Mä olen tekemässä jotain tosi outoa ja pelottavaa.
Mua on joskus yksi henkilö menneisyydestä -ei niin kovin kauan sitten- satuttanut niin henkisesti kuin fyysisestikin. Mä mietin asiaa vielä melko usein ja se tulee uniinikin. Se taas aiheuttaa kitkaa mun nykyisessä parisuhteessani. Henkilö on sitä omalla tavallaan pyytänyt anteeksi, mutta en tiedä, mitkä tarkoitusperät anteeksipyynnössä oli. Mun terapeuttini on kehottanut mua kohtaamaan nyt se henkilö ja kertomaan, mitä hän teki, mitä teko aiheutti ja miltä minusta nyt tuntuu. Minun pitäisi jättää se asia sen henkilön kannettavaksi ja kävellä pois vapaana siitä. Mutta toimiiko se? Onko se vain seremonia? Voiko vanha asia sittenkin vahvistua eikä jääkään kokonaan taakse. Näitä mä mietin puhelin kädessä -lähetänkö viestin vai ei.
Kommentit (69)
Hyvä yritys ettet olis muru, ei mene huijaus läpi.
Micke mm. raiskasi Murun ja levitteli panokuvia kavereilleen. Ja ajattelit vielä mennä tuollaisen tyypin luo yksin? Jos pakko niin ottaisin ystävän mukaan turvaksi, esim odottamaan ulkopuolelle.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 18:04"]
Micke mm. raiskasi Murun ja levitteli panokuvia kavereilleen. Ja ajattelit vielä mennä tuollaisen tyypin luo yksin? Jos pakko niin ottaisin ystävän mukaan turvaksi, esim odottamaan ulkopuolelle.
[/quote]
Ei kai se raiskaus ollut vaan vähän ylidramatisoitua eroseksiä, ns. jäähyväispano. Kuvat ei ollut siitä kerrasta vaan jostain muusta. Mutta noloa silti.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 17:56"]
Ajattelitko mennä?
[/quote]
Aion tavata hänet. En voi menettää siinä mitään.
ap
Tais muru säikähtää kun ei tuu jatkamaan ketjua. Kun pelkää tunnistamista nykyään , muttei osaa olla poiskaan...
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 18:20"]
Aion tavata hänet. En voi menettää siinä mitään.
ap
[/quote]
Mene ihmeessä. Sitten kun miesystäväsi kuulee asiasta, niin saadaan hyvä draama aikaiseksi ennen häitä. Tietenkin sinä ensin väität, että ei hän mitenkään voi saada selville, mutta kuitenkin lopulta saa. Niinhän nämä sinun tarinat menevät.
Oletko ajatellut sellaista käännettä, että kihlattusi ottaa taas yliannoksen, ja sillä keinoin häät siirretään?
älä mene yksin sen asuntoon, ajattele järjellä eikä sillä että "tiedät" sen olevan harmiton, kun kerran loukkasi niin et tosiaan tiedä millainen ihminen se on, sinä päätät missä tavataan ja sovi joku kahvila paikka, tai muu julkinen tapaaminen.
Kaikki varmaan jo arvaa, mitä seuraava ketju käsittelee...
sanot vain että olet valmis tapaamaan kahvilassa tai baarissa, se voi kieltäytyä, sä lähetä sille "ei sitten" kyllä muutaman tunnin päästä suostuu.
jos kuitenkin menet sen luo, ota joku mukaan odottamaan ulkopuolella, vähintään kirjoitat jonnekin minne menit ja mitä se henkilö teki.
älä tyttö sentään hölmöile, kun joku loukkasi ja aiheutti niin suuren trauman, vielä "luotat" ettei se henkilö kykene pahempaan? ties miten keskustelu menee, se voi pelästyä että kerrot muille.... älä luota että tiedät mihin semmoinen pieni paskiainen kykenee.
älä riskeera terveydelläsi, tapaa vain julkisella paikalla. voimia ja kaikkea hyvää.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 17:40"]
Kys. nainen/mies siis vastasi sinulle? Mitä hän vastasi?
[/quote]
No, vastasi lyhyesti, että "tule meille".
ap
[/quote]
Oliko tämä tyyppi naimisissa/vakavassa suhteessa? Mitäs se puoliso ajattelee, kun entinen rakastajatar tulee käymään? Vai eikö siitä tarvitse välittää?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 16:55"]
Hän voi levitellä juttua muille.
