Syy, ettette käy kuntosalilla??
Jokaiselle olisi tervettä käydä ylläpitämässä lihaskuntoaan.
Miksi ette käy? Mikä on tekosyy?
Kommentit (133)
Asun Yhdysvalloissa. Kuntosali suljettu maaliskuusta saakka. Sellainen tekosyy.
1. inhoan ihmisjoukkoja ja jo sitäkin, että jos haluan rauhassa käydä kuntosalilla esim. yöllä aina sinne joku trikoopöljä tunkee mukaan
2. en saa valita musiikkia, mikä soi taustalla. Se ei vastaa musiikkimakuani. Nappien käyttö ei ratkaise tilannettani. Minulla on oikeus myös mieleiseeni musiikkiin tai jopa hiljaisuuteen. Laki puoltaa.
3. koronasta viis, mutta entäpä jalkasienet ja muut pöpöt joita ihmiset kuljettavat jaloissaan. Yöks! Suihkuun ei ole menemistä.
4. suurin osa ihmisistä haisee pahalta hikoillessaan. Ja jos siinä on jotakin voimakasta hajustetta peittämässä hien hajua oksennan.
5. liikesarjat ovat kuin tekisi töitä tehtaan liukuhihnalla. En pidä rutiineista ja muutaman kuukauden jälkeen olen erittäin pitkästynyt "miettimään lihaskuntoani"
6. ne arvot, joita punttisali edustaa ihmisineen on tiettyyn rajaan asti hienoja arvoja. Se, että siellä pitäisi kuitenkin sulautua samaan trikoomassaan ja alistua toimimaan niin kuin muut saavat oloni tuntumaan arvottomalta ihmisenä. Ihan kuin maailmassa ei olisi muutakin niin kuin vaikkapa hyötyliikunta, Isoisäni eli 90 vuotiaaksi ja notkisti itsensä polvilleen kuolinvuonnaankin ihan vaan puutarhaharrastuksensa ansiosta ja keho toimi kuin nuoremmalla miehellä. Punttisaleista hänellä tietoakaan. Laittaa miettimään, miten lihaskuntoa hoidetaan elämän loppuun asti.
Kävin pari kertaa 80-luvulla. Se saa riittää. En tarvitse kuntosalia voidakseni liikkua. Niin ikään valtakunnansalit eivät kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Asun Yhdysvalloissa. Kuntosali suljettu maaliskuusta saakka. Sellainen tekosyy.
Mikä on tekosyysi sille että sinulla ei ole omaa kuntosalia omassa huoneessaan kuten useimmilla yhdysvaltalaisilla?
Korona, se on kallista,ei ole aikaa lähteä sinne ja treenata pystyy hyvin kotonakin.
Se on tylsää, en tykkää että muut ihmiset katsoo ja arvostelee, en viitsi maksaa kun kotonakin voi pitää lihaskuntoa yllä ihan ilmaiseksi. Pelaan viikoittain monta tuntia tennistä ja käyn lenkillä, hyvässä kunnossa pysyn niilläkin.
Koronalinko ja esiintymistä sekä kallista. Saman voimaharjoittelun voi tehdä muualla. En myöskään halua tukea pyrkyreitä kevään jälkeen.
Teen ruumiillista työtä ja urheilen muilla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kävin salilla opiskellessa kun koulun sali oli opiskelijoille ilmainen. Sittemmin en ole saleilla käynyt ja kylän ainoa sali veloittaa sem 120 euroa kuukausi jäsenyydestä. Se on iso raha pienituloiselle.
No ei varmasti yksikään kuntosali ole noin kallis. On taas vähän huomionhakulisää tuossa hinnassa.
Ei ole kivaa, kuluu rahaa ja kun työssä menee 8 h + matkat niin ei ehdi kun on muutakin elämää enkä halua jättää koiria yksin enää työpäivän päätteeksi. Saati jos saan lapsia tulevaisuudessa niin aikaa on vielä vähemmän ja haluan käyttää "oman aikani"siihen mistä nautin. Voisihan sitä kotona tietty alkaa jumppaamaan...
Koska kahvakuulalla ja kuminauhalla saa kaiken kotona tehtyä :) eikä maksa mitään!
Aivan turhanaikaista energian tuhlausta. Mieluummin teen jotain tuottavaa tai edes kivaa, kuin maksan siitä että saan käyttää voimiani.
Syyni on että keskeiset vapaapainot ja voimistelurenkaat jne. löytyvät kotoa.
Perheellinen ehtii paljon useammin treenaamaan kun ei tarvitse lastenhoitovuoroja miettiä.
Ei ole minun juttu. Kuntoilun pitää olla sellaista, mistä itse tykkää ja nautti. Kukaan ei jaksa harrastaa sellaista, mistä ei pidä, ja miksi pitäisikään? Sopivia lajeja löytyy kyllä kaikille.
Itse käyn ryhmäliikuntatunneilla 5-6 x viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Syyni on että keskeiset vapaapainot ja voimistelurenkaat jne. löytyvät kotoa.
Perheellinen ehtii paljon useammin treenaamaan kun ei tarvitse lastenhoitovuoroja miettiä.
Minä ostin kotiin painot kun korona sulki kuntosalin. Yllätyin, miten paljon aikaa ja vaivaa säästyy, kun treenaa kotona.
Harjoittelen kotona. Kahvakuula, kuminauha etc. Säästön valtavasti aikaa (ja rahaa).
Ei kiinnosta. Tykkään mieluummin liikkua ulkona.
En kehtaa yksin ja sos elämää ei ole. Olen myös ruma, tyhmä ja läski, en osaisi käyttää niitä laitteita.
Se on kallista, se on tylsää, en osaa käyttää laitteita.