Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenenkään muun perheessä näin? Alkoholin käytöstä.

Vierailija
20.06.2013 |

Meillä menee aina niin, että jos on joku juhla tai tulee vieraita tai menemme kylään tms. niin se on mies joka ottaa.

Ei sillä, ettenkö minäkin haluaisi. Olen vaan sitä mieltä, että edes toisen vanhemman on oltava selvin päin lapsia hoitaessaan. Ja mieshän ei ala selvin päin olemaan. Olen yrittänyt ehdottaa, että sopisiko välillä, että minä otan ja mies on vastuussa lapsista? Käyhän se miehelle, mutta hänen käsityksensä asiasta on, että hän voisi  ottaa samaan malliin silti!

Olen yrittänyt keskustella asiasta useasti miehen kanssa ihan yleisestikin, mutta aina seuraa vaan miehen suuttumus ja hoenta siitä, että senkus otat! Tuntuu olevan kova ajatus miehelle, että olisi joskus tuollaisissa tilanteissa selvinpäin! Minut sensijaan voi "uhrata" surutta, sivuuttaen ajatuksen, että ehkä minäkin haluaisin joskus.

Joo ja voisinhan minä pakottaa miehen olemaan selvin päin ja ottaa itse. Mutta kyllä sitä murjotusta katsoessa olisi kaikilta ilta pilalla. Pienempi paha näin. Ja emme ole mitään alkoholisteja kumpikaan. Juhlissa tms. vaan olisi joskus ihan kiva ottaa niinkuin muutkin aikuiset.

Onko kellään muulla näin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mä kännään kavereiden kanssa ja juhlissa. mies muutenkin niin huono tenuttamaan, että mulla on aina tuo kännäysoptio käytettävissä. Käydään perheenä harvoin tai kestitään muita. Mies taas reissumusisoi ympäriinsä, että kun mä otan, niin saan olla seuraavanakin päivänä hissuksiin. Ei herättele lapset.

Vierailija
22/25 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meilläkään ole tuollaista käytäntöä, kun mies ei ota ollenkaan ja minäkin keskimäärin ehkä jonkun onnittelumaljan jossain häissä.

Helppoa on elämä näin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on ajatus kuin apllä. Aina on oltava yksi selvä talossa jossa on lapsia, se on aivan itsestäänselvää. No ei meillä ole ollut kyllä koskaan ongelmaa kun mies ottanu pari kertaa vuodessa ja itse muutaman viinilasillisen samoin vuodessa! Nyt lapset isoja mutta samaon meininkin, ei ole tuommooisista tarvinnut kenenkään mököttää..eikä olla kivasta jääty paitsi!

Vierailija
24/25 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 17:24"]

No me ollaan aina otettu molemmat vähän juhlissa tms. 13v poikamme juuri hiljattain kysyikin, että äiti oletteko koskaan olleet iskän kanssa kännissä ;D. No, emme lasten aikana kännää, mutta olemme kyllä ottaneet. Meillä on tuttavaperheitä joissa sama meininki. Eli on lapsia, mutta aikuiset voivat juhlia kohtuullisesti alkoholin kanssa. Taksit on onneksi keksitty, jos autokyytiä tarvitsemme. 

[/quote]

Meillä ihan samoin, lapset 13 ja 11. Ollaan koko heidän elämänsä ajan juotu lasi-pari viiniä ruuan kanssa, saunaoluet ja siiderit. Lapset eivät koskaan ole nöhneet meitä humalassa,  koska ei noin pienistä määristä aikuisen ihmisen käytös muutu mihinkään. 

Vierailija
25/25 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 17:24"]

No me ollaan aina otettu molemmat vähän juhlissa tms. 13v poikamme juuri hiljattain kysyikin, että äiti oletteko koskaan olleet iskän kanssa kännissä ;D. No, emme lasten aikana kännää, mutta olemme kyllä ottaneet. Meillä on tuttavaperheitä joissa sama meininki. Eli on lapsia, mutta aikuiset voivat juhlia kohtuullisesti alkoholin kanssa. Taksit on onneksi keksitty, jos autokyytiä tarvitsemme. 

[/quote]

Meillä ihan samoin, lapset 13 ja 11. Ollaan koko heidän elämänsä ajan juotu lasi-pari viiniä ruuan kanssa, saunaoluet ja siiderit. Lapset eivät koskaan ole nöhneet meitä humalassa,  koska ei noin pienistä määristä aikuisen ihmisen käytös muutu mihinkään. 

[/quote]

Käytös ei ehkä muutu, mutta voiko noiden jälkeen vielä ajaa autoa?