Mieheni "hylkäsi" juhannukseksi
Olimme siis sopineet, että torstaina lähtisimme perheen kanssa miehen kotiin. Meillä on siis vajaa vuoden ikäinen poika. Olemme melkein kolmekymppisiä, joten luulisi miehen osaavan käyttäytyä. Torstaina pakkasin omia ja lapsen tavaroita ja kysyin mieheltä, että koska hän aikoo pakata, hän vain vastasi, ettei aio, ja ilmoitti ettei aio lähteä jos ei saa ryypätä. Lapsellinen nuija. Olimem sopineet lähtevämme jo siis torstaina 5 kieppeillä, kun ajomatkaan menee kumminkin pari tuntia. Kello oli neljä ja sanoin, että jos aikoo kyytiin päästä niin pakkaa nyt ja muistutin, että itse oli ehdottanut juhannusta hänen vanhempiensa luona. Häntä kuulemma vitutti niin valtavasti kun ei saanut ottaa viinaa mukaan, " nyt kun tuo paskavaippa on meillä". En jaksanut ruveta riitelemään enempää, vaan ilmoitin, että lähdemme viideltä pojan kanssa, tulit tai et. Puoli viisi hän sitten ilmoitti että lähtee kaverin kanssa baariin. Joten ei lähde siis mukaan. Koska juhannuksena pitää saada ryypätä. Ajoin sitten siis hänen vanhempiensa luokse kaksistaan lapsemme kanssa ja vietämme täällä juhannuksen. En ole edes yrittänytkään soittaa hänelle, että miten menee. Hänen vanhempansakin ovat vihaisia ja pettyneitä häneen. Enpä ole oikein nauttinut täällä olosta, kun nimenomaan tulimme tänne rentoutumaan koko perheen voimin. Toivottavasti olisi maailman pahin krapula. Huomenna pitäisi mennä takaisin kotiin... En haluaisi.
Kommentit (51)
Hyvä kun lähdit ja vielä miehen vanhempien luo. Nauti sen minkä pystyt siellä olosta äläkä mieti miestä. Kotona on edessä rankka keskustelu, mä en olisi tuollaisen käytöksen jälkeen valmis jatkamaan suhdetta ellei nyt ollut aivan eka kerta ja mies olisi äärettömän katuvainen.
Voisi olla kehityskeskustelun paikka. Mitä sinä toivot parisuhteelta ja mitä toivoo mies? Kuinka toiveenne toteutuvat? Onko teillä odotettavissa yhteistä onnellista tulevaisuutta? Ovatko ne keskenään ristiriidassa? Mitä erilaisille parisuhdetoiveille voisi tehdä? Osaatteko korjata parisuhdettanne yksin vai tarvitsetteko ammattiapua, kenties pariterapiaa?
Mikäli kehityskeskustelun tämä osuus ei tuota myönteistä tulosta, pitää siirtyä seuraavaan vaiheeseen, eli miten järjestätte eron ja lapsen huoltajuuden ja tapaamiset.
Ei sinun tarvitse kestää lapsellista miestäsi, joka pistää viinan ja kaverit vaimon ja lapsen edelle.
Tsemppiä.
Voimia sinulle! Jotkut miehet haluavat vaan paeta vastuuta, eikä ajattele muuta kuin omaa vapauttansa, he eivät ajattele äidin vastuuta ja sitä, kuinka paljon äidit tosi asiassa ovat kiinni lapsessa. Ja vajaa vuoden ikäinen tarvitsee äitiänsä vielä. Itse tekisin miehelle selväksi, etten aikoisi katsoa moista käytöstä enää toiste. Se on joko se ryyppääminen tai oma rakas perhe.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 13:47"]
Hyvä kun lähdit ja vielä miehen vanhempien luo. Nauti sen minkä pystyt siellä olosta äläkä mieti miestä. Kotona on edessä rankka keskustelu, mä en olisi tuollaisen käytöksen jälkeen valmis jatkamaan suhdetta ellei nyt ollut aivan eka kerta ja mies olisi äärettömän katuvainen.
