"Marjametsässä voi tahkota pikavauhtia jopa tuhansien eurojen tilin"
Ihapaskaa. Onhan niitä lottovoittajiakin. Tavistollo saa hädin tuskin bensarahat kokoon kun trokari maksaa poimituista ja puhdistetuistakin 10% myyntihinnastaan. En lahjoita senttiäkään möhömahalle.
Kommentit (57)
Olin maalla ja yhden yhtä mustikkaa en nähnyt. Missä ne lymyilee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myykää marjanne itse ilman möhiksiä.
Jep, minäkin olisin ostanut sankollisen hillaa mutta en tiedä enkä tunne ketään marjastajaa. Kukaan ei mainosta missään, Torissa tai facebookissa että voisi myydä. Marketeissakaan ei ole myytävänä. Mistä näitä saa kun ei itse voi poimia? Eksyisin metsään heti.
Metsästä ei kannata sankollisia lakkoja etsiä. Suolta kyllä sangollisen ainakin täällä Tampereella helposti tänä kesänä löysi. Niin paljon suolla rämpimisestä en tykkää, että myyntiin niitä viitsisin kerätä. Ja etelän lakka-aika alkaa tältä kesältä olla ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Milläs autoton ihminen pääsee sinne marjametsään? Jos ei ole tottunut kulkemaan metsässä eikä tiedä hyviä marjastuspaikkoja, ei onnistu tuhansien eurojen tilin tekeminen, vaikka olisi autokin.
Tottunut kulkemaan metsässä? Tottunut kävelemään?
Mene totuttelemaan sinne metsään, niin siinä totuttelun lomassa löytyy myös niitä marjapaikkoja. Pyörällä pääsee kanssa marjametsään.
Eilen keräsin ämpärillisen mustikkaa, sitä on nyt todella paljon tietyissä paikoissa. Aikaa meni reilu puolitoista tuntia. Ämpäristä saa 50€, kun myy sen itse esim. Facebookissa. Kyllähän siinä tosiaan ihan hyville tuntipalkoille pääsee, itse en marjoja myy, vaan syon ne itse. On se sen verran kettumaista hommaa, se kerääminen.
Et sitten viime viikolla lukenut juttuja, kuinka paljon ihmisiä eksyy marjametsiin? Suurin osa löydetään, tottakai, mutta melkoiset kulut koituu siitä, kun kokemattomia marjastajia sieltä etsitään.
Pyörällä pääsee marjametsään joo, mutta pitäisihän sieltä päästä marjaämpärien kanssa poiskin. Mites tuo täysien ämpärien kuljettaminen polkupyörällä? Ehkä pyörän sarviin saisi kaksi ämpäriä ja tarakan molemmin puolin jonkinlaisella telineellä toiset kaksi. Tarkalle ehkä vielä yksi. Ja pään päälle vielä yksi :)
Muutama tuollainen reissu, niin on tonnin alku koossa.
Moottorikäyttöisellä tahkolla varmaan kymppitonnin €€€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahko on aika raskas ja vaivalloinen kantaa suolle tai metsiin.
Niinpä. Miksi sitä tahkoa pitää käyttää rahan tekemiseen juuri metsässä? Väärennettyä rahaahan se on, joten siinäkö syy mennä metsään?
Tiedoksi: tahkolla teroitetaan esim kirvestä.
Tiedoksi: tiedän.
Mustikkaa on nyt paljon mutta on kerääjiäkin. Kerään vain itselle. Isot metsät on jo koluttu, kerään pieniltä aloilta mihin nämä superkerääjät ei vaivaudu.
Jos haluaisin tästä lähteä myyntiin keräämään, pitäisi nähdä oikeasti jo vaivaa. Vaikka asun metsän keskellä, tästä pitäisi lähteä ihan muualle, 20-40 km päähän katsomaa onko siellä paikalliset jo tyhjentäneet metsät.
