Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset jotka vaativat synnytyksen käynnistämistä

Vierailija
26.07.2020 |

En vain tajua. Raskausviikolta 37 lähtien vingutaan miten huonosti kaikki on, vauva potkii kylkiluita, kokoajan pissattaa, kaikkialle sattuu. Ja ratkaisuna ruinataan synnytyksen käynnistäminen. Itse olen myös synnyttänyt raskausviikolla 40, ihan luonnollisesti lähti etenemään. Eikö ihmiset tajua, että se vauva syntyy vasta kun on siihen valmis? Vasta kun keho on siihen valmis? En voi ottaa edes tosissani näitä äitejä, jotka ei muutamaa viikkoa jaksa odottaa. Sitten tietenkin ymmärrän jos oikeasti menee yliaikaiseksi, tai on joku oikea terveyden kannalta vaikuttava syy. Nykyään on muotia ruinata käynnistystä heti kun on ”täydet” raskausviikot. Change my mind.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman logiikan mukaan päivänkin alle 40 vko syntyvä on keskonen...

Tekopyhät nilkit ajattelee VAIN omaa per settään.

Vierailija
102/123 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliaikaisen raskauden riskeistä: https://www.duodecimlehti.fi/duo12291

Bruhahaha sidonnaisuudet:

Asiantuntijapalkkio (Ferring Lääkkeet Oy)

Kenen leipää syöt sen lauluja laulat.

Rahaa lääketehtaille kun suuri osa synnyttää tuolla vk 41. Kätevää kun ne kaikki saataisiin oksitosiini/synnytyskäynnistuslääkkeille koko synnytyksen ajaksi.

Sama ferring oy myy ulkomailla teinien hormoniblokkereita, vastaava hormoniblokkeri lupron tuote maksaa USAssa 40 000 dollaria/vuosi.

Sama Ferring oy emoyhtiö maksoi englannissa 100 000 puntaa Lib Dem puolueelle "lahjoitus" kun se ajoi itseidentifikaatiota transeille Englannissa.

Money talks.

https://archive.vn/8nMYq

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Suomessa toimii mitään "totuuskomissiota", vai saako kuka tahansa esittää huuhaata (kuten duodecim-linkissä), jos on lekurin tutkinto? Pitäisi olla!

Vierailija
104/123 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tieteellinen mega-kusetus on väite, että vauva syntyy PONNISTAMALLA. Todellisuudessa kohtu tekee työn, kun nainen ei estä vauvaa tulemasta maailmaan (eli rentoutuu). Vauvat sitten kärsii ponnistelujen aikana happivajauksesta koska uusdarwinistit ei hyväksy jotakin mielen teoriaa?

Vierailija
105/123 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääliö, mitä et ymmärrä nirmaali raskauden kesto on 40vk -+2 viikkoa.

Väännetään sulle rautalangasta normaalin easkauden kestoviikot ovat: 38vk,39vk,40vk,41vk ja vielä kun viikko42 tulee täyteen.

Halooo, onko ketään kotona?

Vierailija
106/123 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei puhu siitä, MIKSI pitää rentoutua; MIKSI hengitysharjoitukset, jne. Ne on siksi, että synnytys on mielen tapahtuma.

Vierailija
107/123 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väännetään sulle rautalangasta normaalin easkauden kestoviikot ovat: 38vk,39vk,40vk,41vk ja vielä kun viikko42 tulee täyteen.

Ymmärrän kyllä, olen täällä aiemmin maininnut tuon 42 vko - minua kiinnostaa raskauden normaali alue, ei niinkään todennäköisyys, eli alueen keskikohta. Normaalin sisällä tapahtuva ei ole mitään "YLI"!

Vierailija
108/123 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkit tekee normaalista epänormaalia, koska oma per se.

Vierailija
109/123 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, olen täällä aiemmin maininnut tuon 42 vko - minua kiinnostaa raskauden normaali alue, ei niinkään todennäköisyys, eli alueen keskikohta. Normaalin sisällä tapahtuva ei ole mitään "YLI"!

Samaa mieltä minäkin, väki puhuu siitä lasketusta ajasta kuin kuura nousevaa, mutta se on vain valistunut arvaus. Ei stä muuten kerrottaisi plus miinus kaksi viikkoa.

On edesvastuutonta vaatia viikolle 37 mitään käynnistystä jos itsellä ja lapsella ei ole mitään terveydellistä syytä siihen.

Se loppuaika vaiva kerää kiloja ja rautavarastoja. Siskon lapsi syntyi keskosena ja joutui syöttämään nestemäistä rautaa lapselle ja lähes kaikki vaatteet meni pilalle kun buklauksissa tuli rautatahroja vaatteisiin jotka ei lähtenyt pesussa. Lapsi on hoikempi ja pienikasvuinen.

Vierailija
110/123 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaadin käynnistystä sen jälkeen, kun olin lähes synnyttänyt esikoiseni autoon ja vaikka ehdin lopulta  sairaalaan niin en saanut kivunlievitystä. Kun matkaa oli "vain" 40 km, niin sairaalassa torpattiin sektiotoiveet ja oltiin ylimielisiä että kuule kyllä sinä ehdit, on pidemmästäkin matkasta tultu. Lopputuloksena ylinopeutta kaahaava mies ja minä ilman housuja kun pelkäsin vauvan syntyvän farkkuihin ja tukehtuvan..

Vierailija
111/123 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskauden käynnistäminen oksitosiinilla on maanpäällinen helvetti

Raskauden käynnistämiseen käytetään kyllä ihan muita konsteja...

Kuulostaa pahoinpitelyltä.

Yksi nainen ulkomailla vihasi sikiötä, ja aiheutti sen kuoleman siivoamalla hullun lailla.