[/quote]No voi helvetti, tuollaiset niuhot akat mä pistäisin ap:n miehenä justiinsa vaihtoon. Ehkä menikin jo.
On se nyt jumankauta kumma että se lapsi sitten estää molempien juomiset lopun ikää.
Juuri tämän takia minulla onkin muslimimies. Suosittelen lämpimästi muillekin.
Ap tässä. Kiitos teille vastauksista. On todellakin edessä keskustelutuokio. Yritän nauttia mahd. paljon täällä omasta ajasta, kun isovanhemmat ovat lasta hoitamassa ja ovat minun tukenani tässä asiassa. Olemme myös keskustelleet asiasta miehen vanhempien kanssa ja hekin ovat samaa mieltä kanssani, että nyt pitää keskustella asiasta kunnolla, haluaako hän valita oman perheensä vai haluaako hän ryypätä kavereiden kanssa. Lapsi oli kumminkin toivottu ja satuttaa kun hän kutsuu vain häntä nimellä paskavaippa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 13:53"]
Provo taasen, harmi!
[/quote]
Siis mikä jumalauta siinä on kun joka ikinen keskustelu on jonkun mielestä provo?? Minulla on nyt ainaki niin huono mieli muutenkin, niin jos ei keskustelu miellytä, niin mene pois tältä sivulta. ap
mutta miten oletko kieltänyt juomasta ollenkaan? siis jos tulisi sun kamssa vanhempiensa luo, ei saisi alkoholia?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 14:00"]
mutta miten oletko kieltänyt juomasta ollenkaan? siis jos tulisi sun kamssa vanhempiensa luo, ei saisi alkoholia?
[/quote]
En ole kieltänyt häntä juomasta. Olen antanut hänelle luvan ostaa olutta ja viinaa jos haluaa, mutta hänen omasta mielestään ei ole soveliasta juoda lapsen lähettyvillä. Hän näköjään siis halusi vetää kunnon perskännit. Ja hauskinta tässä on siis se, että hän on itse ehdottanut juhannusta hänen vanhempiensa luona. Ja nyt ei sitten haluakkaan. Kun olisi pitänyt vain kahden vanhuksen kanssa ryypätä, eikä ollenkaan kavereita.
Mitä tarkoitat sanoessasi, että lapsi oli toivottu? Kumman aloitteesta lapsi tehtiin? Olivatko kumpikin yhtä innoissaan ja tietoisia siitä, mitä pakettiin kuuluu? Kuulostaa siltä, että miehellesi on nyt paljastunut, mitä perhe-elämä miehen näkökulmasta tarkoittaa. Myönnän olevani vahingoniloinen, kun itse osasin ajatella vähän sitä idyllistä ensivaikutelmaa pidemmälle.
Pöh ja höh. Aikuinen voi tehdä mitä haluaa. Jos haluaa mennä kavereiden kanssa, niin menee. Sinä voit treffata kans kavereitasi, ota lapsi mukaan. Joku tinen hetki menee vetäseen lärvit ystävättären kanssa. Ihme urpoilua aikuisilta. Miks sä menit ukkos vanhempien luokse marttyyrinä? Olisit jäänyt kotiin ja tavannut kavereitas.
