Facebookin liialliset kaveriehdotukset
Tuleeko teille muille jatkuvalla syötöllä kaveriehdotuksia Facebookissa, ihan häiriöksi asti? Ei siis kaveripyyntöjä vaan Facebookin tarjoamia ehdotuksia. Mielestäni aiemmin niitä ei tullut näin paljon. Nykyään useampi päivässä. Minulla ei ole erityisen montaa Facebook-kaveria, mutta Facebook tuntuu käyvän läpi ja tarjoavan minulle kaikki mahdollisesti tuntemani henkilöt, joista en oikeasti monesta ole kuullutkaan. Pystyykö tuolle tekemään mitään?
Kommentit (15)
Ennen noita ehdoruksia tupsahti ehkä kerran viikossa, nyt jopa peräkkäisinä päivinä. Ja oikeasti tyyliin 100 ehdotusta. Klikkaan ne pois, koska yleensä ovat tyyliin wt alkkiksia ja turisteja. Ja seuraavana päivänä taas kymmenittäin uusia.
Vaihdoin kasvokuvan pois proffakuvastani. Sen verran epämääräisiä ehdotuksia, etten halua heidän puolestaan silmäilevän proffaani ja yhdistävän nimeä ja kasvoja.
Välttääkö tään ongelman, jos esim 100 kaveria ennestään?
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin kasvokuvan pois proffakuvastani. Sen verran epämääräisiä ehdotuksia, etten halua heidän puolestaan silmäilevän proffaani ja yhdistävän nimeä ja kasvoja.
Minkä alan proffa?
Mulla oli joskus fb-pelien takia melkein 1000 kamua, nykyään reilut 40. Fb on alkanut ehdotella, valitettavasti harvemmin kauniita naisia, ennemminkin kuulapäitä ja pujopartoja.
m46
Tekoäly valvoo, tuo nyt ehdottaa kaikkea muutakin esim ryhmiä. Asensin selaimeen Facebook Containerin siltä varalta kun tein Ikeassa nettiostoksia, kohtahan olisi muuten etusivu täynnä ikean mainoksia.
Olisiko huono homma, jos laittaisin kaveripyynnön jollekin nätille ehdotukselle? Tarjoaa mulle myös alle 30 v naisia, vaikka olen syntynyt 60-luvulla. Onko fb nyt kuin Tinder?
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly valvoo, tuo nyt ehdottaa kaikkea muutakin esim ryhmiä. Asensin selaimeen Facebook Containerin siltä varalta kun tein Ikeassa nettiostoksia, kohtahan olisi muuten etusivu täynnä ikean mainoksia.
Mulle tarjoaa sinkkuryhmiä. Olen avoliitossa mutten kerro sitä fb:ssä.
Mulle tunkee kaikenmaailman ukkoja, kotimaisia ja ulkolaisia, kaikenmaailman ryhmiä ja muuta paskaa!
Mulla tulee näitä tosi harvoin. En tiedä mitä olen tehnyt "oikein".
Taas oli kymmeniä ehdotuksia, kun kävin facessa.
Kyllä. Häiritsevää todella. En ole fb:ssä kaverien vaan ryhmien vuoksi.
IG:ssä sama juttu ja tuputtaa jopa samoja ihmisiä moneen kertaa vaikka yritin estää tuon ominaisuuden monesta kohdasta. Jotain vanhoja työkavereita yms joihin en halua kontaktia.
Noita nyt tulee, kavereiden kavereita, sellaisia joista on joku aavistus ketä ovat, jo lusikan nurkkaan heittäneitä sinänsä kavereita, mutta ei fb-kautta... Mielenkiintoisin oli Sanna Marin ehdotus pari päivää sitten.
Ei kannata juurikaan noteerata, joissain ryhmissä sitten "törmännyt" vuoskymmenien takaisiin tuttuihin.
m. 64v, n~50 kaveria
Tulee. Harva se päivää ilmestyy ehdoruksiin kymmenittäin outoja naamoja. Alkoi lisääntyä jokunen viikko sitten. Mullakin alle 50 kamua.