"Marjametsässä voi tahkota pikavauhtia jopa tuhansien eurojen tilin"
Ihapaskaa. Onhan niitä lottovoittajiakin. Tavistollo saa hädin tuskin bensarahat kokoon kun trokari maksaa poimituista ja puhdistetuistakin 10% myyntihinnastaan. En lahjoita senttiäkään möhömahalle.
Kommentit (57)
Ap voi kerätä kaikki suomen mustikat ja tienata miljoonan. Minä otan aurinkoa.🌞
Vierailija kirjoitti:
Tahko on aika raskas ja vaivalloinen kantaa suolle tai metsiin.
Niinpä. Miksi sitä tahkoa pitää käyttää rahan tekemiseen juuri metsässä? Väärennettyä rahaahan se on, joten siinäkö syy mennä metsään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Milläs autoton ihminen pääsee sinne marjametsään? Jos ei ole tottunut kulkemaan metsässä eikä tiedä hyviä marjastuspaikkoja, ei onnistu tuhansien eurojen tilin tekeminen, vaikka olisi autokin.
Tottunut kulkemaan metsässä? Tottunut kävelemään?
Mene totuttelemaan sinne metsään, niin siinä totuttelun lomassa löytyy myös niitä marjapaikkoja. Pyörällä pääsee kanssa marjametsään.
Eilen keräsin ämpärillisen mustikkaa, sitä on nyt todella paljon tietyissä paikoissa. Aikaa meni reilu puolitoista tuntia. Ämpäristä saa 50€, kun myy sen itse esim. Facebookissa. Kyllähän siinä tosiaan ihan hyville tuntipalkoille pääsee, itse en marjoja myy, vaan syon ne itse. On se sen verran kettumaista hommaa, se kerääminen.
Ohoh, oikeesti? Sulla on hyvät paikat.
Oon poiminut päivässä ämpärillisen, johon puhdistuksineen menee aikaa se 8h, täysi työpäivä.
Hyvät tuntipalkat tosiaan, varmaan itsekin haluaisit 😂
Vierailija kirjoitti:
Kai ne voi myydä itsekin, jos ei halua möhömahan tekevän voittoa.
Silti ei tonnien tienesteihin pääse, edes kukaan pikapoimuri joka viettää metsässä tuntikausia päivässä.
No mitään muuta et voi tehdä, jos tuhansia aikoo siinä tienata. Se on kovaa, hikistä ja aikaa vievää hommaa, montaa työtä on tehty ja täytyy sanoa, että marjanpoiminta yksi rankimmista. Selkä kovilla,punkit, paarmat , hyttyset ja mahdollisesti myös käärmeet voivat pyöriä ympärillä. Lähden keräämään kyllä, mutta ihan realistisella tavoitteella.
Mustikasta ei tosiaan maksa välittäjät hyvin. Ämpärin hinta suoraan myytynä näyttää olevan monella 50 e tuntumassa. Jos ei poimi koneella vaan käsin, menee aikaa reilusti ja on tietysti oltava hyvä marjapaikka. Kaikin paikoin ei ole marjoja vaikka maasto olisi hyväkin. Lakan eli hillan hintakaan ei ole välittäjälle myytynä kummoinen ja lakan löytäminen ei ole mikään helppo homma. Nimittäin metsäteiden lähialueet on poimittu jo aikoja sitten ja kävelyä on siis tiedossa kymmeniä kilometrejä jopa, kun yrittää löytää sen apajan! Ei sinne kannata lähteä kylmiltään, ettei eksy. Tuhansia euroja lakasta tienaavat asuvat lähestulkoon suolla sen muutaman viikon ja poimivat esim. yöllä ja aikaisin aamullakin. Pitää olla hyvät jalat ja hyvä selkä.
Voisin kerätä, mutta minulla ei ole ämpäriä, eikä niitä näytä kukaan tarjoavankaan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Myykää marjanne itse ilman möhiksiä.
Jep, minäkin olisin ostanut sankollisen hillaa mutta en tiedä enkä tunne ketään marjastajaa. Kukaan ei mainosta missään, Torissa tai facebookissa että voisi myydä. Marketeissakaan ei ole myytävänä. Mistä näitä saa kun ei itse voi poimia? Eksyisin metsään heti.
Hilla eli lakka on se, jonka poimiminen oikeasti kannattaa rahallisesti. Ja sitähän sitten ei kautta Suomen kasvakaan. Muita marjoja joutuu keräämään selkä vääränä pitkiä päiviä, vaikka tuntisi kuinka hyvät marjapaikat.
Tuhansien eurojen tilin saa varmaan tehtyä poimimalla sillä puimurilla, jonka kanssa joku palstalainen oli metsään menossa.
Vierailija kirjoitti:
En ole metrossa tai lähijunassa nähnyt vielä yhtään marjaämpäriä
Enkä tahkoa.
Oikea tulotaso jos vaikka poimii 8 tuntia on noin 100 euroa, hyvässä paikassa ja oikein hyvänä vuonna 200 euroa.
Olen poiminut ikäni, enkä ole ikinä kuullut 1000 euron päivä saaliista, paitsi nyt tällä palstalla.
Tänä vuonna olen poiminut ämpärikaupalla mustikkaa mutta lahjoittanut ne läheisille vanhoille jotka eivät enää pääse metsään.
Tahkoko sinne metsään pitää viedä, että homma kannattaa?!
En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahko on aika raskas ja vaivalloinen kantaa suolle tai metsiin.
Niinpä. Miksi sitä tahkoa pitää käyttää rahan tekemiseen juuri metsässä? Väärennettyä rahaahan se on, joten siinäkö syy mennä metsään?
Tiedoksi: tahkolla teroitetaan esim kirvestä.
Vierailija kirjoitti:
Näin että tienposkessa mainostettiin lehmän kokoisina kirjaimin "Poimi marja metsästä, tienaa tonni päivässä." Pitääkö tuo paikkaansa? Onko kukaan marjanpoimija tienannut poimimalla tonnia päivässä eli noin 30 000 euron palkkaa kuukaudessa? Ja jos aloittaa poimimisen 1. kesäkuuta niin se olisi 12 000 auroa vuodessa kun poimii syyskuun loppuun asti. Hurjaa...
Hmmmm. Mistäs ajattelit niitä kesäkuun alussa ryhtyä poimimaan? Heinäkuun puolivälissä aikaisintaan...
Taho pitää saada ensin, että voi lähteä tahkoamaan niitä tuhansia euroja päivässä.
Tateilla saa itäsuomessa jopa 500 per päivä
Tällä on taas loiset sössöttämässä. Vetäkää ittenne kaulakiikkuun lähimpään pihapuuhun. Saatan*n yhteiskunnan syöpäkasvaimet!!
Puolessa tunnissa saa käsin poimittua pakasterasiallisen verran mustikkaa. Sitten on selkä niin kipeä että pitää pitää tauko.
Ei tuota kukaan täysjärkinen rahasta tee, korkeintaan poimii omaksi iloksi ettei tarvii kaupasta ostaa.