Oon menossa tänään keräämään, tienaankohan tonnin 😂 itse veikkaan et saan 50e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myykää marjanne itse ilman möhiksiä.
Jep, minäkin olisin ostanut sankollisen hillaa
Sangollisen!
Jos suolle marjaan mennessä ei laita saappaita jalkaan, niin voi olla kotiin tullessa mukana myös kenkällinen vettä.
Vierailija kirjoitti:
Ja tosi huono apuväline marjanpoiminnassa. Lapsena olen tahkoa pyörittänyt kyllästymiseen asti, isä tahkosi kirveet ja viikatteet, me lapset oltiin kammennokassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Milläs autoton ihminen pääsee sinne marjametsään? Jos ei ole tottunut kulkemaan metsässä eikä tiedä hyviä marjastuspaikkoja, ei onnistu tuhansien eurojen tilin tekeminen, vaikka olisi autokin.
Mene totuttelemaan sinne metsään, niin siinä totuttelun lomassa löytyy myös niitä marjapaikkoja. Pyörällä pääsee kanssa marjametsään.
Eilen keräsin ämpärillisen mustikkaa, sitä on nyt todella paljon tietyissä paikoissa. Aikaa meni reilu puolitoista tuntia. Ämpäristä saa 50€, kun myy sen itse esim. Facebookissa. Kyllähän siinä tosiaan ihan hyville tuntipalkoille pääsee, itse en marjoja myy, vaan syon ne itse. On se sen verran kettumaista hommaa, se kerääminen.
Pyörällä pääsee joo marjametsään, mutta milläs tulet pois sieltä? Suhteellisen vaikeaa ajaa pyörällä kymmeniä kilometrejä monen täyden ämpärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten viime viikolla lukenut juttuja, kuinka paljon ihmisiä eksyy marjametsiin? Suurin osa löydetään, tottakai, mutta melkoiset kulut koituu siitä, kun kokemattomia marjastajia sieltä etsitään.
Pyörällä pääsee marjametsään joo, mutta pitäisihän sieltä päästä marjaämpärien kanssa poiskin. Mites tuo täysien ämpärien kuljettaminen polkupyörällä? Ehkä pyörän sarviin saisi kaksi ämpäriä ja tarakan molemmin puolin jonkinlaisella telineellä toiset kaksi. Tarkalle ehkä vielä yksi. Ja pään päälle vielä yksi :)
Muutama tuollainen reissu, niin on tonnin alku koossa.
Mielikuva tuosta pyöräilijästä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tosi huono apuväline marjanpoiminnassa. Lapsena olen tahkoa pyörittänyt kyllästymiseen asti, isä tahkosi kirveet ja viikatteet, me lapset oltiin kammennokassa.
Rahan tahkoamisen sijasta voit kokeilla myös kehrätä sitä, jos se olisi kevyempää. Rukki kulkee fillarin pritsillä metsään kätevämmin kuin tahko.
Suosittelen tattimetsästystä. Tällä hetkellä metsät täynnä ja helppo poimia. Ei tule selkä kipeäksi.
Tuota noin, en ikinä ostaisi keneltäkään käsin poimittua ja puhdistettua marjaa. En näin korona-aikana enkä muutenkaan. En luota harrastelijakeräilijöiden käsihygieniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörällä pääsee joo marjametsään, mutta milläs tulet pois sieltä? Suhteellisen vaikeaa ajaa pyörällä kymmeniä kilometrejä monen täyden ämpärin kanssa.
No jos pyörällä lähtee marjametsään, niin tuskin on pelkoa siitä että ämpäreitä tulee enempää kuin kolme kpl. Nehän menee pyörän kyydissä ihan helposti.
Juuri uutisoitiin että tateilla saa helposti 100-200 euroa päivä, joku oli viime viikolla tuonut 500 euron päiväsaaliinkin Dalla Vallen ostajalle
Kyllähän tuon nyt kaikki tietää. Tässä tapauksessa sillä kuitenkin tehdään euroja.