No nyt on kyllä niin tiukkaa faktaa, että on aivan varmasti totta.

Vierailija
112/123 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käynnistäminen on yllättävän vaarallista ja epäonnistuu todella usein vaikka lääkärit muuta väittävätkin. Ensisynnyttäjien käynnistyksistä puolet (50%) päättyy nykyään kiireelliseen tai hätäsektioon. Joskus molemmat ovat teho-osastolla tämän kaiken kidutuksen jälkeen, millaisia kokemuksia tähänkin keskusteluun on tullut. Lähes ihme ettei Suomessa kuole enempää äitejä ja lapsia synnytykseen. Loppuiän vammautumisista ei saa puhua ääneen.

Olet asian ytimessä.

Vierailija
113/123 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa myös riski, että oksitosiini - myös ns. oksitosiinitippa - aktivoi äidissä negatiivisia tunteita. Oksitosiini ei valikoi hyvien ja huonojen kokemuksien välillä, se vain herkistää olemassaolevaa. Jos äiti on traumatisoitunut, oksitosiini saattaa jopa altistaa hänet synnytyksen jälkeisell masennukselle? Oksitosiinia tietysti tulee luonnostaan imetettäessä mutten siihen liittyy paljon muutakin... synteettinen oksitosiini sen sijaan voi olla "irti kontekstissa" ja aikamoinen pommi. En suosittele rutiininomaista käyttöä.

"Oksitosiini voi jopa lisätä kateutta ja vahingoniloa ja vähentää luottamusta ja yhteistyöhalua. Ainakin joissain tilanteissa sen vaikutus riippuu kontekstista: ihmisillä, joilla on hyvä käsitys äidistään oksitosiinin antaminen lisää sitä, mutta kielteisesti äitinsä muistavien muistot muuttuvat entistäkin kielteisemmiksi."

https://www.hankalapotilas.net/2012/08/lally-rakkaushormoni-voi-olla-my…

Vierailija
114/123 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monen naisen synnytyksen jälkeinen masennus tms. johtuu synteettisestä oksitosiinista?

mutta siihenkin voi myydä lääkkeitä, eli toiminta on joka tapauksessa taloudellisesti kannattavaa.

Vierailija
115/123 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kaksoset ja käynnistettiin lääkärin määräyksestä viikolla 38. Molemmat vauvat olivat vajaa kolme kiloisia. Mun puolesta olisin voinut vielä odotella mutta lääkäri sanoi että kaksoset käynnistetään vk 38. Näin vuonna -99.

Kaksosten kanssa on riski, että toinen kuolee kohtuun ja rupeaa sitten mädäntymään. Ymmärrän sen että otetaan varmuuden vuoksi aikaisemmin pois - eihän kaksosraskaudessa mee se laskettu aika samalla tavalla.

Vierailija
116/123 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annan vauvan olla kohdussa niin kauan, kun se siellä viihtyy - kukaan ei tule sanomaan minulle, koska minun pitäisi synnyttää tai vauvan poistua, ellei siihen ole todisteita.

Mikä on tässä tapauksessa todiste? Isompi kohtukuoleman ja vauvan aivojen vaurioitumisen riski on ok?

Normaalin raskauden kohtukuoleman riski on huomattavasti pienempi, kuin vauvan aivojen vaurioituminen johtuen oksitosiinin käytöstä.

Vierailija
117/123 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliaikaisen raskauden riskeistä: https://www.duodecimlehti.fi/duo12291

"Laskettu aika ylittyy raskauden kestettyä yli 40 viikkoa, mutta raskaus määritellään yliaikaiseksi vasta sen kestettyä yli 42 viikkoa (294 päivää)."

37 viikkoinen ei ole yliaikainen, joten mitä jankkaat?

Yli 42 on.

Silloin synnytys käynnistetään Suomessa.

Laskettu aika on 4 viikon aikaikkuna, jonka keskellä on todennäköisin syntymämäaika.

Kaikki muu, yli-etuliitteen käyttö, on harhaan johtamista.

Vierailija
118/123 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi enemmän käynnistettyjen synnytyksien todennäköisyys vaurioittaa vauvaa.

joku täällä väitti, että 50% hätäsektioon eli suoranaisessa hengenvaarassa. Kuinka paljon on keltaisuutta?

Vierailija
119/123 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

linkki ei toimi

Juu ei toimi, osaat kuitenkin käyttää copy pastea?

Tai goglea? synnytyksen käynnistäminen naistentalo

Osaatko copypastata myös yliaikaisuuden riskit?

Mikä sinulle on yliaikainen? Normaali raskausaika 40 vk +- 2 VIIKKOA eli 42 viikkoinen on vielä normaali raskausaika.

Vk 37 synnyttävä on ennenaikainen, ja keuhkot eivät välttämättä ole kypsyneet kunnolla, silloin tulee ongelmia jos kortisonia ei pystytä antamaan äidille ennen lapsen syntymää jotta keuhkot kypsyvät.

Minulle yliaikainen raskaus on sama kuin kaikille muillekin. Tosin jo rv 41+ alkaa kasvaa yliaikaisuusen riskit, vaikka se ei ole virallisesti yliaikainen raskaus.

Raskaus määritellään normaaliksi viikolle 42 asti, joten älä yritä vääntää sitä sairaalloiseksi suuntaan tai toiseen. Muista, että raskaudessa on kyse vauvan kasvamisesta. Jopa 4 viikkoa enemmän kohdussa (normaalin aikaväli) on suurempi hyöty päivä päivältä.

Vierailija
120/123 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei saa itse päättää. Vaan se on suunniteltu sektio ja päivä päätetään puolestasi.

Muuten jompikumpi tai kumpikin menehtyisi.

Minulla oli näin.