Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyin v-76 ja JÄÄTÄVÄT kuopat yhä rokotuksista!

Vierailija
21.06.2013 |

Onko muilla reisissä nuo kuopat yhä jäljellä? MIKSI ja MITEN ne rokotukset laitettiin, kun jäi tuollaiset arvet ja kuopat? Itseäni eivät ole häirinneet, nyt vasta olen alkanut ihmetellä...

Kommentit (203)

Vierailija
161/203 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen että mulla on rokotusjälkien lisäksi jalassa ihoa monta astetta tummempi iso läiskä 10x4 cm rokotusjälkien ympärillä? Mikä siinä desifiointiaineessa on ollu ku tommoisen ihon värinmuutoksen on tehny? Onks kellään muulla tällaista?

Mun isorokkoarvessa on samanlainen ilmiö.

Onko sinulle tai jollain muulla tietoa mistä ilmiö voisi johtua?

Joku mulle joskus selitti ,että isorokkorokotuksen prosessissa tämmöinen pigmenttihäiriö on normaalia.Mun rokotus on 60-luvulta.Arpi on siis käsivarressa,on aika iso ja se tummempi alue on ikään kuin kehänä siinä ympärillä. Reidessä on calmette arpi,melko iso ja syvä,mutta ei värihäiriötä ympärillä.                Mikä rokotus sinulla on reidessä?  Jos arpia on useita,on reiteen saatettu laittaa myös isorokko calmeten lisäksi.                                              

Reidessä on kaksi, ehkä kolmaskin rokotearpi ja neuvolakortista löysin tiedon että kummatkin Calmette ja tubi on pistetty. Calmette kun olin kuukauden ikäinen ja polio puol vuotta myöhemmin.

Tubi ja calmette on sama.Polio ei aiheuta arpea.Minkä kokoisia ja muotoisia arvet on?Onko kaikki sen tummemman kohdan alueella?

Arvet on tummempia pyörylöitä tummemmalla alueella, n. 2x2 cm. Pieni kuoppa niissä on. Varsinkin kahdesta erottuu.

Vierailija
162/203 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen että mulla on rokotusjälkien lisäksi jalassa ihoa monta astetta tummempi iso läiskä 10x4 cm rokotusjälkien ympärillä? Mikä siinä desifiointiaineessa on ollu ku tommoisen ihon värinmuutoksen on tehny? Onks kellään muulla tällaista?

Joku mulle joskus selitti ,että isorokkorokotuksen prosessissa tämmöinen pigmenttihäiriö on normaalia.Mun rokotus on 60-luvulta.Arpi on siis käsivarressa,on aika iso ja se tummempi alue on ikään kuin kehänä siinä ympärillä. Reidessä on calmette arpi,melko iso ja syvä,mutta ei värihäiriötä ympärillä.                Mikä rokotus sinulla on reidessä?  Jos arpia on useita,on reiteen saatettu laittaa myös isorokko calmeten lisäksi.                                              

Reidessä on kaksi, ehkä kolmaskin rokotearpi ja neuvolakortista löysin tiedon että kummatkin Calmette ja tubi on pistetty. Calmette kun olin kuukauden ikäinen ja polio puol vuotta myöhemmin.

Tubi ja calmette on sama.Polio ei aiheuta arpea.Minkä kokoisia ja muotoisia arvet on?Onko kaikki sen tummemman kohdan alueella?

Arvet on tummempia pyörylöitä tummemmalla alueella, n. 2x2 cm. Pieni kuoppa niissä on. Varsinkin kahdesta erottuu.

Kmma juttu,calmette on yleensä valkoinen ja isorokko reikäpohjainen lähes muun ihon värinen.Onko ne aina olleet sen värisiä?Mitä ikäluokkaa edustat?l

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/203 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kmma juttu,calmette on yleensä valkoinen ja isorokko reikäpohjainen lähes muun ihon värinen.Onko ne aina olleet sen värisiä?Mitä ikäluokkaa edustat?l

Mitä mä muistan niin aina ne on ollut tuommoiset. Äitinikään ei osannut kertoa mitään muuta. -75 oon syntynyt.

Vierailija
164/203 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on se. Paitsi rokottamattomilla, niiden äidit tosin voi haistaa paskan. Ei se siis kenenkään ulkonäköä voi pilata jos kaikilla on.  Vähänku kaikilla on napa. 

Lähes kaikilla meillä aikuisilla Suomalaisilla on tosiaan se nätti"leimamerkki"vasemmassa reidessä tai pakarassa. Muunmaalaisilla ne ovat olkavarressa.

Vierailija
165/203 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävä? Miten sopii sana jäätävä jonkin rokotusjäljen kuvailuun? Ja miksi?

