Mieheni "hylkäsi" juhannukseksi
Olimme siis sopineet, että torstaina lähtisimme perheen kanssa miehen kotiin. Meillä on siis vajaa vuoden ikäinen poika. Olemme melkein kolmekymppisiä, joten luulisi miehen osaavan käyttäytyä. Torstaina pakkasin omia ja lapsen tavaroita ja kysyin mieheltä, että koska hän aikoo pakata, hän vain vastasi, ettei aio, ja ilmoitti ettei aio lähteä jos ei saa ryypätä. Lapsellinen nuija. Olimem sopineet lähtevämme jo siis torstaina 5 kieppeillä, kun ajomatkaan menee kumminkin pari tuntia. Kello oli neljä ja sanoin, että jos aikoo kyytiin päästä niin pakkaa nyt ja muistutin, että itse oli ehdottanut juhannusta hänen vanhempiensa luona. Häntä kuulemma vitutti niin valtavasti kun ei saanut ottaa viinaa mukaan, " nyt kun tuo paskavaippa on meillä". En jaksanut ruveta riitelemään enempää, vaan ilmoitin, että lähdemme viideltä pojan kanssa, tulit tai et. Puoli viisi hän sitten ilmoitti että lähtee kaverin kanssa baariin. Joten ei lähde siis mukaan. Koska juhannuksena pitää saada ryypätä. Ajoin sitten siis hänen vanhempiensa luokse kaksistaan lapsemme kanssa ja vietämme täällä juhannuksen. En ole edes yrittänytkään soittaa hänelle, että miten menee. Hänen vanhempansakin ovat vihaisia ja pettyneitä häneen. Enpä ole oikein nauttinut täällä olosta, kun nimenomaan tulimme tänne rentoutumaan koko perheen voimin. Toivottavasti olisi maailman pahin krapula. Huomenna pitäisi mennä takaisin kotiin... En haluaisi.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 13:45"]
Tee hänelle selväsi, että jos toisen hylkäyksen vielä tekee, niin saa sitten pysyä sillä "ryyppytiellä".
[/quote]
Enpä usko että uhkailu parantaa tilannetta yhtään. Saa ihan oikea syyn lähteä ryyppäämään.
AP relaa vähän. Miehesikin tarvitsee rentoutumista arjesta. Miehen vapaailta on ihan ok kunhan saat itse vastapalveluksena myös vapaaillan joku päivä.
ps. Älä koskaan hauku anopille hänen poikaansa. Toiv ap puhui hyvässä hengessä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 10:07"]
AP relaa vähän. Miehesikin tarvitsee rentoutumista arjesta. Miehen vapaailta on ihan ok kunhan saat itse vastapalveluksena myös vapaaillan joku päivä.
[/quote]
Kylläpä sitä miestä taas puolustellaan! Ihan ällöttää tuollaiset naiset. Keskenkasvuisen kiukuttelua tuollainen. Kyseessä kuitenkin oli suunniteltu yhteinen juhannus MIEHEN vanhempien kanssa, pakkoko se vapaailta silloin on saada. Pilaa samalla kolmen muun ihmisen mielen, lapsi nyt ei (vielä) tajua mitään. Vai että naisen vapaaillalla asia korjataan...
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 10:11"]
ps. Älä koskaan hauku anopille hänen poikaansa. Toiv ap puhui hyvässä hengessä.
[/quote]
Valehdellako hänen olisi pitänyt? Miksi ei olisi voinut sanoa, että se jäi mieluummin ryyppäämään kuin tuli perheensä kanssa viettämään juhannusta vanhempiensa luokse?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 20:51"]
Kyseessä kuitenkin oli suunniteltu yhteinen juhannus MIEHEN vanhempien kanssa, pakkoko se vapaailta silloin on saada. Pilaa samalla kolmen muun ihmisen mielen, lapsi nyt ei (vielä) tajua mitään.
[/quote]
Kun miehellä on riittävästi stressiä ja ahdistusta niin eipä siinä ajatella järkevästi ja vastuullisesti. Juuri se helpottaa kun saa kerrankin toimia irrationaalisesti ja ajatella vain itseään. Varmasti mieskin tietää että ryyppyillan jälkeen saa valitusta osakseen, kuten pitääkin saada.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 21:07"]
Kun miehellä on riittävästi stressiä ja ahdistusta niin eipä siinä ajatella järkevästi ja vastuullisesti. Juuri se helpottaa kun saa kerrankin toimia irrationaalisesti ja ajatella vain itseään. Varmasti mieskin tietää että ryyppyillan jälkeen saa valitusta osakseen, kuten pitääkin saada.
[/quote]
Joo, ja kaiken voi jättää naisen huoleksi, hän kyllä hoitaa, vaikka viime hetkellä. Kuten sanoin, keskenkasvuisen touhua. Lapsi ei kuitenkaan voi vielä huolehtia itsestään, ja jossain on vikaa, jos mies ei tätä tajua. Itse en viitsisi edes valittaa, en ole hänen äitinsä. Jos ei perhe-elämä maistu, niin sitten sellaista ei pidä hankkia.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 21:18"]
Lapsi ei kuitenkaan voi vielä huolehtia itsestään, ja jossain on vikaa, jos mies ei tätä tajua.
