Mä olen tekemässä jotain tosi outoa ja pelottavaa.
Mua on joskus yksi henkilö menneisyydestä -ei niin kovin kauan sitten- satuttanut niin henkisesti kuin fyysisestikin. Mä mietin asiaa vielä melko usein ja se tulee uniinikin. Se taas aiheuttaa kitkaa mun nykyisessä parisuhteessani. Henkilö on sitä omalla tavallaan pyytänyt anteeksi, mutta en tiedä, mitkä tarkoitusperät anteeksipyynnössä oli. Mun terapeuttini on kehottanut mua kohtaamaan nyt se henkilö ja kertomaan, mitä hän teki, mitä teko aiheutti ja miltä minusta nyt tuntuu. Minun pitäisi jättää se asia sen henkilön kannettavaksi ja kävellä pois vapaana siitä. Mutta toimiiko se? Onko se vain seremonia? Voiko vanha asia sittenkin vahvistua eikä jääkään kokonaan taakse. Näitä mä mietin puhelin kädessä -lähetänkö viestin vai ei.
Kommentit (69)
Aloituksessasi sanot, että hän on jo (jollakin tavalla) pyytänyt anteeksi, joten mikä tässä on sellaista, mitä hän ei vielä tiedä?
Niin, ja onko tämä sellainen asia, että pitää hoitaa pois ennen häitä?
Sinuna miettisin hetken vielä. Ymmärrän, että sua saattaisi helpottaa se, että tavallaan heität pallon toiselle osapuolelle kertomalla tunteistasi. Mutta varaudu myös siihen, että kyseinen henkilö ei reagoikaan viestiisi (alitajuisesti) toivomallasi tavalla! Hän voi pitää sua hulluna, naurettavana, typeränä, nauraa sulle, halveksia sua tai raivota sulle. Hän voi levitellä juttua muille.
Kestätkö nuo?
Onks tää Muru? Haluaa kunnon anteekspyynnön Mickeltä?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 16:55"]
Sinuna miettisin hetken vielä. Ymmärrän, että sua saattaisi helpottaa se, että tavallaan heität pallon toiselle osapuolelle kertomalla tunteistasi. Mutta varaudu myös siihen, että kyseinen henkilö ei reagoikaan viestiisi (alitajuisesti) toivomallasi tavalla! Hän voi pitää sua hulluna, naurettavana, typeränä, nauraa sulle, halveksia sua tai raivota sulle. Hän voi levitellä juttua muille.
Kestätkö nuo?
[/quote]
En usko, että hän levittelisi juttua muille, koska siitä olisi hänelle haittaa. Nauraa hän voisi kyllä mulle, mutta sen mä kestäisin.
Korostan, että nuo eivät ole suoria "toimi seuraavaksi näin" -ohjeita terapeutiltani vaan vaihtoehtoja ja entäs jos -ajatuksenkulkuja, joita mä itse viljelen paljon.
ap
Hmm, munkin mielestä kyllä kahden kesken tapaaminen on vaarallista ottaen huomioon mitä tämä henkilö teki- miksei tekisi uudestaan? Ja ei se tapaaminenkaan johda siihen, että noin vain lakkaat ajattelemasta mitä on tapahtunut- ei traumat lähde yks kaks noin vain. Eli sillä mielin ei kannata ainakaan tätä suunnitella, että sitten huomenna ei tapahtuneita asioita enää mieti ollenkaan, niin ei tule käymään.
18: eihän ap tosin väitä, että olisi anteeksipyyntöä vaatimassa, vaan kertomassa vain oman kantansa. Mielestäni viisas terapeutti ei ehdottaisi tapaamista, juurikin syistä mitä nr.17 sanoo.
(11)
Siitä itsensä syyttämisestä, mä en oikein itse usko, että siihenkään auttaa se, että kertoo tekijälle, mitä tämä on tehnyt, koska se itsesyytös tulee jostain irrationaalisesta lähteestä, eikä siitä, että oikeasti luulisit itse tehneesi siinä tilanteessa jotain väärää. Se poistuu sitten, kun trauma on käsitelty, missä toki saattaa auttaa sekin että laita tälle henkilölle viestin tms, mutta ei ne itsesyytöksetkään sillä saman tien poistu.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 17:05"]
18: eihän ap tosin väitä, että olisi anteeksipyyntöä vaatimassa, vaan kertomassa vain oman kantansa. Mielestäni viisas terapeutti ei ehdottaisi tapaamista, juurikin syistä mitä nr.17 sanoo.
(11)
[/quote]
Mua hämmentää terapeutin kritisointi, koska olen ollut häneen tosi tyytyväinen. Ehkä hän piti tapaamisvaihtoehtoa mahdollisena, koska henkilö on ollut mulle läheinen, ei nyt äiti tai isä, mutta lähipiiriä kuitenkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 16:33"]
Voiko se henkilö olla vaarallinen?
[/quote]
Ei se vaarallinen ole. En mä sitä pelkää.
Terapeutti ehdotti tapaamista siksi, kun mä mietin, että ymmärtääköhän henkilö, että sillä, mitä hän teki, on ihan oikeat seurauksensa. Terapeutti sanoi, että ymmärtää, jos minä kerron. Hän sanoo, että mun pitää suhtautua itseeni tasavertaisena eikä uhrina.
ap
[/quote]
Miksi et kohtaisi uhrina jos kerran olit uhri?
Voi muru, eihän sulla pitinyt olla tarvetta kirjoitella tänne enää. Mutta pakko vain jatkaa tarinaa, et voi elää ilman huomiota?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 16:50"]
Tapa se!
[/quote]
Tein sinusta ilmoituksen ylläpitoon. Toivon, että saisit bannin tänne palstalle. Rangaistavaan tekoon yllyttäminen on laiton teko.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 17:08"] Ehkä hän piti tapaamisvaihtoehtoa mahdollisena, koska henkilö on ollut mulle läheinen,
ap
[/quote]
Jos olet se, jota täällä jo epäillään, niin tajua, että suhteesi kyseiseen henkilöön oli varsin lyhyt. Toisaalta, sinähän nimität ystäväksi miestä, jonka olet tuntenut viikon verran ulkomaan matkalla...
Lähetin viestin, koska kohta en olisi enää uskaltanut.
(En ole henkilö, johon viittaatte.)
ap
Sun ja Murun kannattaisi tutustua, teillä on niin paljon yhteistä :).
Tänään tilanne on joko ohi, ennallaan tai pahempi. Toivon, että ohi, koska asia on niin kauan häirinnyt mun elämääni. Toivon, että varoittelijat ovat väärässä.
ap
Kys. nainen/mies siis vastasi sinulle? Mitä hän vastasi?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 17:40"]
Kys. nainen/mies siis vastasi sinulle? Mitä hän vastasi?
[/quote]
No, vastasi lyhyesti, että "tule meille".
ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 16:50"]
Tapa se!
[/quote]
Ai se terapeutti? :)
ap