Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset jotka vaativat synnytyksen käynnistämistä

Vierailija
26.07.2020 |

En vain tajua. Raskausviikolta 37 lähtien vingutaan miten huonosti kaikki on, vauva potkii kylkiluita, kokoajan pissattaa, kaikkialle sattuu. Ja ratkaisuna ruinataan synnytyksen käynnistäminen. Itse olen myös synnyttänyt raskausviikolla 40, ihan luonnollisesti lähti etenemään. Eikö ihmiset tajua, että se vauva syntyy vasta kun on siihen valmis? Vasta kun keho on siihen valmis? En voi ottaa edes tosissani näitä äitejä, jotka ei muutamaa viikkoa jaksa odottaa. Sitten tietenkin ymmärrän jos oikeasti menee yliaikaiseksi, tai on joku oikea terveyden kannalta vaikuttava syy. Nykyään on muotia ruinata käynnistystä heti kun on ”täydet” raskausviikot. Change my mind.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaadin käynnistystä sen jälkeen, kun olin lähes synnyttänyt esikoiseni autoon ja vaikka ehdin lopulta  sairaalaan niin en saanut kivunlievitystä. Kun matkaa oli "vain" 40 km, niin sairaalassa torpattiin sektiotoiveet ja oltiin ylimielisiä että kuule kyllä sinä ehdit, on pidemmästäkin matkasta tultu. Lopputuloksena ylinopeutta kaahaava mies ja minä ilman housuja kun pelkäsin vauvan syntyvän farkkuihin ja tukehtuvan..

Kyllä ne kätilöt on toisaalta paljon nähny eikä suostu mihin tahansa tuosta vain, siis vauvan henkeä ei voi vaarantaa vain siksi, että äiti hermoilemalla niin vaatii. (Vaikka se hermoilu voi kyllä luoda syyn.)

Vierailija
122/123 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minulla käynnisteltiin moneen otteeseen koska oli perätilassa, joten käännöksen jälkeen ja silloin kun sattui olemaan oikein päin, yritettiin käynnistää. Ei vaan tullut. Oli yliaikainen kun 7 käynnistyksen jälkeen sanottiin että nyt se otetaan, tavalla tai toisella. Ja niin lopulta tapahtui, kaövot puhkaistiin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi j*** mitä paskaa juuri luin sivu kaupalla! 🤣 Itsellä yksi rv40 kohtukuolemaan päätynyt raskaus. Täysin normaali raksaus, neuvolassa viikko ennen synnytystä kaikki hyvin. Sitten yhtäkkiä vauva oli vain kuollut. Olen saanut kaksi seuraavaa raskautta päättää käynnistykseen rv38 jälkeen. Kukaan ei tiedä mihin vauva kuoli, mutta todellakin olen valinnut käynnistyksen ennemmin kuin toiset hautajaiset. Rv38 syntyneet vauvat olleet täysin terveitä ja ihan samanlaisia kuin sisaruksensa jotka syntyneet 10 pv myöhemmin luomusti. Myös käynnistys oksitosiinilla lähti molemmilla kerroilla muutamassa tunnissa etenemään ja loppu synnytys ei poikennut spontaanista synnytyksestä mitenkään. Oksitosiinilla ne normaalitkin synnytykset käynnistyvät itsekseen.