[/quote]
Kyllä hän tämän tajua. Jos lapsi olisi täysin hänen vastuullaan, ei hän lasta jättäisi. Mutta nyt tilanne onkin se että AP on luvannut viettää juhannuksen lasten kanssa miehen vanhempien luona. Joten eivät lapset joudu "huolehtimaan itsestään" vaikka mies pitääkin ryyppyillan.
Nyt sanon jotain, joka ei tietenkään miellytä kuulla, mutta nykymies on liikaa ohjastettu kotielämää viettämään. Entisaikaan eivät edes naiset omistautuneet lapsille niin kuin nyt. Ja koska naiset omistautuvat, miestenkin pitää omistautua. Se ei tule koskaan onnistumaan. Ei miehestä voi tehdä naisten pikku apulaisia. Mies tarvitsee oman roolinsa ja oman tapansa toimia ja liikkua ja olla miehiä ilman, että tarvitsevat aamusta iltaan tuntea olevansa k*sipäitä. Niin kauan kun naiset eivät tätä ymmärrä ja hyväksy, joka toinen avioliitto päättyy eroon.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 21:33"]
Nyt sanon jotain, joka ei tietenkään miellytä kuulla, mutta nykymies on liikaa ohjastettu kotielämää viettämään. Entisaikaan eivät edes naiset omistautuneet lapsille niin kuin nyt. Ja koska naiset omistautuvat, miestenkin pitää omistautua. Se ei tule koskaan onnistumaan. Ei miehestä voi tehdä naisten pikku apulaisia. Mies tarvitsee oman roolinsa ja oman tapansa toimia ja liikkua ja olla miehiä ilman, että tarvitsevat aamusta iltaan tuntea olevansa k*sipäitä. Niin kauan kun naiset eivät tätä ymmärrä ja hyväksy, joka toinen avioliitto päättyy eroon.
[/quote]
Mitä tämä liittyy tähän asiaan? Voiko äiti olla omistautumatta alle vuoden ikäisen lapsen hoitamiseen? Oma isäni (opettaja) hoiti minua koko kesän äitini ollessa töissä. Se miehen oma rooli otetaan hoitamalla sitä lasta silloinkin kun ei huvittaisi. Jos kaikki vastuu jätetään äidille, niin siinähän juuri opetellaan olemaan niitä pikkuapulaisia. Täällähän on ehdotettu, että naisen pitäisi antaa "lupa" mennä tai sitten valittaa, jos tulee nyt ryypättyä liikaa. Ei kiitos, en ala aikuisen miehen äidiksi, joka antaa lupia ja rankaisee, jos on ollut tuhma.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 20:51"]
Kyseessä kuitenkin oli suunniteltu yhteinen juhannus MIEHEN vanhempien kanssa, pakkoko se vapaailta silloin on saada. Pilaa samalla kolmen muun ihmisen mielen, lapsi nyt ei (vielä) tajua mitään.
[/quote]
[/quote]
Ai, mun miehellä ei sitten näköjään koskaan ole tarpeeksi ollut stressiä, kun se menee purkaa sen vaan joko salille säkin kanssa tai menee sitten kaverinsa luokse pelaamaan milloin korttia ja milloin mitäkin. Eipä tuo ole koskaan dokannut purkaakseen stressiä, täytyy mennä vinkkaa sille, että se ei sit tiedä mitä stressi on! Eihän se tietenkään voi tietää, kun ollaan alle kolmekymppisiä, mutta perheellisiä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 22:23"]
Ai, mun miehellä ei sitten näköjään koskaan ole tarpeeksi ollut stressiä, kun se menee purkaa sen vaan joko salille säkin kanssa tai menee sitten kaverinsa luokse pelaamaan milloin korttia ja milloin mitäkin. Eipä tuo ole koskaan dokannut purkaakseen stressiä, täytyy mennä vinkkaa sille, että se ei sit tiedä mitä stressi on!
[/quote]
Taitaa tulla AV-mammalle suurena yllätyksenä mutta miehetkin ovat erillaisia. Joku tykkää purkaa stressiä hakkaamalla säkkiä, toinen taas dokaamalla. Mistä ihmeestä näitä "minun mieheni, siispä kaikki miehet" -yleistäjiä oikein sikiää?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 23:12"]
Taitaa tulla AV-mammalle suurena yllätyksenä mutta miehetkin ovat erillaisia. Joku tykkää purkaa stressiä hakkaamalla säkkiä, toinen taas dokaamalla. Mistä ihmeestä näitä "minun mieheni, siispä kaikki miehet" -yleistäjiä oikein sikiää?