Vierailija
166/203 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä on kaamea kuoppa reidessä, on kertonut, että rokotteesta. Aivan kuin olisi lusikalla kaapaistu. Hän on syntynyt -49.

Vierailija
167/203 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidillä on kaamea kuoppa reidessä, on kertonut, että rokotteesta. Aivan kuin olisi lusikalla kaapaistu. Hän on syntynyt -49.

Meillä vanhemmalla väellä ovat ne arvet yleensä tosi isoja.Tiedä sitten onko tehoaine ollut vahvempaa,vai missä vika.Itsellä kaksi isoa kuoppaa vasemman reiden keskivaiheilla.molemmat ilmeisesti yhtä aikaa pistetty.

Oma syntymävuoteni-55

Vierailija
168/203 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on se. Paitsi rokottamattomilla, niiden äidit tosin voi haistaa paskan. Ei se siis kenenkään ulkonäköä voi pilata jos kaikilla on.  Vähänku kaikilla on napa. 

Lähes kaikilla meillä aikuisilla Suomalaisilla on tosiaan se nätti"leimamerkki"vasemmassa reidessä tai pakarassa. Muunmaalaisilla ne ovat olkavarressa.

Voiko ne tosiaan olla nättejä jonkun mielestä?Kamalia kuoppia ovat ja joskus hyvinkin näkyvällä paikalla.

Vierailija
169/203 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotettu on sekä calmette,että isorokko

Reidessä ja olkavarressa hyvin näkyvillä...eivät ole haitanneet tähän ikään.

Vierailija
170/203 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näkyy reidessä kaksi rokotusarpea.pieni ja iso. Pienen joka on ylhäällä vasemmassa reidessä olen saanut ihan vauvana,eikä siitä ole mitään muistikuvaa.

Ison arven synty on sen sijaan hyvin muistissa.Rokotus laitettiin kansakoulun neljännen luokan keväällä ja se pistoskohta märki melkein koko kesän ja jätti jälkeensä tosi suuren arven.Jostain syystä se rokotus tehtiin vielä hyvin alas reiteen.Sen syntyä on moni kysellyt ja ihmetellyt.

Vierailija
171/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla näkyy reidessä kaksi rokotusarpea.pieni ja iso. Pienen joka on ylhäällä vasemmassa reidessä olen saanut ihan vauvana,eikä siitä ole mitään muistikuvaa.

Ison arven synty on sen sijaan hyvin muistissa.Rokotus laitettiin kansakoulun neljännen luokan keväällä ja se pistoskohta märki melkein koko kesän ja jätti jälkeensä tosi suuren arven.Jostain syystä se rokotus tehtiin vielä hyvin alas reiteen.Sen syntyä on moni kysellyt ja ihmetellyt.

Kaksi isoa monttua vasemman reiden keskiosassa

Annettu ihan vauvaiässä ,joten ei mitään muistikuvaa niiden synnystä.

Syntymävuosi -59

Vierailija
172/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-52 ja jouduin koko kouluaikani ja myöhemminkin selittämään n.3cmx3cm kuoppaa vas. reidessäni.Lapsena /nuorena se oli tosi kiusallista! Lienee märkinyt aikoinaan runsaasti ja hyg. olot maalaistalossa aivan niin ja näin!

Vierailija
173/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kokoinen kuoppa minullakin...ikäni Sinua vuotta vanhempi

Kyllä se silloin melkein kaikilla oli sellainen.Lieneekö aine ollut vahvempaa.

Vierailija
174/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kuoppa(ne kuopat) ole välttämättä ruma,vaan kuuluu asiaan.

Se on Suomalaisten oma merkki .Muunmaalaisilla ne ovat käsivarsissa,

Vierailija
175/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ! Kaksi tosi rumaa jälkeä ulkoreidessä. Olis ees vähän ylemmäs pistäny ni ei näkyis aina kun on sortsit jalassa.

Ja itse siis oon niinkin tuore kuin vuosimallia 94. Lapsesta asti ärsyttäny nuo.

Vierailija
176/203 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni olemme molemmat vm. -76 ja miehellä on reidessä nuo jäljet, itselläni ei, enkä muista, että lapsuudenystävillänikään olisi näkyvissä.

Vierailija
177/203 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi isoa kuoppaa vasemman reiden yäosassa.1969 syntynyt

Vierailija
178/203 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

67-syntynyt ja ainoastaan isorokon rokotusarpi olkavarressa.

Vierailija
179/203 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuoppia, vm. 66.

Vierailija
180/203 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoppa löytyy (-92). Ikätovereillani olen nähnyt myös noita kraatereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän