"Poimi marja metsästä, tienaa tonni päivässä"
Pitääkö paikkaansa? Onko kukaan marjanpoimija tienannut poimimalla tonnia päivässä eli noin 30 000 euron palkkaa kuukaudessa?
Kommentit (47)
Yhden ämpärin poimii harrastelija päivässä.
Onhan myymisessäkin oma hommansa, vai kuka ne ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ilmeisesti kovan luokan PRO, kun kerään reiluun puoleentoista tuntiin ämpärillisen puhdistettua mustikkaa.
Suomen maaseutujen autokanta olisi aika erilaista jos tuo pitäisi paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ilmeisesti kovan luokan PRO, kun kerään reiluun puoleentoista tuntiin ämpärillisen puhdistettua mustikkaa.
Paljonko tulee kesässä tehtyä tiliä? Aivan niin...
Luulin, et oon hyvä kun oon saanut puolitoista ämpäriä kymmenessä tunnissa 😳
Olen harrastelija, päivässä (klo 7-15) poimin ja puhdistan 4 ämpärillistä (a´10 litraa) ja tienaan tällä 200 e.
Tuo tonnin tienesti on mahdoton, mutta alunperinhän se olikin, että "tienaa tonni viikossa".
Omasta mielestä tuo 1000 e/vko on verottomana ihan mukava lisä tuloihini, jotka ovat verojen jälkeen 2700 e/kk. Kesälomalla voisin siis periaatteessa tienata 4000 e. Vain työttömälle tuo on pikkuraha.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, et oon hyvä kun oon saanut puolitoista ämpäriä kymmenessä tunnissa 😳
Aika huono. Riippuu tietysti mitä marjaa.
Meidän lähellä asuu perhe, koka poimii noin 4000-5000 litraa mustikkaa kesässä. Ovat kyllä metsässä joka päivä klo 07-19. Uskovaisia, lapset käyttäytyvät hyvin ja vanhemmat ovat avuliaita, hakivat mm vanhuksille kaupasta ostokset eristyksen aikaan.
Metsät olisi täynnä väkeä jos tonnin saisi päivässä jostain ämpärillisestä marjoja.
Joo, ei sielta oikein mitään rahoja irtoa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Kesälomalla voisin siis periaatteessa tienata 4000 e. Vain työttömälle tuo on pikkuraha.
Ei ole pikkuraha, mutta onko se sen arvoinen? Käyttäisin kesälomani menemällä joka arkipäivä metsään työpäivän ajaksi toivoen saavani vaaditun marjan määrää kasaan 20 päivänä. Tarina ei vielä kertonut oltiinko metsässä 7-15 ja matkat päälle. Matkoista tulee äkkiä jokaiseen päivään 1-3 tuntia lisää, jos riittääkään kun kierrät etsimässä hyviä marjapaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu puolitoista tuntia? Vajaa kaksi tuntia? Olen huomannut, että ihmisillä on tapana liioitella.
5 ämpäriä on 10h. Se on aika kova työpäivä metsässä. Kantamiset ja kulkemiset pitää laskea mukaan. Kyllä marjoja kerää, mutta niiden ämpärreiden kantaminen on eri juttu. Jos autolla pääsee lähelle, niin mikäs siinä on kerätessä.
Kerää MARJA saat tonnin?
Yksi Marja = tonni?
Jos tienaisi tonnin päivässä, metsät olisivat niin täynnä ihmisiä, että sekaan ei mahtuisi. Mustikat olisi jo kerätty tyhjiin. Ei tarvittaisi Thaimaan halpapoimijoita.
Vierailija kirjoitti:
täh mustikoita tulee tunnissa ämpäri kun on kohtuu hyvin-- mutta eihän siitä saa kuin muutaman kympin
Vierailija kirjoitti:
Meidän lähellä asuu perhe, koka poimii noin 4000-5000 litraa mustikkaa kesässä. Ovat kyllä metsässä joka päivä klo 07-19. Uskovaisia, lapset käyttäytyvät hyvin ja vanhemmat ovat avuliaita, hakivat mm vanhuksille kaupasta ostokset eristyksen aikaan.
Eli kk joka päivä 16 ämpäriä. Aika laajalta saa kerätä ja mustikkasesonkin ei ole kauhean pitkä. Kuinkahan monta lasta perheessä on keräämässä? Millä ne saa ne ämpärit.pois.metsästä?
Olen itse kerännyt myyntiin marjoja, autoon ei mahdu kovin monta ämpäriä. Ja aika kaukaa.saa.marjaa.hakea, ei siinä.edestakaisin ajella.koko ajan.
Ei ole mahdollista. Joku viis ämpäriä päivään on jo kova suoritus, siitä saa 250€, kun myy itse.