[/quote]
Kenelleköhän se tulee oikein yllätyksenä? Kuulostaisi pikemminkin että näille "miesten on saatava ryypätä, koska heillä on stressiä, pitäähän sitä nyt miesten päästä viettämään vähän vapaailtaa" -tyypeille. Jotkut miehetkin näköjään osaavat käsitellä stressiä tavoilla, jotka eivät tuo harmia muulle perheelle. Mutta eihän nyt ilman dokaamista voi elää...
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 22:33"]
TAAS KERRAN: MISTÄ TE NOITA KUSIPÄÄUKKOJA OIKEIN ONNISTUTTE NAARAAMAAN JA VIELÄ MENETTE VAPAAEHTOISESTI KIMPPAAN NIIDEN KANSSA JA TEETTE LAPSIAKIN!!?? HUHHUH!
[/quote]
Kuules, kun ei ole vieläkään keksitty tieteellilsesti pätevää testiä, millä kusipäät erotetaan kunnollisista miehistä. Miehet kun tuppaavat lupaamaan tasa-arvoista perhe-elämää ja uskottelevat hyväuskoisille tytöille olevansa vastuullista isäainesta. Ehkä he itsekin uskovat sanoihinsa sillä hetkellä. Totuus kuitenkin iskee päin naamaa ja nämä kusipäät huomaavatkin ettei rahkeet sittenkään kestä. Silloin otetaan jalat alle ja pötkitään kaverin kanssa ryyppäämään vaikka sitten kesken itse suunniteltua perhejuhannusta, kun vastuu painaa ja pelottaa niin perkeleesti. Näin kävi ap:n miehellekin.
Kirjallisenako pitäisi vaatia, kolmin kappalein mieheltä juhlallinen vakuutus, että on ihan varmasti sanansa mittainen mies? Häh?
Ap, mites perheneuvottelut edistyvät?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 17:20"]
Oma ex mies teki samanlaisen tempun muutama vuosi sitten. Kyse oli kumminkin jouluaatosta. Olimme luvanneet mennä minun vanhempien luokse, mutta jouluaatonaattona mies ilmoitti, ettei jaksa lähteä. Kotona se sitten kökki pelaamassa pokeria koko joulun, kun minä olin lasten kanssa mummolassa. Sen verran hävetti sen käytös, että hävettää vieläkin. Erottiin sitten tammikuussa. En voinut kohdella häntä enää normaalisti, koin asian hyvin loukkaavana, enkä kyennyt enää rakastamaan häntä.
[/quote]
Oliko tämä ainut syy eroon? Ettekö keskustelleet asiasta rakentavasti? Esität asian nyt niin, että mies teki kerran idioottimaisesti ja menetit kunnioituksen häntä kohtaan ja erosit. Todennäköisesti taustalla oli paljon muitakin ongelmia, eikö niin?
Kyllä avioliitossa tulee kaikenlaisia ongelmia vuosien mittaan, mutta kyllähän ne kannattaa selvittää ja niistä oppia. Sitä varten on jopa ammattiauttajia olemassa.
[/quote]
Sanoinko niin? Ei ollut ainoa syy. Ei ole tarvetta selittää meidän eron "oikeita" syitä. T.31
TAAS KERRAN: MISTÄ TE NOITA KUSIPÄÄUKKOJA OIKEIN ONNISTUTTE NAARAAMAAN JA VIELÄ MENETTE VAPAAEHTOISESTI KIMPPAAN NIIDEN KANSSA JA TEETTE LAPSIAKIN!!?? HUHHUH!
Just. Hyvän miehen oot löytäny. Onneksi olkoon.
Se että mies mielummin juo ja pelaa pokeria yksin jouluaaton, kun on lastensa kanssa, kertoo ihan tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 17:20"]
Oma ex mies teki samanlaisen tempun muutama vuosi sitten. Kyse oli kumminkin jouluaatosta. Olimme luvanneet mennä minun vanhempien luokse, mutta jouluaatonaattona mies ilmoitti, ettei jaksa lähteä. Kotona se sitten kökki pelaamassa pokeria koko joulun, kun minä olin lasten kanssa mummolassa. Sen verran hävetti sen käytös, että hävettää vieläkin. Erottiin sitten tammikuussa. En voinut kohdella häntä enää normaalisti, koin asian hyvin loukkaavana, enkä kyennyt enää rakastamaan häntä.
[/quote]
Oliko tämä ainut syy eroon? Ettekö keskustelleet asiasta rakentavasti? Esität asian nyt niin, että mies teki kerran idioottimaisesti ja menetit kunnioituksen häntä kohtaan ja erosit. Todennäköisesti taustalla oli paljon muitakin ongelmia, eikö niin?
Kyllä avioliitossa tulee kaikenlaisia ongelmia vuosien mittaan, mutta kyllähän ne kannattaa selvittää ja niistä oppia. Sitä varten on jopa ammattiauttajia olemassa.
[/quote]
Sanoinko niin? Ei ollut ainoa syy. Ei ole tarvetta selittää meidän eron "oikeita" syitä. T.31
[/quote]