Eikä tämä nyt ole nuorten naisten dissaamista ollenkaan koska kyllähän kaikenikäiset naiset meikkaavat. Tänäänkin näin yhden n. 8-kymppisen jolla oli paksu meikki. Hän luultavasti itse tykkää sellaisesta ja se on ihan ok!
Tämän avauksen pointti kun oli se, että olin vanhasta tottumuksesta meikannut siten mikä ei enää vastannut minun omaa ajatusmaailmaani nyt. Eli meikkini ei ollut se missä itse enää haluan näyttäytyä. Saa kysellä lisääkin jos tulee mieleen jotain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koitin tänä aamuna meikkivoidetta parin vuoden tauon jälkeen. Muutti ihon oudon väriseksi ja siihen tuli kumma kerros. Ihmettelin, että oikeastiko olen tällaisella naamalla liikkunut julkisilla paikoilla? Olen niin tottunut jo ihoni värivirheisiin ja laukkuihin, että iho näytti täysin luonnottomalta silmääni meikkivoiteen kanssa. Panostan mieluummin hyvään ihonhoitoon kuin ongelmien peittämiseen. Se mikä sitten on, saa olla.
No oli varmaan paska meikkivoide sulla!
Vahva meikki näyttää hyvältä vain tyylitellyissä kuvissa. Livenä näyttää hyvältä vain jos oikeasti osaa meikata ja sopii (massasta poikkeavaan) asuun. Perus Pirkolla tai Maijalla neule-farkkulookissa näyttää juuri tökeröltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kävi samoin kun testasin pitkästä aikaa meikkivoidetta. Näytin ihan joltain vahanukelta vaikka laitoin kasvoille vain pienen pisaran verran cc-voidetta, jota mainostetaan kevyenä. Kyllä sen meikkivoiteen vaan huomaa, vaikka kuinka yrittäisi kikkailla. Kukaan meistä ei ole syntynyt meikkivoidetta kasvoilla, joten miten sitä ei huomaisi? Hienoa muuten, että sinäkin olet oppinut hyväksymään ihosi sellaisena kuin se on! 🙂👍
Ap
Cc voide on pakkelia. Nykyään saa oikeasti laadukkaita ja kevyitä meikkivoiteita esim Lumenelta.
Itsehän olen vain lisännyt meikkausta, koska olen huomannut sen triggeröivän joitakin vanhempia emakkoharppuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Anteeksi jos loukkaa mutta sanon oman mielipiteeni, ripsiväri ja rajauskynä ilman meikkivoidetta harvoin näyttää hyvältä. Pitää olla hyvin tasainen iho väriltään ja esim päivettynyt iho. Eikä tummia silmänalusia tai näppylöitä. Muuten ripsiväri ja rajaus näyttää vain suttuiselta ja ankealta korostaen ihon epätasaisuuksia ja varsinkin niitä tummia silmänalusia.
Minäkin lopetin vahvan meikin käytön. Paras puoli siinä on, että saan herätä aamuisin vasta 6.30 enkä 6. Ärsyttää kun en voi lopettaa meikkivoiteen käyttöä koska naama punoittaa tietyiltä kohdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos annettas jokasen meikata tai olla meikkaamatta, eikä haukuttais?
Mä en hauk.u ketään suoraan, totesin vain mitä olen ajatellut kun olen liikkunut ulkona. Tiedän että tällainen voi olla ikävää kuultavaa, mutta en vain ihaile vahbvasti meikattua naamaa, olipa se naisella tai miehellä. Suomessa harvemmin näkee meikattuja "douc.hebag"-miehiä, mutta mielestäni vahva meikki on kamala niin naisilla kuin miehillä. Pidän yhtä bim bon näköisenä tuota linkittämäni miestä kuin naisia jotka ovat meikanneet Kardashian-tyyliin.
Tottakai jokainen saa meikata juuri niin kuin haluaa, mutta tämä avaus koskikin sitä, kun tajusin itse näyttäväni myös vastaavalta. 😄
Ap
Mäkin vaan totean, et vaikutat ylimieliseltä p...päältä. Eihän tällainen mitään haukkumista ole! Kun ihan vaan viattomasti tuon mun näkemyksiä esiin ja voin samassa yhteydessä kertoa, et olin itsekin joskus nuorempana tuollanen et kuvittelin olevani muiden yläpuolella ja oikeutettu arvostelemaan muiden ulkonäköä ja vetämään siitä johtopäätöksiä.