Kestätkö?
[/quote]
Minulla on ollut elämässäni tällainen juttuja levitellyt ihminen, aikuisena epäonnekseni tapaamani erään piirin kautta. Tämä ihminen vääristeli kaikkia sanomisiani ja pilkkasi kaikkea sitä, mikä minulle oli pyhää ja arvokasta. Kaikki avoimet yritykset korjata tilanne pahensivat sitä, sillä hän oli myös ammattiloukkaantuja. Jollain tapaa kaikki muuttui aina ihan muuksi kuin mitä olimme puhuneet ja asia vietiin eteenpäin muodossa, josta en enää meidän välisiämme keskusteluja tunnistanut. Täysin epätodellinen tilanne, jossa voi lopulta alkaa epäillä omaa käsityskykyään.
Hänen todellinen luonteensa peittyi mairean käytöksen taakse. Juonittelun määrä oli mittaamaton, saimme jälkikäteen havaita. Suomeksi sanottuna hän oli kiero kuin korkkiruuvi, mitä ei ulospäin olisi ikinä uskonut näennäisen avoimuuden ja sosiaalisuuden vuoksi.
Taitavan manipulaation ansiosta vielä tänäkään päivänä muut eivät itseni ja läheiseni lisäksi tiedä hänen rakennelmistaan, jotka pyrkivät vastakkainasetteluihin ja erilaisiin omaneduntavoitteluihin, asiasta enempiä yksityiskohtia tai niitä asetelmia tässä nyt paljastamatta.
Hyvää tässä on se, että tuo on ollut ainoa koskaan elämäni aikana tuntemani noin pitkälle aidosti minulle pahaa tarkoittavat toimensa vienyt ihminen. Koulukiusaajaksi miellettävä taisi olla joskus lapsuudessa, yksi ihminen, jota itseasiassa itse ihailin, mutta hänen kanssaan on asiat selvitetty jo kauan sitten. Ehdimme lopulta ystävystyäkin ja välimme ovat kunnossa. Mutta tämän toisen, korvaamattoman erityislaatuisen ihmisen kanssa ei ole olemassa tavallista ihmistenvälistä toimintatapaa. Niinpä on parasta antaa asian olla. Minun on ollut vain todettava, että nytpä sitten olen joutunut kohtaamaan elämässäni häpeilemättömästi omaa etuaan tavoittelevan ihmisen lähempää kuin koskaan olisin vapaaehtoisesti halunnut. Sellaistakin ilmeisesti sattuu. Henkeä on saanut välillä haukkoa, mutta enää ei ole siihenkään tarvetta.
Aina ja kaikkien kanssa ei se avoimuus toimi, vaan se voi vain antaa uusia aseita iIlkeilyyn turvautuvan ihmisen käsiin. Mutta itsen kannalta on tärkeätä antaa se kaikki sille ihmiselle silti anteeksi, hyväksymättä tekoa, ja jatkaa matkaa ilman turhia taakkoja. Voihan tuollaisen tarvittaessa muistaa, todeta tapahtuneen, muttei sillä ole enää merkitystä nykyisyyden kannalta. Se kannattaa nimittäin varmistaa, että asia todella näin on ja välimatkaa on aina riittävästi tuollaiseen tuhoisaan ihmiseen.
Eli, pelkällä avoimuudella ei tuota suhdetta parannettu tai kehitetty mihinkään suuntaan, sillä kaikissa yrityksissä korjata suhdetta tai tarkastella sitä tai hänen käytöksensä seurauksia (jyräämistä ym.) hän vei hetkeäkään epäröimättä tai itsekkäitä tarkoitusperiään häpeilemättä oman väritetyn ja tahallisesti väärinymmärtävän, omaa etua ajavan versionsa meille tutun, aiemmin korrektissa suhteessa meihin olleen piirin tietoon tietoon ja ajoi asiaansa hellittämättä, kunnes sai kaikki kohteliaat ja tunnolliset, ehkä hieman hämmentyneetkin piirin jäsenet puolelleen itse kehittämässään vastakkainasettelussa.
Tuollaisessa voi oikeasti lopulta mennä järki, jollei ota riittävän pian riittävää etäisyyttä. Läpeensä kieron ihmisen kanssa ei voi voittaa, jos itse haluaa olla avoin, vilpitön ja suora. Oikein hyvä ohje sellaisissa tapauksissa onkin itselle, että "Get a life!" ;)
Moi! Reissulainen täällä. :) Muistatko vielä?