nythän on juhla, miksi kieltää alkoholia kokonaan.olisi voinut ottaa jotain. kun pari riitelee siinä on aina kaksi mukana, muista se kun juttelet kumppanisi kanssa. tota "paskavaippa" sanaa en sietäisi ollenkaan, mutta en ikinä riitele poikaystävän kanssa nostaen ääntä tai käyttämällä kirosanoja. rauhallisesti aina sanon että asia on nyt näin, käytöksesi loukkaa tosi pahasti, ja aina keskustelussa pysyn rauhallisena, vaikka toinen ospuoli jaksaisi huutaa. rauhallisuus ja järkevä puhuminen, toimii huutajiin paremmin.kumppanisi ilmeisesti käyttää kirosanoja, puhu hänelle että haluaisit sen vähenevän, ja ainakin jotkin asiat ja oma vauvanne ei saa vitsinäkään mainita kirosanojen yhteydessä. ota myös huomioon kaikki kiroilee joskus, ja kumppanisi kiroilu ei välttämättä tarkoita mitään eikä hän pidä sitä minään kunhan vaan tpttunut siihen, mutta ei oikeasti tajua että se voi satuttaa. varmasti selvitätte kaikki adiat. mutta kun juttelette älä aloita juttelua sellaiseen tyyliin " olen kaikessa oikeassa, sun syytä tämä juhannus ei sujunut, nyt katsotaan miten korjaat asian" ei kannata näin, aloita mielyummin sillä että kysyt häneltä, että mikä tässä nyt meni näin että yhteiset suunnitelmat meni toisin. kysy ensin mikä hänen mielestään meni vikaan. siinä hän varmaan sanoo sulle että kielsit aikuista ihmistä juomaan juhlana. siinä olisi hyvä asia että myöntäisit, et tehnyt ihan oikein. mutta selitä miksi näin teit. selitä rauhallisesti, sano että pelkäsit. ja halusit vain paradta. pelkäsit alkoholin kulutuksen käyvän käsistä. mutta taas älä syyllistä. puhu rauhallisesti, vaikka ei hän heti tajuaisi.se rauhallisuus on tärkeintä. hänellä on ihan varmasti paha olo ja syyllisyys, hän arvostaa tosi paljon jos et syyllistä, vaan puhut että miten ehkäistään tälläiset tulevaisuudessa ja että molempien täytyy jatkossa puhua enemmän. tsemppiä ja kyllä kaikki sujuu:) rauhallisesti vaan.
anteeks en lukenut uusia kommentteja kun kirjoitin, ymmärrän että et kieltänyt juomasta.
Mitä pirua se 1-vuotiasta häiritsee jos ukko kiskoo naaman täyteen kun äiti on kuitenkin hoivaamassa ja lapsi nukkuukin jo ennen kuin kovin meno alkaa!!!!!!!??? Ei jymmärrä nyt.
Toisaalta, kuka kehtaa vanhempiensa läsnäollessa vetää perseet olalla?
Ei ihan normaali mielestäni.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 13:52"]
[/quote]
Joo ne ne vasta onkin kunnollisia, huumeita, tupakkaa, pikku-Viiviä ja naapurin Ritvaa kun kaikki tuo aika pitäisi käyttää sivistyksen kuten lukutaidon hankintaan.
Miesten kanssa on ihan turha keskustella yhtään mistään. Jos taso on tuo, että ryyppäminen on ainoa mikä elämässä merkitsee, niin luuletteko ihan oikeasti että minkäänlainen keskustelu muuttaa asiaa? Naiset huolehtii kaikesta ja "miehet" käyttäytyy kuin keskenkasvuiset kakarat.
Ja ihme homma, että aina kun on joku juhla (tai vaan normaali viikonloppu), niin pitää olla kännissä. Suomalaiset on kyllä omituista sakkia, ei voi muuta sanoa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 13:52"]
[/quote]
Joo ne ne vasta onkin kunnollisia, huumeita, tupakkaa, pikku-Viiviä ja naapurin Ritvaa kun kaikki tuo aika pitäisi käyttää sivistyksen kuten lukutaidon hankintaan.
Jos et tunne yhtäkään muslimimiestä tai muslimit ylipäätään henkilökohtaisesti, suosittelisin, että käytät sen saman ajanjotenka olet täällä vauvapalstalla länkyttämässä mielummin itsesi sivistämisestä ja maailmankatsomuksen avartamiseen. T. Muslimimiehen nainen
Halusiko miehesi sitten nimenomaan lapsen? Vähän vaikea uskoa käytöksestä päätellen.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 13:41"]
Just. Hyvän miehen oot löytäny. Onneksi olkoon.
[/quote]
Luuletko, että tuo ap:n oloa helpottaa?
Kurja tilanne. Miehesi ei oikein käsitä vissiin, mitä on menettämässä tuon käytöksen takia. Tee hänelle selväsi, että jos toisen hylkäyksen vielä tekee, niin saa sitten pysyä sillä " ryyppytiellä". Todella kurjaa. On taitanut tulla vanhemmuuden vastuut yllätyksenä.