Ymmärrän hyvin millaisen vaikutelman tästä sai. En väitä etteikö monikin paksu meikki voi olla hieno, ihan varmasti on, jos sellaisesta tykkää ja minähän olen aiemmin tykännyt. Eikä tämä nyt ole nuorten naisten dissaamista ollenkaan koska kyllähän kaikenikäiset naiset meikkaavat. Tänäänkin näin yhden n. 8-kymppisen jolla oli paksu meikki. Hän luultavasti itse tykkää sellaisesta ja se on ihan ok!
Tämän avauksen pointti kun oli se, että olin vanhasta tottumuksesta meikannut siten mikä ei enää vastannut minun omaa ajatusmaailmaani nyt. Eli meikkini ei ollut se missä itse enää haluan näyttäytyä. Saa kysellä lisääkin jos tulee mieleen jotain.
Ap
Mutta ethän sä yhtään noin kirjoittanut. :D Luepa aloitus uudestaan. Kyllä se on törkyinen, ylimielinen ja halveksiva ja nimenomaan haukut muiden ulkonäköä. Älä viitsi nyt.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olen vain lisännyt meikkausta, koska olen huomannut sen triggeröivän joitakin vanhempia emakkoharppuja.
Samoin. Ihanaa taiteilla kolmen eri sävyn luomivärejä ja antaa yksinkertaisten ajatella että olen tyhmä ja pinnallinen ja että huolelliseen meikkaamiseen tuhlautuu kaikki aika, jonka voisin käyttää johonkin ei-pinnalliseen. Ajatelkaa ihan rauhassa vaan. Samalla teen väitöskirjaa.
Itse taas olin nuorena aika luomu, mutta nelikymppiisenä innostuin meikeistä ja erilaisista tyyleistä. Nyt ikää 45 ja rakastan meikkaamista. Tykkään usen vaihdella tyylejä äärilaidasta toiseen, eikä ne kaikki tyylit pyri ollenkaan luonnolliisuuteen eikä klassiseen kauneuteenkaan välttämättä. Minulle meikkaaminen on taidetta ja itseilmaisua siinä missä vaatteetkin.
Se miksi nämä meikittömyyden ihannointiketjut saa välillä alapeukkuja ei johdu niinkään siitä, että ketään häiritsisi että joku toinen ei meikkaa. Vaan siitä että usein näissä aloituksissa on melkoisen ylimielinen ja meikkaavia halveksiva sävy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä eniten häiritsee, että mennään päästä päähän. Ensin meikataan runsaasti, sen jälkeen kaikki meikki on kauhistus. Meikki- tai cc-voide ei tee kenestäkään vahanuken näköistä. Ei mitenkään, ei edes sinnepäin. Jotakin rajaa nyt näihin kummallisuuksiin. Ihan vain tavallisuus normaalilla meikillä tai ilman meikkiä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida liittyä täysin asiaan, mutta omasta mielestä meikkivoide tuntuu ja näyttää ikävältä kun katsoo lähempää. Minusta sellainen tosi tasainen ja sileä iho on silti esteettinen ja olisi ihanaa jos sellaisen saisi jollain paremmalla keinolla kuin meikillä. Ihonhoidolla ei valitettavasti sellaista saa, koska iho ei koskaan ole luonnostaan sellainen kuin jollain nukella.
Osittain totta. Itse olen tarkka ja pidän luonnollisesta meikistä. Pitää löytää hyvä meikkivoide jossa on paljon pigmenttiä, ja levittää se niin, että lopputulos on mahdollisimman ohut. Itse saan ohuimman kerroksen joko skunkkisiveltimellä tai Shiseidon meikkivoidesiveltimellä (pyöreä, ei littana, voide pyöritellään kasvoille näillä siveltimillä). Tällöin iho ei näytä paklatulta, ja tulos on puolipeittävä. Tarkoittaa siis sitä, että isommat virheet kyllä näkyvät läpi (punainen aknearpi esimerkiksi), mutta sellainen epämääräinen ihon punoitus ei näy. Kyllä sen meikkivoiteen silti ainakin omilla sormilla tuntee. Itse käytän meikkivoidetta lähinnä sen takia, että ihoni reagoi syystä tai toisesta töissä näyttöpäätetyössä ikävästi. Meikkivoide tekee jonkinlaisen suojaavan kerroksen, ja iho ärsyyntyy vähemmän. Ilman meikkivoidetta iho on töistä lähtiessä ärtyneen punainen, mukana tavallisen värisiä pikkurillinpään kokoisia länttejä, niinkuin joku punoittava verkosto risteilisi naamassa.