Pitkästä aikaa. En ole juurikaan täällä käynyt viime aikoina, olen pitänyt hieman taukoa. Nyt kesällä on taas aikaa. Olisi kiva kuulla kuulumisiasi. Oletko menossa siis naimisiin? Onnea kovasti.
Toivottavasti kuullaan vielä. :)
Reissulainen jatkaa...
Ja olen myös sitämieltä että älä mene yksin. Pyydä että joku odottaa ulkopuolella. Tai mielummin tavatkaa jossain yleisessä paikassa.
Onko mies vielä tahollaan naimisissa kun kotiinsa kerta pyytää? Aiotko kertoa kihlatullesi, vai onko tämä vain sellainen asioiden lopullisesti loppuun saattaminen, ympyrän sulkeminen ja avaimen poisheittämis- keissi?
Tsemppiä!
Menisin johonkin ravintolaan sen kanssa ja kaataisin viinit tyypin päälle.
Älä mene sen kotiin.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 20:15"]
46 - kuulostaa mun äidiltä...
[/quote]
Tuo mainitsemani ihminen? Tunnen tuskasi, vaikkei omalla kohdalla olekaan kysymys verisukulaisesta. Mitään sellaista aitoa kiintymystä ei ole koskaan syntynyt, mikä meitä yhdistäisi. Ja silti hän jossain vaiheessa oli aiheuttaa minulle todella tuhoisaa jälkeä. Minä kuljin jotenkin ilman suojausta hänen lähellään, täysin pahaa-aavistamatta.
Tulipa kuvattua jotain, mitä en ole koskaan ennen sanoiksi noin pukenut. Itseasiassa teki hyvää häivyttää kaikki tunnistettavuus ja mennä asian ytimeen ihan sellaisenaan ja jo etäisyydeltä.
Siksi helpottaa, että edelleen saan omassa maailmassani ajatella, ettei kukaan ihminen ole niin paha, ettei voisi tulla ihmisenä, nimenomaan ihmisenä joskus sitten aikanaan vahvemmaksi (omassa maailmassani ns. paha ihminen on moraalisesti ja hyveiltään epäonninen, siksi heikko).
Jotenkin tämän ihmiselämän suurimmat koetinkivet ovat näissä ihmissuhteissa, kussakin tavallaan. Tämä oli siis mutkan kautta samaan piiriin tulleen ihmisen kanssa tapahtunut epäonninen kohtaaminen ja tietyistä sosiaalisista syistä pakotettu tuttavuus.
Jotkin suhteet toimivat parhaiten niin, että pitää houkutuksista huolimatta aina sen terveen etäisyyden. Tässä houkutus olisi ollut yrittää purkaa tilanne puhumalla, mutta se ei todellakaan ollut ratkaisu. Yhteistä kieltä ei ollut, sillä sanaan ei voinut luottaa, sanojen merkitys oli toiselle ihan eri kuin itselle. Hänelle sanat olivat jotenkin erityisesti sosiaalisen asemapelin väline, höpöhöpö, mukava fiilis kohdattaessa, mutta varsinaiset tulkinnat ja johtopäätökset jälkikäteen tehtiin sitten sen mukaan mitä oma etu tilannekohtaisesti vaati oman etulyöntiaseman varmistamiseksi. Itse olin tässä suhteessa jälkiviisaana naiivi. Onhan kieli tutkitusti peliäkin, mutta asioista sovittaessa ja asioita selvitettäessä pitää kuitenkin ennenkaikkea voida luottaa sanaan ja sanoille yhteisesti annettuihin merkityksiin, ja epäselvyyksissä varmistaa, mitä kullakin sanalla tarkoitetaan.
Näinhän ei koskaan yrityksistä huolimatta käynyt.
Onneksemme pääsimme irti velvoitteista, jotka edellyttäisivät kovin läheistä kanssakäymistä ja jo pidempään olemme saaneet elää rauhassa omaa elämäämme.
Murulla sitten draamaa riittää elämässä.
Kirjoita kirje. Sitten kun olet saanut kaiken paperille niin voit miettiä haluatko lähettää/antaa kirjeen.
Mitä se tyyppi sitten on tehnyt sulle?